Wednesday, March 18, 2015

Gaji & Segala Elaun Nik Amar Dibayar Lewat

Madu tualang power! Click here


Ini ayat orang politik.

Mungkin. 'Mungkin'.

Kalau dah 'mungkin', itu maknanya 'iya' lah tu. 

Mungkin lewat. Maknanya, iya memang lewat.

Kah kah kah!

Kalau elaun & gaji Nik Amar ini dilewatkan macam mana? Lewat setengah tahun lah katakan.

Ini disebabkan dana kerajaan negeri banyak disalurkan kpd mangsa2 banjir. Apa macam?

Selama ini pon tak pernah terdengar lagi mana-mana YB Klate yg berseparuh, bersuku gaji bersolidariti dgn mangsa banjir. 

Pon tak ada terdengar bijak pandai hulamak-hulamak mengesyorkan dlm Dewan Negeri Klate, mari kita potong gaji ramai-ramai. Kan?

Haram tak ada. Kalau ada, gerenti dah masuk FB sepantas gambar naik sampan disorong orang atau gambar meranduk air separas dada. 

Walau bagaimana pun, perkataan lewat kira boleh diampun.

Yg tak boleh masuk akal jenis bukan sekadar lewat, tapi suka ponteng. Bukan sekadar ponteng. Suka-suka ponteng. Suka-suka bro... kah kah kah kah!

Dah la ponteng. Langsung haram tak nak pergi, sombong pulak tu. Jenuh berpujuk.

Bukan sekadar sombong, riak. Riau. Sumatra. Pasai. Sakai. Sulu. Zulu.

Kah kah kah kah kah kah!!!!

11 comments:

  1. depa tgh zsibuk nk mnjatuhkn antarasatu sama lain. sapa menang jd adun

    ReplyDelete
  2. kah.....kah....kah.....
    tauke pil kuda.............

    ReplyDelete
  3. Islam itu-CAHAYA

    Islam itu CAHAYA yg maha7TERANG

    Nabi SAW dtg bawa CAHAYA-Amanah-INTEGRITY

    Nabi SAW bawa CAHAYA-Suci-TRANSPERENCY

    Sebelum "HUDUD"..

    Sblum hudud dilaksanakan nabi SAW tlh mnyuloh CAHAYA yg maha7TERANG kdlm setiap jasad dan HATI shbt2nya terlebih dahulu dgn CAHAYA yg bnar7 sbnr7TERANG!

    CAHAYA itu tiada seorg shbt pon merasa walau sedikit pon CURIGA & SANGSI kecuali munafiq yg suka smbunyi2 yg ber'UG dgn Yahudi serta "ularrrMAK2" dari kalangan ahlulKitab Yahudi & Nasrani yg sgt2-PRASAN sbg ulamak-istimewa mulia lg SUCI..

    TETAPI kini

    Bagi puak2 yg PRASAN-ulamak dan dah pon mnjd ularrrMAK itu, mrk TAK sabar2 TAK sempat2 serta terjerit2...hatta melolong & MERAUNG2 nak kan hudud hudud HUDUD!

    Mana priority-CAHAYA mrk?
    Mana CAHAYA-amanah-INTEGRITY mrk?
    Mana CAHAYA-suci-TRANSPERENCY mrk ini??

    Coba suloh seterang7CAHAYA-Audit-ygTERANG kdlm HARTA akaun-DUIT-saham-ESOS-balak-PROXY-velFire-BMW-Cooper serta projek-TANAH-Kerinchi-sentral'PARK dimana & dgn SIAPA "mudah2" mrk-REMBAT duit rakyat?!

    CAHAYA
    Islam-CAHAYA-Kbnaran
    Islam adalah smutlak7CAHAYA-Kbnaran!

    Coba suloh dgn sterang7CAHAYA knapa buat-FITNAH?

    Suloh sterang7CAHAYA nape buat-FITNAH dekat hari mngundi?

    Sulohkan CAHAYA nape KHIANAT dKota Dsara dhari mngundi?

    CAHAYA-Islam
    CAHAYA-Islam itu maha7LURUS
    CAHAYA-Islam itu lg maha7TERANG

    HUDUD apakah yg mrk lolong-RAUNG2kan itu?

