Saturday, January 30, 2016

Go Hasan Malek, Go!

Madu tualang power! Click here



Melihat kepada kelaku ahli lembaga jembalang Islam dalam Tabung Haji melaksanakan tugas mereka sekarang ini, sekiranya MIC sekali pun jikalau mempunyai kepakaran & berkeupayaan dalam memulihkan Tabung Haji, silakan.

Berpuluh tahun Tabung Haji telah diuruskan orang Islam, sekarang hasilnya hampas. Rugi tahun lepas. Rugi tahun-tahun lepas. Tahun-tahun-tahun lepas pun rugi juga. Meniaga fala vutoh hapa?

Kalau Habsyi-Yaman pun nak tumpang sekaki merepair Tabung Haji, silakan kalau rasa bagus sangat.

Supaya Tabung Haji tak buat lagi kerja bodoh seperti beli tanah harga mark-up berpuluh kali ganda, sebagai contoh. 

Kita mahu Tabung Haji kembali ke tujuan asal. Kumpul duit pendeposit. Cukup tahun pendeposit dapat pergi Mekah. Segala urusan di Mekah, Tabung Haji uruskan. Balik kampung pendeposit dapat title 'Haji'. 

Duit pendeposit tak digunakan utk beli tanah yg entah hapa kejadah gunanya.

Kalau DAP rasa nak campur-tangan dgn membawa kepakaran mereka orang Cina berniaga. Ahlan wa sahlan!

Usahkan MIC, MCA. Usahkan DAP. Kalau Hasan Malek sekalipun, siap pakai janggut pakai purdah dan beliau ingin campurtangan menangani isu Tabung Haji ini , silakan.

Hasan Malek boleh!! Go, go Hasan Malek!!!

Kahkahkahkah!!!!


Friday, January 29, 2016

Mukhriz Melepas Jamah Karipap & Teh Tarik Meeting

Madu tualang power! Click here



Ramai merakamkan perasaan sebak, hiba & sayu bila terbitnya berita dan keluar gambar-gambar Mukhriz meninggalkan mesyuarat Majlis Tertinggi HAMNO.

Ini perkara biasa. Perasaan umat Melayu amat mudah tersentuh.

Jangan silap! Kahkahkahkah!!! Jangan silap.

Orang bukan sayu menengok gambor Muhriz monyok macam tertelan dedak. Kahkahkahkah!!!

Orang ramai tersentuh hati di lubuk jiwa raganya, masakan tidak? Betapa mulianya pekerti PM Najib kita.

PM kita bukan nak balon dia pun. PM kita cuma tak bagi dia masuk meeting je. Kahkahkahkah! 

Muhkriz cuma melepas makan karipap meeting dgn teh tarik je pun. Kahkahkah!

Balik kampung tumbangkan lembu, sedekah orang kampung makan. Bersyukur la.

Sekurang2nya nasib baik, dia tak dihina macam bapak dia buat kat Mat Nuar.


Apa Salah TPPA?

Madu tualang power! Click here



Rapat umum sentiasa menunggu komentar-komentar Ahmad Maslan mengenai TPPA yg bakal menggegar otak. Kah kah kah kah!!!

Tapi tak ada. Mat Maslan macam mogok.

Apa salahnya TPPA ini hanya Mat Maslan yg tahu.

Mat Maslan telah tidak berlaku adil. Kah kah kah akh!!! Mat Maslan telah menganak-tirikan TPPA. Mat Maslan hanya mementingkan GST.

Mat Maslan tak lagi berkicau berkempen hoo-haa tentang TPPA sebagaimana sibuknya dia berkempen utk GST.

Cakap la wahai Mat Maslan, kalau GST boleh mengurangkan harga barangan, TPPA akan mengnegatifkan harga barangan terus.

Macam negatifnya rezab Tabooooong Ajeeeez. Kahkahkah!

Bagitau la kpd msyarakat, jangan bimbang kerana selepas TPPA, jika anda pergi membeli tepung di kedai King Arthur, anda akan dapati harga tepung itu -RM12-50. Bukan lagi RM2-50. Kahkahkahkah!!!

