Friday, October 31, 2014

Resah Seorang MP

Madu tualang power! Click here


Dol,
MP kita sunyi. Resah.
Terseksa tak berkesudahan.
Kah kah kah kah kah kah!!!

Apa kes ni...
Kah kah kah kah!!!

Mudah2an Bung kita ni sihat walafiat.
Mintak dijauhkan dari pelbagai penyakit.
Terutama penyakit kencing manis.
Kah kah kah kah kah!!!

Darah tak mengalir lancar bila kena kencing manis.
Ada setengah bahagian yg dapat sikit.
Lagi parah kalau darah tak pergi langsung.
Sejuk.
Tak mau panas.

Pujuk la macam mana pun.

kah kah kah kah kah!!!

Ini pokok periuk kera lah!
Peredaran darah yg sgt baik.
kah kah kah kah kah!!!


Ada Berapa Hasan Malek Di NS?

Madu tualang power! Click here

Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!!!

Ada 2 kemungkinan.
1. Ramai benar org berduit di NS.
2. Ramai sesangat Hasan Malek.

Yg mana satu ni?
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!
Kih kih kih kih kih kih!!!


Thursday, October 30, 2014

Baru Masuk Kandang, Aji Belum Masuk Jel

Madu tualang power! Click here


Nak sayu hapa ke bendanya?

Itu baru kandang. Bukan kandang orang salah pun. Baru kandang saksi. Kahkahkahkahkah!!!

Belum lagi masuk kandang jeriji 4x4. Belum lagi kena bilik gelap.

Belum kena tahanan tanpa bicara pun. Belum. Tak akan merasa la, jgn risau. Tak akan merasa makan nasik campur kuku macam Mat Sabu lah. Jgn risau.

Tak akan merasa kena tinju, kena arsenik, kena bogel. Jgn risau. 

Nak sayu pala bana hapa? Kah kah kah kah kah. Macam gitu dah sayu. 

Kalau dihantar ke Gaza, tercirit-birit cair ustaz nih. Kah kah kah kah KAH KAH KAHKAH!!!

Nama-nama Penting Kes Anwar Ibrahim Kali Ini

Madu tualang power! Click here



Kes main lubang ekzos ini melibatkan 2 orang Melayu beragama Islam.

Tapi yg tukang belanya, majoriti bukan Melayu. Dulu ada Zol Kolom. Tapi Zol Kolom dah kelam sekarang.

Yg bestnya, pengadil semua Melayu.

Tukang bela majoriti bukan Melayu & bukan beragama Islam. Ada 4 orang daripada kesemua 14 orang itu yg beragama Islam. Sebab namanya berbunyi Islam.

Lathefa Koya dah kompom bukan Melayu. Kah kah kah kah!!!

Pengadil semuanya Melayu beragama Islam. Cuma kali ini tak ada sang hakim bernama pelik, contohnya Arifin Jaka. 

'Jaka' tu Melayu suku mana? Kah kah kah kah!!!

Ralat sikitlah, aku tak ada list barisan tukang tuduh.

Kali ini barisan tukang tuduh yg bermati-matian mengatakan lubang ekzos Saiful Baukari ditarah Anwar Ibrahim itu diketuai oleh seekor keling jadi-jadian. Kejap dia kata dia dari Benua Keling, esok dia kata dia Melayu. 

Kah kah kah!!!

Wednesday, October 29, 2014

Udah Kantoi!

Madu tualang power! Click here


Ladzat. Mandapat. Akibat.

Kah kah kah kah kah!!!!

Sunday, October 19, 2014

Jangan Tanya Apakah Negara Boleh Buat Selipar, Tapi Tanya Apa Selipar Boleh Buat Untuk Negara?

Madu tualang power! Click here

Dont ask what the country can do for you but, ask what you can do for the country? - oleh salah seorang Tuang Presideng AS.

Artikel dibawah dicedok dari The Malaysian Insider BM. Apa yg dibuat oleh pesara keretapi tersebut amatlah diluar jangkaan, mengagumkan, wow!, hebat, bergeliga dan absolutely coooooooool... bananas!

Kah kah hka kah!!!

Selipar di muka Najib sumbangan saya untuk negara, kata pesara yang marah

Ini bukan kali pertama pesara M Krishnan melakukan perkara seperti meletakkan selipar ke muka perdana menteri, malah katanya akan melakukannya berkali-kali hingga mereka dapat 'mesej'nya. – Gambar dari Facebook, 19 Oktober, 2014.

Pesara M Krishnan seorang lelaki yang marah terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Dan kemarahan membuak-buak inilah yang mendorongnya meletakkan selipar di atas wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di satu poster semasa membuat protes terkini terhadap pemotongan subsidi bahan api di luar bangunan Parlimen minggu lalu.

Dia kemudian ditangkap kerana perbuatan itu.

