Wednesday, August 27, 2014

PAS Telah Dikantoikan HAMNO, Big Time!

Madu tualang power! Click here


Pengundi majoriti PAS ialah Melayu. Cuma sejak kes lubang ekzos Saiful BauKari, kita telah berpeluang mnyaksikan Cina/India berbondong-bondong mengundi PAS.

Yg jadi calon PAS pun ada.

Ini perkembangan yg amat bahaya untuk HAMNO dikawasan pengundi majmuk kerana MCA/MIC memang sudah tak boleh diharap.

PAS kena diberi umpan terbaek! Umpan terbaek itu menjelma dalam Khalid Kidex. Huru-hara PAS.

Setakat artikel ini ditulis, ahli PAS rata2nya masih lagi seperti 'baung dalam bangkar'. Tak puas hati lebih ramai dari yg puas hati.

Perbuatan main sorong-sentap-sorong-tarik tuang presideng dan balacinya amat menjengkelkan golongan bukan Melayu. Mungkin tuang presideng dan balaci fikir semua orang suka di sorong-sentap-sorong-tarik macam tu! Kha kah kah kah kah!!!

"Guane tergamok tuang presideng?"

Sepanjang konsert PAS/Khalid/PKR/Azmin/Wan Azizah ini, apa yg HAMNO buat?

HAMNO relax, makan kuaci, tengah sengih2 puas hati duduk tebing sungai sambil melihat betapa besarnya ikan telah menyambor umpan!

PAS sekarang boleh ucap bye-bye kepada DUN tertentu di Selangor pada PRU akan datang. DUN majoriti Melayu pun belum tentu. 

PAS telah rugi.

Tuesday, August 26, 2014

Tengok Dia Punya Main

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah!

Tengok. Tengok dia punya main. Kah kah kah! Ingat senang HAMNO nak bagi gitu-gitu je?

Kah kah kah!

Mimpi Berahi Tok Guru

Madu tualang power! Click here


Dulu kita ada seorang mahafiraun. 

Mahafiraun ini telah memimpin kita terlalu lama. Dek terlalu lama kita jadi leka.

Kita jadi sedap syok apabila dipersembahkan dgn pelbagai projek utk menggemilangkan Tanah Melayu ini.

Tapi diakhir kalam pemerintahannya, telah diketahui pelbagai projek mega itu tidak berunsurkan kajian mendalam oleh pakar-pakar mahu pun dinasihati golongan cerdik pandai. 

Semua projek gila-babi yg beribu juta ratus ribu bilion yg hampir menunggang terbalik Tanah Melayu itu, cuma berasaskan mimpi berahi Mahafiraun di malam Jumaat.

Sehingga kini Tanah Melayu belum lagi usai menangani bala yg ditinggalkan Mahafiraun dan mimpi2 malam Jumaatnya.

Belum habis settle mimpi Mahafiraun, datang pulak cerita satu mimpi. Kah kah kah!!!

Mimpi negeri berantakan pecah periuk belanga kerana ada wanita berusia dikatakan masih datang bulan!

KAH KAH KAH KAH KAH!!!

Kami tok sey ppuang datang bulangg. Kata tok guru. 

Tok, hari ini Selasa lah, bukan Jumaat.

Kah kah kah kah kah!!!

Sudah Jelas Ikang Betina, Bukan Ikang Jantang

Madu tualang power! Click here

Kita ahli PAS marhaen bawahan kecil2an umpama ayam main bawah rumah, menunggu beras jatuh dari celah gelegar.

Susah benar nak dapat info.

Kebanyakkan isu2 besar dah habis dikupas Rafizi, kemudian ada isi lebih sikit dia letak atas meja untuk Pemuda PAS dan Pemuda akan bagi kita kulit. Kulit bawang kah kah kah!!!

U-turn tak U-turn. Sokong tak sokong. Semua kita di letak didalam gelap, segelap malam rombongan PAS pergi melawat rumah Ku Li. Kah kah kah!

Kami teramat kuciwa, kuciwa kekurangan maklumat.

Maka dibawah ini maklumat, diperturunkan ciplakkan dari blog Tulang Besi;

TUESDAY, AUGUST 26, 2014

Pendedahan: Presiden PAS Sokong Kerajaang Perpaduang dgn UMNO Atas Dasar Melayu

AKHIRNYAAA!!!!!!

Rupa2nya Dr. Zuhdi Marzuki hanyalah tukang sampai sahaja.

Masej wassap beliau tempoh harisebenarnya adalah berasal dari Presiden PAS sendiri.

Mesyuarat AJK PAS Pusat hari ini menjadi bukti. Mereka yang hadzir menjadi saksi di hadapan Allah dan para Malaikatul Muqarrabin.

Ia bermula apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada Presiden adakah benar perkhabaran Presiden dan SU Agung telah mengadakan pertemuan dgn Azmin Ali.

Presiden mengatakan perkhabaran itu benar. Kalau PKR boleh curi wakil2 rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama.

