Thursday, June 11, 2015

Siku, Lutut, Biskut Lutut & Melutut

Madu tualang power! Click here


Politik DAP - putuskan hubungan dgn Haji Hadi. 
Implikasinya cuma hanya Hadi sorang yg tanggung. Hadi sorang yg nak dikera-sumbangkan.

Politik PAS - putuskan hubungan dgn DAP. 
Implikasinya, melibatkan beribu ahli PAS yg menjawat jawatan lantikan kerjaan negeri PKR Sgor & DAP Penang.

Kalau Mahfuz tak bukak mulut pun, satu Malaya dah tau usul tanpa bahas itu idea bernas Hadi.

Tapi Dol,

janganlah jadi bangang, keluar belanja beribu berjuta bermuktamar semata-mata nak dengar sorang Pak Aji taiko berusul dan kemudian tak bagi usulnya itu dibahas?

Ini dinamakan diktator.

Muktamar, mesyuarat, perjumpaan, meeting adalah tempat orang berbahas, bertengkar, berbaling-baling kerusi meja demi untuk mencapai satu keputusan yg muktamad yg dipersetujui ahli terbanyak.

Dol,

kalau lu nak mengusulkan isu 'bertegang urat' dgn bini lu pun, kadang-kadang 'bertegang urat' haram tak dapat, malahan usul itu langsung tak diambik pot. 

Kah kah kah kah!!!

Lu ingat belanja biskut lutut dah kompom dapat se-round?

Kah kah kah!

15 comments:

  1. Tumpang tanya boleh...blog ni pro mana ya??pro ulamak ke atau pro professional atau perogol :)
    Tanya je.jgn marah la ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. face reality la dol...bangang tak ada ubat dan ianya bukan satu kesalahan.ianya satu penyakit tolol

      Delete
    2. PAS PIS PUS PUSSYJune 11, 2015 at 2:29 PM

      Apa masalah ko tuan punya blog nak pro mana sekali pun?

      Delete
    3. Xfhm komen mohamad abdel..perogol tu tambah2 je secukup rasa...masih xtau lg blog ni pro mana????

      Delete
  2. dol,
    gambar cacak tu apa makna?..............
    amanat hadi ka tu?..............
    kah...kah....kah.....

    ReplyDelete
  3. Demokrasi kepala lutut depa. Menghalalkan cara. Ulama keduniaan...

    ReplyDelete
  4. Apb bapakFITNAH & morshittol dah jdTOLOL

    Hanya yg TOLOL-siku-LUTOT jerr..yg brlagak bijak buat FITNAH & songlap ddlm GELAP



    Bro..

    Org yg IQ tak lulus SRP/LCE(era 70/80an) nih.. mrk belajor bab2 ugama..& yg lulus kan mrk pon geng2 Ugama yg TOLOL2 juga..syalibus mrk tak pernah brkembang..dok jenoh mngHAFAL kesah2 Arab-NAHU-SARAF-Tajwid yg dah berlalu lebih 1400tahun lalu..


    ......"evolusi PEMIKIRAN teknoloji dan komunikasi maklumat terlalu7JAUH brkembang"


    Klu mrk bukan ngaji kat pondok & masuk sekolah BIASA...klu ada 7 klas A B C D E F G mrk nih akan dpt paling bagus pon klas C/D E & bawah?

    Mrk LANGSUNG tak layak dr segi IQ utk masuk skolah2 sprt MCKK TKC STAR SEDAR ALAM SHAH MRSM dll, sbb tu mrk hampir pasti lingkop LCE/SRP sbb IQ-Maths mrk ciput-tolol-COROT?



    ......."ukurlah baju pd BADAN sendiri"..



    Bila depa dah boleh sikit hafal bab sjarah-bole cakap Arab sikit2 tambah pulok dpt ijazah-SAMPAH drp pak2 Arab yg lg teruk-korup nya tu,,?? depa nih dah mule naik TOCANG wehh & "PRASAN" pandai smua..huhu



    ..........."jgn lah jd sprti KADUK naik junjung"..



    Depa jd lg TOLOL bila org2 dah panggil depa ostad apatah lg bila diNOBAT konon2nya sbg "ularMak" pd hal klu depa masuk skolah biasa SRP/LCE--Maths kompem tak lulus!?

    .........."jgn lah berangan2 mcm Mat Jenin"..




    SEDANGkan..

    Sebaliknya..

    Org mcm Dr Dzul Dr Hatta Nizar Hanipa Khalid Samad Dr Mariah dll.. yg IQ depa memang ALLAH dah anugrahkan "HEBAT" depa nih boleh pulun apa yg Hadi Awang hafal/belajar berpuloh2 tahun tuu..hanya dlm masa 6bulan @ lebih2 setahun jerr!?

    ........."moga jd lah resmi PADI makin tunduk makin berisi"..



    Sbb IQ depa ALLAH anugrahkan memang HEBAT sbb tu depa hebat dlm subjek2 Maths Sains Fizik Kimia Economic dll..dan mrk mudah mnguasai BAHASA2 Omputih, Manderin, Tamil & Arab skalipon..