"Kehadiran saya hari itu tidak ada kena mengena dengan pemotongan subsidi. Saya marah dengan kerajaan, merekamelakukan sesuatu yang salah, mereka menyalahguna undang-undang kerana mereka tidak memahaminya, mereka menjadi bahan lawak dunia, dan saya mahu mereka tahu itu," kata Krishnan kepada The Malaysian Insider di Kuala Lumpur minggu ini.

Kisah Krishnan adalah cerita tentang kekecewaan terhadap sistem penyampaian awam yang dialami golongan berpendapatan rendah sepertinya.

Beliau bergantung kepada pembayaran Perkeso untuk hidup, mengalami kecederaan di tempat kerja, dan tinggal di rumah kos rendah awam di mana suasananya memeritkan.

Gambar dia memegang selipar di atas muka Najib dalam poster itu diterbitkan di Facebook melalui laman "Friends of BN - Barisan Nasional".

Kerana tindakan itu, bekas pengendali kren berusia 56 tahun itu ditahan.

Tetapi ia bukan kali pertama. Dia membuat tindakan yang sama bulan Mei lalu ekoran kerosakan pada flat kos rendahnya, dan berkata akan melakukannya sekali lagi.

"Saya melakukannya berkali-kali sebelum ini dan saya sudahpun ditahan kerananya, tetapi saya akan melakukannya sekali lagi dan sekali lagi sehingga mereka dapat mesej bahawa kita ingin dilayan sama rata sebagai warganegara," kata Krishnan.

Penangkapan terbarunya pada 11 Oktober, tiga hari setelah protes anti kenaikan harga minyak dibuat di luar Parlimen. Putrajaya mengurangkan subsidi minyak pada 2 Oktober, menaikkan harga petrol RON95 dan diesel sebanyak 20 sen seliter.

Krishnan ditahan lebih 24 jam kerana polis mahu menyiasatnya atas penghinaan yang disengajakan dengan niat membuat provokasi terhadap keamanan dan ugutan jenayah. Dia kemudian dibebaskan dengan jaminan polis.

Kisah kekecewaannya terhadap Putrajaya bermula sejak zaman kanak-kanak lagi, dia seorang yang tidak bernegara, dilucutkan kewarganegaraan, sehingga umur 12 tahun.

Sejak itu, setiap sedikit "kesalahan" atau "ketidakadilan" oleh Putrajaya memberi kesan mendalam terhadap Krishnan, yang lahir di Kajang, Selangor, termasuk fakta bahawa dia disenaraikan sebagai "keturunan India" dalam dokumen rasminya.

"Mengapa saya 'keturunan India'? Saya tidak dilahirkan di India.

"Saya mahu dikenali sebagai keturunan bangsa Malaysia, saya orang Malaysia," katanya yang fasih bercakap dalam Bahasa Melayu.

Berikutan berita penangkapannya, penasihat DAP Lim Kit Siang mempersoalkan sistem keadilan yang menyebabkan Krishnan ditangkap hanya kerana meletakkan selipar di atas gambar Najib.

Krishnan bagaimanapun, tetap berdegil, "Saya menolak menandatangani kenyataan 112 di balai polis kerana ia ditulis dalam bahasa Melayu, jika saya 'keturunan India', maka ia harus sekurang-kurangnya ditulis dalam Bahasa Tamil, lagipun ia satu-satunya bahasa yang saya boleh baca sebenarnya," katanya.

Katanya, dia tidak fikir dia perlukan seorang peguam, kerana dia mampu bercakap untuk dirinya sendiri dan menyedari hak-hak di bawah undang-undang.

"Saya tidak takut, saya tahu hak saya, jika mereka mendakwa saya, saya tahu mereka menyalahguna undang-undang dan saya tidak melakukan apa-apa kesalahan terhadap undang-undang.

"Saya didaftarkan sebagai OKU (orang kurang upaya). Oleh itu saya dilindungi oleh Agong," kata Krishnan yang mengalami kemalangan semasa bekerja sebagai operator kren.

Dia berkata kehadirannya di protes terhadap pemotongan subsidi minyak adalah untuk menghantar mesej kepada kerajaan – bahawa Perlembagaan dan Rukunegara melindungi warganegara Malaysia dan Putrajaya salah kerana menyalahgunakan hak rakyat.

Krishnan menegaskan bahawa dia bukan ahli mana-mana parti politik, tetapi bersimpati terhadap Hindu Rights Action Force (Hindraf), yang hilang relevansinya selepas bertelagah sesama sendiri.

Selama direman baru-baru ini, Krishnan memberitahu ketiga-tiga anaknya yang sudah dewasa dia ditahan tetapi memberitahu mereka agar tidak mengunjunginya.

"Saya tidak mahu mereka menyokong saya secara terbuka atau dikaitkan dengan saya kerana saya tidak mahu pihak berkuasa pergi mencari mereka pula," kata Krishnan yang tinggal seorang diri di flat kos rendahnya di PPR Sri Alam, Sungai Besi.