Maknanya, King Arthur akan memulangkan balik RM15-00 kepada anda! Macam Najib pulangkan balik duit Sheikh Arab la, kan?

Image result for ale uto

Kahkahkahkahkah!!!

Thursday, January 28, 2016

Mamak Pergi Buat Haji Lalu Ikut Mana?

Madu tualang power! Click here

Masjid kapitan Keling

Kuih telinga Keling

Tanjung Keling

Kita tak marahkan kuih, marahkan masjid atau komplen kat tanjung.

kahkahkahkah!!!

Kita cuma cuntfuse. Kenapa Taboooong Hajeeee bagi kat Ajeeeeez? Kah kah kahakh!!!



Pemimpin politik la orang suka kena serang.

Tambah lagi jenis menyamar. Kena pulak SPM cukup makan, gaya mengalahkan grad Harvard. Kahkahkahkah!!!

Kalau tukang kutip botol kosong atau jual kacang putih, ada orang peduli? Kah kah kah kah!!!

Pergi la mampus. Kahahkahkah!

Ada berpuloh juta umat Melayu, kitol ni jugak yg handle Tabung Haji. Yang menabung kat Tabung Haji orang Melayu. Kah kah kah kah!!! Yang berdikit-dikit menabung di Tabung Haji ialah orang Melayu jangan tak tau. Orang bendang, nelayan, peneroka Felda, orang motong gotah, ini lah orang yg menabung di Tabung Haji.

Naik la berapa upah & charge utk ke Mekah banyak mana sekali pun, Melayu tetap setia dgn Tabung Haji.

Mamak pergi Mekah lalu ikut Kerala kot?

Kah kah kah kah!!!

TPPA: Haji Hadi Sudah Salah Ratib

Madu tualang power! Click here



Dalam Bahasa German telah dikatakan, 'might is right'. Ia membawa pemahaman songsang bahawa, 'kuat itu betul '.

Macam zaman Mahafiraun la kan? Semua dia buat betul. Sapa melawan masuk jel. Melawan lagi lebamkan bijik matanya. Tak serik-serik lagi? Melawan lagi? "Hang ni betui la, hang tutuh pungkoq drebar bini hang pasai apa?" Kah kah kah kah!!!

Kita negara kecik. Dah la kecik, lemah pulak. Dah la lemah, kawtim kuat. Kahkahkah!!!

Bila mana timbul isu TPPA, bila mana timbul desas-desus Msia akan menyertainya, bila mana mula berkicau suara-suara menentang, kita harus kembali kepada kesedaran asal iaitu kita negara kecik.

Peluru kapur pun kita tak reti nak buat. Gas pemedih mata pun impot dari Israel. Ye ke? Kahkahkah!!!

Andaikata Obama mai datang picit batu Najib sambil berkata, "bila mau sain?" Nescaya Najib akan berkata, "minggu lepas aku dah sain". kahkahkahkah!

Andaikata kita masih berdegil juga tak mau join, tiba-tiba esok pagi sebijik kapal selam nuklear AS parking di Port Klang, sebijik parking di Penang dan sebijik lagi melilau-lilau di perairan Sabah, apa macam?

Mau tak mau kita akan sain jugak. Kita bangsa bersopan-santun, berpekerti mulia, kuat akan maggi, makan roti canai, teh tarik, bangun pagi pukul 10, merokok kuat, pekena ketum kuat, lagi mau lawan Amerika Syarikat? Kah kah kah kah!!

Amerika Syarikat sebenarnya semakin terdesak. Ekonominya hancai-boncai akibat salah urus dan membazir. Salah satunya kerana dok kuat sangat suap Israel. Juga disebabkan kemunculan China sebagai gergasi ekonomi dunia yg baru.

Jadi salah satu jalan keluarnya ialah dengan mencari rakan dagang yg baru atau dengan bahasa yg lebih haramzadeh, 'mencari balaci'. Balaci-balaci inilah yg akan bertindak sebagai pasaran produk-produknya.

