Tuesday, November 4, 2014

Nasi Vanggey Hantu Raya

Madu tualang power! Click here


Ini la dia nasi vanggey/nasik ganja Ipoh. Only one in Msia. Tertera satu notis di dinding kedai menyatakan Nasi Vanggey tidak mmpunyai cawangan. Kalau ada kedai yg guna nama Nasik Vanggey, itu semua 'kincin' juga... Kahkahkahkah!!!

Nasiknya macam biasa, nasik putih. Standard servingnya, ayam goreng seketul, telur masin sekerat & bendi sebijik. Kemudian kuah. Tang kuah ni yg aku tak tahan. Entah jin apa yg tolong masakkan. Kah kah kah kah!


Restoran nasik vanggey ni sebenarnya menempek kedai kopi Cina je. Dah lama berpuluh-puluh tahun. Cina tu pun kompom tak bagi nasik vanggey keluar punya. Nasik vanggey memang crowd puller.

Itu dia punya crowd. Berbelit-belit orang beratur. Sanggup menunggu tengah panas nak mencekik nasik mamak. Kah kah kah!

Hujung minggu lepas aku berpeluang mencekik nasik vanggey. Orang belanja daaaa...

Crowdnya berbilang kaum. Mat Salleh pun ada. Tapi paling ramai, Melayu. Melayu ni kuat makan. Kah kah kah kah!


Restoran nasik vanggey ini terletak betul2 berhadapan dgn Hotel Bajet Memori Ipoh. Terletak di Jalan Yang Kalsom. Memang mudah dicari.


Ipoh barang baek. Kincin tara munyi! Kah kah ka hkah kah!!!

Tapi kalau perut tak tahan kari mamak, memang macam2 bunyi akan keluar dalam jamban nanti. Kah kah kah kah!!!

5 comments:

  1. rocky the great brown dick says: kah kah kah kah lu memang sial LL! wa kalo tension high voltage memang wa bukak lu punya site! ha ha ha ha ini vanggey memang macam kat Kelang depan stesen keretapi (tumpang kedai kopi cina jugak) dan restoran Abdul kuthu depan tune hotel jalan TAR (jenis restoran ceo ka presiden ka ydp ka tan sri ka dato ka tara kira musti tie tarok poket lengan baju gulong atas) feeehhh... lu memang sial LL! ari jugak wa gi Jalan TAR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak try kari kambing Melayu,

      http://libanglibu.blogspot.com/2011/05/kari-kambing-world.html

      Delete
  2. Wa suka makan kat kedai nasik kandar yang sebelah dia namun apa kan daya kedai tu dah lama tutup. Tahun 88, 89 camtu. Tokey dia balik Keralla kot? Kah kah kah kah.. Ptuuuih!

    ReplyDelete
  3. Suda tgk dia punya tukang masak ka ?

    ReplyDelete
  4. Dei Thambi ....

    Rumbu Ranggi Aaa.....

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.