Monday, September 29, 2014

Filem Tanda Jamban

Madu tualang power! Click here


Aku bukan kaki wayang. Apatah lagi nak pergi menonton filem tempatan. Mintak mahap Dol, belanja free pun aku tak nak.

Trend filem sekarang ialah filem gangster, filem hantu & filem Mat Rempit. Macam haram.

Pukul sana pukul sini, berdarah-darah tergolek dog mayat merata-rata. 

Filem hantu polong, jelmaan naga jelmaan harimau katak kambing kaldai, semua ada. 

Juga tak ketinggalan filem bawak kapcai laju-laju makwe bertenggek di belakang, kemudian sampai rumah terus mengongkek, tak lama kemudian kecoh mak bapak tahu. Tak berapa lama bunting. Lepas tu buang anak haram dalam parit.

Kah kah kah kah!

Art imitates life. Apa dalam panggung itulah yg berlaku di luar panggung.

Filem karya tinggi umpama Ranjau Sepanjang Jalan tak ada sapa selera nak buat. Rugi.

Jadinya, fala vutoh hapa buat filem drama, sejarah, kemanusian dan aplancaw lagi? Sapa nak tgk?

Tanda Putera ini filem kompom rugi. Memang rugi pun. Kah kah kah! Ianya difilemkan kerana mendapat bantuan kerajaan. Kalau nak guna duit dia & mak bapak dia, haram tak dibuat.

Dah jadi filem Tanda Tanya Filem Bangang Hapa boleh rugi? Kah kah kah kah!

MAS Umpama Perempuan Bunting 9 Bulan

Madu tualang power! Click here


MAS adalah syarikat besi buruk seperti mana Proton.

MAS seperti mana Proton ilham berahi Mahafiraun, mencatatkan rugi, rugi, rugi, setiap tahun. Mungkin sampai kiamat.

MAS ini umpama seorang ibu muda mengandung 9 bulan. Letih. Penat. 
Dah tak larat, cuma menunggu hari.

Tapi,
bapak datang nak seround lagi,
anak-anak masih nak bermanja bernakal,
langsuir pun turut datang. Darah org bunting ni sedap katanya.

Anak-anak ingin bernakal bermanja ini umpama kerenah kakitangan la. Letih melayan. Tapi perkara kecik. Boleh handle.

Langsuir polong hantu raya pula datang dlm bentuk Petron. Kita tak tau berapa anak Mahafiraun bedal duit MAS.
Langsuir katering. Nasi lemak RM45-00 satu, hotel 9 bintang pun tak buat kerja gila ni. Mampuih!
Langsuir cuci tayar, cuci tingkap, cuci pramugari, cuci jamban kapal terbang dsb.
Macam2 jenis langsuir polong.
Golongan ini yg haramzadeh.

Tapi yg paling haramzadeh ialah si bapak. Tak cukup dgn langsuir Petron, bapak yg dah tua ganyut masih lagi sekali-sekala datang mintak satu round. Kah kah kah!!!

Makan kari kambing bro. Kerala mari bro. Kah kah kah! Nafsu tinggi bawak masuk kubur.