Wednesday, January 27, 2016

Nasib Tabung Haji Dimasuki Lembaga Sebanyak 2 Kali

Madu tualang power! Click here


Syarikat lembu feedlot Shahrizat juga asalnya berniat murni. Yakni, kerajaan bagi dana, belalah lembu banyak-banyak, kemudian pasarkan untuk rakyat tempatan.

Secara lojik orang kampungnya, bila lembu dah banyak di pasaran, maka harga pun rendah. Beruntunglah rakyat Msia dapat makan daging lembu berharga rendah, kualiti tinggi & segar dari ladang.

Namun sayang, nawaitu dah terpesong bila lembu mula pandai duduk dalam kondo. Kah kah kah kah!!!

1MDB juga begitu congaknya diawal penubuhan. Kumpul modal banyak-banyak, kemudian laburkan. Buat rolling meniaga besar-besaran. Kemudian dapat untung, kembalikan ke kantung negara. Negara jadi makmur aman sentosa berdaulat dan mulia gagah perkasa. Idop Melayu! Kahkahkah!

Bukan buruk asal-usul makhluk 1MDB ni. Bila banyak buat untung, maka boleh diperbanyakkan subsidi keperluan rakyat Msia. Pendek kata, kita tak perlulah Mat Maslan atau Hasan Malek auta-autakan kita lagi. Kah kah kah kah!!!

Tapi itu cuma omong-omongan. Segalanya hancai-boncai bila kita berkenalan dgn seorang anak Cina tembam. Habis kita dipukat, dipukal, ditimbang dan masuk dalam tong drum lalu digolek ke laut. Kahkahkahkah!!!

Seperti lembu feedlot Shahrizat & 1MDB, Lembaga Urusan & Tabung Haji juga berniat murni. Saban tahun para jemaah dikendalikan Tabung Haji dan telah menjadi buah mulut di benua Arab dek kerana betapa bagusnya perhidmatan yg disediakan oleh Tabung Haji.

Juga sapalah tak menitik air liur bila menengok akaun Tabung Haji. Tabung Haji bukan macam bank. Bank ada keluar masuk tiap hari. Di Tabung Haji ni, orang pakat peram duit. Peram sampai dapat pergi Mekah. Duit berkepuk penuh sampai ke siling.


Tabung Haji ni ok sehinggalah dia dimasuki satu lembaga pada tahun 2013. Kahkahkah!! Sejak itu, seolah namanya pun dah bertukar jadi Tabooong Hajeeeee. Kah kah kah kah!!!

Sehari dua ini, menambah parah lagi keadaan, Taboooong Hajeeee dimasuki sekali lagi oleh satu lembaga. Lembaga ini pun lebih kurang juga warnanya dgn lembaga tahun 2013 itu. Kah kah kah kah!!!

Sikit hari lagi pakat tukar nama jadi Taboooong Habeeeeeees la... Kah kah kah kah!!!

Kompom aku akan keluarkan semua duit anak-beranak aku dari Taboooong Hajeeeeee. Bukan Taboooong Hajeeee je yg boleh bawak aku pi Mekah. Nanti aku tumpang Tabung Haji Brunei utk ke Mekah.

Kompom aku nak keluarkan semua duit & beli emas simpan dalam bantal. Kah kah kah kah!!!

8 comments:

  1. Duit tabung haji pun kene kebas..apa punya penyamun.. Dulu duit yapiem pun kene kebas..apalah malang rakyat malaysia... Tabung haji dah jadi tabung poket penyamun.. Elok Tukar nama je tabung haji jadi Tabung Ajeez...ataupun tabung eeee

    ReplyDelete
  2. Tabung Haji...tabong hajee...tabong hajee....tabong hajee....hajee tabong!!!! hajee!!!!tabung!!!! hajee!!!tabung......

    ReplyDelete
  3. Libang.. amik pekej Haji Jepun lagi mudah...

    Biaqpi la depa nak rekrut Allah, ternak Allah dan buli Allah Taala sekalipun.. Allah tetap buat kerja Dia dan kita juga buat kerja kita.

    Allah Taala bukannya khadam kita, minta itu minta ini, trus Dia bagi. Kalau kita kene angkat senjata, lawan level Palestine dan Syria pun.. kita tetap akan kena buli jugak akhirnya.

    Sbb apa? Sbb langsung xdak kuasa.

    ReplyDelete
  4. Tabung hajee dah bocorrr. Kah kah kah, makcik pakcik undii gak walaupun siang malam kena tipu...brimmm masyuk...semua OK kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Yop oiii
    Pakcik makcik mmg gemor kne tipu..hahahahah
    Kalo ikut kata lebai walaunta..redho je..balasan nye sorga..hahhaa
    Aterr redho je lerr demer walopun duit tabong haji udah leboh..kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Lembaga ke bijik pelir tu kah kah kah...batangnya g mane

    ReplyDelete
  7. Lembaga ke bijik pelir tu kah kah kah...batangnya g mane

    ReplyDelete
  8. aje hawor lembaga2 ni,tak cukup2,asyik menyamun je tapi ada orang ceghodek kepala vana cakap redha je la.agak nya kalau bini kena sontot ngan org dia ckp redha je la.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.