Tuesday, January 20, 2015

Berita Maot!

Madu tualang power! Click here


PLKN ditangguh!

PLKN yg selama ini ibarat lubuk penuh duit. Lubuk yg sarat dan sedia dipunggah kontraktor kelas F bumiputera.

Potong rumput. Sapu sampah. Cuci jamban.
Supplier baju, boot, tuala. Supplier jamban.
Penyedia makanan. Penyedia minuman. Penyedia jamban.


Mana nak pergi? 

Ini berita maut. Ini berita mengerikan. Juga merisaukan.
Amat merisaukan.

Pertamanya, teruk sgt dah ke kantung negara kita?
Keduanya, dah jumpa lubuk baru kot?

Lubuk yg lagi kaw-kaw punya makan besar! Kah kah ka hkah!!!


Habis la. Habis la kita. Buah pinggang je la yg tinggal.
Kah kah ka kah!!!

Hapa benda? Kah kah kah kah!!!
Natang ikang mende 'jimat RM400 juta'? 
Kah kah kah!


Sikit2 Lama2 Jadi Bukit, Ooooops... Jadi 'Khir Toyo'

Madu tualang power! Click here


Kisah-kisah tak berapa betul Khir Toyo ini telah lama. 

Maka ramai dah lupa dan malas nak ambik pot. Lagi pun toyol ni dah pun bersara.

Kisah tak berapa betul yg pertama ialah Khir Toyo memiliki banglo bernilai RM24 juta. Kemudian dia kata bukan RM24 juta, 'cuma' RM5 juta.


Kalau ikut kalkulator aku, manusia apa pun di Msia ini kalau kerjanya makan gaji, rumah ratus ribu boleh milik.

Tapi kalau ikut kalkulator HAMNO, duduk rumah ngangkang memboyotkan perut pun boleh beli cincin berpuluh juta, kan? Kah kah kah kah!!!

Tapi kita prasangka baik, mungkin Khir Toyo berjimat cermat gila babi. Pagi makan timun, tengahari makan timun, malam makan timun, subuh berak timun! Sapa tau?

Bini buat part-time direct selling. Anak2 menapak pergi sekolah. 
Hujung minggu Dr Khir buat part-time cabut gigi.
Kah kah ka hkah!!!

Kisah tak berapa betul yg kedua ialah, Khir Toyo main pawang. Kah kah ka hkah!!!

Mesti pawang power, masakan hartanah harga 6 juta dia boleh beli 3 juta. Kah kah kah!!!

Sapa yg hilang akal ni?

Paling best, sebab dia dapat harga murah, ramai orang dengki, so Khir kena penjara setahun. Kah kah kah!!

Tapi haram pintu pagar jel pun dia tak nampak. Kah kah kah kah! (rayuan)

Sekarang ini, peguamnya yg juga merangkap peguam Saiful BauKari, mengatakan ada 'kesilapan' dalam pertuduhan.

'Kesilapan' la pulaaaaak. Kah kah kah kah!!!

Kita mana faham natang ikang mende 'habeas corpus' 'mala fide' 'pro bono' 'subjudice' 'sub rosa' 'sub con' kah kah kah!

Kita semua jadi semakin 'cuntfuse' la. Kah kah kah kah!!!