Balaci-balaci yg ladzat ialah balaci dari negara dunia ketiga. Negara yg tengah membangun. Negara-negara inilah yg akan dipicit & dipulas untuk akur kepada kehendak dagang Amerika Syarikat. Juga kehendak ideoloji politik Amerika Syarikat.

Ingat lagi apa Bush kata? Either you are with us or against us. Ada brani?

Maka kita akan menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi Amerika Syarikat la kan? Dalam masa yg sama kita akan terpaksa menyembah Uncle Sam & the greenbacks. Horey!! Kahkahkah!!

Bukan Msia sahaja malah banyak lagi negara yg akan terus dibuli supaya menyertai TPPA. Tapi kot iye pun dah terpaksa & dipaksa, jangan la buat perangai anak dara malu-malu maw! Kerajaan HAMNO/BN kena bersuara. Kahh kah kah!!!

Msia sebagai negara berdaulat berhak utk menentang sebarang perjanjian berat sebelah yg cuba disumbat ke dalam lubang temboloknya. Kan? Tunjuk la melawan sikit. kah ka kah!

Semalam ahli parlimen kita mengundi utk menentukan samada nak join atau tidak TPPA.

Ini semua rubber-stamp. Mana mungkin pembangkang boleh mengalahkan HAMNO/BN yg masih mempunyai majoriti suara di parlimen?

Pun begitu, nampak sangatlah pembangkang tak ada telur kalau siang-siang dah pakat mengaku kalah dan tak menyertai proses pengundian.

Pembangkang mengundi dan kalah dgn scoreline 127-84.

Bukan kalah menang yg kita nak tengok. Tapi kita nak tengok para lebai serban 5kilo macam mana punya perangai? Adakah dia masih dok buat perangai macam masa belanjawan dulu?

Kalau dulu dia dok kata bangkang dalam duduk la, diam la, dalam terlentang, terbaring, semua ada. Tapi kali ini nampaknya mereka itu turut sama mengundi menentang. Ini yg kita mau tengok hari ini, esok & sampai bila-bila.

DAP pun turut mengundi menentang.



Haji Hadi tak cermat apabila menuduh DAP pro-TPPA. Yg betul-betul barua pro-TPPA ialah HAMNO dan menterinya Mustapa Muhamad. Menteri ini orang Melayu Kelantan. Dah berbulan-bulan lahanun ini ke tengah ke tepi, ke atas ke bawah, keliling kampung pukul canang bahawa TPPA itu itu baik utk kesihatan. Kahkahkahkah! Ale uto.

Image result for ale uto

Jadi dari celah kelangkang belangkas mana Haji Hadi kata DAP menyokong sepenuh jiiwa raga bakul TPPA?

Haji Hadi salah ratib.

Ker guaner Ding? KAHKAHKAH!!! KAHKAHKAH!

Wednesday, January 27, 2016

Pengeruseeee Tabooong Hajeee Strikes Back

Madu tualang power! Click here


Pengerusee Tabooong Datok Sreeee Tuan Hajeee Abdoool Ajeeeeeez sudah marah. Kahkahkahkah!!!

Marah sebab surat BNM Zeti Akhtar Aziz telah bocor kepada umum. Kahkahkah!!!



Dia bukan marah sebab surat bocor sebenarnya. Bukan juga dia marah sebab dia dilihat tidak berkelayakkan menerajui Taboooong Hajeeee. Kahkahkahkah!!

Dia marah sebab dia telah dilihat hanya sebagai seekor balaceee. Kahkakahkah!!!

Ptuih! Kahkahkahkah!!!

Kitul naik junjung.

Nasib Tabung Haji Dimasuki Lembaga Sebanyak 2 Kali

Madu tualang power! Click here


Syarikat lembu feedlot Shahrizat juga asalnya berniat murni. Yakni, kerajaan bagi dana, belalah lembu banyak-banyak, kemudian pasarkan untuk rakyat tempatan.

Secara lojik orang kampungnya, bila lembu dah banyak di pasaran, maka harga pun rendah. Beruntunglah rakyat Msia dapat makan daging lembu berharga rendah, kualiti tinggi & segar dari ladang.

