Thursday, October 29, 2015

Bila Din Ayam Bersunat?

Madu tualang power! Click here


Din Ayam boleh berkokok berdedai-dedai walau pun ekor penuh taik sekarang ini disebabkan pak mertuanya.

Tanpa pak mertuanya, mungkin Din Ayam telah pergi lebih jauh lagi dgn menjadi tauke taik ayam satu Malaya sekarang ini dan mengawal pasaran taik ayam negara. 

Atau mungkin, Din Ayam jadi satu haram tak guna tiap hari macam ayam berak kapur pekena daun ketum. Kah kah kah kah kah!!!

Tuah pak lebai nampak diserban 5 kilonya, tuah Din Ayam nampak jelas dimuka pak mertuanya. Kah kah ka hkah!!!

Tapi sejarah telah merakamkan Din Ayam kawin dgn satu pompuan & automatik dia dapat pak mertua. Apa boleh buat. Kah kah kah kah!!! 

Cumanya, apalah nak bangga sangat dgn menjadi Din Ayam. Ke hulu ke hilir bagi ceramah, bagi tazkirah. Siap serban siap jubah, tapi orang gelar Din Ayam. Ini menunjukkan langsung tiada hormat dari orang. Seorang lebai serban 5kg biasanya dihormati dan dikasihi. Orang tak akan main bagi gelaran ikut suka.

Tengok Ustaz Hadi kampung seberang, tak ada pun orang gelar dia Hadi Sotong. Kan? Kan? Kah kah kah kah!!!!

Gambor hiasan.

Terbaru ini Din Ayam cuba menaji Husam. Kah kah kah kah!!! Ribut tak guruh tak, tiba-tiba cari pasal dgn Husam. Dari segi Ilmu Hisap maknanya, nama Din Ayam dah mula tak laku & dia sedang cuba mempopularkan namanya supaya keluar semula diFB. Kah kah kah kah!!! 

Din Ayam pun tak mau kalah dgn sorang PesuruhJaya PAS negeri yg baru dilantik itu. Keluar masuk jamban pun dia post diFB. Kah kah ka hkah!!!

Dari segi usia & pengalaman politik, Din Ayam jauh ketinggalan dgn Husam. Ibarat Husam sudah makan satu lori garam manakala Din Ayam baru merasa seguni taik ayam. Kahkahkahkah!! Atau ibarat Husam sudah kencing berlari, Din Ayam masih kencing menggigil-gigil. Kah kah kah kah!!!

Din Ayam kalau nak dibandingkan dgn Husam, serupa la macam bawak ayam daging 5kg nak lawan ayam hutan. Kah kah kah ka kah!!!

Husam telah mula jual tisu di kaki lima pejabat PAS, Din Ayam baru belajar kesat hingus dengan tisu, bukan ditelan. Kah kah ah kah kah kah kah!!!

Dol,

katakanlah Husam & Din Ayam berjiran dan satu hari Din Ayam masuk jawi. (bersunat la tu kah kah ka hah)

Disebabkan tiada sapa yg boleh diharap, jadi mak Din Ayam pun mintak tolong Husam agar menjaga Din Ayam.

Husam sanggup dan dialah yg menjaga Din Ayam, membelek anunya, membalut, bubuh ubat iodin,  sehinggalah anunya benar-benar kuat dan Din Ayam boleh berlari dan seterusnya dapat digunakan dgn anak pak mertuanya. Kah kah kah kah!!!

Din Ayam jangan sembang deras sangat. Tak boleh bongkak dgn Husam.

Sebab bererambut atau tidak telur Din Ayam, lanjut, burut, besar sebelah, semua Husam tahu.

Labuh meloyot. Kan? Kahkahkahkah!

Entah-entah langsung tak ada telur kot?? 

Kah kah KAH KAH KAH kah kah kah kah!!!!

Ini telur Mario Balotelli, bukan
telur Din Ayam. Kah kah kah kah!!!

8 comments:

  1. Hehehe... Harap-harap Din Ayam tak jual ayam suntik antibiotik. Dosa Din!!.. Tak caye tanye pak mentuwe..

    ReplyDelete
  2. Din Ayam manusia perasan dan tak sedar diri...dia ingat bila dia dah kawin dan dapat nyontot anak Presiden PAS, dia sudah jadi khatam ilmu, jadi bijak pandai dan secara otomatik suda, tergolong dalam kumpulan ulamak besar...podahhh.......

    IlmuDin Ayam tidaklah setinggi mana, manakala jasa terhadap parti jika dibanding dengan Husam Musa ibarat membandingkan seorang Panglima Besar dengan hamba abdi penjaga kuda perang....hamba abdi itu adalah Din Ayam...malangnya sewaktu sedang mencuci tahi kuda, Din Ayam berangan-angan bahawa dialah menantu Raja Sotong yang disanjungi, sedangkan hakikatnya Raja Sotong sudah lama hilang harga diri dan banyak bertindak seperti orang kurang siuman akhir-akhir ini.....

    ReplyDelete
  3. satu penulisan baik

    ReplyDelete
  4. klu masak tomyam,ada ayam din,ada sotong adi ,ada udang aron jampi lagi best,

    ReplyDelete
  5. Bagus pembongkaran husam supaya rakyat dapat melihat jelas perangai serban 5kilo

    ReplyDelete
  6. Serban 5kilo bukanlah pengukur nilai seseorang..Pada aku la kalau org btl2 alim ulama merendah diri xla riak tunjuk pakaian sunnah nabi konon2. Tp perangai xnk ikut nabi plak.Ikut sunnah serban pastu kawin 4 menyontot je keje nye.Libanglibu pun kuat menyontot jugak xsalah tp xpakai serban 5 kilo kankankan..

    Hahahaha

    ReplyDelete
  7. Hj Adi dulu ok..tp bila mamat Bmw ni jd menatu dia hurahara PAS..kluk klek statement hadi psl mamat ni le..bc post tbaru mso..psl beruk..hahaha

    ReplyDelete
  8. Din, gwa minta tolong la demi masa depas pas, lu diam dah, pergi jaga ibu2 ayam lu lagi baik.....nanti kena nyentot lu nangis wow!

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.