Thursday, October 15, 2015

Mari Kita Dedahkan Sapa Tauke-tauke Konsesi Tol

Madu tualang power! Click here


Meniaga tol bukan serupa meniaga lendir.

Meniaga tol bukan serupa meniaga MAS. Meniaga MAS letih membayar nasik lemak RM45-00 syarikat suku-sakat Dolah Bedawi & juga seksa membayar bil petrol syarikat anak Mahafiraun.

Meniaga tol menguntungkan dan kompom untung.

Letih la sikit tapi lumayan. Modal tak payah, cuma letih sikit ke hulu ke hilir melobi. Modal gerenti bank akan bagi berapa bilion pun, sebab meniaga gerenti untung.

Modal yg dibagi bank sudah habis lunas. Menurut tok siak kampung seberang, tauke-tauke tol sekarang ini sedang mengutip untung, kira untung & bergolek berguling atas untung.

Yg Abdol Wahid Wahup ini tiba-tiba jadi barua , kita tau lah sebabnya. Sebab dia dah jadi menteri. Habis berbuih-buih kering air liur dan terjelir-jelir membela kerajaan & tauke konsesi.

Punyalah hina.

Abdul Wahid Wahup ini buta. Kalau tak buta dia pekak. Tak pun injap dia tersumbat. Kah kah kah kah!!!

Cuba dedah sekali sapa tauke-tauke konsesi tol. Ada berani?

Satu lagi, kerajaan kita ini bukan ke ada askar, polis, SB, RELA, FRU, bomba, JPAM, kapal perang, Scopene pun ada. Kahkahkahkah!!!

Pergi la bom rumah tauke konsesi kalau degil sangat. Kah kah kah kah!!!

Pala bana pala vutoh hapa mengikut sangat cakap tauke konsesi & macam takut sangat dgn syarikat konsesi?

Kah kah ka hkah!!!

5 comments:

  1. Wahid omar tu nak belajar jd penyangak,dulu elok je dia sebab ada integriti dlm kerja,bila dah berkawan dgn lanun siap cepat je jd belaci,siapa je mendampingi menaol yg bersarang d putra jaya pasti terjerat.
    Cuba inflow ckit wahid rykt pun nak tahu konsen tol tolol mana yg perah keringat rykt tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah gue, bulih cek dgn pendaftar syarikat. Tak salah gue juga EPF pon terlibat dan lain2 syarikat gomen. Munkin juga sudah ada kajian2 yg dibuat untuk mengcam pihak2 yg terlibat. Persatuan2 pengguna, persatuan otomotif Malaysia dll macam mana ? Persatuan Otomotif dan persatuan2 pengguna, sila ambil perhatian bahwa jalan bandar, pihak berkuasa tempatan dan jalan negeri paling banyak melibatkan kemalangan maut berbanding jalan bertol. Rakyat yg terdesak untuk mengelak bayar tol yg tinggi mungkin memilih menggunakan jalan2 ini yg kebanyakkan sudah cukup sesak, bermutu lebih rendah, bersimpang siur dan kurang senggaraan....lebih bahaya.
      Harga barang2 , kos perkhidmatan selepas kenaikkan tol, kemungkinan mencekik lagi, selepas di jolok GST, kejatuhan nilai ringgit...

      Delete
  2. RAKYAT HARUS BERANI KELUAR MENANGKAP MENTERI SERTA SEMUA YG BERSENGTONGOL DGN MEREKA DAN HUKUM PANCUNG DIKHALAYAK RAMAI

    ReplyDelete
  3. Kan rakyat kena gari. Pemimpin yang dipilih suka hati aku ler , kan Nagara aku bn yang perantah.

    ReplyDelete
  4. Kerajaan utamakan lebih sepuluh dua orang (tokeh konsensi TOL) dari rakyat 30 juta orang. Slogn pilihanraya "rakyat diutamakan" harus ditulis "rakyat diperbodohkan".

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.