Thursday, April 30, 2015

Akhirnya Madey Akui Mat Nuar Layak Jadi PM

Madu tualang power! Click here


Kecik la hati Muhyidin. Kah ka hkah!!!

Kenyataan Mahafiraun itu amat dalam maksudnya.

Cuma, Mahafiraun tak sebut "cuma yg layak itu sekarang ini duduk dalam penjara" Kah kah kah!!!

Memang kita ketandusan pemimpin, Mahafiraun pun sedar.

Tak kan nak bagi Ku Li? Ku Li calon tetap presiden HAMNO tiap2 tahun. Ku Li tak boleh. Kah kah kah!!!

Hapa? Hadi Awang?!?

KAH KAH KAH KAH!

Monday, April 27, 2015

The Legend of Yusni Mat Piah

Madu tualang power! Click here


Yusni Mat Piah tersilap zaman. Calon PAS semacam dia ini sepatutnya duduk di zaman 70an.

Baru dia tahu peritnya berjuang di zaman kegemilangan Utusan Malaysia.

Sekarang sudah masuk zaman IT. Zaman internet. 

Walaupun kelajuan internet kita macam kura-kura, tapi maklumat tetap sampai. Kah ka hkah kah!!!

Tapi itulah, insaflah diri, di zaman serba canggih ini, dimana rakyat semakin matang, rakyat tidak mudah lagi dimomok-momokkan HAMNO, zaman di mana penyokong PAS bertambah berlipat kali ganda dan yg menakjubkan penyokong dari bangsa India dan Cina pun dah ada!

Cukup memeningkan kepala, hairan & memang amat menghairankan.

Mugabe pun pening.
kah kah kah kah kah!!

Yusni Mat Piah setelah dicampur sanak-saudara, orang kampung sendiri dan orang kampung sebelah kiri dan kanan, depan dan belakang, Yusni Mat Piah cuma dapat 690 undi. KAH KAH KAH!

Pangkat besor. Ketua Pemuda bunyinya.. Kah kah kah kah!!!

Encik Yusni nak bawak 690 org itu utk memboikot. Boikot lah... kah ka hkah kah!

Tak jejas pun perniagaan nasik ayam org Permatang Pauh. Kah kah kah!


Kami Ingat Kelaku Anak2 Tun

Madu tualang power! Click here


Betul tu Tun. Kah kah ka kah!!!

Tak ramai yg ingat kenduri anak Tun.

Pertamanya, siapalah kami ini rakyat marhaen utk dijemput ke kenduri anak Tun. Kan?
Kah kah kah kah!!!

Keduanya, kenduri anak Tun buat di Msia ke? Tak dgr cerita pun.
Kah kah kah kah!!

Entah-entah buat kat Kerala kot? Kah kah kah!
Kerala? KAHKAHKAHKAH!

Tapi Tun, walaupun kami tak ingat kenduri anak Tun, tapi kami ingat kelaku anak2 Tun. Kah kah kah!!!

Sorang paksa MAS beli petrol.
Sorang tak reti meniaga kapai tapi gatai nak meniaga kapai.. Kapai bengkrap, korek tabung negara.
Sorang meniaga todi tapi skrg dengarnya dah berenti meniaga todi, tak tau la meniaga botoi apa plak.

Kah kah kah kah!!!


Rangkaian jamban-jamban terbaek Petron di seluruh negara, marilah beramai-ramai ke Petron. Kah kah kah kah!!!

Sunday, April 26, 2015

Perut Jho Low Dah Nak Pecah

Madu tualang power! Click here


Perut Jho Low dah nak pecah bukan kena santau pawang buah kelapa 2 bijik. Kah kah kah!

Perut Jho Low tu dah nak pecah sebab ditambun dgn duit. Kah kah kah!!!

Sampaikan perut pun dah mintak diri. Kah kah kah!

Baca disini utk lebih lanjut.

Apa? Hapa benda RM250 juta cow-gate? Kah kah kah kah!

Lembu-gate is chicken feed la. Kah kah kah kah!!!

Joget GST. Ewah! Ewah!

Madu tualang power! Click here

Ewah! Ewah! Kah kah kah kah!

Ewah! Goyang bro, goyang. Kah kah kah kah!

Friday, April 24, 2015

Saiful BauKari Dilupa Jangan

Madu tualang power! Click here


Tak ada kuasa, macam mana nak tegakkan hukum?

Kalau tak ada kuasa, wiridlah, zikirlah sampai lekuk-lekuk tempat duduk, 
Genting, Toto, 4D, jugak yg masih tegak la bodo. 
Vodoh. 
Vangang. 
Vavi!

Kah kah kah kah kah!!!

PAS rela hilang kuasa demi tegakkan hukum.
Siapalah punya akal? Kah kah kah kha kha kah kah!!!!

PAS rela diberak dikencing demi utk kekal harum wangi sampai ke malam.

PAS rela direndam dalam telaga demi baju tetap kering.

Saiful BauKari melantak melahap mencekik semau2nya demi menjaga lubang ekzos tetap kemut ketat supaya taik tak keluar selama 3 hari.

Kah kah kah kah kah!!!

Thursday, April 23, 2015

Aji Dah Hilang Deria Bau

Madu tualang power! Click here




Nampak gayanya, Aji ni masih memendam rasa dan tak puas hati kat Mat Nuar, walaupun mamat tu dah ke dalam.

Kah kah kah kah!!!!

Aji nak komplen apa?

Tganu kantoi. Kedah kantoi.
PAS nak bersetubuh dgn HAMNO di Perak pun kantoi.
PAS cuba berprojek dgn HAMNO di Sgor pun kantoi jugak. Kah ka hkah kah!!!

Aji nak komplen bijik apa?
PRU yg baru lepas ini terbukti org lain yg tertonggang terbalik berkempen mencari kemenangan. 
Jadi Aji nak komplen apa benda kalau org kata parti Aji sendiri telah dimenangkan oleh Mat Nuar? Kah kah kah kah!!!

