Monday, June 22, 2015

Bukan Kena Kencing, Sebenarnya Terkencing-kencing

Madu tualang power! Click here

RUU yg nak dibawak Hadi Awang itu sepatutnya menjadi obor berapi-api perjuangan walaon-walaon PAS.

Sepatutnya isu ini umpama babak, "ini kepala apak kau, ini kepala bapak aku. Aku nak kepala apak aku masuk dulu" Kah kah kah!

Budak2 dulu tak payah tempoh-tempoh. Kah kah kah kah! Lenjan terus. Ini apa punya jantan daaa, siap bagi tempoh. Lama pulak tu.



Sepatutnya isu ini akan menyemakkan Najib, semakin menyempitkan saluran najis dan pundi kencingnya.Tapi itu semua tidak berlaku. Si Najib masih steady berlari ke sana ke mari. 

Kah kah kah!


Mutakhir ini, PAS telah kelihatan ketandusan tokoh. Selesai muktamar baru-baru ini lagi  ramai tokoh yg celah.

PAS pun dah macam HAMNO. Nak bertanding bergantung kepada 'cai'. Betapa haramjadahnya kertas 'cai' ini baru aku tahu setelah selesainya muktamar. Tapi, haramjadah lagi org yg tahu perihal 'cai', tak ambik tindakan. 

Jawatan utama parti pun dah mula berlegar di kalangan anak menantu dan kroni. Orang muda dah naik meluat terhadap PAS dan paling hodoh punya perangai, dah mula babitkan DAP. Ini perangai HAMNO. Sah.

Kah kah kah!

Tuan-tuan dan puan-puan,

Macam mana clown-clown ini nak bahas isu isi-perut-makan-pakai Malaysia sekiranya RUU Hadi sendiri itu pun tak berani nak bertegang urat?

Takut sangat disergah Azalina MP Pengerang ke? Takutkan hero kampung dari Pasir Salak?

Poooorah! Belum apa-apa dah terkencing-kencing.

Kita tak harapkan Abduh, Tantawi & MP Kuala Nerus itu akan berbaling-baling kerusi berbahas isu GST atau 1MDB. Kita tahu mereka ini tak berapa tahu. Kita tak boleh paksa 3 ketul ini bersuara bernas serupa Rafizi Ramli atau Tony Pua. Kita tahu had mereka.

Kalau tahu pun, sikit-sikit je, macam lu la Dol. Kah kah kah kah!

Kita perlukan wakil dalam parlimen yg boleh berbahas. Tapi sayang bila datang peluang, harimau tak mengaum. Sebab-musababnya hanya Tantawi & the gang saja lah yg tahu. 

Mungkin arahan dari tuang presideng.

Mungkin sebab air-cond dewan sejuk sangat. Brrrrr..brrrrr... ketar wooo!

Mungkin ada darah gemuruh. Kah kah kah! tunggul kayu ke mana, hapa ke mana.

Mungkin ternampak muka Nazri Aziz saja dah cukup, darah turun ke lutut & siku. Kah kah kah!!!


Cuma harapan kita, jangan la ada wakil kita yg bangun dan pergi bisik kat Tuan Speaker, "saya ada cakar rimau" Aum.... aum....aum...
KAH KAH KAH!!!

Atau pun ada satu clown pergi angkat jubah tayang siku & lutut! Lebam.
KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Wala'on & Candunya

Bak kata atuk Tony Pua sebelah mak angkatnya, "lanjiou 1MDB, lanjiou GST"

Susah sangat ke?

29 comments:

  1. Sudah tiba masa parti ajaran sesat p.a.s di bubarkan

    Pendekatan islam jauh terpesong

    Maki hamun jadi ajaran. Kafirkan umat islam perkara biasa

    Dakwah org kafir cara paksaan dan ugutan serta maki hamun...

    Brp ramai kapir yg hadi dah islamkan?,mcmna nak tambah umat islam jika maki hamun org... Tak jd negara islam la malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS bukan parti ajaran sesat.

      Masih ramai insan2 mulia di dalam PAS.

      Yg mencelarukan PAS sekarang ini ialah segelintir kepala taik yg telah hilang arah.

      Kalau dapat dibuang kepala2 taik itu, PAS akan kembali ke landasan asal.

      Malah akan jadi lebih kuat.

      Delete
    2. betul tu libang libu,..adenyer nila dalam pas tak akan membirukan pas yg telah lama menghijau....

