Tuesday, May 5, 2015

Pernah Tengok Pokok Getah Mintak Ampun?

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah!!!

Pokok getah pun menyesal jadi pokok getah, 'apsal la aku tak jadi pokok tauge?'

Kah kah kah!!!



Seksa jadi pokok getah. Kah ka hkah!!

Sebuah Hotel di Padang Serai Yg Mengerikan - Hotel D'Keriangan

Madu tualang power! Click here


Kah kah kah kah! Tak lah mengerikan sangat, cuma amat menyerabutkan kepala. Hotel hamprak.

Kah kah kah kah! Harap namanya je sedap, Hotel D'Keriangan.

Hamprak-hamprak pun, 2 malam jugaklah aku terpaksa menginap di sini memandangkan aku tak jumpa alternatif lain.

2 malam itu geng-geng ni menyakat aku.


Hotel ini kepunyaan Melayu Bumiputera Islam. Kah kah kah kah! Tang ini aku cukup lemah. Sebabnya, sudah tentulah aku teringin untuk menyokong usahawan bangsa sendiri. Tambahan pula, di bidang perhotelan, berapa kerat sangatlah usahawan Melayu.

Tapi hotelnya hamprak. Serius.



Buiding cantik. 2 tingkat. Bilik pun banyak, ada 12 kalau tak silap. Tapi hamprak. Kah kah kah!

Hamprak disebabkan malas buat 'house-keeping'. Itu sahaja. Agaknya tauke kemut nak bayar Neng Indon.

Hotel ini dah menjangkau usia 5 tahun. Sepatutnya si tauke dah tau apa nak buat dalam bab house-keeping. Tapi hamprak. Kah kah kah!

Tangga tak bersapu. Kalau bersapu pun, aku rasa tukang sapunya menyapu guna lutut dan dagu. Kah kah kah!

Bau bilik hapak. Bilik berabuk. Lantai berabuk. Jamban entah bila kali terakhir dicuci. Tingkapnya anak kecik aku pun boleh bukak, amat merbahaya.

Sewanya? RM109-00 semalam utk sebuah bilik 2 katil, ada tv, air-cond yg entah bila nak servis dan bilik air  yg dilengkapi pemanas. Wi-fi tarak.

Inilah hotel hamprak yg kedua aku diami. Tapi ranking no. 1 masih dipegang Hotel Leh Hua, Sarikei, Sarawak. Siap ada bau taik kucing. 

KAH KAH KA HKAH!!!