Aji nak komplen fala vana hapa, kalau yg byk bertanding ialah dari parti Aji, tapi yg banyak bungkus dan bawak balik ialah dari puak2 Aji sendiri jugak.
Kah kah kah kah!!!

Aji ni dah makin celaru. 

Nampak gayanya, Aji lebih suka berkawan dgn puak yg dah berpuluh-puluh tahun menyamun dari berkawan dgn puak yg baru belasan tahun melawan penyamun.

Segala bijik, buah, butir dan bulu tentang hancing, haring, busuk, pekung perangai HAMNO dah jadi bau minyak atar ke? KAH KAHKAH KAH KAH!!!

Nampak gayanya, dah jatuh najis mughalazah kalau bergesel dgn parti PR.

Aji ni dah tak ada deria bau kot? Kah kah kah kah!!!

 

Monday, April 20, 2015

Kenapa Sampai Ke Manchester Minum Teh?

Madu tualang power! Click here


Kah kah kah kah!

Kesian Aji. Kesian. Sekarang ini, sepuluh patah Aji cakap, 23 patah orang akan belit. Kah kah kah!!!

Salah Aji jugaklah, kenapa Aji ikutkan sangat kerenah anak-anak merpati Aji?

Anak-anak merpati ajak minum teh di Manchester, Pak Aji turut serta. Sepatutnya Pak Aji cermatlah sikit. Jagalah kelaku sikit. Aji org paling besar dalam PAS. 

Tapi kalau pekena teh di Jakarta kira OK la sikit kan? Kah ka hkah kah!!!

Pekena teh di Jakarta

Pekena teh di Shah Alam


Sunday, April 19, 2015

Kerala 'we'? Gujarat 'we'? Punjab 'we'?

Madu tualang power! Click here


Kah kah ka hkah!

'We'? 'Kami'?

Kah kah kah kah! Apa yg 'we'? Sapa 'we/kami' ni? Kah kah kah!!!

Best sangat ke jadi Melayu ni? Kah kah kah!

"Dia kincin tara munyi wooo" Kah ka hkah!

Tengkorak habah dia lah yg berjambul 'we'. Kah kah kah!


Kita Bagi 1000 Gelen, Singapore Bagi 3 Sen

Madu tualang power! Click here



Negara kita kaya Dol. Kahkahkah!

Sumber asli melimpah ruah. Spore satu haram pun tak ada. Pasir pun kena import. Kahkhakah!

Tapi itu la Dol,

petrol sendiri punya, tapi harga kena ikut pasaran dunia. Kununnya.
Time harga petrol dunia naik, harga kat petrol pam pun naik. Time pasaran dunia turun, haram tak turun. Kah kah kah kah!

Merasa la stim sebulan dua harga petrol RM1-70. Kata nak turun sampai RM1-50. Lanjio.. kah kah kah!!

Gas dah RM29-00 setong. Di Baram, Sarawak, RM300-00 setong tau? Kahkahkah!

Getah kat kampung harganya dah 5-6 tahun nak cecah RM2-20 pun sampai muntah2 keluar biawak seekor. Kah kah kah kah!!!

Minyak sawit kita nombor satu di dunia. Kah kah kah! Tapi bila Felda dapat kat Isa Katik, minyak masak kat kedai runcit dalam Felda pun boleh putus bekalan. Kah kah kah kah!!!

Paling best, nombor 8.

Kita di Msia ini dilimpahi hujan dgn banyaknya, sampai banjir-banjir lah. Kah kah kah!
Hujan sepanjang tahun dan kita juga dikurniakan dgn sungai-sungai yg senantiasa mengalir airnya.
Air kita jual kat Spore. kah ka hkah!
Air kita jual kat Spore dgn harga 3 sen/1000 gelen.
Kita bagi 1000 gelen, Spore bagi 3 sen. Kah kah kah kah!!!

Harga ni sejak zaman belum merdeka lagi, nampak gayanya macam nak kekal sampai kiamat je.

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Pokok periuk kera. Tak keluar air.
Kahkahkahkah!!!

Saturday, April 18, 2015

Tarbaek Dari Facebook: Papa-papa Ter'hot' Di Malaysia

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah!!!

Tarbaek. Memang tarbaek!

Bior die pape, asei bergaye, kate orang Perak.

Kah ka hka hkah kah!!!

Friday, April 17, 2015

Setan Pun Malu Nak Ke Permatang Pauh

Madu tualang power! Click here


Yusni Mat Piah berduit.

Sebab dia tahu dia akan dibungkus & diguni, dia mau jugak bertanding PRU lepas. Sedangkan yg dibawanya cuma 690 penyiokong. Hasilnya, kalah teruk macam bodo gila, duit deposit hangus.

Entah-entah adik bongsu dia pun mengundi Chegu Bad. Kah ka hkah!


Duit banyak sgt la tu boleh buang, boleh dihanguskan setelah kalah, janji hati puas Chegu Bad tak menang. Janji hasad dengki setan lahanat tertunai.

Apa tak setan iblis, kalau senang2 kasi duit hangus.

Membazir itu iblis la kan? Kan sarban 5 kilo kan? Kan?

Usahkan Yusni Mat Piah, setan pun tak mau pegi Permatang Pauh.

Setan pun reti basa malu lah!

Kesian Yusni Mat Piah.
Yusni Mat Piah cuma menurut perintah.
Ini sudah jadi kes ustaz membalacikan ustaz.

Kah kah kah kah kah!!!!
.

Tuah Budak Cina Tembam

Madu tualang power! Click here


Kah kah kah kah kah!!!

Org tengah sedap makan disuruh berhenti. Org tengah sedap tidur, disuruh pergi kedai. Org tengah sedap membalun, disuruh pancut kat tempat lain. Kah kah kah kah!!!


Budak Cina Jho Low lulusan Kolej Wharton tu tengah sedap berjudi, menonggang & membalun di Hong Kong dgn duit ratus juta dalam poket. 