Dia juga tidak bergaul rapat dengan jiran-jirannya kerana "reputasi"nya yang selalu menyertai protes.

"Saya tidak mahu mereka merasa tidak selesa apabila bergaul dengan saya, jadi saya hanya terus bersendirian sahaja," katanya.

Dia kerap menghadiri perhimpunan protes setelah mengetahui mengenainya dalam akhbar Tamil, terutama Malaysia Nanban.

Untuk sumber pendapatan rendah dan berbelanja kecil sepertinya, cukup untuk beliau membuat protes secara tetap.

Sebagai contoh, dia selalu berulang-alik ke pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur bagi melaporkan kecacatan pada flat kos rendahnya itu sejak pertama kali menerima kunci tiga tahun lalu. Namun tidak ada penyelesaian terhadapnya.

"Mereka datang dan mengambil gambar dan kemudian saya tidak dengar apa-apa dari mereka, apa jenis pentadbiran itu?

"Saya juga mempunyai surat daripada Datuk M Saravanan (bekas Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan) yang mencadangkan agar saya diberikan satu unit rumah gantian tetapi mereka rasanya tidak mahu memenuhinya," katanya.

Ini juga puncanya Krishnan melakukan aksi membaling selipar yang sama pada Mei tahun ini.

Sebagai pihak yang bergantung kepada bayaran Perkeso setiap bulan, kata Krishnan, dia sepatutnya menerima RM1,100 setiap bulan kerana gajinya sebanyak RM2,200 sebulan ketika bekerja sebagai operator kren sebelum cedera, tetapi Krishnan hanya menerima RM750 sekarang.

"Untuk semua kelemahan kerajaan yang terpaksa kita hadapi, tindakan membaling selipar saya adalah sumbangan saya untuk negara ini, untuk anak-anak saya dan anak-anak mereka yang akan datang.

"Kita perlu menghantar mesej yang kuat kepada kerajaan, dan ini adalah cara saya untuk berbuat demikian," katanya. – 19 Oktober, 2014.

Friday, October 17, 2014

Kita Masih Terus Digentel Mat Saleh

Madu tualang power! Click here


Msia telah terpilih sbyk 3 kali menganggotai Majlis Keselamatan PBB, tahun 1965, '89-'90 & '99-'00.

Tahniah Malaysia!

Mula2 sekali, kita kena tau, jgn jadi pekak tuli. Majlis ini cuma rubber-stamp. Majlis ini ibarat seekor singa jantan yg telah dikloroxkan warna kulitnya, dicukur segala bulu dan dicabut giginya. Tak bagi pakai gigi palsu pun.

Kah kah kah kah!!!

Khabarnya dahulu, Bush terpaksa menelefon Mahafiraun utk mintak persetujuan mengebom Iraq.

Ketika itu khabarnya juga mengatakan Mahafiraun tgh makan dalam satu majlis di Jepun. Mahafiraun mintak Bush tunggu kerana dia tengah sodap mencekik. 

Kah kah kah kah!!! Sapa la yg reka cerita nih? Kah kah kah kah!!!

Selesai mencekik, barulah Mahafiraun menjawab panggilan Bush. Mahafiraun pun kompom la dgn Bush utk mengebom Iraq.

Nasib baik Bush telefon semasa Mahafiraun tengah gendang gendut tali kecapi perut kenyang senang hati.

Katakan la, Mahafiraun dapat call time dia tengah mencangkung merah-merah muka meneran sembelit? 

Kah kah kah kah!!!

Habis kita. Kah kah kah kah!!!

Kot-kot disuruhnya Bush, "bom lah dgn negara aku sekali!"

KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!

Membuntuti

Madu tualang power! Click here

Katakerja/verb bagi perbuatan Mamat 
bersampin kuning diatas dipanggil,
'membuntuti'
Kah kah ka hkah kah kah kah kah kah!!!


Semoga dilanjutkan usia Mursyidul Am kita, TGNA. Semoga dikurniakan rezeki dan kesihatan yg baik kepada TGNA. Semoga dikekalkan istiqamah TGNA, sekali-kali tidak akan ber'kluk-klek' dgn HAMNO.

Harapan kita, kalau TGNA pergi mendahului kita, gantinya bukan Pak Lebai Haji Halau Jin Air Jampi Ajen Hartanah PerpaduWang HAMNO, Haron Din.


Cumanya TGNA,

Kami ni macam mana?

Apalah salahnya kami nak pergi dengar orang berlabon-labon dikenduri rumah PasMa?

Kami pun ada pilihan macam Tamrin juga. Kadang2 terasa juga nak minum teh rumah orang.

Si Nasa tu pergi makan kenduri rumah HAMNO sampai buntat-buntat terbalik pusat, dibantainya langsung tak nak balik-balik!

Kahkahkahkahkahkah!!!