Namun sayang, nawaitu dah terpesong bila lembu mula pandai duduk dalam kondo. Kah kah kah kah!!!

1MDB juga begitu congaknya diawal penubuhan. Kumpul modal banyak-banyak, kemudian laburkan. Buat rolling meniaga besar-besaran. Kemudian dapat untung, kembalikan ke kantung negara. Negara jadi makmur aman sentosa berdaulat dan mulia gagah perkasa. Idop Melayu! Kahkahkah!

Bukan buruk asal-usul makhluk 1MDB ni. Bila banyak buat untung, maka boleh diperbanyakkan subsidi keperluan rakyat Msia. Pendek kata, kita tak perlulah Mat Maslan atau Hasan Malek auta-autakan kita lagi. Kah kah kah kah!!!

Tapi itu cuma omong-omongan. Segalanya hancai-boncai bila kita berkenalan dgn seorang anak Cina tembam. Habis kita dipukat, dipukal, ditimbang dan masuk dalam tong drum lalu digolek ke laut. Kahkahkahkah!!!

Seperti lembu feedlot Shahrizat & 1MDB, Lembaga Urusan & Tabung Haji juga berniat murni. Saban tahun para jemaah dikendalikan Tabung Haji dan telah menjadi buah mulut di benua Arab dek kerana betapa bagusnya perhidmatan yg disediakan oleh Tabung Haji.

Juga sapalah tak menitik air liur bila menengok akaun Tabung Haji. Tabung Haji bukan macam bank. Bank ada keluar masuk tiap hari. Di Tabung Haji ni, orang pakat peram duit. Peram sampai dapat pergi Mekah. Duit berkepuk penuh sampai ke siling.


Tabung Haji ni ok sehinggalah dia dimasuki satu lembaga pada tahun 2013. Kahkahkah!! Sejak itu, seolah namanya pun dah bertukar jadi Tabooong Hajeeeee. Kah kah kah kah!!!

Sehari dua ini, menambah parah lagi keadaan, Taboooong Hajeeee dimasuki sekali lagi oleh satu lembaga. Lembaga ini pun lebih kurang juga warnanya dgn lembaga tahun 2013 itu. Kah kah kah kah!!!

Sikit hari lagi pakat tukar nama jadi Taboooong Habeeeeeees la... Kah kah kah kah!!!

Kompom aku akan keluarkan semua duit anak-beranak aku dari Taboooong Hajeeeeee. Bukan Taboooong Hajeeee je yg boleh bawak aku pi Mekah. Nanti aku tumpang Tabung Haji Brunei utk ke Mekah.

Kompom aku nak keluarkan semua duit & beli emas simpan dalam bantal. Kah kah kah kah!!!

Tahun Melawat Jerman

Madu tualang power! Click here


Semasa aku belajar sekolah menengah dulu, aku ada seorang pen-pal dari Dresden, Jerman Timur.

Ketika itu Jerman Timur anggota blok komunis. Jerman yg kita ketahui hari ini, ketika itu dipisahkan oleh Tembok Berlin. Timur komunis, barat kapitalis.

Budak Jerman tu memang cun gilesss! Tapi memang potong-stim lah sebab gambor yg dia bagi cuma gambor hitam putih. Kah kah kah kah!! Menurutnya, Jerman Timur tidak membenarkan gambor berwarna.

Jadi aku nak bagitaulah kat pak aji/pak lebai, aku lebih dulu sampai Jerman dari depa. Kahkahkahkah!

Tapi pen-pal aku tu jenis kapir tak percayakan tuhan. "Jadi, bagaimana bisaku melamarmu Doris?" Kahkahkahkah kahkahkahkah!!

Baru-baru ini beliau ada menghantar mesej, ''mai la datang Jerman, tahun ini Tahun Melawat Jerman!'' Kah kah kah kah!!!

Jadi, sempena Tahun Melawat Jerman, mari kita belajar serba-sedikit Bahasa Jerman melalui Google Translate.