"Wei Jho Low, balik kau!" Kah kah kah!
"Oi Jho Low petualang negara, balik sini!" Kah kah kah!
"Jho Low, kalau berani balik Msia la!" Kah kah kah!

Bodo. Bodo tak boleh diajar. Dah bodo nak melawan budak Cina lulusan Wharton. 

Apa yg Jho Low sebutkan cukup ringkas,  

"Guys, it’s very simple, there’s a board, who is the shareholder?”

Bodonya.... kah kah kah kah! Itu pun tak paham.


Kes Jho Low lebih kurang sama ke dgn kes Carrian Hong Kong di Mahafiraun dulu.

Lingkup, roboh, bungkas, satu habuk tak tinggal Bank Bumiputera dikerjakan pinjaman bilion2 Carrian.

Apakah si bodo2 itu ingat pengurus Bank Bumiputera Cawangan Kuala Kangsar yg tandatangan & luluskan? Kah kah kah kah!!!

Lagi sekali,

"Guys, it’s very simple, there’s a board, who is the shareholder?”




Wednesday, April 15, 2015

Kisah Ustaz Ahmad Awang Sebagai Pegawai Pencegah Maksiat

Madu tualang power! Click here

Ahmad Awang kena gam

Bayangkanlah, Ustaz Ahmad Awang pun puak2 hulamak ini boleh buat main.

Ustaz Ahmad Awang itu mengajar ilmu agama. Cara dia mengajar amat bagus, dan dia tidak perlukan cara seperti Ustaz Kazim yg berselang-seli cerita lucu lucah, bawah katil atas katil, ada nyanyian ada tangisan. Kah kah kah!

Kalaulah HAMNO yg meng'gam' Ahmad Awang, perkara biasa. Ini yg meng'gam' Ahmad Awang ialah kawan sendiri.

Kerja ini dah lebih teruk dari kerja iblis.

Ahmad Awang bukan orang kecik, dia pun serupa anak Awang sorang lagi tu. Kedua-duanya alim ulamak.

Dia mengajar ilmu agama sebijiklah macam sorang lagi anak Awang tu. Sama pekerjaannya, menyuruh buat baik melarang buat dosa.

Bezanya, dia bukan ahli parlimen dan tidaklah seperti anak Awang sorang lagi tu yg setiap bulan boleh cucuk kat dinding keluar puluh2 ribu.

Bezanya juga, Ahmad Awang pendokong Pakatan Rakyat.

Oleh kerana itu, Ustaz Ahmad Awang wajiblah di'cop' menyokong Anwar Ibrahim, ajen Amerika, ajen insuran, ajen MLM, barua PKR & kaldai DAP.

Dan ini amat tidak kenalah dengan anak Awang sorang lagi tu yg tak senang dgn Anwar. Kalau dia OK dgn Anwar, apa pasal tengah malam buta hantar rombongan meminang Ku Li? Bukan dia tak tahu Ku Li itu calon tetap presiden HAMNO setiap tahun?

Kahkahkah!!!



Namun tidak dinafikan, Ustaz Ahmad Awang juga punya sejarah yg gelap. Dia suka mengendap. Hobinya mengendap. Kah kah kahka kah!

Dosanya yg paling besar dimata hulamak2 & ustaz-ustaz gila (UG) ialah dia ter'skodeng' ketika HAMNO nak ber'projek geli-geli' dgn PAS.

Ustaz Ahmad Awang sudah potong stim. Kah kah kah kah kah kah kah!!

Ustaz Ahmad Awang ni la yg punya angkara sampai HAMNO-PAS tak jadi bersetubuh di Perak pada 2008 dulu. Kah kah kah kah!!!

Kalau tak ada Ustaz Ahmad Awang, dah lama PAS Perak hancai-boncai terbarai. Sampai sekarang PAS Perak resah gelisah memendam rasa, HAMNO tak tertahan-tahan ayor lior menitik-nitik. Kah kah kah kah!!!

KAHKAHKAHKAHKAH!


Saturday, April 11, 2015

Pemutar Skru Scorpene Telah Ditemui

Madu tualang power! Click here


PAC ini umpama singa jantan yg telah dicabut taringnya.

Malah kuku kaki tangan pun dah habis kena cabut jugak. Kah kah kah kah kah!!!

Tak cukup lagi, bulu mata, bulu roma, bulu ari-ari pun dah habis licin.

Gigi pun dah tak ada, yg tinggal cuma lidah, itu pasal mengaum macam bunyi itik angsa. Kah kah ka hkah!!!

PAC ni macam Socso ke? Kah kah kah! Ada staff ada pejabat, ada kenderaan rasmi, tapi apa yg dia buat kita pun tak tahu. Kah kah ka hkah!!!

Macam ni la, jangan sampai orang kampung lupa. Yang paling penting sekali jangan sampai org HAMNO sendiri lupa.

Kita peringatkan dan kena tanyakan,

"Scorpene mana?", "Scorpene dah jadi tukun ke?", "Kalau dah jadi tukun, mana ikangnya?"

Kah kah kah kah kah kah!!!!

Pemutar skru yg dia nampak. Pemutar skru bro... kah ka hka hkah!

Bukan pemutar skru Scorpene bro.. Kah kah kah kah!

KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Friday, April 10, 2015

Dolah ZZ Menyanyi Sekerat Lagu Dato Shake

Madu tualang power! Click here

Sapa sangka Dolah ZZ bangun tidur terus dapat tag-team baru.

Terus Dolah ZZ nyanyi lagu Dato Shake. Tapi Dolah ZZ nyanyi sekerat saja.

Atuk dah tua, atuk lupa. Kah kah kah!!

"Aku terjaga dari tidur
Bagai ada satu suara
Yang lembut membisik padaku... dah makin mengarotlah...
dah makin mengarotlah...
dah makin mengarotlah..."