    Adakah masih sangsi-dan-RAGU lg sapekah gerangan sbnr2nya mrk itu didepan mata kita SEKARANG slps bnar2 mndpt sulohan CAHAYA-unvrsal-ISLAM-azali yg maha7SUCI lg maha7TERANG drp TUHAN!?








    ReplyDelete
    Replies
    1. CAHAYA-Islam
      CAHAYA-sbnr7KBNARAN

      Coba sulohkan CAHAYA-Audit Tabung Memali
      Sulohkan CAHAYA-Audit Tabung-tong2MILO-DERMA2
      Sulohkan CAHAYA-Audit Kooperasi yg lingkop
      Sulohkan CAHAYA-nape Harakah tidak diAUDIT
      CAHAYA-Auditkan brp kos pjabat-MEWAH diHarakah
      CAHAYA-Auditkan kos ulangalik2 LONDON-Turki



      CAHAYA-Islam
      Dgn CAHAYA yg maha7TERANG itu sape? sape? sape?
      siapakah yg mnjd..
      ---PENIPU?
      ---PEMBELIT?
      ---mnjd ULAR??
      ---ularrrrrrrrMAK?
      ---mnjd pmFITNAH?
      ---GELAP songlapRASUAH?

      Dgn sbnr7CAHAYA-Islam sbnr7CAHAYA-Kbnaran sape kah yg patut & WAJIB utk di-HUDUD trlebih dahulu!?

      Delete
    2. Ddlm CAHAYA
      CAHAYA-Islam yg bnar7TERANG

      Dgn CAHAYA-Audit yg bnar7TERANG jumlah SATU "sen" pon WAJIB dijlskan serta diTERANGkan kpd rakyat!

      Dgn CAHAYA-sbnr7Islam
      --pasti tiada REMBAT-balak
      --pasti tak wujud songlap ddlm GELAP
      --mustahil MUDAH2 dpt ESOS ratus2RIBU
      --TAK mungkin senang2 HAMNO bg TANAH-projek
      --mana MUNGKIN setan dikenali sokong HUDUD

      GELAP
      Ddlm GELAP

      Hanya ddlm GELAP shj sbnar7CAHAYA-Islam sprt "AUDIT"tidak dijlnkan sbg kwajipan-AMANAH kpd umat

      Hanya fakeh2 yg ddlm GELAP & GELAP shj yg sgt2TAKUT kpd sbnr7CAHAYA-Islam yg akan dpt mnyuloh kegiatan rembat-BALAK ESOS-proxy serta songlap-TANAH & projek dgn HAMNO ddlm GELAP

      Hanya ddlm GELAP GELAP & GELAP & krn sistem undang2 ygGELAP shj sifakeh itu berani & TAK tau malu mmbuat FITNAH merapu2

      Islam itu CAHAYA yg bnar7TERANG

      CAHAYA ygTERANG sgt2 berlawanan dgn GELAP

      CAHAYA ygTERANG sgt2 memusuhi SONGLAP

      CAHAYA ygTERANG sgt2benci FITNAH yg jahat

      CAHAYA
      CAHAYA-yg bnar7TERANG
      CAHAYA-sbnr7ISLAM yg maha7TERANG

      CAHAYA-sbnr7Islam yg maha7TERANG itu akan mnyuloh-HATI insan mnjd sgt2TERANG utk mmahami melihat & MENYAKSIKAN sgl makna/ERTI/definasi ygKORUP-rembat-SONGLAP ddlm GELAP

      HATI yg-bnar7TERANG berCAHAYA tiada tiada tiada & TIADA kpntinganDIRI...tiada tiada tiada & TIADA sama skali niat-GELAP rembat-dan-SONGLAP sbb itu mrk TIDAK takut kpd CAHAYA-aka-AUDIT dan mrk juga TIDAK takut brhujjah/berdebat krn sbnr7CAHAYA KBNARAN sentiasa memancar2 kpd mrk dan mrk juga bnar7PASRAH kpd sbnr7CAHAYA-Kbnaran itu..

