Tuesday, March 31, 2015

Satu Dunia Akan Tiru Najib

Madu tualang power! Click here

Satu dunia akan tiru GST stail Najib.

GST Najib ini bagus untuk ekonomi Msia dan tak mustahil bagus untuk ekonomi dunia juga. Kah kah kah!!!



Sebab itulah walaupun gaji perkapita Msia cuma RM37,000-00, GST yg dikenakan ialah 6%. Kita lagi hebat dari Spore walaupun Spore charge GST 7% dalam keadaan perkapita pendapatan ratusan ribu dolar. 

Tengok betapa bagusnya GST ini sehinggakan Indon terus up sampai 16%. Kah kah kah kah!!!!


Kenapa lambat sangat kita buat GST ni? Untung menatang fala vutoh GST ni.
Rugi tak buat awal-awal, apsal la Mahafiraun bodo sangat?
Kah kah kah kah!!!

Friday, March 27, 2015

Cara & Teknik Menyebut Perkataan 'Bacul'

Madu tualang power! Click here

Definisi Bacul: Bacul tidak bersemangat untuk melawan, penakut, pengecut, tidak berjiwa, lemah.

" Kompom dah kau tu bacul!"

"Nak marah apa? Dah kau memang bacul.
Tloq simpan dalam almari"

"Dalam surat beranak ada jumpa 'bacul' ?"

Kah kah ka hka hkah kah!!!
Hensem hensem macam ni?
Bermisai melentik macam ni bacul? 
Kah kah kah!

Muka kena bacul

Cerita kes bacul boleh dibaca di www.malaysiakini.com/news/293361

Thursday, March 26, 2015

PAS vs DAP: Sapa Nak Pancut Dulu?

Madu tualang power! Click here


Kah kah kah kah kah!!!


Membaca laman2 berita politik sekarang amatlah menggelikan hati.

Masing2 suruh cepat keluar.

PAS suruh DAP keluar cepat-cepat.
DAP pun turut sama menggalakkan PAS cepat keluar.

Kah kah ka hkah!!!


Semua orang nak main lama bangang. Kah kah kah! Itu sebab segala macam ubat kuat batang ada kat kedai. 

Kah ka hkah!!

Buaya, ular sawa, napoh, cakcibor pun nak main lama. Tak mau pancut2. Tak pulak depa suruh si anu keluar dulu. Kah kah kah!!!

Orang nak main sampai berlengas. Biar sampai peluh meleleh ke keting. Kah kah kah!

Ini tidak, kejadiannya baik tua nak mampos baik muda yg masih kencing menggigil, masing2 menyuruh si anu cepat keluar. 

Yg ini boleh main sampai mampos! kah kah kah

"Kau la keluar dulu! Kau la keluar dulu!"

Yg menyuruh itu, tak mahu pulak dia keluar dulu.

Berpenyakit kot.
Batu karang ke woi?? Salur kencing tersumbat ke woi??
Kah kah kah kah!!!


Tuesday, March 24, 2015

Nga Kor Ming Menghasut Lagi

Madu tualang power! Click here

Semua ADUN dan ahli parlimen DAP di Perak PAS di Kelantan memutuskan untuk menderma gaji bulan Mac sebagai sumbangan kebajikan mereka kepada 13 penyokongnya yang dipenjara 10 bulan ekoran bantahan pelantikan menteri besar baru Perak pada 2009 puluhan ribu mangsa banjir yg kehilangan punca pendapatan dan tempat tinggal.

Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming Orang kuat PAS Kelantan yg diwakili Ustad Nik mengumumkan sejumlah wang gaji sehingga mencecah RM18,000 jutaan ringgit itu akan diserahkan kepada Ketua Whip PAS Datuk Mahfuz Omar HAMNO yg menangis dalam dewan baru-baru ini, untuk menolong keluarga kepada 13 penyokong itu yang dikenali 'OKZ13'. mangsa-mangsa banjir kuning bahana balak baru-baru ini.

Nga Ustad Nik berkata bahawa DAP PAS juga akan menyediakan khidmat guaman dan bentuk bantuan lain kepada 13 individu itu, yang didenda RM5,000 seorang sebagai tambahan kepada hukuman penjara. cuci kereta, cuci enjin, korek jamban dan macam2 lagi.