AJK yang sama bertanya lagi apa isi kandungan perbincangan dgn Azmin. Dijawab Azmin diajak masuk PAS bersama-sama dua atau tiga orang lagi ADUN PKR.

AJK yang sama menyambung pertanyaan kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang ADUN PKR bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan?

Belum sempat Presiden menjawab dicelah oleh seorang AJK lain, adakah Presiden bersetuju untuk bekerja sama dengan UMNO.

Lantas Presiden menyatakan persetujuan malahan Presiden memberikan alsan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan.

Ertinya Presiden PAS telah mengkonfirmasi kepada seluruh AJK PAS Pusat akan sokongan terbuka beliau kepada Kerajaan Perpaduang UMNO-PAS.

Juga, Presiden telah mendedahkan akidah Presiden yang terbaru yakni nasionalisma Melayu. Dengan kata lain Presiden PAS telah pun menukar aqidah beliau dari Islam yang syumul kepada Nasionalisma Melayu.

Apa2 pun penahahan surat sokongan kepada Wan Azizah adalah selari dgn kehendak UMNO dan BArisan Nasional serta Najib dan Rosmah.

Sila rujuk kepada mana2 AJK PAS Pusat yang hadzir dlm mesyuarat tersebut untuk konfirmasi.

Wala' kepada Presiden sekarang ini adalah wala' kepada ideologi kebangsaan Melayu.

Tulang Besi


Bruno Manser Immortalised

Madu tualang power! Click here

Dicedok dari http://www.freemalaysiatoday.com


Inilah seorang warga kulit putih yg mengabdikan dirinya membela kaum Penan setelah Taib Mahmud lebih suka menghamba-abdikan kaum Penan.

Bruno Manser pernah landing depan laman rumah Taib Mahmud dgn menaiki 'glider'.

Namun, nyawa Bruno Manser pendek. Beliau telah ghaib dan dipercayai mati nun di dalam hutan Sarawak.

Sehubungan itu, dunia flora dan fauna telah menamakan sejenis labah-labah sempena nama beliau. 




Monday, August 25, 2014

Guru Pacak Kembang Mengaum Meraung-raung

Madu tualang power! Click here


Hebat Cikgu Ganu sekor ni.

Cikgu bertenggek tiap malam, anak murid cemerlang. Kah kah kah kah!

Ini mungkin rahsia kenapa cikgu-cikgi dari Ganu tahan lama. Kah kah kah!

Nak bertenggek atas belakang ke, nak mengawan ke, tak payah la bagi tau orang. Sedap je la sorang2.

Malahon ini cikgu Biologi kot? Atau pun dah ada subjek seks dalam syllabus? Kah kah kah kah!

Maknanya, ini mata pelajaran seks, di bawah tajuk mengawan, bab tahan lama. Kah kah kah!

Cikgu Pa pun tahan lama berpuloh-puloh tahun tak mau turun-turun! Kah kah kah kah!

Kenal Cikgu Pa? 

Kalau tak kenal, pergi beli Kopi Pacak Langit 24 jam kemudian basuh ponggong. Kah kah kah kah!

Jangan Tak Tau, Tunku Mati Sebagai Pembangkang

Madu tualang power! Click here


Tun Razak dah mati. Hussein Onn pun sama, dah masuk kubur.

Mahafiraun cuma tunggu masa. Namun tempat di mana lubang kuburnya tentu dah ada. Tapi paling penting, Mahafiraun dah berambus dari duduk di singgahsana..

Begitu juga Dollah ZZZZ & Nik Aziz telah selamat meletakkan jawatan MB.

Karpal dah mati eksiden. Tunku pun dah mati, namun perginya adalah sebagai pembangkang. 

Nakhaie masuk HAMNO, keluar HAMNO. Sekarang katanya HAMNO tak guna kah kah kah kah!!!

Nasarudin masuk HAMNO dan masih lagi makan sedap dalam HAMNO.

Dikalangan sahabat karib Anwar, ramai juga yg lari meninggalkannya kerana tak tahan kerandut selalu dipicit dipulas dan juga kerana mencari kesenangan duniawi yg mudah.

You see, in politics you can never say never.

Hadi Awang ada beza?
Mustapa Ali ada beza?

Khalid nak mati macamana? Kita harap dia mati sebagai Khalid Ibrahim bukan sebagai Khalid Kidex.


Saturday, August 23, 2014

Jgn Terkejut Kalau Org HAMNO Yg Akan Jadi MB S'gor Baru

Madu tualang power! Click here

Mana datangnya undian utk HAMNO nih? 

Pilihan pertama Dr Wan Azizah, pilihan ke-2 ialah HAMNO! (hasil kaji selidik Merdeka Center) Kah kah kah

Kerusi HAMNO dalam ADUN Sgor tak banyak mana, tapi tup-tup orang dia berkemungkinan boleh jadi MB. Hilang akal! Kah kah kah!