Saja Nak Share Kisah Poket Lebat Ahli Dewan Rakyat

Madu tualang power! Click here



Semalam aku post pindaan kepada Akta Ahli Parlimen (Saraan) 1980 berkaitan kenaikkan gaji asas Ahli Parlimen. Aku printscreen pindaan yang nak dibuat iaitu menaikkan gaji Ahli Dewan Rakyat daripada RM6,508.59 kepada RM11,000.00 sebulan.

Rupanya Parlimen yang bersidang sehingga jam 4:20 pagi td telah membuat pindaan lagi di peringkat Jawatankuasa menaikkan gaji daripada RM11,000.00 kepada RM16,000.00 sebulan.

Maka bermula sekarang setiap Ahli Dewan Rakyat akan menerima gaji bulanan yang tidak termasuk elaun tambahan sebanyak RM16,000.00. Setiap Ahli Dewan Rakyat pula akan mendapat elaun tambahan RM5,000 sebulan bagi elaun keraian, elaun telefon bimbit dan lain-lain. Selain itu mereka juga mendapat elaun kehadiran sidang sebanyak RM200 sehari.

Ponteng sidang pun tiap-tiap bulan wajib dalam akaun ada RM16,000.00 dan bayaran bermula 1 Januari 2015.

Kita yang menyokong depa dan mengundi depa kena tipu... Sekarang mereka akan dapat RM16,000 elaun asas dicampur dengan elaun tambahan RM5,000 maka tetap setiap bulan RM21,000 setiap orang.

SYABAS.

ZULHAZMI SHARIFF

Mahafiraun Suka Yg Bengkok-bengkok

Madu tualang power! Click here


Pak Lah gagal. Najib gagal.

Syarat2 seorang PM yg baik di mata Mahafiraun ialah;

1) membina sebuah Jambatan Bengkang-bengkok ke Singapura.
2) membina landasan keretapi berkembar ke Singapura.



Pak Lah & Najib telah gagal menjayakan aspirasi dan ilham berahi Mahafiraun itu yg mana Mahafiraun sendiri telah gagal melaksanakannya.

Mahafiraun tidak sempat melaksanakannya sebab diwaktu itu dia sendiri telah hampir dibungkus & digunikan oleh HAMNO gara-gara kes Mat Nuar.

Keduanya, dia kecot telor tak berani dgn Lee Kuan Yew. Kecot.

Kah kah kah kah kah!!!

Bengkok kegemaran ramai. Kah kah kah kah!!!

Thursday, April 9, 2015

Pesawat MAS Dikhabarkan Nyaris-nyaris Bertembung Diudara.

Madu tualang power! Click here


Kapalterbang MAS nyaris2 berlanggar diudara dgn kapalterbang Kuwait!

Kah kah kah kah! Kah kah kah!!

Seluas-luas angkasaraya pun nak berebut. Kah kah kah!

Apa lah malangnya negara kita, semenjak dua menjak ini asyik ada saja kapalterbang terhempas.

Ini penyakit berjangkit. 

Penyakit bawak kereta macam pelesit. 
Penyakit tak mahu berhenti di zabra-crossing. 
Penyakit langgar lampu merah. 
Penyakit parking di petak OKU. 
Penyakit tak mahu bagi laluan.
Penyakit bergosok-gosok dalam kereta.
Penyakit main periuk kera dalam kereta. Kah kah kah!


Penyakit-penyakit bawak kereta ini terbawak2 ke dalam kapalterbang. Kah kah kah kah!!!

Setahu aku, kapalterbang berlaga diudara biasanya terjadi di pertunjukan udara. Bukannya antara pesawat komersial. 

kah kah kah apa punya suwey MAS. 

Ini mesti nak menyalahkan ketum. Kah kah kah kah!!!!

Amat berkesan untuk mengekalkan pinggang yg ramping.
Kah kah kah kah!!!!
Untuk berita selanjutnya, sila klik malaysiachronicle.

Wednesday, April 8, 2015

Dek Kerana Anak Botak

Madu tualang power! Click here


Semua PM dalam dunia bila dah berambus dari tampuk pemerintahan, reti basa duduk diam dan patah percakapan mereka pun tidaklah diambik pakai lagi.

Berbeza dgn Lee Kuan Yew & Mahafiraun yg masih mahu tumpang sekaki. 

Buruknya kelaku politik Msia dan lagi buruk kelaku rakyatnya kerana buah-butir Mahafiraun masih nak didengar.

Buruknya kelaku Mahafiraun tak reti duduk diam padahal Najib dan Pak Lah adalah pilihannya. Sampai merajuk-rajuk lari dalam hutan Kerala la. Kah kah kah kahkah!!!

Dia yg dah tua bangka duduk mereput dalam HAMNO, tak kan tak tahu kelaku Najib & Dolah ZZ?

Mungkin Mahafiraun fikir dia boleh remote kontrol Najib & Dolah ZZ. Kahkahkah!

Namun dia terlepas pandang orang kuat dibelakang Najib & dia juga salah budget Dolah ZZ tak ada tulang belakang, senang dipulas-pulas.

Kah kah kah kah kah!

Gamak-gamaknya, yg Mahafiraun marahkan sangatkan Najib ialah sebab anak botaknya dah macam tak ada can nak jadi PM. Dia jaki dgn anak Lee Kuan Yew dah selamat jadi PM Spore.

Dia marahkan Dolah ZZ pulak sebab kantoikan Jambatan Bengkang-Bengkok Ka Singapoora, lepaskan Mat Nuar dan paling besar dosa Dolah ZZ ialah bila anak menantunya telah membedal anak botak Mahafiraun.

Kah kah kah kah!!!

Semua org sayangkan anak, termasuklah Haji Hadi. Kan? Kan?
Kah kah kahkah!

Jangan bedal budak botak ini. Kah kah kah kah!!!

Tuesday, April 7, 2015

Jaga-jaga, Proton Nak Buat Hal!

Madu tualang power! Click here


Proton setanding dengan BMW. Kah kah kah kah kah kah kah kahkah kah kah kah!!!

Tgk menteri yg keluarkan kenyataan ini pun dah cukup utk membuatkan budak darjah 6 ketawa terkencing terberak dalam seluar.

