Monday, October 26, 2015

Menyuruh Beruk Angkat Sepanduk Lebih Senang Dari Menyuruh Manusia

Madu tualang power! Click here


Bukan suruh turunkan gambor Najib. Itu kerja Adam Adli.
Bukan suruh turunkan bendera HAMNO. Itu pun kerja Adam Adli.

Orang suruh berdiri pegang sepanduk.
Bukan sepanduk bertulis "Hang korek duit dari mana beli Land Rober?"
Bukan sepanduk 'Hang duduk dalam khemah lagi ka?'
Bukan sepanduk 'Hutan banyak lagi ka belum tebang oii?'
Susah sangat lah.

Kah kah kah kah kah!!!

Gambor hiasan.
Suruh babi angkat sepanduk, memang tak boleh lah walau pun babi itu nak sangat. Sebab babi tak berjari.
Suruh beruk, kera, lotong, lagi baik tak ada masalah.
Tak timbul isu berdiri, duduk, rebah atau menonggeng.
Kah kah kah kah!!!

Cakap berdegar-degar, cakar singa rimau ada, lutut siku ada.
Kah kah kah kah!!! Ekor bergelumang taik.

Paling hamlau, ada sekor ponteng lari entah ke mana. Dia ni lagi haru, nak angkat sepanduk pun kecut.
Kah kah kah kah kah!!!

Teringat aku kpd seorang jiran suatu masa dulu, bila dia marahkan anak-anaknya, dia akan cakap;

"Buat kerja pemalaih, duit hangpa mau, babi hangpa!" 
"Babi hangpa"
Kah kah kah kah kah!!!

Malulah sikit dgn babi.

15 comments:

  1. Jangan marahkan depa ,sebenarnay pihak penganjur tidak beri placard pada mereka ,mereka juga terkejut awat mereka tak dapat.ini mununjukan depa dipulau ,dipulau apa teman tak tahu mungkin di Pulau jerejak .kah.kah.kah,

    ReplyDelete
  2. Betuih tu.apa salah babi...babi pun diciptakan tuhan sbg makhluk tuhan jugak.manusia pun ada ngaku makhluk tuhan paling seksi.kihkih.Babi pun lg mulia xda nk mencuri merompak harta benda rakyat..Babi pun xpnh knl attantuya ataupon wan emdibi.kihkih

    ReplyDelete
  3. Lar....lubang libu sungguh...jadi yg angkat sepanduk tu kira sama taraf dgn beruk! Teruk sungguh blogeer PAN kuali @ ejen UMNgOk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Epul oiiiii
      yg Beruk tu miker..hahahah
      jgn mare arrr

      Delete
    2. Hek elehhh...konon anti-UMNgOk...tapi Mahaguru Kit Siang siang malam nak berkepit dengan munafik besar yg bernama Mahathir Kutty!!
      ...kapir tetap kapir, sama sekali tak akan redha dengan Islam....PAN kuali jer yang terhegeh-hegeh jilat DAP

      Delete
  4. Apa boleh buat Yeop..... hidup deme tu bergantung ke al quran, hadith dan fuckwa Tuan Presideng. Dalam Quran belum jumpa ayat yang suruh angkat sepanduk apabila menegur sesuatu kemungkaran (Nahil Mungkar)...hadith pun belum ada yang menyebut cara tersebut.... dan yang lebih penting Tuang Presideng tak bagi ARAHAN suruh angkat plakard, ..... angkat karang dituduh tidak WALAON pule....seghoba salah mangkuk-mangkok dua tige hekor tu....Si Tuang Presideng pulak dah Tuang Sidang Parlimeng...sakit hati depa ubah tempat duduk ke ceruk sinun...

    Apa boleh buat, kalau sudah diasuh supaya tidak boleh memiliki akal bebas untuk membuat keputusan sendiri (lacked of independent mind)....hidup jadi kere sumbang sajalah.........Tak payah la cakap kau duduk atau berbaring bersama rakyat.....pegi la menonggeng di depan Tuang Presideng untuk dapat wahyu....

    ReplyDelete
  5. BACA dan Baca Lah...ALLAH Ber Firman..
    NIAT Yg 'Berong?'...Mudah Di BACA
    HARTA dan Kuasa...Di Jadi kan "Tuhan?"
    AMANAH Yg Suci..Kelam Dan SIRNA


    AMANAH Yg Suci...Bila Di NODAI
    NALURI Rakyat...Ter Sentuh Ter HINA
    BENGKOK Ber Belit...Helah Yg KEJI
    LURUS dan Kudus...Tiada Ber HARGA





    ERTI Islam...Ter Sangat lah MUDAH
    ISLAM Ber Makna...Pasrah Me NYERAH
    Pasrah Me NYERAH...Kepada ALLAH
    Se Luhur7-INTEGRITY..."Amanah"-Ter SERLAH


    Islam Se MUDAH...Se Terang CAHAYA
    Se Lurus HATI...Mudah Di BACA
    Tiada BENGKOK...Timbul CURIGA
    SELFLESS Ke Hadrat...Yg Maha"ESA

    ERTI Islam...Pasrah Me NYERAH
    Pasrah SUJUD...Merindu Ter'INDAH
    Se Kudus-Se Tulus7...Se Jujur7-AMANAH
    TAK Ter-Niat 'Berong'...Walau Se-ZARAH..


    Pasrah Me NYERAH...Ke Yg Maha7-INDAH
    Seperti LANGIT...Dan Bumi Ber BAKTI
    CAHAYA Me Mancar...Hujan Men CURAH
    Saling Mem-BERI...Bakti yg SUCI


    Pasrah Mem-BERI...Bakti Yg SUCI
    Udara Dan AIR..Per CUMA Ber KHIDMAT
    Mem-BERI Tanpa...Me Mentingkan DIRI
    Begitu lah Nabi-Nabi...Sayang kan UMAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecii beso kecik beso bijik mate aku membace nye.

      Delete
    2. Bior le dia mencurah perasaan disini.
      Kalo rasa naik penin membacenye, jgn bace.
      Bagi org lain bace.
      Kah kah kah kah kah!!!

      Delete
    3. banyak beruk dlm dewan tu

      Delete
  6. Yop oiiiii
    Kasor benor miker ni ngn demer..hahahah
    Jgn le panggil beruk..panggil je le demer tu ciker..hahahaha

    ReplyDelete
  7. Kalau da tahu diri sendiri tu beruk wat apa mereka nak ikut. beruk beruk yang angkat buahpelay kat sah beruk sumbang sebab abang ajib tak layan. oooooouuuiiii........

    ReplyDelete
  8. kah3..babi marah beruk ke nie??

    ReplyDelete
  9. kah3..penjilt jubo dap marah2 ...

    ReplyDelete
  10. tak buleh... sepanduk tu d taja oleh DAP... mana buleh... dan lagi satu mana buleh kita aibkan pemimpin melayu yg islam... klu cina kapir buleh la... tak gitu...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.