Vorsprung durch technik - Kemajuan melalui teknoloji
Gesundheit - Kesihatan! kahkahkahkah!
Volks wagen - Kereta rakyat.
Achtung baby - Awas sayang!
Ja -Ya
Nein - Tidak

Semua ni susah la nak sebut & susah nak ingat. Berbelit-belit melingkau-lingkau lidah. Kahkahkahkahkah!!

Tapi kalau 'Ooh!!! Ahhhhhh... Ohhhhh!!   Ahhhhh! Kahkahkah!

Satu dunia maknanya sama. Kahkahkahkah!!! Satu dunia faham.

Macam lingua-franca la. Kahkahkahkah!!!

Sunday, January 24, 2016

Buah Kelapa Boleh Membantu Menangani Isu Pencemaran Bauksit

Madu tualang power! Click here

Sorang menteri kata pelombong bauksit guna nama samaran. Hatta susah dijejaki.

John Bauksit. Chan Bau Shit. Murugan Box Shit. Dol Takdebau Shit. Kahkahkah!!!

Susah nak jejak.

Sorang lagi menteri kata, pelombong ni laju berlari. Kahkahkahkah!!! Tak terkejor-kejor Yop! Kahkahkahkah!!!

Ini dia solution. Sebesar-besar jet MAS dia boleh jumpa, apalah sangat dgn manusia-manusia baushit ni. Kah kah kah kah!!!

Memang jilake punya perangai.

Segala bulu, air, lendir dalam tembolok, dalam jubur Saiful Baukari korang boleh jumpa.

Kah kah kah kah!!!


 

Friday, January 22, 2016

Satu Hero 1MDB Cuba Cover Anak Satu Lagi Hero 1MDB

Madu tualang power! Click here

Kalau betul Muhyidin & Mahafiraun betul2 ingin berbakti kepada pertiwi, kenapa dari dulu, dari asal-usul mula 1MDB, kenapa kedua-dua chief lahanun ini tak pernah bersuara membantah? Oooops jangan tanya Haji Hadi. Kahkahkah!

Goyang sepanduk. Road-show. Talk-show. Macam-macam cara boleh dibuat utk mengekang 1MDB. Malah boleh kasi bungkus terus. Jangan mintak pendapat Haji Hadi, dia kata Najib OK. Kahkahkah!

Kenapa bila 1MDB dah bunting 9 bulan 10 hari, baru dua ekor chief lahanun ini nak bangkit? Itu pun bangkit sekadar kesat-kesat air liur basi sahaja. Kah kah kah kah!!! Penakut. Haji Hadi pun tak ada nak bising-bising pun, lu sapa? Kahkahkah!

Jadi, barang siapa yg percaya bulat-bujur Muhyidin & Mahafiraun ini hero 1MDB yg akan menyelamatkan negara, POOOOOORAH!!!! Jangan kuat makan pedal & hati ayam, nanti senang kena jual.

Senang saja kesimpulannya, dua chief lahanun ini cuba jadi hero hanya kerana tembolok & halkum masing-masing mula tersengkang. Kahkahkah!!!

Bila tembolok & halkum masing-masing lega, kunyah kuaci pun tala-munyi Ipoh mali. Khkahkahkahkah!!! Kan?



Sekarang apa macam? Tak dapat tanduk, telinga di pulas. Kesian anak bapak. Kahkahkah!!!

Mari Muhyidin, mari Shafie Afdal, mari rakyat jelata, mari nyatakan sokongan. 

Sokong jangan tak sokong. Kahkahkah! Idop Melayu! Jom ramai-ramai sokong.

Sekadar sokong-menyokong-kong-kali-kong. Bila kawan tu dah jatuh terkelepuk, jadi macam Ghaffar Baba la.

Thursday, January 21, 2016

Seorang Lagi Calon MB Kedah

Madu tualang power! Click here


Abg Ajeeeeeeeezzz....! Oh Abg Ajeeeeeeez...

Kahkhakhakahkahkah kahkahakkha!!

