Wednesday, October 28, 2015

Ringgit Jatuh, Mahafiraun Suruh Mamah Besi

Madu tualang power! Click here


Kah kah kah kah akh akh kah!!!

Orang kampung jugak yg jadi bahan. Dia ingat semua orang kampung boleh telan bulat-bujur cakap dia?

Alasan Datuk ni, bila ringgit jatuh, harga komoditi naik. 
Tengkorak dia berjambul. Kah kh kah kah kah!!!

Datuk ni fikir, bila harga tayar mahal harga kondom mahal, secara automatik harga getah pun mahal sebab sentiasa terdapat permintaan. 
Tengkorak dia berjambul. kah kah kah kah!!!

Mak Aji dia lupa bagi tau harga getah dah bertahun-tahun tak naik-naik. Dok main RM2-00 sekilo.

Maik Aji dia juga lupa bagi tau, walau pun eksport kita jadi mahal akibat penurunan ringgit, tetapi kita terpaksa membayar harga tinggi untuk impot.

Semua benda makan kita impot. Keluaran tempatan tak cukup.

Kita negara industri. Lagi 4 tahun tercapailah Wawasan 2020 rekaan Mahafiraun. Kahkahkah!

Sekarang beras kita impot dari India & Thai. Ikan kita beli dari Thai. Kalau dia tak mau jual, menyembah la.

Boleh mamah besi kereta Proton ciptaan Mahafiraun?

Kah kah kah kah kah kah!!!

Tengkorak dia & Mak Aji dia lah yg berjambul.


7 comments:

  1. Tengok muka dah nampak BODOH. Buka mulut kompom kebodohannya. Apa boleh buat, PM dah bangang, jadi kena la lantik orang yang lebih bangang supaya dia nampak pandai sikit...pandai NIPU kah kah kah....

    ReplyDelete
  2. hahaha artikal terbaik..................no komen

    Alasan Datuk ni, bila ringgit jatuh, harga komoditi naik.

    Tengkorak dia berjambul. Kah kh kah kah kah!!!

    ReplyDelete
  3. Dia ni sebenarnya nak cakap "bila nilai ringgit jatuh maka kesusahan rakyat pun meningkatlah" tapi bila mengenangkan habuan yang bakal diterima jika dia menjadi penjilat najib maka kuarlah statement bodoh dan jahil yang budak2 tadika pun tau....hujah tu langsung tak boleh pakai. Standardlah ..menteri UMNO...sama je acuan dengan mamat CGPA 3.85 tu. Bodoh yang tak boleh nak diajar. Nasi goreng pun hidang guna kuali, siap susun hirisan timun kat tepi kuali biar nampak stylo le konon...bangang!

    Nick
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  4. sebetulnya klau anu naik.paham ayat 2 bah.

    ReplyDelete
  5. Bila ringgit jatuh orang kampung senang..kote dia berjambul..hahaha..

    ReplyDelete
  6. tak tau lah apa nak jadi kat Negara kita??????

    ReplyDelete
  7. Aduhai..confirm sakit jika macam ni, dapat Ketua PAC pun IQ 3:85 , pening pening di buatnya.... apa punya bijak melanda negara??? Feeling sick..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.