Tu dia, cuba baca apa Ongkili cakap. Tengok? Bukan main konfiden. Ini maknanya kalau HAMNO ndak, HAMNO akan dan boleh dapat. Tak dapat tanduk, kerandut dia pulas. 


Never say never to HAMNO.

Ini juga maknanya, seolah-olah HAMNO akan dapat berkuasa semula di Sgor. Aku pun tak tau apa caranya. Tapi HAMNO macam akan dapat.

Maknanya, kalau hutan dah ditarah diratakan utk Langat 2, tak berhati perut betul la kalau suruh tanam balik semula hutan tu, kan? kah kah kah!

Dah longgok pasir bergunung-gunung utk Highway Kidex, kemudian nak suruh kontrektor kroni kaut balik & pegi bubuh semula dalam sungai? Kah kah kah kah!!!

Juga, kesian la kat Khalid kaaaaan... dah syok stim tak payah bayar hutang, kemudian sampai surat dari berbagai bank mintak bayar jugak. Settle luar mahkamah hari tu tak jadi! kah kahkah! Tak patut. Kancing gigi Khalid. Kah kah kahkah!!!

Khalid nak bayar dgn hapa? Dah la kerandut kena pulas, tak kan nak kasi Gillette semua bagi licin?!? Kah kah kah!

Tengok HAMNO punya mainan. Penuh pengalaman. Melepas Plan A, dia ada Plan B, ada Plan C, Plan D.

Dia punya main amat men'cuntfuse'kan sekarang ini. Bagus punya pawang.

Thursday, August 21, 2014

Berapa Orang Setiausaha Anwar Ibrahim?

Madu tualang power! Click here

Harimau jadian penunggu madu kelulut

Semasa Mat Nuar berada dalam HAMNO/Kerajaan, memegang berbagai jawatan, tentulah ramai balaci/setiausahanya. Itu dulu. Semua gomen bayor.

Sekarang aku pun tak tau dia ada s/usaha atau tidak. Yang kita nampak, yang dok ke tengah, ke tepi, ke tengah, ialah Rafizi Ramli. Tak kan Rafizi jadi s/usaha kot? Karut la. Kah kah kah

Lagi karut-marut kalau Mat Sabu ada s/usaha. kah kah kah kah!!!! Makan gaji buta la kalau jadi s/usaha Mat Sabu.

Jadi tuan-tuan hadirin-hadirat sekelian,

kalau Tuan Presideng kita dok bercakap melalui setiausaha, kita sebagai ahli macai marhaen bawahan ini, berasa amat kecewalah.

Kita nak tengok Tuan Presideng kita sendiri bercakap pong-pang-pong-pang, baru puas. Macam kita biasa tengok Tuan Mursyidul Am kita pong-pang-pong-pang membantai HAMNO/kerajaan/TV3/RTM. 

Tuan Presideng mesti kuatkan semangat, kuatkan fizikal, cuba tengok Mahafiraun dah 89 tahun tapi masih zrass sana, zrassss ni. Kah kah kah!!!

Ini kemelut Sgor boss. Kemelut. Bukan kelulut.

Pun bukan madu kelulut. Kah kah ka hkah kah kah!!!
Kah kah kah!!

Penangan madu kelulut

Air Dah Naik Kepala, Mahafiraun Tuntut 7 Perkara

Madu tualang power! Click here


7 Perkara je. Mahafiraun tak mintak banyak. Kah kah kah!

7 perkara sahaja yg perlu di tunaikan Najib.

7 perkara yg boleh mendatangkan laba kepada 7 keturunan Mahafiraun supaya tak payah kerja, duduk mengangkang, kerandut pun ada orang tolong garukan. kah ka hkah!

Maka diperturunkan lah 7 tuntutan itu seperti mana yg telah disiarkan di Asia Sentinel;

1. 1MDB kasi reform.
2. Ngapa Petronas kemut sangat?
3. Baik sangat dgn Amerika.
4. Mengikut sangat cakap Spore, sampaikan kansel Projek Jambatan Bengkang-bengkok
5. Jgn bagi BR1M
6. Kasi bungkus MAS, kemudian swastakan.
7. Hubungan antara kaum semakin buruk.

Kah kah kah kah!!!! 

Hadirin sekelian, 
semua point2 diatas dari no. 1 sampai no. 6, jelas menunjukkan betapa kroni Mahafiraun makin kurus kering dan gigi makin banyak luruh akibat dah tak mampu beli vitamin sebab projek suda tara masyuuuuuk...! 

kah kah kah kah!

Kecuali satu. Point no. 7. Nampak di situ prihatin Mahafiraun terhadap keharmonian rakyat Msia.

Tapi gambar ni bukan ke semasa annual dinner Perkasa? kah kah kah!

Broheng Ali tengah tiup wisel! kah kah kah!!!!

Mahafiraun mahukan keharmonian antara kaum? Kah kah ka hka
Dia nak kencing Mukhriz boley la!
Kah kah ka hkah kah!!!!

