Sunday, September 21, 2014

Azmin Anak Angkat Mahafiraun

Madu tualang power! Click here



Dalam mesyuarat, khabarnya ada yg patah urat belikat, putus urat kentut, pecah salur darah ke kepala, benjol-benjol, lebam-lebam jangan ceritalah dan ada yg biru lebam kerana oksigen lambat sampai ke kepala. Cuma tiada yg putus nyawa.

Khabarnya juga tuang presideng pun berpeluh berjeruk melayan angin ADUN PAS Selangor.

Ini kerana gara-gara nak bubuh jugak nama Azmin Ali. Entah apa yg dia berkenan kat Azmin kita pun tak tau. Entah apa yg dia nampak molek pada Azmin, dia sorang yg tau. Mungkin dia juga tau Azmin itu anak angkat Mahafiraun.

Nasib baik belum bubuh, baru gara-gara, baru cadang-cadang.

Tup-tup, sekarang ini satu Malaya ada hangin langsuir bertiup bawak bala, 'Azmin akan jadi MB! Azmin akan jadi MB!'

Aik?!? Palabana hapa nih? Hari tu kata dah tak ada nama Azmin?!? Mana datang ni??!?

Jawapannya dari Terengganu. 

Kerajaan langit Ayoh Ping yg berpusat di Terengganu yg hantar nama Azmin. Hantar melalui angin pus-pus.

Kah kah ka hkah ka hkah!!!!

Nik Abduh Tukang Bukak Baju

Madu tualang power! Click here


Setinggi mana pun ilmu anak TG Nik Aziz iaitu Nik Abduh, itu tidak menjanjikan kemenangan di kerusi yg ditandinginya baru2 ini.

Org pangkah dia sebab dia dari PAS dan yg kedua dia anak Nik Aziz.

Try lah kalau telor dah besar sangat bertanding macam Tuan Guru Berudu Broheng Ali, bertanding tiket bebas.

Atau nak kasi stim lagi, masuk HAMNO dan tengok macamana HAMNO melayan ustaz yg ada janggut sejemput dan pakai ketayap putih. Usahkan nak dapat peluang bertanding, peluang nak baca doa makan pun belum tentu! Kah kah kah kah!!!

Cuba letak Mat Taib bertanding mana2 kerusi atas tiket PAS. Mat Taib boleh menang. PAS memberi kekuatan kepada calon2nya.

Jadi, kita sekalian umat berasa tersipu-sipu la sikit bila anak Niz Aziz yg bergelar ustaz, buat cerita bukak baju!

Appa raa!!!

Woi! kamu tu ustaz, buat la perbandingan yg elok sikit bunyinya. Sebagai contoh, umpama "bukak pintu rumah luas2" Pun boleh, kan?

Kuat sangat ber'anta-ente', cakap Arab sana-sini, hinggakan bidalan, peribahasa, perumpamaan bahasa sendiri tak reti nak guna.

Appa raaa!!!

Kalau Zuhdi dah sanggup jadi doktor mensenyawakan PAS+HAMNO+TSKI+exPKR,
manakala Haron Din dah kompom arkitek yg menyediakan bangunan utk persenyawaan itu,
tak kan la Nik Abduh punya la low-class nak jadi tukang bukak baju? Kah kah kah kah!

Sekarang ni, sapa nak jadi barua? Cakap, sapa barua??
Kah kah kah kah kah!!!

Senarai Barua

Madu tualang power! Click here

Gambor kenang2an di Kopitiam Raja Petra, adik kpd Raja Idris yg jadi org
besar Perangsang Sdn Bhd tempat menantu Haji Hadi, Din Ayam
mengais-ngais cari makan dan tersepak saham free beratus-ribu unit.

Barua ini ada bermacam2 jenis. Berikut diperturunkan beberapa jenis yg terlintas dalam fikiran aku.

1. Nasa Mat Isa masuk HAMNO, kerjasama dgn HAMNO, tapi masih ahli PAS. Belum pun dipecat. Ini perbuatan barua.

2. Stim sgt kpd Khalid Kidex sampai pegang kaki & buku lali dia tak bagi letak jawatan. Barua.

3. Dr Zuhdi cuba mensenyawakan PAS+HAMNO+TSKI+exPKR. Tiada tindakan. Barua.

4.  Hantar rombongan meminang Ku Li. Kerja barua.

Byk lagi barua yg tak masuk carta.


Dulu kita sedap mengata Mahafiraun nyanyuk. Sekarang macamana?