Awat? Hang tak berkenan ka? Pasai pa??? Kahkahkahkah!

Hat ni wokeh dah ni. Kahkahkahkah

Wokeh dah ni. Kahkahkah! Kot2 boleh tolong penaik harga getah sekerap di Baling, kan? Kahkahkahkah!

Kompom lahanun ni tak tau pun harga getah nak cecah RM2/sekilo pun letih.


3 Muka Hensem Bakal MB Kedah

Madu tualang power! Click here


Ini la muka-muka yg disebut-sebut utk menggantikan anak Mahafiraun. Kah kah kah kah!!!

Seriously Dol,

jawab lah dgn jujur, ikhlas tiada  was-was.

Jgn jawab dgn mulut Dol, mulut kita banyak dosa.

Jawab dgn hati-nurani, kahkahkahkah!!!

Dol, aku nak tanya hang sikit, 

kalau hang nak pi Mydin sat, hang sanggup ka tinggai anak dara hang umoq 16 tahun kat rumah antara 3 malahon dalam gambaq di atas ni?

Kah ah kah kah kah kah!!!

Kalau aku Dol, tinggai kamben pun aku tak harap. Kah kah kah kah kah!!!

Wednesday, January 20, 2016

Sapa Masih Ingat Fairus Bekas Org Kuat PKR?

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah kah!!!

Ini dia. Kahkahkah!!

Tu dia. Dah pakai gelaran YM tu. Kah kah kah kah!!!

Ampooooon.. bila nak kena tangkap ni? Kah kah kah!



Monday, January 18, 2016

Tarbaek Dari Facebook: Din Ayam the Series

Madu tualang power! Click here

Ding dah masyuuuuuuk...

Walaun-walaun jangan jeles. Teruskan genggam tangan & pegang tiang bendera.

Kahkahkahkah!!!

Friday, January 15, 2016

Foto Terbaru Ustaz Nasarudin

Madu tualang power! Click here


Perrrrrrgh!

Ini macam kita maw bro, kahkahkah!!!

Dol, lu tak tau ke Ust Nasa sekarang dah jadi CEO? Kah kah kah!!!

CEO global ntah-hapa-ntah. Kah kah kah!!! Global Dol, globaaal... Dah main global-global sekarang Dol. Masyuuuuk!

But still, janggut ada lagi. 

Kacak kau!

Kahkahkahkahkah!!

Amacam walaun-walaun? Jangan jeles...

Thursday, January 14, 2016

Mak Badak Dalam Almari

Madu tualang power! Click here



Mana satu lipas. Mana satu tikus?

Ini?
Ini?
Ini? Kah kah kah kah!!!

Lipas dah ada. Tikus ada. Cencurut ada. Langau. Kutu babi ada.

Cuma satu Mahfuz tak lupa nak sebut, iaitu badak. Kah kah kah kah!!!

Sebesar-besar badak, Mahfuz boleh lupa.

kah kah kah kah!!!!

Wednesday, January 13, 2016

Seperkara Muhyiddin Cicir Sewaktu Berkuasa

Madu tualang power! Click here


Banyak yg Muhyidin cicir sebenarnya.

Tapi bab kali ini tentang pendidikan. Sebab Muhyidin merangkap Menteri Pendidikan.

Dia sapu gaji TPM & gaji Menteri Pendidikan. Juga dia turut sapu berapa puluh jenis elaun & juga claim petrol. Kah kah kah kah!!!

Zaman Muhyiddin zaman monyok. Universiti di Msia tak ada satu pun yg masuk ranking 100 dunia.

"If I have to choose one profession in which you give the most for the least it is probably teaching - if you take it seriously. You have to have the temperament for it to coax, to stimulate, to cajole, to discipline a young mind into good habits. You must have an aptitude." ~ LeeKuanYew 1966

Menteri Pendidikan baru ini nampaknya mengerti betapa maha pentingnya modal insan. Kah kah kah akh!!!

Ada juga menteri yg bijak memahami modal insan. Macam mana nak buat insan. Kah kah kah!!!

Betapa pentingnya suami-isteri duduk serumah.