Wednesday, August 20, 2014

Lagi Percubaan Meng'cover' Khalid Kidex

Madu tualang power! Click here


Bagus punya jimat. Nak keluarkan seringgit dari tabung negeri pun amat payah. Bagus la macam tu.

Cuma kita nak tau, kalau berhemah sangat, ngapa hutang culas bayar. Sampai saman menyaman. Sampai mintak tolong orang HAMNO tolong settlekan. Sampai kerandut dah kena pulas. kah kah kah kah!

Pun kita nak tau jugak, kalau berhemah sangat, betul ke dah jual tanah kepada adinda Vincent Tan. Betul ke? Tak jawab pun sampai sekarang. Kah kah kah! Kalau tak gagap gugup sampai tak boleh bercakap, tulis la surat. Buat statement penafian. Kah kah kah!

Lagi satu kita nak tau, kalau berhemah sangat, kalau kedemut (kedekut+kemut) sangat sampai seringgit duit tabung negeri pun berkira gila babi, Projek Langat tu berapa kupang? kah kah kah kah!!!! 

Hapa ni? Lepas sorang pompuan, datang pompuan, datang pompuan sorang lagi bertaat setia.

Handal Khalid Kidex ni. kah kah kah kah!!!

Kedah Darul Kurma

Madu tualang power! Click here


Untung sabut timbul, untung batu tenggelam.

Untung dapat MB baru, dapat makan kurma free. Kah kah kah!

Ke mana jatuhnya tongkat Mahafiraun kalau bukan ke atas riba anakanda? Kah kah kah!

Ini baru repair rumah, baru buat lanskap, baru RM4.3 juta je. Kah kah kah kah!

Belum lagi projek kroni buat airport ratus juta ribu juta. Kah kah kah kah!!!

Patut la Mahafiraun dah macam tak sewarna bulu dgn Najib. Kah kah kah!

Budget buat airport kroni tak sampai-sampai lagi kot? Kah kah kah kah!!!

10 Pak Lebai Penyokong Tan Sri Khalid Kidex

Madu tualang power! Click here

Aku tak tahu benda ini betul atau tidak. Maklumat ini aku dapat dari Facebook. Kalau yg tukang post itu menipu, maknanya aku pun turut menipu korang. Kah kah kah kah!

Buatlah kesimpulan sendiri. Sendiri ada akai, sendiri fikir la.

Senarai di bawah ialah 10 orang pak lebai yg dikatakan sanggup berenang dan tenggelam bersama Khalid Kidex dalam mentadbir Selangor.

Apa justifikasi 10 orang pak lebai ini, mereka sajalah yg tahu.

1) YB Ahmad Yaakub


2) Nik Zawawi Salleh


3) YB Mohd Amar Abdullah


4) YB Nasaruddin Hassan Tantawi


5) YB Nik Abduh


6)  Dr.Riduan Mohd Nor


7) YB Takiyuddin Hassan


8) YB Idris Ahmad


9)  Dr.Mahfuz Muhammad


10) Muhammad Hussin (tak terkenal dan tak tahu mana satu gambornya kah kah kah!!!)

Amat menarik kerana wakil PAS yg berasal dari Kelantan menyokong Tuan Haji Lebai Khalaid Kidex. Jadi, kita boleh garu sikit-sikit la gatal PAS Kelantan ni kah kah kah kah!!!

Agak memusykilkan nama Din 'reban' Ayam tak ada.
Korang ni betol la suka buruk2kan Din.
kah kah kah kah!

Tuesday, August 19, 2014

Tau Harga Sekilo Kondom?

Madu tualang power! Click here


Kalaulah ekonomi bumiputera itu agenda nasional, agenda penting atau mustahak sangat, kenapa segala benda yg berunsurkan tulang belakang ekonomi bumiputera semuanya berharga rendah dan amat menindaskan?

Tau harga getah?


RM1.90/kg. Seringgit sembilan kupang sekilo. Maknanya, untuk mendapat RM50-00 sehari, seorang penoreh  harus menghasilkan 25kg getah. 


Maknanya, kebun getah seluas lebih kurang 5 ekar. Maknanya, keluar selepas subuh balik pukul 1 tengahari.

Maknanya, habis keluar peluh jantan betina, badan lunyai baru sampai rumah.

Itu kalau cuaca elok. Kalau hujan tak boleh menoreh, susu getah akan meleleh merapu-rapu tak boleh ditakung. Kalau kemarau pulak, susu getah kurang.

Kalau menoreh di kebun orang lagi parah. Hasil dibahagi 2.

Hasil getah melimpah ruah, banggalah kononnya juara buat kondom. Tapi nak buat tayar untuk Protong Mahafiraun pun tak reti. Kah kah kah kah!!!

HAMNO sana. HAMNO sini. Harga getah untuk orang kampung RM1-90 sekilo.




