Monday, June 22, 2015

Bukan Kena Kencing, Sebenarnya Terkencing-kencing

Madu tualang power! Click here

RUU yg nak dibawak Hadi Awang itu sepatutnya menjadi obor berapi-api perjuangan walaon-walaon PAS.

Sepatutnya isu ini umpama babak, "ini kepala apak kau, ini kepala bapak aku. Aku nak kepala apak aku masuk dulu" Kah kah kah!

Budak2 dulu tak payah tempoh-tempoh. Kah kah kah kah! Lenjan terus. Ini apa punya jantan daaa, siap bagi tempoh. Lama pulak tu.



Sepatutnya isu ini akan menyemakkan Najib, semakin menyempitkan saluran najis dan pundi kencingnya.Tapi itu semua tidak berlaku. Si Najib masih steady berlari ke sana ke mari. 

Kah kah kah!


Mutakhir ini, PAS telah kelihatan ketandusan tokoh. Selesai muktamar baru-baru ini lagi  ramai tokoh yg celah.

PAS pun dah macam HAMNO. Nak bertanding bergantung kepada 'cai'. Betapa haramjadahnya kertas 'cai' ini baru aku tahu setelah selesainya muktamar. Tapi, haramjadah lagi org yg tahu perihal 'cai', tak ambik tindakan. 

Jawatan utama parti pun dah mula berlegar di kalangan anak menantu dan kroni. Orang muda dah naik meluat terhadap PAS dan paling hodoh punya perangai, dah mula babitkan DAP. Ini perangai HAMNO. Sah.

Kah kah kah!

Tuan-tuan dan puan-puan,

Macam mana clown-clown ini nak bahas isu isi-perut-makan-pakai Malaysia sekiranya RUU Hadi sendiri itu pun tak berani nak bertegang urat?

Takut sangat disergah Azalina MP Pengerang ke? Takutkan hero kampung dari Pasir Salak?

Poooorah! Belum apa-apa dah terkencing-kencing.

Kita tak harapkan Abduh, Tantawi & MP Kuala Nerus itu akan berbaling-baling kerusi berbahas isu GST atau 1MDB. Kita tahu mereka ini tak berapa tahu. Kita tak boleh paksa 3 ketul ini bersuara bernas serupa Rafizi Ramli atau Tony Pua. Kita tahu had mereka.

Kalau tahu pun, sikit-sikit je, macam lu la Dol. Kah kah kah kah!

Kita perlukan wakil dalam parlimen yg boleh berbahas. Tapi sayang bila datang peluang, harimau tak mengaum. Sebab-musababnya hanya Tantawi & the gang saja lah yg tahu. 

Mungkin arahan dari tuang presideng.

Mungkin sebab air-cond dewan sejuk sangat. Brrrrr..brrrrr... ketar wooo!

Mungkin ada darah gemuruh. Kah kah kah! tunggul kayu ke mana, hapa ke mana.

Mungkin ternampak muka Nazri Aziz saja dah cukup, darah turun ke lutut & siku. Kah kah kah!!!


Cuma harapan kita, jangan la ada wakil kita yg bangun dan pergi bisik kat Tuan Speaker, "saya ada cakar rimau" Aum.... aum....aum...
KAH KAH KAH!!!

Atau pun ada satu clown pergi angkat jubah tayang siku & lutut! Lebam.
KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Wala'on & Candunya

Bak kata atuk Tony Pua sebelah mak angkatnya, "lanjiou 1MDB, lanjiou GST"

Susah sangat ke?