Kita berbalik kepada perkara pokok, asal-usul kejadian Proton. Ianya ilham berahi Mahafiraun. Itu saja.

Sebenarnya Tanah Melayu tak perlukan kereta nasional. Tanah Melayu lebih beruntung membeli dari luar dari membuat sendiri. Contoh terbaik, Australia. Sebesar-besar benua Australia, penduduknya lebih rela naik kanggaru dari naik kereta buatan sendiri. Kah kah kah kah kah!!

Itu pasal tiap2 tahun rugi. Tiap2 tahun mintak suntikan dana.

Kita tgk berapa model Proton keluarkan, berapa ratus pulak model Hyundai/Kia keluarkan?

Kah kah kah kah kah!!!!

Kalau dah setanding sangat dengan BMW, pergilah jaja Proton kat Jerman sana. kah kah kah kah!!!

Ini tak ada kerja lain, baru-baru ni turun harga RM1,475-00 kahkahkah!!!

Kompom la ni dah gatal nak naik harga. Kah kah kah!!

Dah setanding sangat dgn BMW, buatlah harga macam BMW. 
Pala bana aplanchaw apa diskaun RM1,475-00?

Kah kah kah!

Periuk kera jugak naik steady kahkahkah!

Saturday, April 4, 2015

Cerita Khurafat Hari Sabtu

Madu tualang power! Click here


Kerap dah aku terima komen sebegini dalam Libang Libu. Tak pernah aku siarkan pun.

Ceritanya, menyuruh org beli nombor ekor. Kununnya, ada barua yg dpt meramal tepat nombor ekor yg akan menang besar.

Lanchaw! Kah kah kah kah!!!

Kerja lain tak ada, asyik nak dapat duit mudah.

Kalau nak lagi mudah, pergi mengangkang tepi jalan tadah tempurung mintak sedekah. Kah kah kah!
Itu mudah dapat duit.

Nak mudah lagi dan sedap, pegi mengangkang atas katil di Jalan Alor. Kah kah kah!
Duit dapat. Sedap dapat.

Nak sedap lagi pegi mengangkang menonggeng kat Mbah Kaboiren kau tu.

Kah ka hkah kah!


Friday, April 3, 2015

Najib Pun Suka Makan Luar

Madu tualang power! Click here

Satu Malaya setuju makan diluar memang sedap!

Kah kah kah kah kah!!

Itu pasal Mat Saleh kata, 'food tastes better outside'.

Itu pasal org pergi berkelah
Bawah pokok, tepi bendang atau tepi tasik pun jadi.
Tepi belukar, dalam semak pun jadi.
Tengah laut pun jadi.
Tepi pantai lagilah serba jadi. Kah kah kah kah!!!!

Hapa benda pun, kalau diluar memang sedap. Kah kah kah!

Kat dalam apa la sedapnya, kan? 
Lain la kalau benda baru. Kah kah kah!!!

Segedabak-gedabak nasik lemak dalam rumah, 
sedap lagi lagi nasik lemak 5 kupang di luar. 
Kah kah kah!!!

Biar pun kacangnya 2 bijik je. KAH KAH KAH KAH!!!!

Nasik lemak 5 kupang

Pilihan anda?

Kah kah kah! Kesian..


Beza Mahafiraun Dgn Lee Kuan Yew

Madu tualang power! Click here

Arikel ini dikutip dari blog Din Merican.

Ianya memberitahu bahawa LK Yew, Marcos, Suharto, Sukarno, Mamat, Abu dan ramai lagi yg dah tulang belakang masing2 dah bengkok, dah jalan. Mereka semua dah selamat masuk kubur 6 kaki dalam tanah.

Cuma, Mahafiraun yg belum lagi jalan atau menunjukkan tanda2 akan jalan. Kah kah kah kah!!!

Hubungan LK Yew /Mahafiraun bukan baru. Mereka saling mengenali sejak Spore masih lagi dalam Msia, Spore telah ditendang keluar oleh Msia dan sehinggalah duit ringgit Msia jadi 3 kupang duit Spore. Hubungan itu ada, tapi yg tak mesra.

Sebenarnya, Mahafiraun itu LK Yew dan LK Yew itu Mahafiraun. Sorang duduk di Spore dan sorang lagi di Msia. 

Perangai sama. Diktator. Tak boleh dilawan cakapnya. Pembangkang boleh wujud, tapi kena jadi burung kakaktua. Senjata utama mereka, ISA. Kedua-dua mereka juga mempunyai visi yg merubah rupa-bentuk negara masing2 di mata dunia.

Bezanya, 

LK Yew majukan negaranya manakala Mahafiraun mengharu-biru-blueskan negaranya. Kah kah kah!!!

LK Yew majukan anaknya sampai jadi PM. Anak Mahafiraun tak tahulah apa nak jadi. Kah kah kah!!!

Sorang pernah jadi tauke todi! KAH KAH KAH KAH!!! 

Ada sorang nak jadi PM, tak tahulah kita samada HAMNO bagi ke tak bagi. Kah kah kah kah!!!

LK Yew dilaporkan pernah berkata, "see you at three!" 

Paham? tak paham tanya Tontowi. Kalau Tontowi tak tau, pi tanya Zuhdi, kalau Zuhdi pun geleng kepala, pi tanya Din Ayam. Kah kah kah!!!

Kalau benda macam gini pun lebai-lebai hulamak itu tak tau, ajar ahli pi basuh muka aje la. Kemudian baca doa makan, lepas tu mencekik.

Kah kah kah kah kah!!!

(Terjemahan mengikut Bahasa Melayu GoogleTranslate)

by Eileen Ng

KUALA LUMPUR, Malaysia (AP) - Dua orang kuat yang paling terkenal di Asia, Singapura Lee Kuan Yew dan Mahathir Mohamad Malaysia, mempunyai banyak persamaan - kilat autoritarianisme, sedikit toleransi terhadap perbezaan pendapat dan visi yang mengubah wajah negara-negara mereka.