Kisah Harun Muhammad, Seorang 'Pendengar Suara Ikan'

Madu tualang power! Click here

Dicedok dari malaymailonline

In this picture taken on June 8, 2014, a 68 year-old fish listener Harun Muhammad poses at his home after returning from fishing in Setiu lagoons. ― AFP pic

SETIU, 19 Ogos - Satu tangan berpaut kepada bibir perahu perahunya itu, Harun Muhammad submerges sendiri, mata dan telinga dalam air terbuka luas kerana dia "mendengar" untuk ikan bunyi yang berpunca dari kedalaman biru. 

Harun adalah salah satu terakhir Malaysia "pendengar ikan," dan dia dan anak perantisnya Zuraini dipercayai menjadi satu-satunya pengamal aktif seni tempatan misteri dan mati ini. 

"Apabila anda mendengar, ia adalah seperti melalui kaca mencari - anda boleh melihat ikan kembung, sardin," kata Harun, 68, yang telah memancing lagun Setiu di pantai timur luar bandar Malaysia seluruh hidupnya. 

"Bagi kami, kami hanya mencari Gelama (sejenis tukang cerewet). Tetapi di sekolah-sekolah Gelama, akan ada ikan yang lain. Gelama adalah raja ikan. "

Pendengar ikan yang lain telah meninggal dunia, bersara atau beralih kepada teknologi moden ikan pengesanan sebagai amalan tradisional ini telah berundur dalam menghadapi tangkapan semakin berkurangan dan membiak bunyi dasar laut. 

Kajian menunjukkan perairan Malaysia hilang 92 peratus sumber perikanan antara 1971-2007 akibat penangkapan ikan yang berlebihan. 

"Anda tidak boleh menyalin teknik kami. Anda perlu mendapatkan kemahiran dan mempelajari meletakkan perairan, "kata Harun. 

"The pemborong beritahu saya, 'jika anda pergi, tidak akan ada Gelama lebih'," yang dijual dengan harga berpatutan sehingga sepuluh kali ganda harga ikan sama saiz. 

Bunyi hanyir 

"Pak Harun", kerana beliau dikenali di dalam negara - "Pak" adalah gelaran Melayu serupa dengan "Pak Cik" - mendapati sukar untuk menggambarkan dengan tepat bagaimana ikan bunyi, tetapi mengibaratkan kepada batu-batu kecil yang jatuh ke dalam air. 

"Mereka mempunyai suara yang. Bunyi ini ikan ini, bunyi yang lain. Apabila seseorang yang baru, mereka tidak boleh memberitahu satu lagu ikan yang lain. "

Harun dan anak-anak kapal beliau sedozen boleh pergi hampir seminggu tanpa Gelama mendengar - yang mengundang keraguan mengenai keupayaan ikan mendengar yang dituntut. 

Tetapi pakar-pakar dalam sonifery (ikan bunyi) mengatakan kelasi telah lama mendengar bunyi ikan paus dan ikan melalui badan kapal bot. 

"Penyelam Scuba sering tidak mendengar apa-apa kerana mereka bernafas dan gelembung ekzos membuat bunyi begitu banyak. Penyelam Bagaimanapun percuma, atau menggunakan penyelam tenang semula breathers, boleh mendengar lebih baik, "kata yang berpangkalan di AS ekologi marin Rodney Rountree. 

Pendengar ikan Bekas menerangkan pelbagai teknik. Sesetengah mendakwa mereka dapat merasakan perubahan suhu air. 

Bagi Harun, ia adalah satu pengalaman yang pelbagai deria yang memerlukan mata terbuka luas. 

"Selepas beberapa ketika, ia seolah-olah anda boleh lihat. Walaupun ikan ini sangat jauh, anda boleh rasakan di dalam arah itu dan anda pergi ke sana. Hanya apabila anda mendapatkan dekat, anda boleh mendengar ikan dengan jelas, "katanya. 

Walaupun dia sukan perut gendut sedikit pada frame matahari gelap di bawah kepala putih berduri rambut, Harun masih riang gembira walaupun tahun beliau, cekap memanjat masuk dan keluar dari perahunya mencari bunyi ikan. 

Apabila dia titik-titik sebuah sekolah Gelama, anak-anak kapal beliau - yang telah digantung kembali dengan enjin off - motor ke hadapan, drop jaring mereka dan menyerang sisi bot mereka kepada hantu ikan ke dalam perangkap sirat. 

"Anda fikir ia hanya ikan bodoh tetapi mereka boleh melihat anda yang akan datang. Apabila mereka mendengar bunyi bot, yang dijalani. Seruan ikan atau menjerit dan kemudian rakan-rakan mereka berenang dari sini, "katanya. 

Mendengar sia-sia 

Pendaratan tangkapan yang kaya adalah mudah apabila stok yang banyak, kata Harun. 

Tetapi selepas dekad penangkapan ikan yang berlebihan, beliau kini "mendengar" sehingga beberapa kali dozen di bawah matahari khatulistiwa terik sebelum menangkap coretan lagu Gelama. 

