Friday, October 30, 2015

Khidmat Harun Din Diperlukan Di LPT

Madu tualang power! Click here


Aku pernah 2 kali mengguna LPT. Sekali ke Tganu & sekali lagi ke K Lumpur.

Jalannya cam haram, beralun. Serius, cam haram.

Di sesetengah tempat, kalau hari hujan air akan menakung. Ini memang pokaimak lah, sebab dalam keadaan kereta di pandu laju, tayar tidak akan mencengkam maksima dan boleh berpusing-pusing kereta dibuatnya.

Tempat Rehat & Rawatnya jauh di hujung tanjung. Kat tanjung ni ada sebijik. Di tanjung itu beratus kilometer baru ada sebijik lagi. Kalau perut memulas, berhenti & teran lah dalam semak di tepi jalan. Kah kah kah kah!!!

Entah batu gunung berapi apa yg digunakan sebagai bahan buat LPT, hanya Samy Velu sahajalah yg tahu. Panas. Panasnya sampai ke petang. Kah kah kah kah!!!

Kalau beranak kecik & kereta penuh dgn budak kecik, tak payah guna LPT. Baik naik Gua Musang lah. Untung-untung dapat jumpa Ku Li. kah kah kah kah!!!

Bab berhantu tu, kah kah kah kah!!!

Panggil Harun Din la, bukan tak biasa. kahh kah kah ka hkah!!!

Dah kompom Harun Din selalu ulang-alik ke Ganu jumpa Hadi Awang. Kan? Kah kah kah kah!!!

9 comments:

  1. Jln LPT ni sejak dari LPT 1 lg bermasalah sebaik saja lebuhraya itu dikatakan dah siap... beralun dan membahayakan pengguna... tapi macam biasa... kontraktor cuci tangan... sekarang ni LPT 2 pun pengalaman sama berulang lagi... jadi siapa yg tak buat kerja dgn betul disini... lagi nak menipu bagi alasan pemandu tak berhemah... tuding jari sana sini... perangai ni yg menyebabkan negara melingkop spt sekarang... pemimpin boddoh...tak amanah... perangai pencuri..pentamun semua ada...Rakyat juga yg kena tanggung semua kesilapan pemimpin boddoh ini...pemimpin asyik bg alasan nak bodohkan rakyat pulak...

    ReplyDelete
  2. kah kah kah
    sedapnya mulut kau menghina ulamak! tak takut dibalik bumi ke?
    tapi betul juga pendapat kau? panggil aje mursyid am PAS (bukan mursyid-mursyid dai tv3) untuk halau segala jin dan hantu yang berkeliaran di LPT. Kerajaan pun dapat menyelamatkan jutaan ringgit tanpa perlu membaiki jalan yang berlubang.
    Kawan sejin aku beritahu, mereka takut kepada mursyid am PAS. Dimana silap hari bulan, mereka ditangkap dan dimasukkan ke dalam botol. Kalau botol kaca yang cerah dapat tengok juga dunia ni, bagaimana pula kalau botol gelap?.
    Satu lagi, aku telah jumpa ketua hantu pilihanraya (seperti SPR dalam dunia manusia). Ketua hantu ni cakap dalam pru14 nanti, BN akan kalah teruk. Ini disebabkan puak-puak hantu yang selama ini memenangkan BN akan ditangkap dan dibuang ke laut. Gerakan menangkap hantu-hantu ini akan diketuai oleh mursyid am PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah. Aje gampang punye komen tp best.kahkahkahkah

      Delete
  3. Yob. Batu gunung berapi (lava rock) boleh dihunakan jadi filter untuk kolam ikan. Kat mana dapat ni? Yong jenuh cari.

    ReplyDelete
  4. Mencri ERTI...Mencari MAKNA
    Bertemu PUNCA...Terbuka lah "RAHSIA"
    FITNAH U-Turn...Ponteng & AUTA
    Angkara Pen CURI...Pe Nyamun Ber JUTA



    Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
    Jangan Ter TIPU...Helah Pem FITNAH
    Ponteng U-TURN...Bermacam HELAH
    Itu lah TRADEMARK nya...Penyamun-RASUAH





    Alangkah SAKIT nya...Bila Di CURI
    Alangkah SEKSA nya...Bila Di SAMUN
    Alangkah Ter HINA nya...Di Dalam HATI
    'IMAM' Ber Jubah...Rupa2nya "LANUN?"


    Bila di CURI...Sakit nya HATI
    Bila di SAMUN...Ter Sangat lah GERAM
    FITNAH Merapu...Ter Jijik Ter KEJI
    "LAHANAT" Se Begini...Halal kah HARAM???




