Wednesday, December 31, 2014

Banjir 2014: Sekeping Gambar Buat Penginsafan

Madu tualang power! Click here

Dol,

Gambar di bawah ini telah berlegar2 di FB 2-3 hari lalu. Cuma aku tak post sebab tak tau apa nak dicaptionkan.

Tambahan pulak budak ini pun baya-baya anak aku. Tssskk...isssk..isk.. Anak2 aku kenyang, budak ini berlapar, basah kuyup bawak Maggi. Astgh....

Dol, lu memang brutal la kalau tengok gambar budak bawak Maggi ni pun, bijik mata lu tak keluar air.



Malahon 2 ekor ni dah balik belum?



Saturday, December 27, 2014

Sapa Menarah Hutan Kelantan?

Madu tualang power! Click here


Sapa pun tak tahu tauke mana, taikun mana, chukong mana.

Kita tunggulah kot2 Husam Musa berkesempatan bersuara. Dulu pun dia dah bising2 bab pembalakan ini.

Friday, December 26, 2014

Tuesday, December 23, 2014

Anak Rosyam Nor Masih Bernasib Baik

Madu tualang power! Click here


Bab-bab diskriminasi ini, kita umat Melayu tak boleh cakap banyak sebenarnya.

Dari segala segi kita telah jauh ketinggalan.

Tengoklah kiri kanan, kedai/bangunan sapa punya? Berapa kerat tauke Melayu, berapa ratus ribu kerat tauke Cina?

Tak kan Melayu masih tak sedar?

Dulu-dulu, keutamaan diberkan kepada mereka yg berkebolehan berbahasa Inggeris.

Kemudian sekarang ini dia mintak pulak kebolehan bertutur dalam Mandarin. Kah kah ka kah!!!
Tak kan tak paham2? Dia nak bangsa dia la maknanya tu.

Kalau boleh cakap Cina, dia akan tanya boleh tulis huruf Cina? Kah kah ka hkah!!!

Kalau tulis huruf Cina pun boleh, ini sudah lebey! Kah kah ka kah!!!! 

Anak Si Rosyam tu kira nasib baik tak dimintak bukak seluar.

Sebab tak lama lagi, keutamaan akan diberikan kepada mereka yg tak bersunat. Kahkahkahkah!!!

Appppa raaa! Nak kerja di Hamley's. Nak kerja duduk dalam air-cond. Nak kerja pakai cantik2.

Try la bawak teksi. Kah kah kah kah!!!

Sunday, December 21, 2014

The Man Who Said F*** Off to Mahafiraun, the Late Ani Arope

Madu tualang power! Click here



Then prime minister Mahafiraun was the man who “engineered” the rise of IPPs.

“There was no negotiation; absolutely none. Instead of talking directly with the IPPs, TNB was sitting down with the EPU. And we were harassed, humiliated and talked down every time we went there.

“After that, my team was disappointed. The EPU just gave us the terms and asked us to agree. I said no way I would,” Ani reveals in his recently released memoirs.

Ani, who was under a lot of pressure to sign the agreements, felt the deal was morally wrong and lopsided.

“If it is legal and not fair, I will not do it. If it is fair and illegal, I still won’t do it. It has to be legal and fair,” he says.

Sharp hike in power tariffs

According to Ani, TNB at that point was producing electricity at 8 sen a unit (kWh) and this could be delivered at 17 sen per unit.

However, the IPPs were producing electricity at 23 sen per unit, therefore TNB would need to charge consumers no less than 30 sen per unit.

Go to Lim Kit Siang to read the whole article.

Tuesday, December 2, 2014

Gambar Mengerikan Sempena Perhimpunan Agong HAMNO

Madu tualang power! Click here



Mana satu Kitol? Mana satu Mandeliar?
Adakah kedua mereka ini berasal dari Kerala?
Kah kah kah kah kah kah!!!

Kesian member2 kat Penang.
Habis ditipu Anwar,
digoreng Lim Guan Eng,
dikelentong Mat Sabu.

Kah kah kah kah kah kah!!!

Buah 'coco bottom'.
Byk terdapat di Pulah Seychelles

Monday, December 1, 2014

Madu Tualang Asli

Madu tualang power! Click here

Madu Tualang
RM150-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.

Madu Kelulut Putih
RM220-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.


Sekiranya berminat,

1. Isikan ruangan komen di bawah atau,

2. PM saya di Facebook atau,

3. PM saya di Facebook Page atau,

4. Bank-in bayaran ke akaun Maybank 5122 0481 2986 dan e-mailkan alamat surat-menyurat terbaru ke pokobondo@yahoo.com.


Madu tualang ialah madu lebah yg dipungut dari sarang lebah yg dibina di dahan-dahan pohon tualang.

Pohon tualang adalah antara pohon-pohon yg tinggi di dalam hutan.

Oleh kerana ketinggiannya, bukan sebarangan lebah yg berupaya terbang tinggi berulang-alik ribuan kali menghantar madu ke sarangnya.

Justeru, hanya lebah yg terbaik akan membina sarangnya di dahan pohon tualang seterusnya menghasilkan madu yg terbaik.


Madu tualang yg saya pasarkan ini diperolehi dari seorang pengumpul madu di Bachok, Kelantan. Beliau telah berkecimpung  didalam bidang ini sejak puluhan tahun 

Beliau menumpu hutan-hutan di Kelantan dan Pahang dalam pengumpulan madu tualang tersebut.

Hasilnya ialah madu asli yg tidak dicemari bendasing.