Pemodenan, termasuk pengorekan pasir, akuakultur, kilang-kilang dan kapal pukat tunda nelayan telah mengubah tanah bencah Setiu, yang kaya tetapi mengancam ekosistem pantai berpusat pada 14 kilometer (9 batu) lagun lama sepanjang Laut China Selatan. 

Negeri Terengganu memohon untuk menjadikannya sebuah taman yang dilindungi. 

Tetapi tangkapan Harun semakin tidak menentu, dengan purata kira-kira AS $ 2,000 (RM6,305) seminggu kasar, meninggalkan sedikit yang ditinggalkan selepas semua anak-anak kapal dibayar, dan bahan api, penyelenggaraan, dan kos lain ditolak. 

"Setiap tahun, tangkapan telah dikurangkan. Tetapi saya tidak pandai apa-apa lagi, jadi saya masih perlu melakukan ini, "kata anak lelaki dan perantisnya Zuraini. 

Malaysia adalah di kalangan pengguna atas makanan laut di dunia. 

Penyelidik industri Antara Kerajaan Infofish mengatakan rakyat Malaysia makan purata 56.5 kilogram makanan laut setiap orang setiap tahun, walaupun lebih daripada Jepun. 

Purata global ialah 20 kg. 

Ketua WWF-Malaysia Dionysius Sharma berkata penangkapan ikan yang berlebihan mengancam untuk meninggalkan perairan Malaysia "yang luas dan tandus." 

Organisasi ini memberi amaran perairan Malaysia boleh kehabisan makanan laut oleh 2048. 

Walaupun kemungkinan panjang, Zuraini, 44, berkata, suatu hari nanti dia akan melatih salah satu daripada anak-anaknya sendiri. 

"Saya tidak mahu melihat amalan ini mati," katanya. - AFP 

Tengkorak Berjambul

Madu tualang power! Click here

Cikgu kerja sikit. Cikgu cuti banyak.
Anak-anak  cikgu pandai2 belaka.
Cikgu byk masa blh buat direct selling. Cikgu meniaga kerepek.
Cikgu dihormati.
Cikgu gaji besor.
Cikgu boleh balik awal, boleh makan tengahari di rumah.
Kah kah kah kah! Tengkorak korang lah.
Tengkorak korang lah yg berjambul.

Cikgu-cikgi sekarang dah macam kerani korang tak tau.
Kadang-kadang nak m@#$%^&kek pun tak sempat tau?
Kah kah kah!

Monday, August 18, 2014

Masa Itu Emas, Khalid Sudah Lemas

Madu tualang power! Click here

Letak jawatan? Kah kah kah kah letak jawaan???kahkah ahkah kah

Letak jawatan dan bagi jawatan kepada Anwar oooooppppss... bini Anwar, Dr Wan Azizah?

Yg reti letak jawatan cuma YB Roziah.

Sebab YB Roziah tak ada utang lapok bertapok-tapok 70 juta. Tak ada janji nak buat highway ratus juta. YB Roziah tak reti urusan jual beli tanah ratus ribu juta. Tak hingin nak buat Langat bilion-bilion juta.

YB Roziah bukan macam Khalid Kidex. YB Roziah tak ada kerandut macam Khalid Kidex yg boleh dipulas-pulas HAMNO.

Dlm dunia ini susah utk kita jumpa manusia yg
berprinsip mcm YB Roziah

Friday, August 15, 2014

Jgn Cepat Stim, Yg Melompat Cuma 2, Bukan 12 Atau 20

Madu tualang power! Click here


Baru 2 ketul. Namun salute kepada ADUN Hulu Kelang dan ADUN Morib.! Tapi keadaan belum lagi menjaminkan apa-apa.

HAMNO hanya sengih cungkil gigi sambil makan kuaci. HAMNO sebagai parti paling tua bangka di Msia, rantau ASEAN, Asia dan mungkin juga dunia ini amat arif tendang terajang politik Melayu.

Macam pepatah orang tua dulu-dulu, 'ku pujuk-pujuk tak dapat, ku picit-picit ku bawak lari'. Kah kah kah!

Dalam ramai-ramai di atas, pasti ada yg kurang urat saraf dan tulang belakang bengkok. Makhluk macam inilah yg HAMNO suka, longgokkan gambar Agong banyak-banyak atas meja, gerenti esok makhluk itu akan berkata, Khalid Kidex yg menubuhkan PKR atau Ahli Parlimen Gua Musang sekarang ialah Hadi Awang!

Kah kah kah kah kah!!!

Korang Berbulu Ke Tgk Muka Ni? {Foto}

Madu tualang power! Click here


Serius aku dah berbulu. Berjambang. Beruban.

Makhluk ini telah terlalu lama duduk dalam kerusi selamat PAS. Selagi Hadi Awang ada dlm PAS, muka ini akan ada juga dalam PAS ibarat paku karat melekat tepi dinding.

Aku dah tengok muka ini dalam PAS sejak aku Tingkatan 5 lagi. That is a good 16 years! &%$k!!