    Mrk juga sgt7Arif BASIC undang2, dan otak depa "laju" sbb itu mrk LANGSUNG tak takut wacana-DEBAT-hujjah skalipon dicabar kat dlm Gereja dan dimana2 shj..

    ...mrk snantiasa berdiri dgn sbnr7HAQ-UNVRSAL-value ygAZALI disuloh sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG sbb itu suara mrk sgt2 lantang dan mnguasai lebih sparuh SESI parlimen dr pmbangkang dgn penoh smangat KBERANIAN!?


    ........"benih yg baik w.pon dibuang ketengah2 LAUTAN akan mnjd pulau"..




    INGAT..

    Ingat sejarah..

    Nabi SAW pon dr kalangan IQ yg sgt7HEBAT w.pon nabi tak masuk sekolah & buta-HURUF tp dr sudut IQ nya sgt7HEBAT sbb itulah "IDEA"nya dihormati ddlm mncari pnyelesaian MASAALAH dikalangan msyarakat jahiliyah w.pon diusia mudanya lg..sblum diangkat mnjd rasul dan nabi...

    Sbb itu nabi SAW bershbt dgn Abu Bakar AbdurRahman Auf Othman dll yg ahli/pakar ddlm perniagaan yg juga mmiliki IQ yg sgt7HEBAT krn latar blakang prniagaan-profesional antaraBANGSA diSyam Yaman dll yg trdiri/bercampur dengan brbagai2BANGSA dan brbagai2Bahasa..

    ......."hanya JAUHARI yg arif mngenal manikam"..

    .......&......"Great minds THINK alike"...



    SEBAB

    Sebab itulah ularrrMak2/ahlulKitab Yahudi & Nasrani sgt7DENGKI trhdp nabi SAW seolah2 nabi yg baru seTAHUN jagung belajor mngHAFAL sejarah-WAHYU tiba2 berani mncabar mrk utk hadir berDEBAT & berHUJJAH...sdangkan mrk tlh pon mndpt NOBAT dan "Tauliah" berpuloh2 tahun sblum nabi!?


    ........"ingatlah hikayat berguna Hang Nadim dgn Spura dilanggar todak"..



    ...tetapi krn IQ nabi SAW yg dianugrahi'NYA itu memang bnar7HEBAT maka mrk pon terpaksalah mnggunakan kuasa kepala LUTOT-&-SIKU utk mmbuat-makar-FITNAH-onar-@ "CHAI" agar dpt mmbunuh/mnghapuskan sbnr7PEMBAWA sbnr7CAHAYA-erti-KBNARAN yg maha7TERANG itu..

    Quran(59:21)
    ........."semua hujjah-HAKIKAT itu hanyalah utk yg bnar7brTAFAKKUR sdlm7nya"..


    Cobalah renong2-visualisekan sinetron ini dgn mndlm..


    Nota:

    TAFAKKUR = IQ-Akal yg HEBAT berfikir dlm sdlm7nya!!!

    huhuhu,,bukannya dgn LUTOT-&-siku?

    ReplyDelete
  5. Kesian,berhari2 dihina,dicaci,apakah ini mengmabrkan adakah ini ulamk suk.dan puncanya bahasa yang terkeluar dari mulutnya sendiri,sekarang terima dan rasalah sendiri ,kalau taknak baca tanyalah kawan.agar jiwa itu mahu juga muhasabah diri,jangan ego,takkabur,sendiri yang tersa dihina.

    ReplyDelete
  6. Pas semakin kebelakang nampaknya...malu dengan perangai ulamak2 pas skrg.cakap besar.skrg LGE jentik skit dah kelam kabut....mana pakar jentik2 pas.kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Tahniah kpd mohd sabu, mujahid rawa dll kerana telah meletak jawatan.. kini terbukti mereka akur pd 'ketua' mereka LGE yg meminta sedemikian.. Ini jg menunjukkan muktamar telah membuat keputusan yg tepat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg bodohnya Wang Rowling.bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh dipelajari. Kau belajarlah Dari ularmak pas pis pus.

      Delete
  8. Dulu bodoh dan tolol itu sinonim dengan UMNO.

    Tapi sejak dua menjak pemimpin PAS dah berpeluk dengan pemimpin UMNO, penyakit tu dah terkena kat PAS pulak.

    Goblok betul kah kah kah kah.

    Parti PAS kena tukar nama baru = Parti Pasentut.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  9. Pas jaga surau je bolehla.xda kualiti ulamak2 pas kalau memimpin negara lingkup.cakap dlm muktamar bkn main hebat,mangsa banjir kelantan pun masih xda rumah lagi.mcmne org nk pcaya pas blh laksana hudud.banjir pun smpi skrg dok dlm khemah.mmg ulamak2 pas hanya pandai cakap je.hancurla pas dipimpin ulamak shj

    ReplyDelete
  10. Sama2 kita nantikan adakah pas pp berani letak jwtn....hahahaha.jgn u-turn lg....xlarat nk gelak dgn gelagat pass..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.