      Delete
  2. selepas muktamar ini..........
    dengan haramjadah cai................
    boleh ke kata pas parti tolol?
    kah...kah....kah......

    ReplyDelete
  3. Pas dh singkirkan golongan Bijak2. Yg tinggal skrg golongan bodo2.hal ekonomi apa pun xtau.yg tau hal agama je,baik p jaga surau je sudah.xyah masuk politik.mbuang masa.yg professional plak jgn la biol sgt,apa lg tunggu,anda mmg dh dibuang.so buatla parti baru yg ditunggu2 rakyat.nk harapkan pas lg?????mmg hampas

    ReplyDelete
  4. PAS tak salah. Pemimpinya yang lemah. Ikan mula busuk di kepala. Sebelum badan ikan busuk, kita perlu buang kepala ikan dengan serta merta.

    ReplyDelete
  5. aku rasa inilah bunyi harimau yg pemalu (shy2 tiger gitu):

    AUWWW... AUWWW... AUWWW...

    rasanya harimau pemalu ini kalau nampak rusa terus menyorok belakang pokok kot?

    sepanjang hidup ini tak pernah dgr ada harimau yg pemalu.
    ckp tak fikir dulu. kalau takut berdebat tu kata sajalah: SAYA TAKUT BERDEBAT SBB DARAH GEMURUH. (pi jumpa bomoh jin kamu tu minta air jampi dia).

    ReplyDelete
  6. Aku rasa sng je,suruh Haron din jampi semua umat manusia jd walaon.kan senang,terus angkat presideng jd pm atau pun ganti obama.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah!

      Dol, cadangan itu amat bernas. Kahkahkah!

      Jahat juga molot kau tu. Kahkahkahkah!

      Delete
    2. Hahahahaga.igt ulamak je buleh mulut jahat.aku pn blh.hahahaha...gelak jahat...macam mabuk pil kuda.hahahahaa

      Delete
  7. Mana ader orang GILA yang mengaku gila? Mana ader orang KENTUT mengaku kentut? Mana ader orang CIRIT mengaku cirit? DUNIA INI BERTAMBAH MENARIK DGN ADANYA TGHH YANG AUUWWWWH !

    ReplyDelete
  8. aku tak mau komen apa2, pasai ada 2 org geng prolib dah terima surat lantikkan ajk pas pusat iaitu mahfuz omaq dan saluhudden ayub, mahfuz wat do no tak ada komen dari dia ni tapi mangkuk ni salahudden siap bermadah seloka lagi tak tau la tunggu lepaih raya.depa 2 org ni terima ka dak.bagi aku agak2 2 org ni T........??

    ReplyDelete
  9. Tolak je.watpe nk terima..."saleudin kate,cian die sbl muktamar kene pitnah,selepas kalah kene belasah"...mcm nk tolak je.elokla tolak.jgn jd lembu lagi

    ReplyDelete
  10. yg balik dari t.tengah ni,mengaji kat sana bawak balik sikap mengkapir yg sedang berkembang di negara arab sekarang,sekaran g ni kita lihat geng2 isis betul2 sanggup mebunh sesama islam,kita bimbang ustad muda ni terbawak2 budaya kapir mengkapir,ni amat bahaya pada umat islam

    ReplyDelete
  11. Pas kan ke dah "KUAT" kita kan ke kuat,, ikut suka lah nak barua ka tolol ka jebon ka tp kita kan ke dah kuat
    Membangun bersama kepimpinan Cai
    Selagi pegang jawatan di Penang dan Selangor aku anggap Pas dah tak ada maruah dan TAK ADA TELUR lagi dah. Bikin malu Agama sahaja begini kelaku.

    Cai cai Cinta duvid juga ye
    engkar kehendak muktamar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju dgn ko..mmg dah lama dah aku nampaj pas xda maruah.. Sejak kes pil kuda merebak2 smpi kronik skrg.pas xblh dselamatkn.biarkan mrk tenggelam.kita join parti baru

      Delete
  12. Kesian kpd ahli2 pas yg bertungkuslumus menaikkan pas dulu,yg menolong xkira duit penat lelah kerana menyangkakn perjuangan pas adalah berlandaskn syariat islam,akhirnya jadi begini.betapa hampa nye ahli2 pas xkn sokong pas lagi dah.taubat lahom

    ReplyDelete

  13. Salam bro,

    Dah trkencing-KENCING pulak

    Lemas terkencing2 sbb takut TENGGELAM...bro

    Huh!