Thursday, October 16, 2014

Ubat Sakit Gigi Palig Mujarab

Madu tualang power! Click here


Yg paling mujarab ialah cabut, kalau dah teruk sangat.

Kalau lubang/reputnya masih belum kritikal dan tiada jangkitan, menampal sudah memadai.

Kalau tak cukup modal, tumbuk bunga cengkih. Kemudian serbuk cengkih itu disumbat ke dalam gigi yg berlubang.


Kah kah ka hkah kah kah kah!!!!

Nak dijadikan contoh, serbuk cengkih ni macam BR1M la. Merasa 5-6 ratus masuk kocek.

Kah kah ka hkah kah!!!

Leganya sekejap, habis lama setengah jam.

Lepas tu kompom meraung balik,

"minyak dah mahal,
tepung mahal,
tambang bas sekolah naik harga,
ikan mahal,
ayam mahal,
daging dah takmampu beli,
beras mahal,
getah RM1.90-00 sekilo,
segala mak nenek mahal!"


LK Siang; "Aji, sakit perut ka Aji..?"

Madu tualang power! Click here


DSAI: Pssssssst! Hang buat apa?
LK Siang: Tengah main Candy Crush, kenapa? Takpe kot?

DSAI: Ke mana la sorang lagi tak mai-mai ni..
LK Siang: Sat lagi sampai kot.

DSAI: Ntah-ntah dia singgah kat jamban bawah sana.
LK Siang: Mungkin kot.

DSAI: Iya lah, makin tua-tua ni, perut macam-macam ragam.
LK Siang: Lama tu.... berak batu kot.

DSAI: Mmmmph... sampai subuh esok tak sudah-sudah tuu.

KAHKAHKAH!!!!! KAHKAHKAH!!!!

Aji,

memang betul Aji, memang betul HAMNO umpama bulldozer dalam dewan.

Memang betul HAMNO buat dewan umpama rubber-stamp. Apa HAMNO hendak buat, semua lulus. Ahli-ahli dewan yg lain tak berupaya menghalang.

Perkara-perkara ringgit dan sen itu tak memerlukan kekuatan 2/3 dewan untuk kelulusan. Apa saja kandungan dalam bajet kompom akan lulus. Menyalaklah ahli dewan pembangkang sekuat mana pun.

Sejauh pemahaman aku, sebagai contoh, perkara seperti agama rasmi, bahasa rasmi, inilah yg memerlukan kekuatan 2/3 dewan untuk dipinda/digubal.

Undang-undang kapir Westsminter yg kita pakai sejak merdeka itu, tidak memperuntukkan satu kekuatan 2/3 dewan perlu untuk meluluskan/mengubah Bajet yg dicadangkan HAMNO. 

Pun begitu Aji,

Aji pergi mana?

Aji perlu berada di dewan dan dilihat berada di dewan utk;

1. memperlihatkan kekutan PR,
2. sama-sama bersama pemimpin lain memperlihatkan kebencian terhadap Bajet yg boros,
3. menggalas undi yg diberi kpd Aji sebagai pembangkang,
4. yg dah lepas, sudah la. Let's bygone, be bygone. (eeewah!)
5. membuktikan Aji tidak berak batu & main Candy Crush dalam jamban. 

Kah kah kah kah kah!!!!

Lawak pun lawak juga, tapi kita kena tahu, ketidakhadiran Aji tempohari adalah satu perkara serius.

Aji perlu diperli, disindir, kerana itu sahaja kita boleh buat. Kita bukan macam Din Ayam yg rapat kamceng dgn Aji.

Aji perlu diperingatkan bahawa, Dr Burhanudin al Helmi, Yusuf Rawa & Fadzil Nor telah meninggalkan kita dgn nama yg harum jadi sebutan di masa-masa hadapan.

Tak kan satu masa nanti Aji akan meninggalkan kami dalam keadaan Aji masih dibelit perkataan-perkataan, 'barua, brokar & pil kuda'?

Wednesday, October 15, 2014

Anwar Ibrahim: "Aji, dah tak nak kawan ke?"

Madu tualang power! Click here




KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!!
KAH KAH KAH KAH KAH!!! kah kah kah kah!
ZZZZZZ zzzzz zzzzzzzz zzzz ZZzzzz....
zzzzzz zzzz....

KAH KAH KAH KAH!!!!


Menyuruh Ah Chong Jgn Makan Babi

Madu tualang power! Click here

Macam2 dah kita kata kat dia. Kita suruh dia balik China naik tongkang. Kita suruh dia masuk U luar negara kalau tak suka cara U dalam negara.

Terbaru kita suruh dia jgn bukak mulut mintak apa2 kalau dok mengundi DAP, PKR & PAS. Sedangkan dari puak inilah kita banyak mengutip cukai utk buat jalan dan buat masjid.

Lagi latest, malahon dari Habsyah di bawah ini menyuruh Cina jadi patriotik. Kah kah kah kah!!!!