    Apalah Di HARAP...Pada Pen CURI
    Apalah Di HARAP...Penyamun Pe ROMPAK
    Perompak Pen CURI...Tabiat nya KEJI
    Jubah nya PUTIH...Klentong nya 'WARAK?'


    Apalah Di HARAP...Putih nya JUBAH?
    Apalah Di HARAP...'WARAK' Si KLENTONG?
    Khianat U_TURN...Ponteng & FITNAH
    ESOS di Songlap...Balak Di "LELONG"?






    Wahai Sahabat...Sahabat BUDIMAN
    Jangan Se SEKALI...Jadi Peng KHIANAT
    Meng KHIANATI Rakyat...Menikam KAWAN
    Angkara nya "HARTA"...Syirik & MURTAD


    Jadilah Seperti...Langit dan BUMI
    Si AIR TERJUN...Yg INDAH Men CURAH
    Sentiasa Mem-BERI...Men Curah kan BAKTI
    Bakti yg SUCI...Tak Meminta-UPAH


    "SYSTEM" Yg SUCI...Sentiasa Mem-BERI
    Bakti Yg SUCI...Tak Meminta-UPAH
    "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
    "SYSTEM" Ke Wujudan...Cakrawala Yg INDAH


    "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
    "SYSTEM" Ke Wujudan...Alam nan INDAH
    Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan yg SUCI
    Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH


    Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan Yg SUCI
    Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH
    Alangkah INDAH nya..."SYSTEM" Mem-BERI
    "SYSTEM" Mem-BERI...Itu lah "Deen-nul-LLAH"..






    Mencri ERTI...Mencari MAKNA
    Bertemu PUNCA...Terbuka lah "RAHSIA"
    FITNAH U-Turn...Ponteng & AUTA
    Angkara Pen NYAMUN...Pen CURI Ber JUTA



    Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
    Jangan Ter TIPU...Helah Pem FITNAH
    Ponteng U-TURN...Bermacam HELAH
    Itu lah TRADEMARK nya...Penyamun-RASUAH







    Alangkah SAKIT nya...Bila Di CURI
    Alangkah SEKSA nya...Bila Di SAMUN
    Alangkah Ter HINA nya...Di Dalam HATI
    'IMAM' Ber Sorban...Rupa2nya "LANUN"


    Bila di CURI...Sakit nya HATI
    Bila di SAMUN...Ter Sangat lah GERAM
    FITNAH Merapu...Ter Jijik Ter KEJI
    "LAHANAT" Se Begini...Halal kah HARAM???




    Apalah Di HARAP...Pada Pen CURI
    Apalah Di HARAP...Penyamun Pe ROMPAK
    Perompak Pen CURI...Tabiat nya KEJI
    Jubah nya PUTIH...Klentong nya 'WARAK?'


    Apalah Di HARAP...Putih nya JUBAH?
    Apalah Di HARAP...'WARAK' Si KLENTONG?
    Khianat U_TURN...Ponteng & FITNAH
    ESOS di Songlap...Balak Di "LELONG"?








    Wahai Sahabat...Sahabat BUDIMAN
    Jangan Se SEKALI...Jadi Peng KHIANAT
    Meng KHIANATI Rakyat...Menikam KAWAN
    Angkara nya "HARTA"...Syirik & MURTAD


    Jadilah Seperti...Langit dan BUMI
    Si AIR TERJUN...Yg INDAH Men CURAH
    Sentiasa Mem-BERI...Bakti Yg SUCI
    Sentiasa Mem-BERI...Tak Meminta-UPAH


    "SYSTEM" Yg SUCI...Sentiasa Mem-BERI
    Bakti Yg SUCI...Tak Meminta-UPAH
    "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
    "SYSTEM" Ke Wujudan...Cakrawala Yg INDAH


    "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
    "SYSTEM" Ke Wujudan...Alam nan INDAH
    Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan yg SUCI
    Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH


    Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan Yg SUCI
    Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH
    Alangkah INDAH nya..."SYSTEM" Mem-BERI
    "SYSTEM" Mem-BERI...Itu lah "Deen-nul-LLAH"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh migrain dibuat nye mbace tulisan ni.hahaha

      Delete
  5. Yopp oiii
    Hahahah..kalo x suke hiway bayor tol..gune le jln biasa..kalo x suke eksiden kt hiway..guna la jln biasa

    ReplyDelete
  6. Yobb ooo.. Deme gune proton, pasei tu ler eksiden.. Cube treiii pakai kete lambang concin dgn bintang.. Insyaallah selamat kahkahakahak

    ReplyDelete
  7. ini lebuhraya yg diguna oleh majoriti melayu yg tinggal di pantai timur. aku tak pernah guna tp klu keadaan spt digambarkan, aku cuma boleh kata kesian melayu. siapa yg nak bela melayu. lr ini melalui negeri PM sendiri. baju merah bila lg nak bersuara?

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.