Thursday, January 28, 2016

TPPA: Haji Hadi Sudah Salah Ratib

Madu tualang power! Click here



Dalam Bahasa German telah dikatakan, 'might is right'. Ia membawa pemahaman songsang bahawa, 'kuat itu betul '.

Macam zaman Mahafiraun la kan? Semua dia buat betul. Sapa melawan masuk jel. Melawan lagi lebamkan bijik matanya. Tak serik-serik lagi? Melawan lagi? "Hang ni betui la, hang tutuh pungkoq drebar bini hang pasai apa?" Kah kah kah kah!!!

Kita negara kecik. Dah la kecik, lemah pulak. Dah la lemah, kawtim kuat. Kahkahkah!!!

Bila mana timbul isu TPPA, bila mana timbul desas-desus Msia akan menyertainya, bila mana mula berkicau suara-suara menentang, kita harus kembali kepada kesedaran asal iaitu kita negara kecik.

Peluru kapur pun kita tak reti nak buat. Gas pemedih mata pun impot dari Israel. Ye ke? Kahkahkah!!!

Andaikata Obama mai datang picit batu Najib sambil berkata, "bila mau sain?" Nescaya Najib akan berkata, "minggu lepas aku dah sain". kahkahkahkah!

Andaikata kita masih berdegil juga tak mau join, tiba-tiba esok pagi sebijik kapal selam nuklear AS parking di Port Klang, sebijik parking di Penang dan sebijik lagi melilau-lilau di perairan Sabah, apa macam?

Mau tak mau kita akan sain jugak. Kita bangsa bersopan-santun, berpekerti mulia, kuat akan maggi, makan roti canai, teh tarik, bangun pagi pukul 10, merokok kuat, pekena ketum kuat, lagi mau lawan Amerika Syarikat? Kah kah kah kah!!

Amerika Syarikat sebenarnya semakin terdesak. Ekonominya hancai-boncai akibat salah urus dan membazir. Salah satunya kerana dok kuat sangat suap Israel. Juga disebabkan kemunculan China sebagai gergasi ekonomi dunia yg baru.

Jadi salah satu jalan keluarnya ialah dengan mencari rakan dagang yg baru atau dengan bahasa yg lebih haramzadeh, 'mencari balaci'. Balaci-balaci inilah yg akan bertindak sebagai pasaran produk-produknya.

Balaci-balaci yg ladzat ialah balaci dari negara dunia ketiga. Negara yg tengah membangun. Negara-negara inilah yg akan dipicit & dipulas untuk akur kepada kehendak dagang Amerika Syarikat. Juga kehendak ideoloji politik Amerika Syarikat.

Ingat lagi apa Bush kata? Either you are with us or against us. Ada brani?

Maka kita akan menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi Amerika Syarikat la kan? Dalam masa yg sama kita akan terpaksa menyembah Uncle Sam & the greenbacks. Horey!! Kahkahkah!!

Bukan Msia sahaja malah banyak lagi negara yg akan terus dibuli supaya menyertai TPPA. Tapi kot iye pun dah terpaksa & dipaksa, jangan la buat perangai anak dara malu-malu maw! Kerajaan HAMNO/BN kena bersuara. Kahh kah kah!!!

Msia sebagai negara berdaulat berhak utk menentang sebarang perjanjian berat sebelah yg cuba disumbat ke dalam lubang temboloknya. Kan? Tunjuk la melawan sikit. kah ka kah!

Semalam ahli parlimen kita mengundi utk menentukan samada nak join atau tidak TPPA.

Ini semua rubber-stamp. Mana mungkin pembangkang boleh mengalahkan HAMNO/BN yg masih mempunyai majoriti suara di parlimen?

Pun begitu, nampak sangatlah pembangkang tak ada telur kalau siang-siang dah pakat mengaku kalah dan tak menyertai proses pengundian.

Pembangkang mengundi dan kalah dgn scoreline 127-84.

Bukan kalah menang yg kita nak tengok. Tapi kita nak tengok para lebai serban 5kilo macam mana punya perangai? Adakah dia masih dok buat perangai macam masa belanjawan dulu?

Kalau dulu dia dok kata bangkang dalam duduk la, diam la, dalam terlentang, terbaring, semua ada. Tapi kali ini nampaknya mereka itu turut sama mengundi menentang. Ini yg kita mau tengok hari ini, esok & sampai bila-bila.

DAP pun turut mengundi menentang.



Haji Hadi tak cermat apabila menuduh DAP pro-TPPA. Yg betul-betul barua pro-TPPA ialah HAMNO dan menterinya Mustapa Muhamad. Menteri ini orang Melayu Kelantan. Dah berbulan-bulan lahanun ini ke tengah ke tepi, ke atas ke bawah, keliling kampung pukul canang bahawa TPPA itu itu baik utk kesihatan. Kahkahkahkah! Ale uto.

Image result for ale uto

Jadi dari celah kelangkang belangkas mana Haji Hadi kata DAP menyokong sepenuh jiiwa raga bakul TPPA?

Haji Hadi salah ratib.

Ker guaner Ding? KAHKAHKAH!!! KAHKAHKAH!

12 comments:

  1. Maka besarlah kemaluan hj hadi apabila DAP pun sama menentang TPPA....kahkahkah.

    ReplyDelete
  2. ding..dong..ding..dong yang kena dap..hahahaha

    ReplyDelete
  3. Hadi sudah kena saman..hahahaha.kerana mulut badan binasa...

    ReplyDelete
  4. Hadi ni walaupun paras wajah nampak bodoh, bukanlah bodoh sangat sebenarnya..cume bekeng saja...nak orang dengar cakap dia.
    Lepas ni bila orang memulang batu buah keras kepadanya kerana menuduh DAP menyokong TPPA, haji ini akan memberi alasan, itu adalah strategi supaya DAP ikut sama menolak TPPA. Pengikut bodo piang dia kemudian akan bertasbih ke hulu ke hilir..."mung napok tu...tok guru kite pandang jauh ke depang.....bijok dia ni..." Bijak nipu kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh ...pusing la selagi boleh pusing ...walaun macam ko la buat pelingkup pas

      Delete
  5. hadi semalam dia dtg ke tak , ke tuang lagi , list la sapa yg undi tppa n tidak , boleh pulang buah keras balik

    ReplyDelete
  6. Bukankah ada seorang Ahli Parlimen DAP yang membahas berkenaan TPPA, apabila di celah , dia menjawab bukan dia tak bersetuju, tapi minta di prbaiki. Katanya lagi mengundi nanti tetap dia tidak menyokong.

    ReplyDelete
  7. Kahkahkah
    Hari tu ada pengarah penyelidikan pas kata angkat plakad tu mcm2 budak2 dulu cter dlm tv.skrg pas pulak angkat plakad bantah tppa tu apa menatang nyer.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  8. Harap pas berada dilandasan macam masa arwah nik Aziz ada sebelum terlambat....jangan ikut perangai umno....

    ReplyDelete
  9. ini bukan ulamak di hormati ini sudah jadi ularmak . jangan marah ya penyokong2 ularmak kerana menyentuh perasaan si bonggok ni

    ReplyDelete
  10. Hadi awe ni dah expired. Tamat tempoh. Mcm ubat. Atau kuih dah basi. If ceramah tk dak sapa nk dengar. Kecuali walaun atau macai pas. Tk bole jadi pemimpin ummah. Pas kena ganti dgn dato titm. Barulah ada tenaga. Ini lembik jer. Camno ni?

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.