Tetapi rakan-rakan mereka tidak, dan kedua-dua jarang melihat mata ke mata. Malah salah satu daripada hanya perjanjian mereka adalah untuk menggerakkan masa negara mereka - iaitu 7 ½ jam di hadapan GMT - ke hadapan dengan setengah jam supaya selaras dengan zon masa dunia.

"" Saya takut pada kebanyakan isu-isu lain yang kami tidak dapat bersetuju ... .I tidak boleh mengatakan saya adalah seorang kawan rapat Kuan Yew, tetapi masih saya rasa sedih pada masa kematian beliau, "Mahathir menulis dalam blognya pada hari Jumaat.

Dengan kematian Lee pada usia 91, Mahathir masih terakhir generasi pengawal lama di Asia Tenggara, yang berkembang pesat dari segi ekonomi di bawah kepimpinan autoritarian mereka dan kemudian dikenali sebagai "ekonomi harimau." Suharto Indonesia, bercakap dalam nafas yang sama kerana ini dua, meninggal dunia pada tahun 2008.

Kedua-dua Lee dan Mahathir adalah pemimpin yang berpendidikan bahasa Inggeris, yang berjaya menyampaikan kemakmuran ekonomi - untuk darjah yang berbeza-beza - dan memberikan terkenal antarabangsa ke negara-negara mereka. Mereka dihormati, tetapi memerintah dengan tangan besi, menyekat kebebasan awam dan menggunakan undang-undang keras terhadap musuh-musuh politik.

Namun Lee dan Mahathir meninggalkan legasi starkly berbeza dari semasa mereka berkuasa. Sepanjang 31 tahun sebagai Perdana Menteri, Lee merubah Singapura, pusat perdagangan pulau paya tanpa sumber asli, ke dalam negara terkaya di Asia seperti yang diukur oleh KDNK per kapita, lima kali lebih tinggi daripada Malaysia. Beliau dihancurkan rasuah di semua peringkat, membina sebuah-kedudukan tertinggi, birokrasi yang cekap, menubuhkan satu sistem pendidikan yang sangat baik dan memberi tumpuan kepada mewujudkan industri perkhidmatan bertaraf dunia yang akan menjadi lebih berdaya saing dalam pasaran global.

Mahathir, sementara itu, dipupuk sistem naungan dengan memberikan kontrak kepada kroninya, dan dasar-dasar beliau meningkat kerenah birokrasi. Walaupun mempunyai jauh lebih banyak sumber dan tenaga kerja yang lebih besar, beliau dinaikkan pangkat dan dilindungi industri yang tidak cekap seperti keluli dan kereta dengan perlindungan tarif.

"Kedua-dua lelaki sama-sama Machiavelli dalam kaedah mereka. Kedua-duanya sama-sama dalam jenis politik mereka mengambil kerja tetapi Lee Kuan Yew mencapai banyak, lebih daripada Mahathir walaupun mempunyai banyak kurang sumber dan modal, "kata penganalisis politik Malaysia Ibrahim Suffian.

Walaupun kedua-dua adalah kawan lama semasa - Mahathir hanya dua tahun lebih muda - Lee ditembak menjadi terkenal lebih awal. Dia sudah Perdana Menteri Singapura ketika ia merdeka daripada penjajahan British pada tahun 1963. Pada tahun yang sama pulau-negara kecil bergabung jiran Malaya untuk membentuk Persekutuan Malaysia, mempercayai ia diperlukan untuk menjadi sebahagian daripada sebuah negara yang lebih besar untuk terus hidup. Mahathir menjadi ahli Parlimen pada tahun 1964, dan merupakan kali pertama kedua-dua bertemu.

"Kami melintasi pedang masa banyak semasa perbahasan. Tetapi tidak ada permusuhan, hanya perbezaan pandangan kami apa yang baik untuk negara yang baru lahir, "Mahathir menulis.

Tetapi persekutuan itu adalah sesuatu perkahwinan yang telah ditakdirkan untuk gagal. Untuk satu, pemimpin etnik Melayu Malaysia sangsi terhadap Lee, seorang etnik Cina. Perbezaan Soon ideologi dan politik timbul, dan Singapura dikeluarkan dari Persekutuan pada tahun 1965, meninggalkan Lee untuk menetapkan haluan sendiri dengan visi yang sehingga hari ini mentakrifkan Singapura.

Beliau memastikan bahawa negara ini berlari meritokrasi. Beliau menuntut harga yang terbaik dan syarikat yang paling cekap mengendalikan projek-projek kerajaan. Syarikat berkaitan kerajaan bersaing untuk projek-projek dengan syarikat-syarikat swasta. Walaupun kaum Cina adalah majoriti di Singapura, dan Melayu dan India membentuk besar minoriti, tiada siapa yang mendapat keutamaan khas.

"Walaupun autokrasi, Lee Kuan Yew telah didorong dengan membina meritokrasi yang menyaksikan Singapura berkembang dengan pesat, tetapi Malaysia adalah terikat dengan politik yang rasa tidak yakin dan kaum," kata Ibrahim.

Mahathir, yang menjadi Perdana Menteri pada tahun 1981, yang diperjuangkan program tindakan afirmatif untuk majoriti Melayu di negara ini, yang hari ini adalah punca kepada kekecewaan yang mendalam di kalangan minoriti orang Cina dan India. Mahathir melihat orang Melayu - dengan alasan yang baik - sebagai melarat dan memberi mereka keistimewaan dalam perniagaan, pendidikan dan perumahan. Beliau dinaikkan pangkat politik berasaskan kaum bagi memastikan parti Melayu itu menguasai politik. Warisan yang berterusan.

Lee menghadapi kritikan untuk had yang ketat ke atas kebebasan bersuara dan bantahan awam, yang menegaskan adalah perlu untuk mengekalkan kestabilan dan ketenteraman dan untuk menggalakkan pertumbuhan ekonomi dalam negara berbilang kaum berbilang agama. Walaupun politik pilihan raya untuk membatalkan pembangkang dipersoalkan, Parti Tindakan Rakyat nya, atau PAP, mempunyai ahli daripada semua kaum.

