Thursday, August 6, 2015

Nak Kenal Prof Kangkang?

Madu tualang power! Click here

Kita dah ada ramai profesor kangkong. Cukup2 lah tu.
Kahkahkahkah!!!


Kalau lelaki kita panggil 'tuan'.
Perempuan kita panggil 'puan'.
Kita bukankah bangsa beradap?
Kah kah kah kah kah!!!!

Habis kalau profesor lelaki yg kurang inci kita panggil 'profesor kangkong',
profesor perempuan yg terlebih inci kita panggil hapa?
Kah ka hka hkah!!!

Terlebih inci?
KAH KAH KAH KAH!!!

26 comments:

  1. Ni sekor lagi..tiap tiap hari isnin terjerit jerit laung kan negaraku...rukun negara...tapi kedaulatan undang undang pun x reti reti...mai sini anak aku ajarkan

    ReplyDelete
  2. Begitulah rosaknya bangsa Melayu. Ada ketua selalu belot. Ada cendiakawan langsung tak boleh dibuat kawan. Ada alim ulamak, kebanyakannya tak boleh dipercayai sama macam ular dalam semak. Itu semua tanda-tanda jelas keruntuhan satu bangsa. Sudah sampai masanya Allah s.w.t. akan mengalihkan kuasa pemerintahan kepada kumpulan lain. Mungkin juga sudah tiba masanya sesuatu yang dasyat akan berlaku untuk membersihkan perkara ini. Bangsa Acheh memerlukan tsunami untuk dibersihkan, bangsa Nepal pula perlu digegarkan dan kita akan menerima apa?Gempa bumi, ribut taufan, wabak penyakit, penjajahan, perang sesama sendiri, pemisahan wilayah ataupun keruntuhan sistem ekonomi dan seumpama. Sama-samalah kita tunggu dan lihat. Dari Allah kita datang dan kepadaNya kita dikembalikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ketua bengap, cakap tak serupa bikin, hendak dihormati juga kah. Bukalah sikit minda tu, baca berita dri sebelah sana kemudian dari sebelah sini. pertimbangkanlah.

      Delete
  3. kalau lelaki Profesor kangkaong ,prof peremuan kita panggil kangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua.

      Tapi trend sekarang, senang mengangkong & mengangkang je. Kan?

      Kah kah kah kah!!!

      Delete
    2. Antonim membawa maksud berlawanan. Jika pendapat haprak sebegini dibuat oleh profesor lelaki, dia digelar profesor kangkong, manakala jika profesor itu perempuan maka dia layak pula digelar sebagai profesor kongkang.

      Delete
    3. this is 1malaya maa..terlalu banyak professor kangkong n kangkang..tu la jadinya terlalu dok lama kek parit...dan terlalu lama mengangkang..akibatnya syok sendiri. kat 1malaya ramai yg syok sendiri aje..hebat dikatakan sebagai professor..g lihat la cv dia tu agak-agak banyak karya ilmiah yang diangkat sebagai 'terbaik or penemuan baru ke? BARU 'A' adaleh..kah..kah..kah..1`malaya punya stail la!!

      Delete
  4. Derma untuk parti kah itu jika MT pun tak tahu wujudnya 2.6b dlm acc jibby ?

    Acc tu acc amanah untuk parti atau acc untuk diri sendiri ?
    Klu acc amanah mesti MT UMNO tahu.
    istihar acc tu.. acc amanah untuk parti
    Tapi srg pun tak tahu wujudnya acc amanah ni... So amanah kah itu ?

    Derma mesti kita tahu mcm mana cara disalurkan & dibelanjakan untuk mengerakkan parti.

    Dah habis belanja ka semua?
    Acc pun dah tutup.
    Mana la duit tu semua pergi..

    Mula2 pasai 1MDB.. Habis terbogel semuanya.
    Klu tak kerana 1MDB takkan jadi semua ni.
    Org tamak selalu rugi....