Apa lagi mau? Wala' la. Janji wala'. Kah kah kah kah!!!

Berita asal


Wednesday, March 18, 2015

Gaji & Segala Elaun Nik Amar Dibayar Lewat

Madu tualang power! Click here


Ini ayat orang politik.

Mungkin. 'Mungkin'.

Kalau dah 'mungkin', itu maknanya 'iya' lah tu. 

Mungkin lewat. Maknanya, iya memang lewat.

Kah kah kah!

Kalau elaun & gaji Nik Amar ini dilewatkan macam mana? Lewat setengah tahun lah katakan.

Ini disebabkan dana kerajaan negeri banyak disalurkan kpd mangsa2 banjir. Apa macam?

Selama ini pon tak pernah terdengar lagi mana-mana YB Klate yg berseparuh, bersuku gaji bersolidariti dgn mangsa banjir. 

Pon tak ada terdengar bijak pandai hulamak-hulamak mengesyorkan dlm Dewan Negeri Klate, mari kita potong gaji ramai-ramai. Kan?

Haram tak ada. Kalau ada, gerenti dah masuk FB sepantas gambar naik sampan disorong orang atau gambar meranduk air separas dada. 

Walau bagaimana pun, perkataan lewat kira boleh diampun.

Yg tak boleh masuk akal jenis bukan sekadar lewat, tapi suka ponteng. Bukan sekadar ponteng. Suka-suka ponteng. Suka-suka bro... kah kah kah kah!

Dah la ponteng. Langsung haram tak nak pergi, sombong pulak tu. Jenuh berpujuk.

Bukan sekadar sombong, riak. Riau. Sumatra. Pasai. Sakai. Sulu. Zulu.

Kah kah kah kah kah kah!!!!

Tuesday, March 17, 2015

Ku Li Dah Bersuara!

Madu tualang power! Click here

Dengar!
Dengar!
Dengar!

Jaga2 ada serangan terbaru & terbaek dari Ku Li.

Akan ada ucapan dari ahli parlimen yg paling lama berkhidmat. Kah kah kah kah!!!
Paling lama bro, otai! Kah kah kah kah!!

Adakah ini tandanya perhimpunan agong HAMNO dah dekat? Adakah ini salah satu usaha utk mendapat pencalonan sekali lagi seperti tahun sebelumnya? Tahun-tahun sebelumnya? Sebelum2nya? 

Kah kah ka hkah!!!

Cuma bro,

masalah mangsa2 banjir Gua Musang yg rumah roboh, rumah hanyut, rumah hilang, dah settle ke?

Kah kah kah!!

Memang 1MDB isu besar, tapi masalah jamban yg terurus lagi penting bro. Kah kah kah kah!!!


Muhyidin Gemar Pandang Ke Timur

Madu tualang power! Click here

Masa aku kecik2 dulu, macam2 slogan Mahafiraun sumbatkan ke dalam gegendang telinga orang kampung.

Paling aku suka ada 2.

Dasar 'Buy British Last'. Kah kah ka hkah fala vana hapa? Fala vutoh hapa? Penyudahnya, 'At Last-last Buy British'. 

Kah kah ka hkah!!!

Satu lagi ialah  'Dasar Pandang ke Timur'. Dasar ini pun aku rasa, Mahafiraun sendiri pun sudah lupa. Kah kah kah!!!

Aku rasa la, dia sengih2 gelak & boleh kata, " hangpa ni semua senang sgt kena kelentong la" Kah kah kah kah!!!

Kemudian ada satu broder terlepas cakap. Dia tersebut 'terowong Jepun'. Kah kah kah kah!!!


Brader ni boleh kata, 'masih memerlukan kajian mendalam'. Kah kah kah kah!!!

Maknanya brader ni lebih terer dari Jepun. Kah kah ka hkah!!!

Maknanya pendidikan dan universiti2 Malaysia lagi terer dari universiti2 Jepun. Kah kah kah kah!!!

Kah ka hkah woi brader! pergi la masuk bilik air dulu, pergi korek idung tak payah korek terowong.

Kah kah kah ka hkah kah!!!



Monday, March 16, 2015

Di mana Boleh Dapat 'Babi Wing'?

