Monday, March 16, 2015

Chief Lanun Menjawab Chief Mahafiraun Bhg. 2

Madu tualang power! Click here


Semalam Chief Lanun bertanya kembali, "forensik hapa ke benda ya Chief Mahafiraun?"

(sebelum ni, Chief Mahafiraun boleh sebut bab zakat) Kah kah kah kah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini tak payah forensik ke? Kah ka hkah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini perlukan post-mortem, belah perut & cuci hempedu tau?"

"Awat hang dengki sangat kat aku?"
"Pasai dandan RM1,200-00 tu ka?"

"Tu dia punya pasai la, dia ada rambut. Bini hang?"

KAHKAHKAHKAHKAH!!!!

1. Skandal Carrian/BMF. Macamana syarikat yg tak wujud dalam peta dunia boleh dapat pinjaman bilion-bilion? 
Harganya - RM2.5 billion.

2. Pasai apa hang bawak masuk satu mamakkutty ke dalam pentadbiran hang, sedangkan mamakkutty itu haram sekupang pun tak boleh pakai? Kunun pandai sgt main forex, lingkup berbilion duit Bank Negara.
Harganya - RM6-30 billion.

3. Kecoh MAMINCO & kejatuhan harga timah tahun '81? 
Harganya - RM1.6 billion.

4. Hang memang bijak. Hang dgn Diam Diam beli saham MAS RM8-00 sedangkan harga sebenar cuma RM3.68. MAS rugi, duit negara digunakan untuk bail-out. 
Harganya - RM8 billion.

5. Hang bagi 4 kroni hang bolot AP kereta. 
Harganya - RM5 billion.

6. Anak hang bodo tak reti meniaga kapal. Syarikat anak hang dah tenggelam dalam laut, tapi hang selamatkan jugak. 
Harganya - RM1.7 billion.

7. Hang ingat FOMEMO? Hang pindahkan ke bawah syarikat yg dikawal anak hang? Hang lupa ka wooi??? 
Harganya - RM1 billion.

8. Anak2 hang dapat tender kaw-kaw dari Petronas, ini proses tender terbuka ka proses daddy-kasi? Patut la hang tak mau-mau turun dari Petronas.

9. Hang tau dak? Di zaman hang, Msia berlebihan tenaga elektrik sebanyak 45% disebabkan perangai hang bagi kontrek kat kawan-kawan hang buat penjana elektrik bebas (IPP). Kemudian paksa TNB beli.
Harganya -RM225 billion utk 15 tahun!!!

10. Hang meroyan nak kereta buatan Msia & hang merapu meraban nak buat kilang besi sendiri utk M'sia. Perwaja apa cerita? Lingkup. Lungkup. 
Harganya - RM1.2 billion.


Sumber: donplaypuks

1 comment:

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.