Thursday, April 24, 2014

Perangai Cina

Madu tualang power! Click here


Yang aku tau, Cina tak mandi pagi. Itu lah pemahaman aku tentang tabiat pagi orang Cina. Bangun pagi, berak, pemalas mandi & mencekik sarapan.

Ini aku tau dari member2 sekolah & teman sekerja dulu. Bukan auta.

Si pokaimak Jeff Ooi mungkin spesies Cina yg mandi pagi. Juga mungkin spesies tidak lagi menggunakan kertas suratkhabar untuk basuh berak.

Dia kuat mandi, macam Melayu.

Dia juga makan menggunakan tangan, tak guna ranting atau buluh lagi. Kah kah kah!

Pokaimak Jeff Ooi.

Mana satu lebih pokaimak, Jeff Ooi atau perjanjian jual air 3 sen/1,000 gelen dengan Spore?

Iya tuan2 & puan2,

Dah beratus tahun kita jual air 3sen untuk 1,000 gelen ke Spore. 

Kita nak mandi junub pun payah, sedangkan Lee Kuan Yew lap taik mata pun bukak air paip.

Kahkahkahkahkah!!!


Berbanggalah Melayu!

Madu tualang power! Click here


Hidup Melayu! Hidup Melayu! 

Tak kira la Melayu ori ka, Melayu celup ka. Janji ada bunyi Melayu.

Biar berjuta kais pagi sampai malam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya.

Bagi apa dia hendak. Nak Protong, dapat Protong. nak meniaga beras, bagi conquer beras. Nak Pejabat Pos? Ambik lah. Nak keretapi, tunggu sat lagi nanti dapat la tu. Nak conquer gula? Boleeeh!!!

Nak Pelabuhan P Pinang? Ambiiiik lah! Apa ada hal, ini Tanah Melayu.

Biar berjuta kais pagi sampai malam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya. Kahkahkahkah!

Bangga la sikit. Ada Melayu tauke bank di Tanzania. kah kah kah! Bangga la sikit anak Melayu bukak bank. Ada masalah ke?

Angkat songkok tinggi-tinggi semua! Kah kah kah!

Biar berjuta kais pagi sampai malam sampai lebam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya. Kahkahkahkah!

Ini baru 2 ekor.

Sapa kata Robert Kuok terkaya di Msia? Sapa? Kah kah kah!

Mahafiraun dan anak-anaknya nak letak kat mana?