Friday, February 19, 2016

Manusia Semakin Mengarut Dalam PAS

Madu tualang power! Click here


Kalau sesiapa pun pertama kali berjumpa Hadi Awang sekarang ini, kompom dia akan berkata-kata dalam hatinya.

1. Berumur dah pakcik ni.
2. Riak wajah macam orang tak beberapa sihat.
2. Pakcik ni mungkin dah bergantung pada ubat, seperti mana pakcik-pakcik yg seusia dengannya.

Hadi Awang sekarang bukan Hadi Awang berapi yg kita kenal dulu. Umpama spark plug lama yg apinya mercik ciput-ciput, nak start kereta kena tolak ramai-ramai.

Puak yg suka menolak itu peduli hapa, tolak saja janji kereta jalan. Bila kereta dah jalan, lompat naik. Tak peduli kereta itu pun dah uzur nak membawa penumpang berlebihan.

Puak yg menolak ni, berat-berat semua. Gomok-gomok. Kah kah kah kah!!!

Serban saja dah 5kg seorang. Itu belum kira jubah berapa lapis. Belum masuk lemak perut, pinggang, bontot, berapa lapis pulak. kan? Kah kah kah kah!!!

Kalau Hadi Awang & gang rasa nak pecat Husam. Silakan. Kahkahkah!!! Lagi cepat Husam dipecat, lagi cepat dia boleh berkokok.

Husam akan dibawa ke muka pengadilan parti. Memang proses itu dilihat demokratik.

Tapi atas sebab hapa Husam kena?

Sebabnya cabar parti, cabar boss & kritik parti. Ini lunyai punya alasan la Dol... Alasan ini HAMNO dah lama pakai la woooi.. KAHKAHKAH!!!

Kemudian atas sebab hudud. Memang patut pun Husam bantai puak serban 5kg ni. Sekarang hudud kat mana? Takiyudin boleh bagi tau? Nik Amar dah start asah parang nak berperang? KAHKAHKAH!!!

Malulah sikit kat ketam belangkas, tak sedar diri dah kena main dek HAMNO & Jamil Khir. KAHKAHKAH!!!

Memetik kata-kata TGNA, beliau mengumpamakan perjalanan memperjuangkan hudud itu seperti memandu kereta.

Bila polis tahan. Berhenti. Lalu depan sekolah, bawak slow-slow. Lalu depan kampung orang jgn buat kurang ajar. Sampai ke persimpangan jalan. Slow-slow dan berhenti. Jumpa lampu merah, pun kompom kena berhenti. Tapi jangan matikan enjin. Enjin kena hidup sepanjang masa.

Jangan buat poyo tak tentu hala, sekali orang ambik kunci kereta, menapaklah kau ke pantai nak pergi menyandat sotong di laut. Ada org nak papah? Sekali-sekala boleh la.

Tapi kalau kaki dah ghout, tak ada serban 5kilo yg sanggup papah hari-hari.

KAHKAHKAHKAH!!!

53 comments:

  1. Mu ning yeop kalu dok kosek ulama al marangi ni sari pening pala ke? Orang kawang tu..jgn maing2 yeop..naib ulamak sedunia ning..kena tuloh beso telor sebeloh kang ..kah..kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu xleh jd pemandu atau penumpang atau mekanik...jgn jd tukang pancit tayar...jgn jadi lubang atas jalan...jgn jadi bumper jln...jgn jadi pelambat keter org...xblh beri kebaikan jgn jadi penyusah org dan jgn jd penghasut...tapi klu dah rasa handal apakan daya

      Delete
    2. Muka x dok seri langsung..dok mcm tok guru nik aziz

      Delete
    3. Tuan Guru sudah uzur. Sudah lama bermain kata2. Bila sudah hampir bangat waktu uzurnya, mmg boleh meracau berbagai ayat untuk selamatkan diri.

      Nabi berjuang 23 tahun sejak kenabian. Sedangkan Haji Hadi sejak belasan umur lagi. Kini menginjak umur 69 dan mengugah tenaga tua utk berpikir dgn tuntas.

      Pada Haji Hadi kini, kesusahan rakyat adalah bala Allah. Dan beliau satu sen pun tidak ada kena mengena dgn rakyat lagi. Sbb tu meeting x perlu pergi lagi. Juga sidang parlimen boleh uzur anytime dgn pelbagai sebab2 utk selamatkan diri.

      Biasanya orang tua uzur begini, kita ziarah saja. Jika beliau menasihati apa sekalipun, dengar saja..dia sudah pun berada di alam lain. Kita tak perlu nasihatkannya lagi sbb dia sudah di alam lain. Tak akan lagi nasihat kita dipedulikannya.

