Friday, October 3, 2014

Tanam Ganja Tanam Kurma

Madu tualang power! Click here



Mari meng'untfuse'kan orang kampung. Kah kah ka hkah!!!

Ini dia punya moderat.

Tanam kurma tahun ini, tahun depan satu Kedah Darul Aman makan free kurma di bulan puasa.

Tapi kira Ok lah menanam kurma, daripada cikgu sekor ni menanam ganja.


Kah kah kah kah kah!!!

Minyak naik 2 kupang Dol. Kah kah ka hkah!!!

Naik 2 kupang je. Kah kah kah kah. Bercukur lah kamu!

Terbaik Dari A Samad Said

Madu tualang power! Click here

HAI MELAYU

Hai Melayu!
Rumahmu semua dibina Indonesia, ekonomi pula dikuasai Cina, golongan profesional semuanya India,
warung makan pun, Mamak dan Siam yang berkuasa,
warga Bangla pula menjadi jaga, orang Nepal yang menabur baja, orang Pakistan usung karpet jaja merata, lalu Melayu ada apa?

Harapkan ustaz, saling menyesat, harapkan hiburan, lagi best filem barat, harapkan bahasa, banyak telah bertukar kesat.
Harapkan tulisan, jawi pun mereka hambat, harapkan tanah, banyak digadai kepada korporat!

Hai Melayu!
masih mendabik menjadi tuan? Sibuk mahu menjadi tuan, rupanya kerja kelas bawahan,
ditipu mentah orang atasan, konon perjuangan ini untuk kalian!
Kerja sikit, sembang kencang, banyak rungut, sikit rancang, siapa tegur, dituduh lancang duduk warung, gigit kacang!

Hai Melayu!
konon kau pantang dicabar,
konon kau tangkas menyambar, tapi cuma indah khabar, rentakmu makin lama makin hambar
kau Melayu aku pun Melayu, aku menulis bukan cemburu, aku mahu engkau tahu,
kenapa Melayu tak macam dulu.

Hai Melayu! 
Jari mu hebat bertutur di Facebook alam maya, bila berdepan ekonomi semasa kau tidak ber daya, kau cuma tahu bergaya. 

Hai melayu!
kau melaung-laung di jalan raya, bagi tahu kepada dunia ini bumi aku yang punya, pada hakikat ia digadai kepada sepet yang kaya!

Hai Melayu!
kerana hendak bergaya kau gadai pusaka, bila dah kaya kau jadi puaka, ini tandanya kau sudah derhaka!

Hai Melayu!
sedarlah bangsa ku,
buka lah minda mu,
bersatulah bangsa ku,
kerana Malaya bukan lagi milik mu !
aku pun Melayu,
engkau pun Melayu,
bodoh sombong harus di tepis, riak,bongkak dan hasad dengki sesama bangsa harus guris,
bersatulah Melayu kerana agama, bangsa, moyang-moyang yang telah berjasa,
kerana ini mungkin peluang akhir bangsaku untuk negara, berjasa dan berkuasa.

Remember Andreas Brehme?

Madu tualang power! Click here

Andreas Brehme


Bankrupt World Cup-Winner Andreas Brehme Offered Job Cleaning Toilets By Former Teammate

Andreas Brehme was an intrinsic part of the Germany team that won the World Cup in 1990 having scored the winning goal in the final against Argentina, though it would appear that life for the former Bayern Munich left-back is far less salubrious these days.

According to reports in the German press, Brehme got himself into considerable debt after retiring from active duty – last working in football during a short, ill-fated stint as Giovanni Trapattoni’s assistant at VfB Stuttgart in 2005.

Indeed, German newspaper Deutsche Welle reckon that Brehme is still around €200,000 in the red despite previously selling his house to help ease the strain – without much success, it would seem.

Franz Beckenbauer, Brehme’s coach in 1990, has already publicly stated that German football should feel it its duty to rally around the 53-year-old and help him out of the hole.

“We have the responsibility to try and get him out of this situation,” is quoted as saying by Corriere dello Sport.

“He has given a lot to German football and now we should thank him by helping him.”

However, one of Brehme’s former colleagues, Olivier Straube, has extended an olive branch to his former coach at SpVgg Unterhaching by offering Brehme a job at his toilet cleaning company.

“We are ready to take Andreas on in our bathroom cleaning business,” Straube said.

“He will learn that what really counts is proper work and real life.

“It would help him improve his image. To me, that’s help.”

Brehme is now facing a bankruptcy hearing in December and is hoping to improve his situation before then, with Straube’s decidedly unglamorous offer appearing to be the only one on the table at the moment.

Beggars can’t be choosers, after all, but surely the German football family must be able to provide Brehme with something a little less humiliating?

He did win them a World Cup, after all.