      Ingatlah..ygKORUP-rembat-SONGLAP shj yg sgt2 TAKUT kpd-CAHAYA sbb itu mrk sentiasa ddlm GELAP atau ddlm semak mnjd ularrrrMAK!?



      Delete
  4. Orang PKR fokus Anwar jelah...tak payah susah fikir orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh... pas tu mewakili pr , kalau pas parti tunggal g mampos la korang nak buat apa , nak buat hudud buat baik ngan umno , mmg bodoh la korang , seko2 kene kencing ,

      Delete
    2. Buat pa kau layan orang bodoh dan gila tu.Dia tulis nama dai pun BKapak Singh,kita tak tahu dia agama apa,

      Delete
  5. Korang gaduh le puas2 asalkan jumpa jalan terbaik.

    Tak nak la jadi anak cucu kita nanti terus di pijak be end...

    ReplyDelete
  6. Ddlm isu HUDUD yg panas skrg
    Klu NIAT sifakeh2 ulamak itu betul2 JUJUR serta IKHLAS

    1) Kenapa diTrgganu yg ada bapak FAKEH yg maksum dgn FITNAH pilkuda serta jd ulamak no.2 paling GLAMOR diunia diam BUTA mmBISU ddlm DUN Trgganu yg 100% adun2 nya melayu Islam?

    Adakah Hadi Awang maseh RAGU2 dgn hukum HUDUD dan adakah Hadi Awang dah terang2 mnjd MUNAFIQ tegar yg sengaja suka bermain FITNAH dgn umno serta TIDAK beriman LANGSUNG kpd ALLAH?

    Bukankah yg TAK nak kpd HUDUD itu adalah Kafir HARBI & MUNAFIQ?

    2) Dinegeri Perlis pon ada yg konon2 digelar "MORSYITTDOL" no.1 yg baru dilantik yg boleh berdialog dgn Jin serta boleh mngambil GELIGA dr dlm mulut BUAYA.

    Mungkin ada RIWAYAT nabi SAW ambik GELIGA buaya yg mnjd amalan Haron Din tu gamaknya?

    Kenapa Haron Din tak mengajak mufti POPULAR umno Perlis Dr MAZA serta semua Adun2 ddlm DUN Perlis yg 100% melayu Islam itu kpd HUDUD?

    Adakah Haron Din yg beriya2 nak sgt HUDUD itu serta Dr MAZA itu juga TIDAK beriman kpd ALLAH dan tergolong sbg MUNAFIQ yg sgt tegar?

    3) Mengapa FOKUS hanya kpd Kelantan shj sdangkan Haron Din sbg mulloh FAKEH "MORSYHITTDOL" yg sgt glamor MSU no.1 PAS serta Dr MAZA sbg mufti yg sgt2 MAHSYUR diPerlis diam BISU tanpa PRIORITY kpd HUDUD samaskali?

    Begitu juga dgn Hadi Awang yg sgt mesra dgn umno UTUSEX dan TV3 nape langsung TIADA PRIORITY buat HUDUD diTrrgganu slain hanya pandai brmain FITNAH u-turn dolak dalik BELIT auta yg jelas mnjd boneka & BARUA kpd umno semata2!

    Siapakah Hadi & Haron Din ini yg sgt SERONOK bermain dgn sentimen smangat melayu ISLAM serta HUDUD tetapi sengaja buat2 BISU & BUTA dinegeri masing2

    Apa punya kepala bapakMUNAFIQ mrk 2 org nih yg hanya ingin memporak perandakan PR/pakatan serta mengecewekan harapan RAKYAT yg inginkan perubahan!?

    ReplyDelete
  7. Dulu2 mrk sgt2 perlu DERMA2tong milo

    Dulu mrk memang KOMITED dgn Rkyat

    Dulu mrk perlu CERAMAH Mat Sabu

    Dulu mrk sama sprt rkyat MARHAEIN

    Wktu itu mrk dsuloh CAHAYA terang

    Wktu itu HUDUD bukan agenda utama



    KINI..