Menyuruh Cina menyanyi Negaraku sepenuh perasaan menusuk kalbu, menyuruh Cina jadi patriotik serupalah macam menyuruh Cina jgn makan babi,

serupa macam menyuruh RaheeeeemTambi Kecik jgn pergi dekat mana2 sekolah menengah, mcam menyuruh Raise Stim menunggang kerbau bukan tunggang amah, macam Scorpene dgn besi burok, menyuruh Shafie Menggatal jgn membedal Zahida, MB Kedah dolu-dolu jgn ber'Del Monte',

juga serupa menyuruh Mahafiraun jgn makan sireh.

Juga serupa menyuruh Hadi Awang cakap cermat2, jgn suka2 sebut pil kuda. Orang akan ingat sampai bila-bila.

KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Pak Angguk Juara Sorak

Madu tualang power! Click here

Sokong?
SokOOOOOOOOONG!!!!!


Betul? 
BetOOOOOOOOOOL!!!


Hidup Melayu!
Idop MELAYUUUU!


Itu lah bunyinya bila HAMNO bersidang di PWTC. Bagai nak rak. Siling pun kalau boleh bercakap, dia nak mintak diri.

Inilah budaya Pak Angguk Juara Sorak. Yg sorak tu kadang2 tak tau apa2 pun. Cuma nak join sekaki atau mau tunjuk dia pun paham sgt2 lah tentang sesuatu isu.

Kalau yg bersorak itu ahli yg datang dengan bas sewa, dibagi baju kurung selendang merah, dikasi wang saku sikit dan ada la macam air mineral/nasi bungkus sedikit sebanyak, kira OK la jugak.

Nak tau cerita klik DISINI

Mereka memang dibawak untuk bersorak buat ramai dan buat meriah.

Rupa adik tiri Mr Bean
pun ada. KAH KAH
KAHKAHKAHKAH!!

Tapi kalau yg bersorak itu MP. 
MP bro... bukan calang2 orang. MP! Ahli parlimen! Kah kah kah kah!!!
Macam ni punya perangai mintak naik elaun?

Tau makna MP? Kah kah kah!!!


Kah kah kah kah kah kah kah kah kah!!!!

Tuesday, October 14, 2014

Ibarat Ulat Dgn Taik

Madu tualang power! Click here



Ibarat isi dgn kuku. Memang tak boleh dipisahkan sampai bila-bila.

Serupalah macam RaheeeeemTambi Kecik dgn budak sekolah menengah.

Serupalah mcam Raise Stim menunggang amah.

Serupalah juga macam;

Scorpene dgn besi burok.

Shafie Menggatal dgn Zahida Membedal.

MB Kedah dolu-dolu dgn Del Monte.

Mahafiraun dgn sireh.

Kisah2 hikayat spt ini tidak pernah dipersembahkan dgn bukti, namun orang akan ingat sampai bila-bila. Percaya la.

Hadi Awang dgn pil kuda macamana?!?

KAH KAH KAH KAH KAH!!!!

Sembang Santai-mantai-bantai TG Hadi Awang

Madu tualang power! Click here


Letih dah Tok Guru kita ni. Tertera di riak muka.
Cukup2 lah kita menyindir Tok Guru.

Tajuknya Sembang Santai Tok Guru, bukannya Santai-mantai-bantai. Kahkahkah! itu aku menokok tambah. Program ini telah berlangsung di Gombak.

Tok Guru telah memetik isu Oktoberfest. 

Aku pun tak suka puak2 kapir buat kerja menonggang ramai2 semacam itu.

Sebabnya, mengundang bahaya. Sebabnya, lepas menonggang, hari larut malam nak balik rumah kena memandu kereta. Kalau tonggang segelas, tak ada kesan. Kalau dah tonggang satu jag?

Kalau dia terjun gaung sorang-sorang, tak mengapalah. Kalau dia melanggar Pak Lebai yg on the way bersubuh di masjid?

Boleh berOktoberfest, tapi puak2 kapir ni kena sewa bas. Bas ambik, bas hantar balik rumah. Tongganglah todi sampai terbalik pusat pun.

Cuma kita sedikit ralat semasa program santai Tok Guru ini,

Tok Guru tak sedikit pun memetik bahaya Stalin, Marx, Lenin dan juga parahnya wabak ketagih pil kuda.

KAH KAH KAH KA HKAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Monday, October 13, 2014

TGNA Telah Seangguk & Senada

Madu tualang power! Click here

Tok Guru pun setuju sangatlah dua ADUN yg digelar brokar & barua oleh Tuang Presideng itu digantung keahlian dari PAS.

Kah kah kah kah!!!

Bro? Bro? Apa nak buat ni bro? Kah kah kah kah!!!

TGNA pun kata OK, tak kan lu nak lawan towkay?!? Kah kah kah kata sayang sgt kat TGNA?!!?