      Jika anak2 warisnya terbaca, mohon saja beliau berehat banyak2. Atau mungkin hentikan diri dari berpolitik kerana dikhuatiri menyiksa diri sendiri.

      Delete
    4. Hebat betul kalian ya. Mcm Allah Taala tngh tido masa dok memperlekehkan Ulamak. Jangan kalian di Akhirat nnt dalam keadaan muflis. Ad Din tu kan nasihat. Hatta penduduk Taif yg baling batu pada Rasulullah pun Baginda doa kan kebaikan pada mrk. Kamu yg x puashati dgn najib pun x boleh buat apa2 ler ni. Takat menjerit melolong najib akan turun ker. Kalu turun najib naik pulak zahid komedi apakah kamu sudah menang. Apa2 perkara hendaklah meletakan Islam di depan. Islam x suruh kalian kurang ajar.

      Delete
  2. best.............

    ReplyDelete

  3. Dulu dia ibarat anjing yg menyalak babi ddlm bukit itu berkata perlu ada 2 saksi pasal isu akaun peribadi penyamun 2.6 billion tu

    Skrg dah terbukti 2.6 billion tu ada dlm akaun peribadi penyamun,,dan penyamun tu pun dah ngaku mndpt derma-samun siap bakinya dipulangkan semula kikiki..

    Eh eh..tiba2 serban sebakul nih senyap bodoh dan siap sedondon nak jd penasehat kpd penyamun tu ler pulak..

    Alangkah indah mulianya ulamak pewaris nabi kan? kan?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pencari geliga dimulut buaya dan pakar jin ddlm botol pulak siap dilantik jd ketua 'kelas' pendakwah suci yg redha berkhidmat dibawah arahan telapak kaki penyamun...huhuhu best kan ada ulamak pewaris nabi cam nih!?

      Dia pun ada kata tak lojik 2.6 billion masuk akaun peribadi penyamun tuh huhuhu..

      Walaunta2 yg guna siku lutot wajib walaq ler..

      Delete
    2. Sbb kau bangang berpolitik...mana kau leh baca...cer sifoo kau yg approach najib...bkn main bangga bercerita...tghh bkn nk dekati najib...tghh nk dekati ahli2 umno yg keciwa. Ada faham? Rasanya kau xkan faham2 sbb dln hati kau hanya undi kafir yg menyelamatkan kita...kesian

      Delete
    3. 8:34 bangang bertingkek tingkek

      Delete
    4. 8:34 cer pikir dulu nape nabi xsokong abu jahal.kalau ikut sifir ko ni baik nabi2 terdahulu follow je firaun sbb nk dekati ahli2 firaun.bengap mcm telo ko ni.tu la sbb byk sgt mkn dedak.phui

      Delete
  4. kalau gitu masa ulama-ulama sakit kau orang cuba hentam kerana tidak suka dia atau tidak suka ijmak sutuju keputusan yang diambil. kau..yang amat dikesiani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit mende boh.. kalu sakit gi minum madu sambil tengok sketsa dari jermang. Konpem sembuh buleh gi nyandat sotong

      Delete
  5. Apa punya ulamak ni..ulamak sampah ke hapa...parti pas tu tuhan ke smpi xblh dikritik..nk kene puji melambung cium tangan ke...parti dap lagi bagus walau pun kapir,bekas pm isreal pun kena penjara sbb rasuah..apa punya islam malaysia ni lg keji dr isreal... Isreal jaga rakyat die,islam malaysia tindas rakyat malaysia... Opss...silap rakyat bangla kot kat malaysia nih.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutla sanjung sgt israel...israel pun kau nampak baik...patut diam bila dap nk guna allah...nak halal org islam murtad...halau melayu dati berniaga...chaittt

      Delete
    2. 8:36 kalo bangang jangan tunjuk sgt,nabi kebanyakan org ape?org melayu ke ngok.. Yg jahat tu Zionis bkn isreal..kat isreal ade org islam x???org islam israel tu pun musuh jugak ke?semua warga israel tu penzalim ke.tu sbb kalo bodo dok diam2 paham ke..tu sbb jgn byk sgt tgk video german.kahkahkahkah.. Benda yg baik xkira la sapa buat pun kita kena amek contoh.. Ni mesti geng2 walaon jenis kentut bango pun disalahkan dap israel.kahkahkahkah.

