Monday, June 15, 2015

Mustapha Mohamad Sembahyang Masjid Mana?

Madu tualang power! Click here


Memang hina betol lah. Kah kah ka kah!

Masjid besar2 & cantik2 dibuat oleh kontraktor Cina.
Dari atas bumbung sampai ke lubang jamban, kontraktor Cina lah punya kerja.
Pak Lebai serban 5kg cuma datang tentukan arah kiblat. Itu je.
Tak kan lah nak rasa hina kot?

Kah kah kah memang hina betol lah!
Lagi hina kalau tak sedar2 diri dihina.
Itu belum kita korek duit datang dari langit mana buat masjid juta-juta?
Kah kah kah kah!

Tapi paling hina bila Pak Lebai sedap makan gaji dgn Cina.
Sampai tak mau berhenti punyalah sedap makan duit Cina.
Kah kah kah!

Nak berhenti makan duit Cina pun kena mesyuarat.
Kah kah kah!
Nak berhenti makan duit Cina kena berjumpa dulu, kena bincang2 dulu, kena keluar hukum itu hukum ini, rujuk sheikh sana sini.
Kah kah kah!
Nak buat mesyuarat pun kena tentukan tarikh dulu.
Kah kah ka hka hkah kah!!!!

Wala'on & Candunya

Susah sangat ke nak cari duit sendiri beli biskut lutut?
Belajar-belajar la tadah tempurung tepi masjid.
Kah kah kah kah!!
Ptuih!!!


5 comments:

  1. seekor walaon telah dipecat...........
    memalukan...........
    dah nak raya...........
    cari peguam berlawan pula...........
    sayang nak tinggal makan gaji cina......

    ReplyDelete


  2. Bro..

    Hari itu, presiden siku-LUTOT dah sebut..bhw yg tolol boleh keluar!..KELUAR!!!

    Mrk dipilih dicalonkan & disokong oleh KETOLOLAN hasilnya adalah fakeh-TOLOL ygSoheh!

    Apalah yg nak diharapkan lg drp siku-LUTOT yg dah tolol dr kapla sampai lah kebuntot!!

    He he he..sape yg akan keluar SEKARANG?


    SEKARANG

    SEKARANG dah makin jls..

    Skrg..DAP LGE kat Penang dah pon tunjuk jln KELUAR kpd yg betul7TOLOL tuu

    Terbaru DAP Johor pula sulohkan jln terang kpd siTOLOL itu agar KELUAR jgn jd tak tau malu dok dlm PR

    Mrk ygTOLOL siku-LUTUT tuu dah tak patut lg duduk ddlm PR..mrk wajib bramboss KELUAR!!!

    TEPAT sprt kata presiden-TOLOL mrk sndiri t.hari.."yg-tolol keluar..KELUAR"!

    Presiden patut bangga, bukan hanya stakat tolol jer..tp TOLOL tahap siku-LUTOT..bonus2!!!

    TUHAN

    TUHAN dah ajar mrk..

    TUHAN dah ajar scara "simbolik",,sbb mrk tetap tak-KELUAR drp PAS..tp trpaksa-KELUAR drp PR!

    Maha7SUCI "MU" TUHAN...GODs move mystrious way!




    LAWAN kpd tolol itu GENIUS hehehe..


    GENIUS..

    GENIUS GENIUS..

    Apa itu GENIUS?

    Carilah...IQ merit-bakat "RESULT" yg betul7HEBAT..

    Org yg betul7HEBAT-genius..TAK perlu kpd GLAMOR dinobat2kan sbg no.1 no.2 mcm budak2HINGUSAN..

    Org yg GENIUS "kebiasaan"nya sentiasa OPEN-terbuka kpd hujjah-DEBAT-wacana..

    Org yg GENIUS akan akur-INSAF-humble kpd IDEA yg lebih GENIUS lebih canggih drp nya..

    Org yg GENIUS mbaca mnganalisa mbuka-RAHSIA..ibarat-"sKILAS pandang ikan diair jerr.."

    Org yg GENIUS sentiasa meraikan khadiran individu2 genius sprt Hang Nadim dll..

    Org yg GENIUS gumbira dgn kritikan demi mnyumbang kpd nilai-PENINGKATAN

    Org yg GENIUS ibarat sbnr7CAHAYA yg mmancar2..mmbuka ruang & PELUANG kpd jutaan org...pasaran prniagaan & pkerjaan..explorasi inovasi n kretiviti

    Org GENIUS..genuine..REAL..simple straight 2 d point NO flip-flop

    Org GENIUS..real n RESULT oriented..NO-putarBELIT NO-u-Turn NO-dolak-DALIK....Kedah Trengganu bungkuss itu RESULT beb!



    DAN..


    Org yg GENIUS tak suka diprbudak dibodoh & diTOLOL2kan...

    Org yg GENIUS tak suka kpd samar-GELAP-songlap..dengki FITNAH & khianat..

    Org yg GENIUS sgt kenal-UMPAN??..umpan hanya sesuai utk 'nelayang' TANGKAP ikang!?

    ...GENIUS tak sggup jd tolol utk ikut SKRIP-arahan..mcm drama pilkuda-HUDUD dsbnya?

    Org yg GENIUS sgt sgt sgt7ALERGIK kpd org yg tak guna-OTAK..tp guna siku-&-LUTOT???



    WUJUD

    WUJUDkan lah parti..

    ...parti yg bnar7MERAIkan ramai GENIUS2 yg dihormati serta mnjd pujaan diHATI

    ...GENIUS2 yg bnar2 rela-CINTA brbakti..SELFLESS, totally surrender 2 d ALMIGHTY-&-ummah as d absolute-TOP priority..

    ...GENIUS2-well-READ sprt nabi2 as yg LANGSUNG smaskali tiada sklumitpon "NIAT" pentingDIRI yg mmiliki merit-AUDIT-dasar-HATI yg bnar7TERANG brCAHAYA demi mnerangi SYSTEM hidup yg tak perlu diragu & disangsikan lg

    Nota:

    Dgn "SYSTEM" berCAHAYA-audit-TELUS stelus7nya...brp ribu brp JUTA @ puloh-JUTA silebai coba nak sorok akan terbongkar jua dgn sekelip mata jerr..w.pon coba disembunyikan kat ujung donia..hahaha!

    Merit bro..merit merit merit,,cari yg betul ada "MERIT" buat kerja gerenti solosai punya!

    MERIT..langsung TAKde ddlm kamus hamno & hamPAS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camno nak jd genius n ada merit klu hadi arong ding dan mahfodz tuu pon takleh lulus srp/lce, matematk pon tak lulus/pas!?

      jd ulam ulam hamno lah tu

      Delete
  3. Masjid Besi/tunku mirzan kat putrajaya tu pun cina buat, habis nak solat kat mana kalau semua cina yg buat? Duit cukai yg kerajaan kutip tu ada asingkan yg halal & yg haram? Inilah bila berkuasa semua jadi buta hati & agama. Janji fulus masuk puluh2 ribu setiap bulan dan sapu komisen projek lagi juta2. Mana pergi hukum halal & haram tu, jadi halam ke?

    abuamir

    ReplyDelete
  4. Kahkahkahkah.mmg tbaekla kupasan libang libu....xkan semua benda cina buat tu kira hina,mcmne dgn komputer,umah,kenderaan dan lain2.kahkahkah
    Mmg ulamak+umno otak sempit.kahkahkah

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.