Madu tualang power! Click here


Tak reti-reti. Tak paham-paham. Dah berbuih org bagi tau, tapi masih buat kerja bangang melangut depan tangga HAMNO. Masih makan umpan HAMNO. 

HAMNO bagi cacing, sambar. HAMNO lontar taik, telan.

Bukan isu kerajaang perpaduwang. Bukan isu UG. Bukan isu ustaz gila. Ustaz seluk tasbih 2 bijik.

Juga jgn jadi bodo. Bukan isu HAMNO nak sokong hudud.

Isu utama sekarang ialah 1MDB. Isu gerrymendering/persempadanan semula. Ini isu yg HAMNO nak elakkan org Melayu sedar dan mengambil tahu.

HAMNO nak sokong hudud?

Itu petandanya babi dah tumbuh sayap.
Itu petandanya 'chicken chop' & 'chicken wing' dah tak laku.

Kat pasar2 malam org dah jual 'babi wing'. Kah kah kah kah!

Chief Lanun Menjawab Chief Mahafiraun Bhg. 2

Madu tualang power! Click here


Semalam Chief Lanun bertanya kembali, "forensik hapa ke benda ya Chief Mahafiraun?"

(sebelum ni, Chief Mahafiraun boleh sebut bab zakat) Kah kah kah kah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini tak payah forensik ke? Kah ka hkah kah!!!

"Ya Chief Mahafiraun, senarai dibawah ini perlukan post-mortem, belah perut & cuci hempedu tau?"

"Awat hang dengki sangat kat aku?"
"Pasai dandan RM1,200-00 tu ka?"

"Tu dia punya pasai la, dia ada rambut. Bini hang?"

KAHKAHKAHKAHKAH!!!!

1. Skandal Carrian/BMF. Macamana syarikat yg tak wujud dalam peta dunia boleh dapat pinjaman bilion-bilion? 
Harganya - RM2.5 billion.

2. Pasai apa hang bawak masuk satu mamakkutty ke dalam pentadbiran hang, sedangkan mamakkutty itu haram sekupang pun tak boleh pakai? Kunun pandai sgt main forex, lingkup berbilion duit Bank Negara.
Harganya - RM6-30 billion.

3. Kecoh MAMINCO & kejatuhan harga timah tahun '81? 
Harganya - RM1.6 billion.

4. Hang memang bijak. Hang dgn Diam Diam beli saham MAS RM8-00 sedangkan harga sebenar cuma RM3.68. MAS rugi, duit negara digunakan untuk bail-out. 
Harganya - RM8 billion.

5. Hang bagi 4 kroni hang bolot AP kereta. 
Harganya - RM5 billion.

6. Anak hang bodo tak reti meniaga kapal. Syarikat anak hang dah tenggelam dalam laut, tapi hang selamatkan jugak. 
Harganya - RM1.7 billion.

7. Hang ingat FOMEMO? Hang pindahkan ke bawah syarikat yg dikawal anak hang? Hang lupa ka wooi??? 
Harganya - RM1 billion.

8. Anak2 hang dapat tender kaw-kaw dari Petronas, ini proses tender terbuka ka proses daddy-kasi? Patut la hang tak mau-mau turun dari Petronas.

9. Hang tau dak? Di zaman hang, Msia berlebihan tenaga elektrik sebanyak 45% disebabkan perangai hang bagi kontrek kat kawan-kawan hang buat penjana elektrik bebas (IPP). Kemudian paksa TNB beli.
Harganya -RM225 billion utk 15 tahun!!!

10. Hang meroyan nak kereta buatan Msia & hang merapu meraban nak buat kilang besi sendiri utk M'sia. Perwaja apa cerita? Lingkup. Lungkup. 
Harganya - RM1.2 billion.


Sumber: donplaypuks

Sunday, March 15, 2015

Tunggul Termahal Dalam Dunia

Madu tualang power! Click here

Ini celupar. Ini menghina pembesar Melayu.

Samada Kadiaq ini tahu atau tidak apa yg dikatakannya, hanya Mahafiraun terlebih maklum.

Pertama, Kadiaq mungkin mahu TPM keluar dari kepompong selesanya. Juga keluar dari bayang2 Najib.

Keduanya, Kadiaq memang ber'nawaitu' nak bagi tau, dah memang dasar tunggul. Tunggul. Tunggul diduduk-duduk. Tunggul menunggu reput.