Terutama di malam Jumaat kelewon. Kah kah kah kah!!!

Boleh buat raaaamai lagi insan. Kah kah kah kah!!

Jangan buat insan macam Muhyidin sudah la. Kah kah kah kah!!



Najib Melawati Hadi

Madu tualang power! Click here


Kahkahkahkah!!!

Ntah hapa-hapa daaa...Najib melawat Hadi pun jadi isu. Remeh-temeh la. Kah kah kah kah!!! Dah tak ada isu lain ke? Kah kah kah!!

Hadi masuk IJN pun jadi isu. Suka ke Hadi masuk IJN? Suka? Kah kah kah kah!!

Bagus la lawat-melawati. kah kah kah!! Boleh nasihat-menasihati. Kahkahkah! Penasihat tu kan... Kahkahkah!

Dulu dah lawat-melawati di Turki. Awww... Kah kah kah akh!!!

Bila Najib nak lawat-melawati Anwar dalam jel? Kah kah kah kah!!!

Tak bawak Ust Nasa sekali ke? Kah kah kah!!

Perbuatan ini dipanggil 'membuntuti'
Kah kah ka hkah kah!
Bukan membontoti.
Kah kah kah kah kah kah!

Tuesday, January 12, 2016

Tinggallah Nik Abduh Sorang-sorang

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah kah!!!

Tengok tu,
chief, timbalan chief, naib-naib chief, penggosok-penggosok chief & walau-walaun chief sekelian semuanya telah ada tulur utk mengangkat sepanduk.

Semua dah paham betapa bahayanya TPPA. Ramai jga yg buat-buat paham. Kah kah kah kah!!!!!


Tinggal Nik Abduh membantah dalam diam. Kah kah kah kah kah!!!

Kalau anak dara, diam maknanya setuju. Kah kah kah kah!

Teruskanlah Nik Abduh! Teruskan membantah dalam diam, dalam duduk, dalam ngigau, dalam terlentang, meniarap juga dalam tertonggeng.

Kah kah kah kah kah!!!!

Kemaskini: Nik Abduh turut serta himpunan bantah TPPA di Padang Merbuk KL. Kahkahkah!
Tapi aku tak ingat bila. Cuma aku confident bulan Januari 2016.

Syabas Nik Abduh! Jgn biarkan mereka menuduh anda kaki bantah sambil terlentang.

kahkahkahkah!!!


Dalam RM2.6 bilon ni ada konsesi balak tak? Kah kah kah kah!!!

Kahkah kah kah akh!!!

Filipina Pun Dah Celik Bijik Mata

Madu tualang power! Click here



Di rantau ini, tak ada lagilah negara se-balaci Filipina. Teruk Filipina dibalaci Amerika. Runtuh-rantah sosio-ekonomi-politik Filipina dibahan Amerika. Filipina puas merasa digodek-godek Amerika.

Kalau Filipina dah celik bijik mata, takkan kita nak ganti Filiipina? Kah kah kah kah!!

Thailand jangan cakap la, ekonominya cantik. Matawang bhat telah selamat sihat walafiat, meninggalkan ringgit utk 20 tahun lagi. Kahh kah kah!!!

Kompom Thai tara mau join TPPA.

Kenapa Thai tara join TPPA?

Sebab, Thai tak membela badak yg kuat kedarah, menteri cap ayam tak wujud dan paling penting, tiada campurtangan punaisihat yg cuba jadi penasihat.

Ni yg dok main menasihat-punaisihat tu yg paling palat. Kah kah kah kah!!

Apa yg dia reti? Kah kah kah kah!!!

Kah kah kah kah kah kah!!!!



Monday, January 11, 2016

IPNA - Institut Pemikiran Nik Amar

Madu tualang power! Click here


Kahkahkahkahkah!!!

Setakat ini sajalah pemikiran orang kuat PAS Kelantan. Tongkat Ali power!

Mintak maaflah adik-adik semua, sekadar ini sajalah tahap pemikiran Naib Presiden PAS kita.  Tongkat Ali power! Kahkahkahkah!!!