Nampak gayanya pegang jawatan sampai masuk kubur.

Mahafiraun pun reti basa orang meluat dan reti basa resign. 

Thursday, August 14, 2014

Kisah Hamas Dan Khalid Kidex

Madu tualang power! Click here


Yahudi mengebom Palestin bukan main suka-suka bom. Kerja jahat itu mestilah memerlukan perancangan rapi yg memakan masa berminggu-minggu, bulan mungkin juga tahun. Dari sebijik peluru hinggalah demo dan boikot McD, semuanya telah ada dalam kocek Si Yahudi.

Sesulit mana pun rancangan jahat itu, ianya pasti akan menerbitkan riak-riak di gigi air, katil akan berkeriut, pokok akan bergoyang dan bermacam-macam lagi tanda menunjukkan sesuatu yg jahat sedang dirancang dan bakal dilaksanakan.

Pejuang Hamas pun bukan kecik anak Dia tengok asap yg keluar dari corong kilang di Israel, dah tau kilang itu buat tepung jagung atau tepung belerang untuk meriam.

Mereka senantiasa dalam keadaan siap-siaga. Berapi punggung roket Yahudi, berapi jugak lah punggung roket al Qassam.

Dalam menangani kes Khalid Kidex, PAS nampaknya tidak bersiap sedia. Tiada risikan. Tiada rancangan strategik. Segala benda strategik semua habis diborong Si Rafizi Ramli. Kita ahli PAS ibarat ayam bawah rumah, tunggu beras jatuh dari celah gelegar. Dapat la kulit bawang.

Jampi pun kena jampi jugak. Doa pun kena doa la jugak. Tapi paling penting kena buat kerja. Kena tau apa yg nak dibuat.

Mana risikan dan pasukan pencernaan maklumat PAS? Tidur ka? Kita ahli PAS ramai, pimpinan ramai, jangan la semua dok sibuk kira telur Din Ayam.

Sepatut bila keluar gambar Khalid Kidex bersalam, berpeluk dan bergambar dgn Najib, Muhyiddin dan Ongkili, PAS dah tau apa nak buat. Maksud gambar itu cuma satu, Khalid Kidex dah nak berkawan dengan lanun. Tak kan itu pun tak boleh nak baca?


Setelah Khalid Kidex dipecat dan setelah 6 EXCO PR pula dipecat sebagai timbal balas, PAS masih terkebil-kebil. Baru nak susun mesyuarat. Yg paling tak tahannya, bertarikh 17 Ogos 2014. Kah kah kah kah kah!!!!

Kah kah kah kah!  Woi, orang dah mandi-manda di Sg Langat dia baru nak susun mesyuarat.

Rumah dah ranap kena bom. Tok Penghulu Adi Bawang Besar boleh kata, "Oh... kita kena mesyuarat dulu 17hb ni, selepas itu baru kita buat keputusan samada nak bom balik atau kita lancarkan mercun thunder-clap sahaja"

Kah kah kah kah!

Dol, 
mesyuarat 17hb ni dah tau ke karipap yg mana nak order, teh cap apa nak guna? Kah kah kah kah!
Mee hoon cap masjid? Kah kah kah!

Khalid Kidex & 4 Bini Baru

Madu tualang power! Click here


KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!!!
Gatai hang no..
Kantoi.

Calon Gerenti Lingkup PR14

Madu tualang power! Click here


Dalam ramai-ramai ni, aku cuma kenal 2 orang.

Iskandar & Khalid Kidex, yg lain aku cuma kenal sebagai Yb2 dari PAS.

Malahon 5 ketul ini, nampak dari air muka macam happy. Dalam hati sapa tau. Beribu beratus umat menyumpah.

Semua malahon2 ini kita tak akan jumpa lagi PR14 akan datang, mereka ini calon gerenti kalah. Ahli-ahli PAS, PKR & DAP kompom kerat anu tak mengundi mereka lagi.

Malahon2 ini ingat undi anak beranak sepupu sepapat mereka cukup untuk memenangkan mereka. Mereka begitu bendul sebendul2nya tidak sedar yg menaikkan mereka terdiri dari pengundi DAP & PKR juga.

Nak harapkan undi PAS sahaja, balik 70an la. Kah kah kah kah kah kah!!!!

Opppps... ada satu cara kalau nak kompom menang. Pergi buat hutang juta-juta, kemudian bertanding atas tiket HAMNO.

kah kah kah kah kah!!!!

Tuan Haji Khalid Tauke Kidex Dgn Tauke Pil Kuda

Madu tualang power! Click here

Bersatulah Melayu, Yeay!

Tuan Haji Hadi Bawang  suka Tuan Haji Khalid Tauke Kidex.

Walau pun Tauke Kidex dikatakan kerandutnya dipulas akibat hutang lapok-bertapok Bank Islam.
Walau pun Tauke Kidex dikatakan terpalat-terpalit kes jual tanah kpd adinda Vincent Tan.
Walau pun Tauke Kidex dikatakan akan memandai-mandai bina lebuhraya bertol berkroni berHAMNO yg baru di Selangor.

