Saturday, August 1, 2015

Gaji Najib, Nik Abduh, Tantawi & the Gang

Madu tualang power! Click here

Kalau di tengok jumlahnya, memang terkejut jebon orang kampung.

Semuanya main ratusan ribu ringgit setahun.

Pendapatan puak-puak politik ini memang lumayan. Pendapatan yg menjanjikan hidup senang lenang. Itu pasal dalam PAS sekarang pun ramai berebut nak jadi Ahli Parlimen & ADUN. Kan? Lanchaw la, jgn nak menipu.

Pun begitu, pendapatan tersebut tidak akan membolehkan sebuah kehidupan mewah kaya-raya. Beli cincin juta-juta, beli Land Rover ratus ribu. Beli tanah puluh-puluh ekar. Bini berderet-deret.

Hidup senang boleh, tapi kalau dah kaya raya, mana dapat duit?

Cilake.

Nak kaya-raya, pergi meniaga lah!


Tak sampai pun setengah juta setahun. Manager MLM, ejen insuran pun cekau lagi banyak daripada ni. Kah kah kah!!!


Banyak ni je Nazri Aziz, Hishamudin, Zahid dapat? Kesian... kesian... kahkahkahkah!!


RM16k utk Nik Abduh, Tantawi dan sapa-sapa lagi dapat sebulan. Paling kurang. Belum masuk kaut elaun. Ladzat kan? Kalau sebelum ini dok pegang 2-3 ribu je sebulan.


Senator ni benda hapa? Kah kah kah kah!! 
Apa kerjanya? Kah kah kah!!!
RM11K woooo paling kurang...

Ini la gaji Kit Siang, Mat Nuar, Wan Azizah, lebih ciput dari senator. Tak ke cilake? Di negara-negara kapir orang putih, taraf Ketua Pembangkang serupa macam PM. Ini Zimbabwe. Kah kah kah!


Boleh percaya ke elaun banyak ini? Kah kah kah kah!!!!

Ini hasil responden pembaca. Maknanya, gaji ahli politik
Malaysia adalah melampau.
Dalam ertikata lain; Gaji Buta.


3 comments:

  1. Tp apa nya....

    ReplyDelete
  2. setiap sen duit rakyat yang diambil tanpa hak ada lah haram dan haram juga masuk syurga.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.