    ReplyDelete
  5. Prof ini selyaknya duduk depan cermin ,lihat wajah,lihat pakaian ,yang dah tutp aurat,kleuarkan lidah.tenguk gigi,buka cermin mata,buka tudung,buka semua pakaian tanpa ada manusia lain,dan lihat kesulurh badan dan ,fikir ,sesuai ke aku bagi pendapat begini,apakah akau ini terjadi sendiri atau allah yang menjadikan aku,semua lengkap.ada mata ,telinga.lidah.otak dan ada akal .fikir apa yng telah kau beri pendapat ketika semua rakyat mnegeluh dengan isu ini.dan berktanay pada diri sendiri ,adakah aku bodoh atau aku gila atau aku seorng pengampu.

    ReplyDelete
  6. Low quality pun professor. Hairan ye bagaimana bleh dijadikan professor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. la nape heran! ini 1malaya dah? 1malaya semua blh terjadi...ala selupa kes sekarang nie..piem dia ketua lanun tu!

      Delete
  7. prof begini klu di uni luar negeri jgn haram nak bau AP pun. sedar la diri sikit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg la..x hebat mana pun? setakat kajian kambing n lumbu aje..tarafnya kah..kah..kah..1malaya punya prof la..x cayae tanya sedara tiri dia..prof zkling..1malaya mana pernah dijajah la..kah..kah..kah..mmg klingon punya keturuna pfor. zklingon tu kot???

      Delete
  8. Nak Tanya Prof. tu...ikut undang2 le kalu kata si Najib tu mati, duit RM 2.6 B tu sapa yg dapat? Jadi hak Negara ke @ harta pusaka anak bini dia? Dah tentu2 Cik Puan Rosmah kita tersenyum lebarrr.

    ReplyDelete
  9. Org biasa lg pandao dr prof kongkang.nih

    ReplyDelete
  10. prof ni org kg bkt darat tanjong kling melaka,bapak arwah hj adam a.k.a.pak adam makweh,pencen kerja dgn tnb,kemudian jadi drebar teksi,dia aku kenal semua keluarga dia.......wakakakakah....tak payah nak cerita le hal2 semua,dia org kg aku....alaaaa dia ni na,ma je prof tapi 'otak kampongan'.......ekeleh....prof konon....poraaaah

    ReplyDelete
  11. Djanggo Pulut HitamAugust 7, 2015 at 9:48 PM

    Lepeh mengangkong, mengangkang itu ler khoje Barua hamno..Paling tidak kalo dah tak ader koje cekak lemang masing2 sambil tengok gambor ....

    ReplyDelete
  12. Djanggo Pulut HitamAugust 7, 2015 at 9:49 PM

    Lepeh mengangkong, mengangkang itu ler khoje Barua hamno..Paling tidak kalo dah tak ader koje cekak lemang masing2 sambil tengok gambor ....

    ReplyDelete
  13. Ni nk kata prof kangkong pun bukan,prof kongkang pun bukan...ni layak digelar prof kongkek.kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  14. Ini Profesor Bahalol

    Tengok muka makan gaji buta saja , Otak Kosong !!!!

    ReplyDelete
  15. dia pun ada terima tu..... jadi selamatlah dia ......!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. puak-puak umno semua senyap sunyi belaka nih ....ngapa.?????? sebab sama-sama ari tu sapu duit tu ......dari pmnya sampai ke ketua cawangan kampong dan jkk .... semua sapu .... kalau "difatwakan" duit itu "haram" oleh majlis fatwa negara ...... melenting semua mempertahankannya .....halal!!!! halal!!!!

    ReplyDelete
  17. Oiii yop
    Kalo rope ini ngangkang dpn teman..cabut x toleh blkg dh..x sior teman wehh..muntah monggek yop oiii..kahkhakah..miker sior ke yop..hahahaha

    ReplyDelete
  18. TemAn pun idak sio.udah rope predator je sape pun takut.kahkahkah

    ReplyDelete
  19. Tak selera teman nengok muka prof kangkang ni. Otak nye penoh dgn tahik. Cuba hantor hospital sakit jiwa. Bior doktor periksa otak biul nye tu. Baik masok kubur drp terus hidup. Kahkah kah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.