      Delete
    3. Ada lagi spesis wan rosli terlepas kat sini. Asyik2 salahkan dap aje.bile nk sedar nye yop oi

      Delete
    4. 9:49 hang jilat la bontot dee eh? pee tu...

      besok hangpa "kena jual" oleh dee eh? pee jangan nangis tak berlagu...

      Delete
    5. La ni dh kena juai pun hang yg bengap xsedar2 lg 4:21 oiiii

      Delete
  6. Yop oiiii...
    Ulamak agama x de sape kutuk dia..tp bab politik g la ke laut lg bos..kahkahkah

    ReplyDelete
  7. kah kah kah ...
    hang ni sakan ... kesian Kat org tua ni... die pun da lame x mencarut ... ok la tu ...da lame x maki hamun ..semenjak jd penasihat penyamun ....kah kah kah .....yes mmg pun nmpak cm xsihat... gambar tu nmpak sgt... dulu aku mmg respect sgt org tua ni...tp skrg hampe dgn sikap die ...geram pun ade gak ...dlm keadaan kalangkabut die buat hal ...ntah apa masalah die .. pas is past ...no future ...unless there is a total ...absolute revamp ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiya sikalang apa maciam mau mikin?

      sikalang itu ah pek dee eh? pee sutah atak kila kila mau youji youji sama itu tun mahatheer...

      ala itu dulu lu olang atak pangil mahafiraun ka mahazalim ka apa ka?

      atak batut ka taktak batut itu maciam?

      Delete
    2. Apa ni tulis pun salah.bangang sungguh macai walaon ni 4:26

      Delete
  8. mung jgn usik tuk tua aku bulih ko.mcm anjing nyalak babi dlm bukit je

    ReplyDelete
  9. ngko punya belasah hj hadi tu memang aku sokong,org pas sekarang ni semuanya yg masih kekal dlm pas semuanya jenis bangang2 belaka,bodoh bawak sampai ke mampos

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlah nama matgelap...

      jangan dibiarkan hati gelap...

      peringatan khusus kepada semua...

      tak berkaitan gengan yang masih hidup mahupun kepada yang telah kembali ke rahmatullah...

      Delete
    2. Apa hal bab gelap pulak.mmg sah ko mkn dedak byk sgt,tu pasai smua gelap.kahkahkahkah

      Delete
  10. ulamok kiter sokong.. ulo dlm semok kiter menci..

    ReplyDelete
  11. Menyampah aku tengok lebai ni..muka tak ada seri langsung..tak mcm tgk tok guru nik aziz..sejuk hati..tenang jiwa..

    ReplyDelete
  12. Setiap manusia ada sisi baik dan ada sisi buruk.Jika ada kesalahan bantu untuk baiki dengan cara yang baik agar semua dapat manfaat.Ucapan yang menghina tidak menguntungkan. Dalam organisasi mentaati keputusan kepimpinan adalah adab yang baik lagi dituntut selagi keputusan dibuat untuk perkara yang baik.Mengukuhkan organisasi lebih baik dari memecahkannya dengan menghina peribadi pemimpin. Semoga Allah lindungi kita daripada unsur-unsur kejahatan hati dan lisan yang merugikan dan memasukkan kita di kalangan mereka yang redha dengan ketentuan, sabar dan istiqamah dalam perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan.Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sgt la ko tu.. masuk ja HAMNO mcm tok guru.. rakyat yg hidup susah dan melawan.. boleh pegi mampos la..

      Delete
    2. 12:24 betul tu,kalau mcmtu dulu watpe nabi lawan abu jahal.baik nabi ikut je abu jahal sbb semua manusia ada kelemahan kan.kahkahkahkah

      Delete
    3. nabi lawan abu jahal bukan kerana bencikan abu jahal...

      dan sesungguhnya nabi tidak mengikut hawa nafsu!

      Delete
    4. Sapa kata nabi lawan abu jahal sbb bencikan abu jahal??

      Delete
    5. Sapa yg ikut hawa nafsu.yg dok melabel barua,anjing, jebon tu x ikut hawa nafsu ya..ikut kitab ya.vongok

      Delete
  13. Ko jgn memain tu libanglibu.. Nmpak je tua tu tp power tu....xyah nk pakai madu ko tu pun dh terpacak blh angkat peti ais tau. Kalou video german apalah sangat,kalau kena pelantak die mau tumpo german tu. Kahkahkahkah

    ReplyDelete

  14. Pom pang pom pang dgn hudud hudud hudud...Takbir!

    Bukankah yg wajib di hudud itu adalah bapak penyamun?