Ini menunjukkan kita jantan ini, sama saja. Kah kah kah kah!!!

Jantan Melayu ni bubuh la kopiah serban cap hapa pun, bubuh la serban kopiah 10kilo sekali pun atas kepalanya, kepala hotaknya tak boleh ke lain.Kahkahkah!!!

Benda lebar 2 jari tak boleh tinggal & tiang bendera mesti ditegakkan sampai masuk lubang kubur.

Kah kah kah kah kah kah!!!!

Friday, January 8, 2016

Video Joget Lenggang Bauksit Pahang

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah!!!

Steady lebai steady, kah kah kah kah!!!
Mari la awok menari. Kah kah kah!
Awok dah makan patin ke hari ni awok? kah kah kah!!

Awok kalau tak tengok video ni, awok rugi. Kah kah kah!

Lagu Joget Bauksit Pahang...Eeeewaaaahhh
Lagu Joget Bauksit Pahang...EeeewaaaahhhSumber : Fuziah Salleh @ https://goo.gl/4eXOLIMore : Sukan Star TV @ Sukan Star .com @ sukanstar.com
Posted by Sukan Star TV on Tuesday, 8 December 2015

Thursday, January 7, 2016

Kalaulah Warna Tanah Bauksit Kuantan Itu Oren

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah kah!!!

Tuan Ibrahim & the gang tahu ke bahana sisa tanah merah lori bauksit? Kah kah kah!!!
Takkan lah tak ada sorang pun org kuat PAS Pahang tak tahu. Kahkahkah!!!
Tantawi ada. Arsenik ada. Kahkahkah!
Takkan nak tunggu Rafizi jugak yg terangkan? Kah kah kahah!!
Kalau tahu bahayanya utk penduduk setempat, bersorak la sikit. Kahkahkah!!!


Apakan daya warna tanah yg ada bauksit itu merah.
Tapi, kalau warnanya oren;

Habis rata bukit bukau jadi warna hijau semula dikincah pak lebai serban 5kilo. Kah kah kah!!
Tak bersisa.
Getik bebenor dgn warna oren.
Gatal-gatal satu badan, gatal celah kangkang pun ada. Kah kah kah!!!

Apakan daya, warnanya merah. Kah kah kah kah!!!
Sejuk mata memandang.
Nak bukak mulut pun tak boleh.
Nak sorak lebih-lebih, mulut berbuih-buih.
kah kah kah kah!!!

Warna merah ni memang cantik Dol..

Tau taawun? Kah kah kah kah!!!

Dol,
lu tak seram sejuk ke tengok muka mamat ni?
Kah kah kah akh!!!

Wednesday, January 6, 2016

Tuan Ibrahim Tuan Man Berasal Dari Planet Marikh

Madu tualang power! Click here

Kahkahkahkah!!!
Kahkahkah!!!

Tantawi pun orang Marikh. Mokhtar Arsenik pun alien, UFO mari dari Marikh. Kahkahkahkah!!!

Itu pasal 3 ekor ni senyap seluk kocek garu telor bila Kuantan dah jadi warna merah. Kahkahkah!!!


Tuan2 syeikh, tuan2 lebai 5kilo & para walaun sekelian,

Sepatutnya mereka jadi panglima.

Apa guna ada kerusi dalam Dewan Rakyat & Dewan Undangan Negeri, kalau tak berani bersorak-sorai tepi jalan angkat sepanduk?

Paling bodo pun buat la press conference mengutarakan rasa marah rakyat jelata. Kan? Kena la buat-buat marah, walau pun takut telor dah kecut. Kah kah kah!!!


Tak payah la kena tunggu green-light dari Marang. Marang-kerapu-marang-sekeper tak kena laut merah. Kah kah kah kah!!!

Dulu kita dok mengekek ketawa bila orang buat lawak Roti Canai Najib. kah kah kah kah!!!

Sekarang baru kita tahu, makhluk UFO planet Marikh pun tak ada telur rupa-rupanya. kah kah kah kah!!!