Kah kah kah kah kah!!!


Friday, March 13, 2015

Chief Lanun Menjawab Chief Mahafiraun

Madu tualang power! Click here


Chief Lanun hari ini membalas kritikan pedas Chief Mahafiraun berhubung isu 1Malaya Dobi Bertubi-tubi (1MDB), termasuk mengaitkannya dengan kekayaan keluarga ketua lanun.

Chief Lanun mempersoalkan kembali kekayaan keluarga Chief Mahafiraun, termasuk anak beranaknya yang mampu hidup mewah dgn menjadi tauke todi San Miguel, 
tauke petrol, 
paksa MAS beli minyak Petron, 
beli kereta mewah melampau 
dan macam2lah lagi yg malas nak sebut sebab panjang berjela sangat, ujarnya lagi. 

Kah kah kah kah kah!!!

Chief kpd Chief-chief Lanun itu juga mempersoalkan adakah anak2 Chief Mahafiraun ini bayar cukai atau bayar zakat? 

Kalau bayar zakat, bayar kat sapa? Kah kah ka hkah!

(Ada satu lagi kisah jawap-menjawap, kalau nak tau, sila klik Malaysiakini)

Razman Zakaria Bekas Juara Wushu Pakar Pukulan Curi

Madu tualang power! Click here



Bak kata pepatah, 'sebakul rambut di atas kepala, dah tau duit sapa dijolinya' Kahkahkah!

Yakinlah, jauh diceruk halkumnya, Hadi Awang pun tahu majoriti ahli dewasa ini mahukan perubahan.

Persoalan sekarang, calon mana yg berani menentang Haji Hadi?

Tuan Ibrahim pun kecut.

Ingat Satipol nak diam?
Anak menantu nak diam?
Zuhdi nak diam?
Zol Kolom nak diam?
Asang Ali tak mau tumpang semangkuk?



Tanya Hanipa, belakang sakit lagi? Kah kah kah kah!

Itu baru mempersoalkan kredibiliti presiden.
Baru nak persoal dah kena wushu.

Jangan buat main, 'power is the greatest aphrodisiac known to man.'

Juara wushu Perak.
Pakar pukulan curi dari belakang.

Bung Tak Dapat Mendapat 'Seround' Kot?

Madu tualang power! Click here


Kita paham la. Semalam hari Khamis. Hari ini hari Jumaat. Malam semalam malam Jumaat.

Malam mengetatkan skru katil. Kah kah kah kah!

Jadi kita paham la kalau tetiba muncul bab guru kurang elaun kahkahkah! Yg selama ini tak hingat pun berapa elaun dia kat bini dia? Kah kah kah!

Tetiba teringat susah-senang guru-guru Sabah. Selama ini yg dia dok menjamu mewah-mewah bini dia tu aplancaw?

Tetiba sedih rasa Sabah dianak-tirikan. Kah kah kah kah!

Tetiba Bung sedih, pilu, sayu, semua adalah! Kah kah kah kah!!!

Tuan-tuan & puan-puan,

Inilah penangannya benda tiga segi, lebar lebih-kurang jari, panjang lebih-kurang 2 inci. Kah kah kah!
Dah tak tentu arah Bung. Kah kah kah!

Kalau didandan RM1,200 apa macam?

Terkancing gigi Bung. Kah kah ka hkah kah!!!


Thursday, March 12, 2015

Betapa Tawaddoook Mawaddooook Tabrooknya Zuhooodnya Mahafiraun

Madu tualang power! Click here



KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Terasa nak meraung-raung, sedih pilu yg amat, terasa nak merabak-rabakkan dada lah!

Kah kah ka hkah!

Ketahuilah bahawa Mahafiraun tutup-bukak lampu opis & air-condnya sendiri. Tak mengharapkan peonnya. Tak mahu menyusahkan peonnya.

Kah kah kah kah!!!




Jho Low Tak Ada Masa

Madu tualang power! Click here


Bayangkan lah, sebesar-besar carta diatas, tercongok muka dia.

Robert Mugabe pun garu kepala. Macam mana budak Cina umur belum sampai 40 boleh buat kerja macam ini? Kah kah kah!