    Tup-tup sianjing yg menyalak babi ddlm bukit tuh duduk sedondon sggup duduk jd penasihat dibawah telapak kaki penyamun...hudud ale uto apa nih woi!?

    Sigeliga dimulut boya pulak dah makin geliga mcm boya sedap makan 'bangkai' dgn bermodalkan slogan hudud yg betul2 geliga merembat mcm boya

    Walaunta2 sume ternganga dgn itu hudud auta yg dipijak2 dibawah telapak kaki penyamun yg pandai memberi makan kpd itu anjing dan itu boya ha ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukuman hudud tidak boleh dilaksanakan mengikut hawa nafsu...

      hukuman dijatuhkan hanya setelah pihak pendakwa berjaya membukti kesalahan tertuduh TANPA SEBARANG KERAGUAN...

      bukannya pihak tertuduh yang perlu membuktikan dirinya tidak bersalah TANPA SEBARANG KERAGUAN...

      Delete
    2. Pas walainta Curi balak kelantan lagi mau cakap pasal hudud.phui.

      Delete
  15. Cuba Hadi dan Haron Dia jelaskan tetantang ayat 113 dalam surah Hud ,agar kita semua faham betul tentang tafsiran ayat tersebut yang dikatankan janagn cenderung dengan orang zalim .apah najib bukan peminpin zalim yang menyeksa rakyat kini.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tuan. Saya mula perasan tentang ayat tu bila diulas dan disyarahkan oleh Hadi. Bila Hadi kona baring pasal ayat ni, saya kata-kata kat kawan-kawan, inilah ulamak sudah nyanyok dan skrew kepala dah longgar!!

      Delete
  16. Hadi kata atas sayalah nk pecat ke tidak.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  17. Keta buruk boleh ganti bro! Tapi drebar dan geng tolak ibarat macam hj bakhil labu labi marang parpu kepunden marang skeper......P ramlee dah tau dah geng marang parpu ni kah kah kah. Makan pil kuda!!! LE UTUH PUNYA HJ BAKHIL.

    ReplyDelete
  18. ikut mu lah labu mu buat bulih ke mu Allah buat mu molek doh

    ReplyDelete
  19. Dah berkali-kali Allah bagi isyarat suruh pencen jaga anak cucu, gi tangkap ikang sotong...kejap-kejap masuk spital, kejap-kejap jantung tersumbat masih dok pahang-pahang.... Orang tua ni gila kuasa dan terlalu ikut nafsu mahu jaga kepentingan politik anak menantu. Sudah terlalu ramai yang membenci dan tidak mahu berimamkan kamu lagi, kenapa masih belum mahu undur diri tapi mahu pecat orang lebih muda yang gigih berjuang. Nak hadir sidang parlimen pun sekejap uzur sekejap malas, macam mana nak jadi pemimpin. Sesiapa yang masih menyokong ulamak terpesong ni memang bangang dan taksub tahap terencat akal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sudah terlalu ramai yang membenci dan tidak mahu berimamkan kamu lagi..."

      sudah berapa ramai agaknya yang keluar pas tu ye?

      Delete
  20. Mu ni jahak sungguh, mu tgk husang padang muko dio dok bising2 la ni dh nk kena pecat.. Sapo bising2 nt kena pecat, pas dak buleh dtegur boh...sumi kena walak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. albangi di kuching kata husam bising-bising cuma hujung bulan dan awal bulan sahaja...

      Delete
    2. Hujung ka awal ka apa lanciau ka,salah tetap salah.kalau mencuri awal pagi dan hujung ptg xkira la hujung apa pun tetap mencuri. Merompak balak kelantan tetap dikira merompak xkira la ujung ka awl ka

      Delete
  21. Fuhhh. Byk plak komen blog ni.komen walaonta xsiarkan ke tuan libanglibu, siarkanla sikt nk tgk mcmne tahap pemikiran walaonta

    ReplyDelete
  22. Tuan blog tak ada sensor punya komen2 politik.
    yg dia sensored iklan2 pacak,meraung,mengaum..
    Macai2 walaun ada di blog sisi bukit.
    Pi la beperang kat situ..
    Kahkahkah
    Hadi marang..sudah2 la menjaja agama.
    Aku setuju komen anon 10.20am

    ReplyDelete
  23. Libanglibu p senyap je ni.Tau la biz madu makin laris smpi lupa update blog.."power smpi buleh angkat peti ais"kahkahkah.. Sape jd duta produk libanglibu ni,aku sarankan ambil tantawi jadi model pastu testimoni dlm video german. Kahkahkahkah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.