Kah kah kah kah tersepit lidah ke bro? Kah kah kah macam ada melekat di kerongkong ke bro? Kah kah kah kah!!!

TGNA buat kenyataan itu bukanlah memutlakkan apa yg dikehendaki Tuang Presideng. TGNA cuma ingin meredakan suasana.

Steady bro...nasik mandy Mekah.
kah kah kah kah kah kah kah!!!!

Sebabnya, sudah pasti TGNA tak mahu dilihat bertelingkah dgn Hadi secara 'live'. Ini akan dijadikan HAMNO lauk. Akan disayur-sayur pula PAS.

TGNA perlu dilihat seangguk & senada supaya keadaan tidak menjadi semakin keruh.

Setakat ini, itulah pemahaman aku.

Kalau ikut stim Tuan Presideng, pecat terus Pak Abu & Hasnul. Kah ka hka hkah!

Dia main pecat aje. Cuma yg seekor dibawah ini masih dibelanya, tak tahu la apa kegunaan jangka pendek & panjangnya. Cuma, dahi nampak makin luas. Kah kah kah kah kah!!!!

Tukang jampi itu masih ahli PAS,
atas restu Tuang Presideng.

Cantek Punya Naik

Madu tualang power! Click here

Periuk kera.
Baek punyo naek.
Kah kah kah kah!!!

Bunyinya sedap. Penjawat awam layak membeli rumah berharga RM120,000-00 keatas dan hadnya telah dianjak semaksima RM600,000-00!

Woooo! Hebat! Kah kah kah!!!

Tuan-tuan,

Hakikatnya, Had layak pinjaman rumah penjawat awam dinaikkan ini utk yg bergaji RM7-8 ribu. Yg baru start kerja boleh gigit kuku sampai tercabut.

Berapa kerat pegawai pangkat rendah yg sanggup membeli rumah RM250,00-00 - RM450,00-00?
Di celah mana pula ada rumah berharga RM120,000-00 di KL?

Dol, nak cari yg harga RM200,000-00 pun haram tak jumpa.

Kah kah kah!!

Harga gula naik dah berbelas kali. Tepung dah 44 kali naik harga. Garam dah kali naik lipat-lipat. Petrol? Kah kah kah kah kah kah!!!

Petrol tak naik harga, cuma dirasionalisasi-bodohi-bangangi-rakyati. Kah kah ka hkah!!!

Kau naikkan lah had itu sampai sejuta pon orang tak heran.

Kalau gaji 10 tahun sudah RM880-00, sekarang baru cecah RM980-00, nak beli rumah ratus ribu pala bana hapa?

Kangkung pun dah RM1.75 seikat tau? Kah kah kah kah kah!!!

Raja Berudu & Solat2 Hajatnya

Madu tualang power! Click here

Ada seorang member aku, taksub & takjubnya melampau kepada seorang ejen jualan langsung yg berjaya.

Satu hari, dia boleh berkata, "kalau ketua aku ni mati nanti, aku nak pi cium baru nesannya" KAHKAHKAH!!!! KAHKAHKAH!!! Bodo melampau-lampau.

Habis, batu nesan Broheng Ali nanti nak kita apakan? KAHKAHKAH!!! KAHKAHKAH!!!

Sembahyang sana, sembahyang sini, ingat Tuhan. Bab nak sabitkan orang dgn kes liwat, ingatkan Tuhan.

Tapi hukum-hakam UTK menyabitkan orang dgn kesalahan liwat, tak mau ambik hukum-hakam Tuhan.

Selamat batu nesan Broheng Ali. KAH KAH KAH KAH!!!


Koleksi solat2 hajat Raja Berudu


Sunday, October 12, 2014

Sapa Nak Gantung Hadi?

Madu tualang power! Click here



Pada hemat hamba, sikit haram pun 2 kerat ADUN PAS itu ambik pot kena gantung.

Gaji/elaun bukan PAS yg bayar Kahka kah kah kahkah kah!!!

Gantung amende? Baju, seluar, serban 5kilo? Nak gantung seumur hidup pun gantunglah!

Bravo Banting, Bravo Ulu Kelang!


Yg si Hadi Awang beriya2 nak bergeli-geli dgn HAMNO selepas PRU 2008 itu macamana Dol?!?
Yg si Hadi Awang teringin sesangat nak memerintah Selangor dgn HAMNO itu apa cerita Dol?

Kah kah kah kah kah!!!

Yg ini sepatutnya digantung dulu. Digantung kaki keatas, kemudian kita hulur sarang kerengga.

Kah kh kah kah kah! Tak pun bubuh ulat gonggok dalam seluar. Kah kah kah!!

Sapa nak gantung Hadi?

Berat ayohwang.
Kah kah ka hkah kah!!!

Pengharapan Rakyat Kelantan Yg Kecundang

Madu tualang power! Click here

Ore luar jange campur la..Kahkhkah!