Ingat dia ada masa utk GST?
Ringgit Msia dah jadi 3 kupang Spore?
Harga getah dok main bawah RM2?
Bab Sirul, bab Azilah?
Kerajaan perpaduawang?
Budak kecik main api?

Duit simpang-siur ratus juta. Aku pun tak paham. Aku cuma nampak tikus gemuk repair labu.

Mengikut kata Lebai DAP Tony Pua, budak Cina tu dah mengapur beratus juta. 

Lebai-lebai PAS apa tau? Masa banyak dihabis seluk kocek kira tasbih 2 bijik. Kah kah kah kah!!!

Bab lembu Sharizat pun tak tau ujung-pangkal, mujur ada Rafizi. Sepanjang 4-5 tahun ini, apa isu negara yg dikupas bernas oleh PAS dan lebai-lebainya? Tak ada.

Semua isu-isu besar diketengahkan oleh PKR atau DAP. Sampai bila nak "lu jalan dulu, gua follow"? Kah kah kah kah ka hkah!!!

Cuba tanya kat Lebai-lebai PAS ni, apa makna 1MDB?

Jangan gelak, jawapannya mungkin 1 Malaysia DOBI Bhd.

Dobi.  Kah kah kah kah!

Jangan ada pulak yg berbunyi, ayahanda bonda tak ajar hentam budak Cina rembat duit. KAH KAH KAH KAH!

Wednesday, March 11, 2015

Mari! Mari! Upah Peguam Lubang Ekzos RM1,000-00 Sahaja

Madu tualang power! Click here


Rugi la. Belajar teruk-teruk. Kah kah kah kah! Upah cuma RM1,000.

Kes sikit punya susah, kah kah kah! Kes umpama mencari segumpal 'cret' didalam ekzos Saiful BauKari. Kah kah kah!

Tolong la bagi RM1,200.

Jangan la pilih kasih, jangan la nak tunggu dah gemok gedempol rambut sebakol, baru nak bagi RM1,200!

Kah kah kah kah!!!

Kita kena bagi tau sama Nancy Shukri tolong jgn kencing berdiri. Kah kah kah!
Meleleh ikut betis. Kah kah kah kah!!!

Hishammuddin Lebih Terer Dari Ku Li

Madu tualang power! Click here

Ramai? Apa yg ramai?
Ramai dgn mamai ni, sama ke?

Kah kah kah kah kah!

Ramai ni dah masuk kira batu-batu tepi jalan ke? Kah kah kah!

Sekurang2nya mamat ini dicadangkan jadi PM, daripada si Ku Li yg cuma dicadangkan presiden HAMNO. Kan?

Usahkan bertanding presiden HAMNO, nak jadi calon pun tak pernah lepas. Kah kah kah kah!!!

Tuesday, March 10, 2015

MP Barua

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari Raja Mohd Sharim FB


MP bagi Lembah Pantai Nurul Izzah yang mewakili Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sedang membacakan ucapan Anwar Ibrahim.

Tapi boleh dilihat jelas barisan depan dimana block MP BN, semua kosong, minum teh, memant*t, memuk*, mengular.

Inilah mentaliti MP BN pada hari kedua persidangan. MP PR pun sesetengahnya apa kurang, jgn kencing daa.

Yg puak2 ini tahu, minta naik gaji. Alasan, gaji MP Uganda lebih tinggi lagi.

Tapi nak hadir ke dewan pada hari kedua pun susah. Barua.

Nik Nazmi Cukur Jambul

Madu tualang power! Click here


Baru dia taw. Baru dia merasa.

Baru dia taw apa Mat Sabu rasa, apa Mat Nuar rasa. Nak jadi leader bukan sekadar tangan silang kebelakang meronda-ronda kawasan. Bukan.

Bukan semua orang sanggup masuk lokap, cuba tanya Stopa Ali kahkahkahkah!

Kalau tak nak masuk lokap, jadi lah macam Stopa Ali. Kah kah kah!

Kalau nak dibandingkan, Broheng Ali pun lebih bagus dari Stopa Ali. Tapi apa boleh buat, Stopa Ali lantikan presideng. Kah kah kah!

Semoga Nik Nazmi selamat menjalani adat bercukur jambul utk menjadi fighter. 

Apa2 pun, tahniah diucapkan kpd Nik Nazmi & keluarga!