"Lee merupakan benteng yang tidak berbelah terhadap kecenderungan majoritarian yang boleh dengan mudah terharu Singapura," kata Cherian George, seorang pengarang Singapura, akademik dan pengulas. "Lee pergi ke tahap meminda Perlembagaan republik itu untuk menghentikan mana-mana pihak daripada menyapu ke dalam kuasa tanpa sokongan minoriti," tulis beliau dalam blognya pada hari Ahad.

Mahathir, seorang doktor yang kini menjadi ahli politik dan Perdana Menteri Malaysia yang keempat, telah membantu menjadikan negara daripada pertanian yang mundur menjadi sebuah negara perdagangan utama semasa pemerintahan 22 tahun sebelum bersara pada tahun 2003. Dengan bantuan petroleum besar dan hasil minyak sawit, beliau menyelia projek-projek infrastruktur utama seperti Menara Berkembar Petronas, yang dahulu tertinggi di dunia; beliau juga membina sebuah hab teknologi, sebuah ibu negara baru dan trek perlumbaan F1.

Beliau juga menggunakan undang-undang keselamatan yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan terhadap lawan politik dan pengkritik. Dan tidak seperti Lee, beliau tidak rapat dengan Barat. Malah, dia hilang tiada peluang untuk mengkritik, terutama perang AS di Iraq.

Upah Singapura yang lebih tinggi, taraf hidup dan sistem berasaskan merit telah menarik berpuluh-puluh ribu rakyat Malaysia, terutamanya kaum Cina, kepada republik ini. A 2011 Bank Dunia laporan berkata lebih 1 juta rakyat Malaysia yang tinggal di luar negara dan memberi amaran kepada aliran keluar pekerja mahir boleh menjejaskan ekonomi Malaysia.

Lee meletak jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 1990, tetapi kekal sebagai kehadiran memimpin dalam politik Singapura dan rantau ini selama beberapa dekad. Beliau juga berjaya dididik anaknya Lee Hsien Loong, yang menjadi Perdana Menteri Singapura pada tahun 2004.

Mahathir, bagaimanapun, gagal untuk mengekalkan banyak pengaruh selepas beliau meletak jawatan. Hari ini dia dilihat oleh banyak pihak sebagai seorang bekas pemimpin yang rel terhadap penggantinya dan kekesalan dalam blog beliau tadbir urus yang lemah daripada negara beliau sekali dikuasai. Satu komen blog baru-baru ini ditangkap berlainan sentiasa kritikal beliau: Ada "sesuatu yang busuk di negeri Malaysia."

Thursday, April 2, 2015

Jangan Bunuh Diri Dengan Proton

Madu tualang power! Click here



Kah ka hkah kah!!!

Bukan nak hina Proton. Bukan sekali-kali. Aku pun pengguna Proton dah hampir 10 tahun.

Tapi ingat, Proton aku itu buatan 10 tahun dulu, yg mana harganya sekian puluh ribu sekian insuran & road-tax.

Itu pun bermacam-macam ragam. Pintu terbukak sendiri. Power window kejap hidup kejap mampus. Kah kah kahkah! Haru.

Inilah Proton yg disajikan kepada rakyat Msia hasil mimpi berahi Mahafiraun yg mahukan Msia mempunyai industri automotif sendiri. Industri yg dilindungi pelbagai akta dan keistimewaan. Industri yg banyak mengkayakan kroni-kroni pembuat spare-part. Kah kah kah!

Itu belum masuk bab harga Proton diluar negara yg amat muarah. Dirt cheap. Bloody cheap. Kah kah kah!!!

Kita dalam negara inilah yg menanggung beban. Kah kahkah!!!

Pun begitu, dalam harga mahal serupa meriam, servis macam cipan. Kualiti berhabuk. kah kahkah!!!

Tuan-tuan dan puan-puan,

apalah yg dapat diharapkan kalau Proton turun harga? Kualitinya? Servisnya? Kah kah kah!!! Tak risau ke, kot-kot selepas diskaun ni kereta terasa terapung-apung atas jalan? Seram bro. Seram

Baik duduk Zimbabwe la woooi! Kah kah kah kah!!!

Robert Mugabe pun pening kepala, kah kah kah kah!!!

Wednesday, April 1, 2015

Rahsia Najib Tahan Lama

Madu tualang power! Click here

Artikel yg aku nak kongsikan ini dicedok dari Asia Sentinel, bukan dari Harakahdaily apatah lagi Utusan Msia.

Artikel ini memberikan gambaran kenapa Najib dilihat begitu liat untuk ditumbangkan, sedangkan berskandal keliling buah pinggang dan suara pilihanraya yg baru lepas amat tidak menyebelahinya.

Muhyiddin seolah-olah dah tak cukup gas nak menyongsong arus, dah macam nak surrender. Mahafiraun & Daim pun dah terkedu kemam gusi tak boleh buat apa-apa. Kah kah kah! Amek kau! 

Banyak sebab musababnya, bacalah artikel tersebut yg telah aku GoogleTranslate di bawah ini untuk tahu lebih lanjut. 

Tapi terjemahannya amat lah mengecewakan. Bahasa Melayu mana Google kutip aku pun tak tahulah. 

Berbelit-belit, berbelit-belit macam lidah Zol Kolom. Kah kah kah!!!

Cuma nak bagi tahu awal-awal kepada geng Hulamak al-Wala' supaya jgn berasa kuciwa, artikel berat yg memerlukan kajian dan pemahaman mendalam ala-ala tulisan Rafizi Ramli atau Tony Pua ini adalah tulisan John Berthelsen, bukan tulisan Nik Abduh.



Bukan. Kah kah kah!


Juga bukan tulisan Ustaz Khalil kahkahkah!