Bajet 2015

Setiap tahun rakyat Kelantan termanggu di depan televisyen melihat Menteri Kewangan membentangkan belanjawan. Pengharapan yang cukup tinggi untuk melihat sesuatu mengalir ke bumi Kelantan.

Tahun ini sekali lagi bajet yang kononnya untuk rakyat mengecewakan rakyat Kelantan. Di saat rakyat Sabah mendapat manfaatnya bila PM mengumumkan pembinaan lebuhraya Borneo sejauh 1000 kilometer lebih. Rakyat Kelantan masih bergelut dengan lebuhraya maut.

Bersyukurlah dgn apa yg ada. Kahkahkah!

Lebih memeritkan, disaat hasil bumi Kelantan yang disedut secara rakus oleh Petronas seolah kami ini umpama tidak mempunyai apa-apa hak yang sewajarnya.


Bersatulah Melayu! kahkahkah!

Dato Mustapha Mohd yang juga Menteri penuh dalam kabinet Najib seakan mengiyakan dan membiarkan Kelantan diperlakukan sedemikian.

Jangan membenci kahkahkah! Love thy neighbour kahkahkah!

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kelantan melihat situasi ini dengan cukup serius. Adakah hanya kerana perbezaan politik yang berlainan, Kerajaan Pusat menafikan hak rakyat Kelantan? Apakah rakyat Kelantan tidak mempunyai maruah sehingga begitu teganya Kerajaan Pusat mempermainkannya.

Demo tahu gapo? Demo buke MP supo kawe kahkahkahkahkah!

Selain lebuhraya, rakyat Kelantan juga melihat isu Royalti dan menaiktaraf Lapangan Sultan Ismail sepatutnya diberikan keutamaan dan hak yang sepatutnya. Namun seperti tahun-tahun sebelumnya ia hanya mimpi.

SAMM Kelantan berjanji, akan bersama-sama rakyat Kelantan mengembeleng tenaga untuk menuntut hak ini. Hak yang dinafikan oleh rejim zalim BN.

Hj Osama Penyelaras SAMM Kelantan

Saturday, October 11, 2014

Imagine

Madu tualang power! Click here



Imagine. Lennon would be 74 two days ago.

And he would spend the last two decades mourning Liverpool slump. Kah kah kah kah!


Friday, October 10, 2014

Hapa Punya Kitol Daaa!

Madu tualang power! Click here


Berbelit-belit. Berbelit-belit. 

Sama lah dgn belit serban 5 kilo atas kepala. Kah kah kah kah!

Nasib baik dia tak bagi Bahasa Arab. Wala', musyawarah, ana, ente, unta, kaldai, kah kah kah!

Entah2 Urdu pun dia pandai. Orang ostad-ostad ni terang hati. Berjalan gelap2 malam buta pun boleh.

Orang macam ni senang dibawak meminang Ku Li dalam gelap. Kah kah kah kah!!!

Saturday, October 4, 2014

Hari Raya Korban 2 Kupang

Madu tualang power! Click here


Semalam kita kena kapur lagi dek HAMNO/BN.

Kita kena kapur lagi 2 kupang. Tahun depan tak tahu berapa kupang pulak.

Namun, esok tetap raya. Yeay! Namanya raya aji 2 kupang lah kan? kah kah kah!!!

Kepada pembaca budiman yg sudi singgah ke Libang Libu, kami ucapkan Selamat Menyambut Aidil Adha.

Diiringi dgn ucapan ( isk..isssk... tsskkk... sedey ni.. kah kah kah kah),

"marilah kita sama2 korbankan HAMNO/BN lagi 2 tahun!"

Friday, October 3, 2014

Tanam Ganja Tanam Kurma

Madu tualang power! Click here



Mari meng'untfuse'kan orang kampung. Kah kah ka hkah!!!

Ini dia punya moderat.

Tanam kurma tahun ini, tahun depan satu Kedah Darul Aman makan free kurma di bulan puasa.

Tapi kira Ok lah menanam kurma, daripada cikgu sekor ni menanam ganja.


Kah kah kah kah kah!!!

Minyak naik 2 kupang Dol. Kah kah ka hkah!!!

Naik 2 kupang je. Kah kah kah kah. Bercukur lah kamu!

Terbaik Dari A Samad Said

Madu tualang power! Click here

HAI MELAYU

Hai Melayu!
Rumahmu semua dibina Indonesia, ekonomi pula dikuasai Cina, golongan profesional semuanya India,
warung makan pun, Mamak dan Siam yang berkuasa,
warga Bangla pula menjadi jaga, orang Nepal yang menabur baja, orang Pakistan usung karpet jaja merata, lalu Melayu ada apa?

Harapkan ustaz, saling menyesat, harapkan hiburan, lagi best filem barat, harapkan bahasa, banyak telah bertukar kesat.
Harapkan tulisan, jawi pun mereka hambat, harapkan tanah, banyak digadai kepada korporat!

