Tuesday, November 18, 2014

Genting Bila Nak Runtuh

Madu tualang power! Click here


Dari sudut pertanian, tanah di Cameron lebih bagus drpd tanah Genting.
Tanah Genting panas. Meruap-ruap penuh jin ifrit.
Tanam la apa pun tak menjadi.
Menanam modal judi dan menanam China Doll sahaja yg jadi.

Bayangkan terjadi tanah runtuh yg menghalang lalu-lintas ke Genting?
Pukul 10 pagi tanah runtuh, pukul 9.59 pagi dah clear. Kah kah kah kah!!!
Boleh sambung berjudi.

Jangan tak tau, Genting antara pembayar cukai terbesar. Kah kah kah!

Mahafiraun & PPSMI

Madu tualang power! Click here


Proton, Perwaja Steel, Empangan Bakun dan banyak lagi benda2 mega membazir di negara kita asalnya cuma mimpi berahi Mahafiraun.

Kununnya. 

Kununnya utk menandingi atau setaraf dgn negara asing.

Begitu juga PPSMI. Jgn sesekali kita melupakan PPSMI. PPSMI juga asalnya mimpi berahi Mahafiraun.

PPSMI banyak mengharu-birukan budak sekolah.

Tak pasal-pasal cikgu & budak sekolah dipaksa belajar bahasa penjajah.

Mula-mula paksa cakap Mat Saleh. kah kah kah kah!!!

Kot-kot kemudian hari kita ajar mereka basuh ponggong dgn tisu. kah kah kah kah!!!

Masalahnya, ponggong hitam. Gonyoh lah dgn berapa gulung pun tetap hitam. Kah kah kah kah!!!

Punca Tanah Runtuh Cameron

Madu tualang power! Click here


Punca byk kes rogol.
Punca budak Melayu kena kelentong & dibawak lari ke Lombok, ke Burma, ke Nepal.
Punca makcik-makcik dah takut nak ke Chow Kit.
Punca Mat Gelap bebas main labu peram.

Semua berpunca dari pendatang haram yg masuk lolos bebas bolos ikut suka hati. Macam Msia ini dah tak ada sempadan. 
Seolah-olah Msia dah bukak kangkang luas-luas kasi senang masuk.

Lepas ni, setelah bagi masuk sekolah kebangsaan, kita bagi pulak buku teks percuma, kemudian kita bagi pulak makanan percuma di sekolah.
Bagi masuk hospital percuma. Beranak pun percuma.

Jangan ingat ribuan PATI di Cameron itu akan diusir. Jangan mimpi. Mereka hanya diusir di atas suratkhabar Utusan Msia shj. Itu saja.

Ingat, industri buruh asing di Msia bukan macam industri udang kering.
Ini industri ratus juta. 

Mungkin bila anak dara MP Cameron itu dirodok Bangla, baru dia sedar.

Tuang Presideng 1981

Madu tualang power! Click here


Amanat Hadi terbit semasa aku masih sekolah rendah.

Ketika itu seluruh kaum keluarga aku masih lagi duduk di bawah lindungan 'biru'. Kah kah kah kah!!!

Kami cuma beralih angin bila menengok mata Mat Nuar hitam setelah ditinju Rahim Noor. Begitulah lamanya kami dikelentong HAMNO. Kah kah kah!

Nasib baik Mat Nuar kena tinju, kalau dak, sampai bila kami nak berHAMNO-HAMNO aku pun tak tau lah! kah kah kah kah kah!!!!

Setulusnya, ahli PAS kecil2an, bawahan & marhaen masih mahukan Haji Hadi.

Kami mahukan Hadi mati meninggalkan kami dgn nama seharum nama Fadzil Noor, Yusuf Rawa, Dr Burhanuddin dll.

Bukannya di hujung-hujung penggal mengepalai PAS beliau terpaksa turun-naik mahkamah mengadap kes saman pil kuda & kes saman mulut tak ada insuran.

Juga bukan di hujung-hujung penggal mengepalai PAS nama beliau dikaitkan dgn anak-menantu, ponteng mesyuarat, Stalin atau Lenin.

Masih ramai ahli yg mahukan Hadi yg bila berucap, memulakan ucapannya dgn, "Kita menentang HAMNO bukan kerana..... ...."

Baru la meremang bulu roma. Baru la nama Aji keluar muka depan Utusan tiap2 hari.

Sekarang nama Aji jarang keluar Utusan kah kah kah!

Utusan dah tak marah dgn Aji ke? Macam mana ni Aji? Kah kah kah kah!!!!