    Mrk dah SEMBUNYI ddlm GELAP

    Projek/duit/ESOS/balak dpt dSONGLAP

    Sbb itu WAJIB diprtahankan hidup MATI ddlm GELAP

    Takut sgt TAKUT jk poket/ESOS/akaun serta PROXY akhirnya disuloh CAHAYA ygTERANG oleh sluruh RAKYAT lalu "rahsia" BANGKAI bermukah ddlm GELAPpon terbongkar

    KUASA rkyat kuasa KERAMAT

    KUASA itu yg sgt2 mrk TAKUTI yg dpt mngubah kuasa AUDIT kuasa SPRM serta kuasa KEHAKIMAN yg dpt mnyuloh sgl ygGELAP dgn CAHAYA ygTERANG dengan seTERANG2nya..mrk tahu mrk tak dpt lari & sembunyi ddlm GELAP lagi dgn BANGKAI2 rembat yg kini tlh pon mrk miliki

    Perisai HUDUD
    HUDUD sbg topeng
    HUDUD adalah tembok yg mnjd KUBU mrk demi utk MENIPU diri mrk sndiri seolah2 mrk lah org yg sgt TAKUT kpd TUHAN padahalnya mrk sgt2TAKUT kpd "org" yakni kpd sbnr2 sulohan-CAHAYA AUDIT dan ketelusan..

    Sbb itu mrk berPUTAR2 brdolak dalik u-turn KHIANAT serta mnabur FITNAH merapu2 dan kini mlanggar & mnodai JANJI mrk sendiri!

    LIHAT

    LIHAT
    Lihat Rafizi Ramli sggup ISTIHAR harta & sumber sgl pendapatan & prbelanjaannya dgn trperinci
    Rafizi awal2 lg seolah2 tlh pon berani mng"hudud" dirinya @ HARTAnya trlebih dahulu..

    LIHAT
    Lihat Guan Eng & Exco2nya
    Mrk tlh pon mng"hudud"/istihar HARTA milik mrk sbg kwajipan sbg BUKTI mrk sudah mnyuloh CAHAYA ygTERANG kdlm HATI mrk sbg lambang sbnr2 ktelusan agar tidak RAKYAT mncurigai



    SAKSIkan pula

    SAKSIkan..
    Dulu diTrngganu swktu Hadi jd MB
    Swktu Azizan jd MB diKedah
    Kini Ahmad Yaakob MB diKelantan

    Tidak & TIDAK seorg pon MB & exco2 PAS yg bnar2BERANI mg"hudud"/istihar HARTA mrk trlebih dahulu demi mnjd cth "uswatun-HASANAH" yg sgt2INDAH utk diteladani..

    Tiada tiada & TIADA seorg pon drp kalangan fakeh2-HUDUD itu yg BERANI mng"hudud"/ISTIHARkan "HARTA"rembatan mrk sbg-BUKTI betapa bacul keji & jijiknya KEYAKINAN mrk trhdp HUDUD yg mnjd-TOPENG mainan yg sengaja mrk JAJA utk menipu meNGELIRU serta mnakut2kan

    Swktu nabi SAW wafat HANYA ada dua dirham shj ddlm poket bajunya krn smua hartanya mnjd HARTA ummah diBaituMAAL..w.pon baginda seolah2 sbg KING-of-Arabia pd ketika itu!

    ..dan "skiranya anakku Fatimah mncuri akan ku potong tangannya"

    HUDUD siapakah yg ingin Hadi & Haron Din teladani dgn sistem AUDIT, sistem SPRM serta sistem KEHAKIMAN yg terang2 sgt2 BEJAT lg tonggang langgang dinegara ini?

    Mrk cuba menipu disiang HARI ditengah suluhon CAHAYA mentari yg sgt2TERANG & terik ditengah2 hari..alahai itu kah yg dipanggil ulamak yg sgt TAKUT kpd hari AKHIRAT?

    Nota:
    Sblum mrk HUDUDkan org lain cuba sulohkan dgn sterang2-CAHAYA-AUDIT kdlm harta MILIK mrk..dan mintak mrk dgn sjujur2nya mng"HUDUD"/istiharkan harta REMBATAN-gelap mrk kpd rkyat!

    LOJIKkah..
    Org yg suka mmbuat-FITNAH juga dgn terang2 mlanggar/mnodai-JANJI, akan bnar2 dpt mlaksanakan hudud dgn telus dan AMANAH?

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.