Rahsia Najib Tahan Lama (terjemahan)

Memandangkan berjenis-jenis skandal yg menjepit di belakang, maka menghakis sokongan pengundi dan musuh yang kuat di dalam parti pemerintah sendiri ia mungkin munasabah untuk mempersoalkan bagaimana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berjaya menangkis pengkritiknya dan terus berkuasa.

Tetapi di sana ia adalah. Najib mengekalkan hidupnya pada jentera Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu, dengan beberapa musuh staunchest beliau menyerah pada impian mereka untuk boot dia keluar dari kerja Perdana Menteri itu. Terkini untuk kalah adalah Timbalan PM dan Naib Presiden UMNO Muhyiddin Yassin, berkata sumber di Kuala Lumpur.

Muhyiddin yang berusia 67 tahun, yang tidak layak sebagai calon pembaharuan sendiri, tidak adalah satu-satunya untuk cuba penggulingan. Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad telah cuba untuk melakukan perkara yang sama sejak Ogos 2014 dengan bantuan bekas Menteri Kewangan Daim Zainuddin dan tentera yang diketuai oleh blogger A. Kadir Jasin, editor bekas kumpulan akhbar New Straits Times. Pembangkang, yang diketuai oleh Parti Demokratik Action, Tony Pua dan Rafizi Ramli daripada Parti Keadilan Rakyat, telah jelas ditandakan skandal besar, hanya untuk disiasat oleh pegawai-pegawai kerana hasutan dan caj-caj lain. Rafizi telah menghabiskan hujung minggu di penjara kerana didakwa menghasut.

Najib berada di bawah api yang keluar dari parti sendiri kerana kerugian oleh parti pemerintah negara undi popular dalam pilihan raya umum 2013 buat kali pertama sejak tahun 1969 walaupun ia mengekalkan kuasa melalui amalan pengarisansemula kawasan pilihanraya. Beliau juga adalah pengarang tali yang panjang skandal kembali kepada tempoh beliau sebagai menteri pertahanan. Beliau telah melalui kritikan pedas untuk dakwaan salah urus besar dana pelaburan negeri 1MDB, yang mempunyai berbilion-bilion ringgit dalam liabiliti yang tidak dibiayai. Perbelanjaan boros isterinya, yang seolah-olah mustahil untuk inventori secukupnya daripada seorang suami yang telah menghabiskan hidupnya dalam perkhidmatan awam, juga telah menimbulkan kemarahan para pengkritik.

Aliran sungai wang

Alasan bahawa Najib adalah dapat disangkal, bagaimanapun, adalah sungai yang tak putus wang yang mengalir dari tabung kerajaan untuk kader UMNO. Oleh itu mengundi sebulat suara keyakinan pada awal Mac, apabila Perdana Menteri memanggil 160 daripada 191 ketua bahagian UMNO untuk mesyuarat parti di Kuala Lumpur. Yang diikuti undi keyakinan yang kuat dari pihak Barisan komponen lain. Ia adalah wang yang tidak hanya muncul pada masa pilihan raya, untuk membayar untuk makan tengahari atau barang-barang kecil seperti bumbung timah untuk juzuk 'yang rumah-rumah kampung bocor, tetapi mereka membayar upah antara pilihan raya.

Pembayaran dibuat melalui pelbagai agensi kerajaan termasuk Keselamatan Kampung dan Jawatankuasa Pembangunan, yang kepadanya kader dilantik. Mereka juga dilantik untuk empat agensi propaganda di bawah Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, yang mempunyai pejabat di setiap 13 negeri di Malaysia dan tiga wilayah persekutuan. Sebahagian besar wang untuk menyokong agensi-agensi propaganda berasal dari Yayasan 1MDB, yang lebih daripada RM1 bilion telah disalurkan, kononnya untuk kerja-kerja amal, sumber yang diletakkan kepada Asia Sentinel.

Di samping itu terdapat kontrak, seperti "Cowgate" satu tangan untuk Sharizat Abdul Jalil, menteri wanita, keluarga dan masyarakat yang pada tahun 2012 telah menyebabkan tuduhan bahawa dana yang dimaksudkan untuk projek lembu dan hasilnya mereka kegunaan peribadi sebanyak RM250 juta untuk membayar kondominium, percutian dan Mercedes-Benz, antara banyak penyelewengan lain. Rafizi, menteri PKR, didakwa dengan pelanggaran perbankan dan sekuriti kewangan yang bertindak untuk mendedahkan butiran skandal itu sebagai tambahan kepada pelbagai caj lain termasuk yang dinyatakan di atas kerana menghasut.

Wang ini juga mengalir kepada rakan-rakan Barisan, yang telah membuat keadaan kucar-kacir yang lebih besar perkara. Pada tahun 2007, Persatuan Cina Malaysia telah diserahkan peluang oleh Barisan untuk membangunkan Zon Bebas Pelabuhan Klang, tetapi kerana rasuah berakhir dengan liabiliti yang tidak dibiayai daripada berbilion-bilion ringgit kerana kos yang berlebihan dan crookedry yang terhasil daripada penilaian penipuan tanah yang mendasari projek tersebut. Lima orang telah ditangkap, tiada seorang pun daripada mereka angka MCA menonjol.

Oleh itu politik wang adalah tidak baru tetapi Najib adalah pakar daripadanya. Beliau merupakan menteri paling lama berkhidmat di negara ini untuk pertahanan, pertama 1991-1995, kemudian dari 2000 hingga 2008, apabila beliau menjadi Perdana Menteri. Sebagai Menteri Pertahanan, beliau menyelia pemodenan tentera negara itu untuk lagu bilion dolar. Tiga kontrak khususnya menonjol. Satu adalah untuk membeli bot peronda tentera laut, yang kedua untuk Rusia Sukhoi jet pejuang dan yang ketiga adalah pembelian yang terkenal kapal selam Scorpene. Bersama-sama, kontrak dikatakan telah menghasilkan sekurang-kurangnya AS $ 300 juta untuk kroni UMNO dan lain-lain, sebagai tambahan kepada amaun yang mungkin disapu off pada Najib sendiri.