Tuan Haji Hadi Bawang mungkin akan kecek Mat Saleh, "not proven guilty'. Kah kah kah kah!!!

Tuan Guru Haji Hadi Bawang tak suka calon p/raya Tauke Pil Kuda.

Pil kuda bahaya utk kesihatan.
Merosakkan kerandut anak muda.
Boleh merosakkan akidah.
Akan mengkucar-kacirkan ummah.
Tauke pil kuda mesti disekat segera.
Pil kuda membahayakan anak-anak ayam.

Hapa benda ni? Hapa benda punya ilmu ni? Kah kah kah kah!
Dapat ilham dari mana ni?

Kah kah kah! Din 'reban' Ayam terlebih supply telur ni.
Kah kah kah kahkah!!!

Wednesday, August 13, 2014

Anggota SPRM Wanita Yg Cun, Seksi Bergetah & Melekit-lekit

Madu tualang power! Click here

Kerandut Mario Ballotelli

Tak ramai orang macam Haji Mat Sabu. Juga berapa kerat yg boleh ikut Mat Nuar.

Dua ekor ini telah terbukti tidak takut penjara. Sejarah telah selamat merakamkan mereka ini keluar masuk penjara dalam menegakkan apa yg mereka percaya.

Mari bandingkan Haji Mat Sabu dgn Haji Khalid Kidex.

Haji Mat Sabu tak ada saham Guthrie juta-juta. Haji Mat Sabu tak ada berbijik-bijik banglo. Berbijik-bijik kereta mewah. Tak ada jawatan besar.

Manakala Haji Khalid Kidex ada hutang RM70 juta melilit kerandut. Haji Khalid Kidex nak buat empangan bilion-bilion Langat 2, dah kawtim tanah dgn adik Vince Tan, baik dgn lawyer HAMNO, nak buat highway tol baru dan macam2 lah perancangan Haji Khalid Kidex.

Tak payah pulas kerandut Haji Khalid Kidex pun tak mengapa. 

Cuma hantar kepadanya seorang anggota SPRM wanita yg cun, melecun, seksi, bergetah-getah & melekit. 

Pesan kpd anggota tersebut, sila tanya Haji Khalid Kidex, 

"Abang aji nak masuk jel? Hutang banyak2 tak mampu bayar ni salah taw..."

Kah kah ka hka kha kha kha kah kah!!!

Dol, kalau lu jadi Khalid Kidex, lu pun kasi kerandut telur sama HAMNO, suruh kasi pulas.



Kerajaan P.U.K.I

Madu tualang power! Click here


Setakat ini PAS belum betul2 kompom akan mengangkat Khalid Kidex. Cuma sekadar betul atau tidak, dipetik dari akhbar-akhbar berbunyi seolah-olah PAS akan mengangkat Khalid Kidex walau macamana sekali pun.

PAS dibawah kelolaan Hadi Awang akan mengangkat Khalid Kidex yg terpalit taik Langat 2, taik hutang Bank Islam berjuta-juta, taik lebuhraya Kidex, taik tanah Ecoworld dsb.

Kita harap ada kepala otak bergeliga dikalangan PAS yg akan berkata, jgn buat kerja bodo! Kita sebagai ahli kecil2an, berharap kerja bodo itu tidak akan terjadi.

Kerana,

PAS+UMNO+Khalid Ibrahim = PUKI

Tuesday, August 12, 2014

Bubuh Din reban Ayam, Habis Cerita

Madu tualang power! Click here


Susah sangat. Sorong sentap, sorong sentap.

Kah kah kah kah!

Tuan presideng,

seandainya....
Seandainya Mat Nuar dari awal lagi menyuarakan pendapat bahawa bakal susuk tubuh yg menggantikan Khalid Kidex ialah Din reban Ayam, mungkin keadaan tidak segawat sekarang.


Mungkin kita semua sudah boleh bersenang hati dan sama-sama menjadi nelayang menangkap ikang.

Kah kah kahkah!

Khalid Kidex Mau Jadi George Bush

Madu tualang power! Click here

Grip and grin: Mahathir Mohamed and George Bush share a moment in the Oval Office in May 2002.

George Bush kawan karib Mahafiraun masyhur dengan kata-katanya, "You are with us or against us".

Maka, Mahafiraun pun bersetuju sesangatlah dgn kehendak Bush yg ingin mengebom sampai lumat negara Iraq.



Terkini, ayat itu diulang-guna oleh Khalid Kidex apabila dia telah merasakan diri semakin serba bagus, memberikan kata dua kepada rakan-rakan PKR dan DAP yang dulunya turut sama menjulang dan memasyhur nama Khalid Kidex, samada mau kerja sama aku atau boleh berhenti dan pergi mampos.



Cilake Khalid Kidex. Cilaka ini Melayu.