    AKIDAH?

    Kena cek AKIDAH bro,

    AKIDAH apa bg org yg brbuat FITNAH??

    Brbuat FITNAH itu jadah AKIDAH sape???

    Brulang2 brputar2 konar brbuat onar-FITNAH itu belajar AKIDAH dr sape????

    AKIDAH sape yg mngajar kita boleh berputar2 brbuat onar makar FITNAH??????

    Adakah AKIDAH dr nabi SAW pernah mngajar buat FITNAH??????

    Adakah AKIDAH nabi prnah mngajar FITNAH hatta trhdp Yahudi & kafir harbi????????

    Adakah AKIDAH wahyu Quran drp TUHAN boleh brbuat FITNAH kpd umat manusia?????????

    Awas!

    AKIDAH

    AKIDAH siapa yg tlh karam??????????????

    AKIDAH sapekah kini yg tlh bnar2GELAP karam-hanyut dan TENGGELAM????????????????!

    ReplyDelete

  14. Salam bro,

    Dah trkencing-KENCING pulak

    Lemas terkencing2 sbb takut TENGGELAM...bro

    Huh!

    AKIDAH?

    Kena cek AKIDAH bro,

    AKIDAH apa bg org yg brbuat FITNAH??

    Brbuat FITNAH itu jadah AKIDAH sape???

    Brulang2 brputar2 konar brbuat onar-FITNAH itu belajar AKIDAH dr sape????

    AKIDAH sape yg mngajar kita boleh berputar2 brbuat onar makar FITNAH??????

    Adakah AKIDAH dr nabi SAW pernah mngajar buat FITNAH??????

    Adakah AKIDAH nabi prnah mngajar FITNAH hatta trhdp Yahudi & kafir harbi????????

    Adakah AKIDAH wahyu Quran drp TUHAN boleh brbuat FITNAH kpd umat manusia?????????

    Awas!

    AKIDAH

    AKIDAH siapa yg tlh karam??????????????

    AKIDAH sapekah kini yg tlh bnar2GELAP karam-hanyut dan TENGGELAM????????????????!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila rujuk dan sah kan AKIDAH anda sekurang2 nya kpd ulamak diNOBAT no.2 ddlm donia...wokeh ka!??

      kompem!

      TENGGELAM!! ditelan boya hahaha..

      Delete
  15. Salam bros.. sy nak tanya setuju ke dgn penubuhan parti baru utk gantikan pas??
    Kalau setuju eloklah bincang2kan kaedah terbaek agar parti yg bakal ditubuhkan boleh bertahan lama di persada politik tanah air..

    Biasanya kalau asyik menyebut2 kesah dalaman parti lama atau sediada bermaksud kita masih sayangkan parti lama.. seandainya benar sedemikian eloklah bincang2kan kaedah utk memperkukuhkan parti dgn barisan pimpinan dinamik yg baru dilantik.. cukup2lah mengadu domba kerana ia hanya membuang masa..

    Satu lagi kalau kita asyik dok persalahkan TGHH kita jg perlu sedar bhw suara kita sebenarnya hanya diwakili oleh 20% perwakilan.. kalau salah pendapat sy ini mintak jgn disiarkan..

    ReplyDelete
  16. Mamat ni lagi..gi lah baca blog TUC ko tu..keli grg bercili ko ke..mnyemak je kt blog2 progresif ni..khaakkk tuiiihhh..
    X guna ko nk brdakwah kt ktorg yg dh x ske kepimpinan the great TGHH n the geng ko tuu..

    ReplyDelete
  17. Yop oiiii
    Kate org perok,kencing merecor recor..
    Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah!

      Merocik-rocik roper mana weh?? Kah kah kahkah!

      Delete
    2. Aterr basah lenjun ler seluor nyerr..elok di tukor baru je..

      Delete
  18. Terkencing2 juge menunggu update libanglibu. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut lapar-lapar ni, nak menulis mengutuk org pun tak lalu.

      Layu. Nak tido. Kah kah ka hka hkah kah kah!!!

      Delete
  19. rakyat dah terlalu lama tertindas,harapkan ulamak perjuangkan nasib mereka tapi ulamak dan ustaz 2 ni kini dah songsang..hampa dan hampas

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.