Wednesday, March 18, 2015

Gaji & Segala Elaun Nik Amar Dibayar Lewat

Madu tualang power! Click here


Ini ayat orang politik.

Mungkin. 'Mungkin'.

Kalau dah 'mungkin', itu maknanya 'iya' lah tu. 

Mungkin lewat. Maknanya, iya memang lewat.

Kah kah kah!

Kalau elaun & gaji Nik Amar ini dilewatkan macam mana? Lewat setengah tahun lah katakan.

Ini disebabkan dana kerajaan negeri banyak disalurkan kpd mangsa2 banjir. Apa macam?

Selama ini pon tak pernah terdengar lagi mana-mana YB Klate yg berseparuh, bersuku gaji bersolidariti dgn mangsa banjir. 

Pon tak ada terdengar bijak pandai hulamak-hulamak mengesyorkan dlm Dewan Negeri Klate, mari kita potong gaji ramai-ramai. Kan?

Haram tak ada. Kalau ada, gerenti dah masuk FB sepantas gambar naik sampan disorong orang atau gambar meranduk air separas dada. 

Walau bagaimana pun, perkataan lewat kira boleh diampun.

Yg tak boleh masuk akal jenis bukan sekadar lewat, tapi suka ponteng. Bukan sekadar ponteng. Suka-suka ponteng. Suka-suka bro... kah kah kah kah!

Dah la ponteng. Langsung haram tak nak pergi, sombong pulak tu. Jenuh berpujuk.

Bukan sekadar sombong, riak. Riau. Sumatra. Pasai. Sakai. Sulu. Zulu.

Kah kah kah kah kah kah!!!!