Monday, December 1, 2014

Madu Tualang Asli

Madu tualang power! Click here

Madu Tualang
RM150-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.

Madu Kelulut Putih
RM220-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.


Sekiranya berminat,

1. Isikan ruangan komen di bawah atau,

2. PM saya di Facebook atau,

3. PM saya di Facebook Page atau,

4. Bank-in bayaran ke akaun Maybank 5122 0481 2986 dan e-mailkan alamat surat-menyurat terbaru ke pokobondo@yahoo.com.


Madu tualang ialah madu lebah yg dipungut dari sarang lebah yg dibina di dahan-dahan pohon tualang.

Pohon tualang adalah antara pohon-pohon yg tinggi di dalam hutan.

Oleh kerana ketinggiannya, bukan sebarangan lebah yg berupaya terbang tinggi berulang-alik ribuan kali menghantar madu ke sarangnya.

Justeru, hanya lebah yg terbaik akan membina sarangnya di dahan pohon tualang seterusnya menghasilkan madu yg terbaik.


Madu tualang yg saya pasarkan ini diperolehi dari seorang pengumpul madu di Bachok, Kelantan. Beliau telah berkecimpung  didalam bidang ini sejak puluhan tahun 

Beliau menumpu hutan-hutan di Kelantan dan Pahang dalam pengumpulan madu tualang tersebut.

Hasilnya ialah madu asli yg tidak dicemari bendasing.



27 comments:

  1. Betui ka ori bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ori punya. Kalau tak ori, supplier tu dah lama gulung tikar.

      Delete
  2. Tuan,

    macam mana cara nak mengetahui keaslian madu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang je.

      Belilah madu kami. Kompom asli tara kincin.

      Delete
  3. saya memang tengah cari madu ni...saya nak madu tualang botol kecil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok no problem.

      Pergi ke link Facebook saya & letak address dalam inbox.

      Delete
    2. aku pun cari madu juga... tp utk bini akulah...

      Delete
    3. Ok no problem.

      Pergi ke link Facebook saya & letak address dalam inbox.

      Delete
  4. Saya berminat untuk membeli botol besar. Bagaimana caranya hendak beli on-line. Minta hubungi saya di email saya mazlan.tsb@gmail.com.
    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, nanti kita berhubung melalui e-mail.

      Delete
  5. Madu kelulut mahal, RM180-00.
    Dulu ada buat stok, tak ramai yg berminat pun.
    Tapi kalau betul nak, saya boleh usahakan.

    ReplyDelete
  6. Yob,
    Kalau tak ori siap kamu..aku cari kamu sampei lubang cacen (macam bos sprm cakap). Macam mane nak beli madu tualang tu..mike duduk area kolumpo jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak cari sampei lubang Saiful pun boleh. Kahkahkahkah!!!

      Teman duduk Bagan Serai.

      Harga semua dah ada kat atas. Miker bayor, sampei ke kepala tangga PosLaju hantor. Kahkahkah!

      Ni e-mail, pokobondo@yahoo.com

      Delete
  7. Djanggo Pulut HitamFebruary 6, 2016 at 1:35 PM

    Yop ...ko hantor rumah aku boleh..aku pun duduk di bagan serai jugak..tak payah ler pakai pos laju kesian posmen...serius ni botoi besor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ater,

      bak le duit ringgitnye. Nanti teman hantor le.

      Delete
  8. Betul ke dah tak ada botol kecik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye, betul.

      Saya berpendapat botol kecik merugikan pembeli.

      Delete
  9. Betul ke dah tak ada botol kecik?

    ReplyDelete
  10. kalau satu tong dram brp agaknya?

    ReplyDelete
  11. Syeikh, madu dah sampai. Tq.

    ReplyDelete
  12. Boss, bagaimana kalau botol madu pecah semasa penghantaran?

    ReplyDelete
  13. Madu kelulut mahei bebenor, kurang la sikit. Kat pasar malam baru RM80.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.