Monday, April 27, 2015

The Legend of Yusni Mat Piah

Madu tualang power! Click here


Yusni Mat Piah tersilap zaman. Calon PAS semacam dia ini sepatutnya duduk di zaman 70an.

Baru dia tahu peritnya berjuang di zaman kegemilangan Utusan Malaysia.

Sekarang sudah masuk zaman IT. Zaman internet. 

Walaupun kelajuan internet kita macam kura-kura, tapi maklumat tetap sampai. Kah ka hkah kah!!!

Tapi itulah, insaflah diri, di zaman serba canggih ini, dimana rakyat semakin matang, rakyat tidak mudah lagi dimomok-momokkan HAMNO, zaman di mana penyokong PAS bertambah berlipat kali ganda dan yg menakjubkan penyokong dari bangsa India dan Cina pun dah ada!

Cukup memeningkan kepala, hairan & memang amat menghairankan.

Mugabe pun pening.
kah kah kah kah kah!!

Yusni Mat Piah setelah dicampur sanak-saudara, orang kampung sendiri dan orang kampung sebelah kiri dan kanan, depan dan belakang, Yusni Mat Piah cuma dapat 690 undi. KAH KAH KAH!

Pangkat besor. Ketua Pemuda bunyinya.. Kah kah kah kah!!!

Encik Yusni nak bawak 690 org itu utk memboikot. Boikot lah... kah ka hkah kah!

Tak jejas pun perniagaan nasik ayam org Permatang Pauh. Kah kah kah!


Kami Ingat Kelaku Anak2 Tun

Madu tualang power! Click here


Betul tu Tun. Kah kah ka kah!!!

Tak ramai yg ingat kenduri anak Tun.

Pertamanya, siapalah kami ini rakyat marhaen utk dijemput ke kenduri anak Tun. Kan?
Kah kah kah kah!!!

Keduanya, kenduri anak Tun buat di Msia ke? Tak dgr cerita pun.
Kah kah kah kah!!

Entah-entah buat kat Kerala kot? Kah kah kah!
Kerala? KAHKAHKAHKAH!

Tapi Tun, walaupun kami tak ingat kenduri anak Tun, tapi kami ingat kelaku anak2 Tun. Kah kah kah!!!

Sorang paksa MAS beli petrol.
Sorang tak reti meniaga kapai tapi gatai nak meniaga kapai.. Kapai bengkrap, korek tabung negara.
Sorang meniaga todi tapi skrg dengarnya dah berenti meniaga todi, tak tau la meniaga botoi apa plak.

Kah kah kah kah!!!


Rangkaian jamban-jamban terbaek Petron di seluruh negara, marilah beramai-ramai ke Petron. Kah kah kah kah!!!