Sunday, April 19, 2015

Kita Bagi 1000 Gelen, Singapore Bagi 3 Sen

Madu tualang power! Click here



Negara kita kaya Dol. Kahkahkah!

Sumber asli melimpah ruah. Spore satu haram pun tak ada. Pasir pun kena import. Kahkhakah!

Tapi itu la Dol,

petrol sendiri punya, tapi harga kena ikut pasaran dunia. Kununnya.
Time harga petrol dunia naik, harga kat petrol pam pun naik. Time pasaran dunia turun, haram tak turun. Kah kah kah kah!

Merasa la stim sebulan dua harga petrol RM1-70. Kata nak turun sampai RM1-50. Lanjio.. kah kah kah!!

Gas dah RM29-00 setong. Di Baram, Sarawak, RM300-00 setong tau? Kahkahkah!

Getah kat kampung harganya dah 5-6 tahun nak cecah RM2-20 pun sampai muntah2 keluar biawak seekor. Kah kah kah kah!!!

Minyak sawit kita nombor satu di dunia. Kah kah kah! Tapi bila Felda dapat kat Isa Katik, minyak masak kat kedai runcit dalam Felda pun boleh putus bekalan. Kah kah kah kah!!!

Paling best, nombor 8.

Kita di Msia ini dilimpahi hujan dgn banyaknya, sampai banjir-banjir lah. Kah kah kah!
Hujan sepanjang tahun dan kita juga dikurniakan dgn sungai-sungai yg senantiasa mengalir airnya.
Air kita jual kat Spore. kah ka hkah!
Air kita jual kat Spore dgn harga 3 sen/1000 gelen.
Kita bagi 1000 gelen, Spore bagi 3 sen. Kah kah kah kah!!!

Harga ni sejak zaman belum merdeka lagi, nampak gayanya macam nak kekal sampai kiamat je.

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Pokok periuk kera. Tak keluar air.
Kahkahkahkah!!!

6 comments:

  1. Bhai LL...

    Tue lagi puak pengwala' dok sokong bagai nak rak UMNO nih... Hahaha....

    Hancuss..... errr... perkataan Lanjio tue dialek sebelah mana? Shenzen ker? Hahaa

    ReplyDelete
  2. Tanya Mahathir kenapa air 3 sen

    ReplyDelete
  3. Syaitan pilkude kata jgn dipersoalkan keikhlasan puak2 bodoh bebal dikalangan setan2 yg dah pon dikenali tuu yg dah bg linngkup hutang negara 800billion sbb sggup nak berhudud..

    Ha ha setan sama setan nak main hudud dah mcm main taik kat dlm gelap jerr

    Hadoiiyaii..sama2 setan pon roper2nya pandai main ayat 'ikhlas' tuu
    Lanjio jibai lorr

    ReplyDelete
  4. Amno b.Gst
    Perosak ekonomi rykr perkaya kan biawak lidah bercabang....hidup bn

    ReplyDelete
  5. Tuan Blogger, salaam. Masaalah jual 1000 gelen air kpd S'pura dgn harga 3 sen setakat gue ingat tlah berlansung sejak pra mantan pm berkenaan. Mungkin dizaman Osman Sa'ad lagi atau sebelum mb tu lagi, dah sangat lama dah. Ttpi, kalau masaalah banjir, hampir setiap tahun Johor mengalaminya, dan S'pura pula dilanda banjir kirakira 50 tahun sekali. Lantaran itu, mungkin tidak pelek negeri inilah yg melahirkan UMNO, dan sehingga kini menjadi kubu ampuh parti itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman berubah. Johor bukan lagi kubu HAMNO/BN.

      Kubu kuat HAMNO/BN sekarang telah diambil alih Sabah.

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.