Hai Melayu!
masih mendabik menjadi tuan? Sibuk mahu menjadi tuan, rupanya kerja kelas bawahan,
ditipu mentah orang atasan, konon perjuangan ini untuk kalian!
Kerja sikit, sembang kencang, banyak rungut, sikit rancang, siapa tegur, dituduh lancang duduk warung, gigit kacang!

Hai Melayu!
konon kau pantang dicabar,
konon kau tangkas menyambar, tapi cuma indah khabar, rentakmu makin lama makin hambar
kau Melayu aku pun Melayu, aku menulis bukan cemburu, aku mahu engkau tahu,
kenapa Melayu tak macam dulu.

Hai Melayu! 
Jari mu hebat bertutur di Facebook alam maya, bila berdepan ekonomi semasa kau tidak ber daya, kau cuma tahu bergaya. 

Hai melayu!
kau melaung-laung di jalan raya, bagi tahu kepada dunia ini bumi aku yang punya, pada hakikat ia digadai kepada sepet yang kaya!

Hai Melayu!
kerana hendak bergaya kau gadai pusaka, bila dah kaya kau jadi puaka, ini tandanya kau sudah derhaka!

Hai Melayu!
sedarlah bangsa ku,
buka lah minda mu,
bersatulah bangsa ku,
kerana Malaya bukan lagi milik mu !
aku pun Melayu,
engkau pun Melayu,
bodoh sombong harus di tepis, riak,bongkak dan hasad dengki sesama bangsa harus guris,
bersatulah Melayu kerana agama, bangsa, moyang-moyang yang telah berjasa,
kerana ini mungkin peluang akhir bangsaku untuk negara, berjasa dan berkuasa.

Remember Andreas Brehme?

Madu tualang power! Click here

Andreas Brehme


Bankrupt World Cup-Winner Andreas Brehme Offered Job Cleaning Toilets By Former Teammate

Andreas Brehme was an intrinsic part of the Germany team that won the World Cup in 1990 having scored the winning goal in the final against Argentina, though it would appear that life for the former Bayern Munich left-back is far less salubrious these days.

According to reports in the German press, Brehme got himself into considerable debt after retiring from active duty – last working in football during a short, ill-fated stint as Giovanni Trapattoni’s assistant at VfB Stuttgart in 2005.

Indeed, German newspaper Deutsche Welle reckon that Brehme is still around €200,000 in the red despite previously selling his house to help ease the strain – without much success, it would seem.

Franz Beckenbauer, Brehme’s coach in 1990, has already publicly stated that German football should feel it its duty to rally around the 53-year-old and help him out of the hole.

“We have the responsibility to try and get him out of this situation,” is quoted as saying by Corriere dello Sport.

“He has given a lot to German football and now we should thank him by helping him.”

However, one of Brehme’s former colleagues, Olivier Straube, has extended an olive branch to his former coach at SpVgg Unterhaching by offering Brehme a job at his toilet cleaning company.

“We are ready to take Andreas on in our bathroom cleaning business,” Straube said.

“He will learn that what really counts is proper work and real life.

“It would help him improve his image. To me, that’s help.”

Brehme is now facing a bankruptcy hearing in December and is hoping to improve his situation before then, with Straube’s decidedly unglamorous offer appearing to be the only one on the table at the moment.

Beggars can’t be choosers, after all, but surely the German football family must be able to provide Brehme with something a little less humiliating?

He did win them a World Cup, after all.

Thursday, October 2, 2014

Mamak Dicemburui

Madu tualang power! Click here



Ini kes dengki. Dengki sesama bangsa.

Bercakap bahasa yg sama. Makan makanan yg sama.

Tapi mamak punya lain daa..... Kah kah kah kah!!!

Kitaworang punya apsal lain?!??

Apa pasal mamak kicik-kicik suda pakai helmet?!? 

kah kah kah kah kah!!!

Itu serupa Beckham juga! Mahafiraun juga.. wooooopss!

Kah kah ka hkah!!!

Dol, ini pokok periuk kera la Dol..
Kah kah kah kah ka kh!!!

Wednesday, October 1, 2014

Guan Eng Bukan Islam, Tak Tau Ke?

Madu tualang power! Click here

Guan Eng makan babi. Makan ayam cucuk. Makan lembu tak semelih.
Semua dia makan.

Pendek kata, apa yg berkaki kecuali kerusi, dia sental.

Apa yg terbang, selain MAS & Airasia, selamat masuk temboloknya.

Dia juga bebas menonggang todi. Bebas singgah ke Toto.

Berokar-barua hapa nak bandingkan Khalifah Umar dgn Guan Eng? Dalam PAS sendiri bebas sangat ke bersuara?

Ini kebebasan bersuara?


Ini kebebasan bersuara?


Kelentit keringlah!


Kah ka ka hkah kah kah!!!