Tuesday, November 18, 2014

Tuang Presideng 1981

Madu tualang power! Click here


Amanat Hadi terbit semasa aku masih sekolah rendah.

Ketika itu seluruh kaum keluarga aku masih lagi duduk di bawah lindungan 'biru'. Kah kah kah kah!!!

Kami cuma beralih angin bila menengok mata Mat Nuar hitam setelah ditinju Rahim Noor. Begitulah lamanya kami dikelentong HAMNO. Kah kah kah!

Nasib baik Mat Nuar kena tinju, kalau dak, sampai bila kami nak berHAMNO-HAMNO aku pun tak tau lah! kah kah kah kah kah!!!!

Setulusnya, ahli PAS kecil2an, bawahan & marhaen masih mahukan Haji Hadi.

Kami mahukan Hadi mati meninggalkan kami dgn nama seharum nama Fadzil Noor, Yusuf Rawa, Dr Burhanuddin dll.

Bukannya di hujung-hujung penggal mengepalai PAS beliau terpaksa turun-naik mahkamah mengadap kes saman pil kuda & kes saman mulut tak ada insuran.

Juga bukan di hujung-hujung penggal mengepalai PAS nama beliau dikaitkan dgn anak-menantu, ponteng mesyuarat, Stalin atau Lenin.

Masih ramai ahli yg mahukan Hadi yg bila berucap, memulakan ucapannya dgn, "Kita menentang HAMNO bukan kerana..... ...."

Baru la meremang bulu roma. Baru la nama Aji keluar muka depan Utusan tiap2 hari.

Sekarang nama Aji jarang keluar Utusan kah kah kah!

Utusan dah tak marah dgn Aji ke? Macam mana ni Aji? Kah kah kah kah!!!!


3 comments:

  1. contoh air turn back! U-turn siap baring cecah telinga...

    ReplyDelete
  2. Jangan gabralah. PKR/DAP boleh gabung terus dan jadi pembangkang seumur hayat.

    ReplyDelete
  3. haji idam nak jadi menteri, kah,kah,kah, tapi sedang sakit camna najib nak lantik, takut ponteng mesyuarat cabinet, kah,kah,kah, aku ahli dan penyokong pas, tp selagi haji ni jadi presideng, sori lah aku nak undi pas....

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.