Saturday, May 3, 2014

Khalid Ibrahim Punya Karut

Madu tualang power! Click here

Khalid Ibrahim suka pakai songkok.


Kadang2 songkok boleh menyembunyikan pelbagai benda.
Takkan la MB tak ada otak!
Kah kah kah kah kah kah!!














Artikel tersebut dalam Bahasa Inggeris. Ramai pembaca blog ini boleh membaca B Inggeris dgn baik, aku tahu, tapi aku berani jamin ramai yg maleh nak membacanya. Kah ka kahkah kah Betul?

Jadi dibawah ini, aku terjemahkan seterbaik yg aku boleh buat.

Menurut artikel tersebut, pokok pangkal akar kejadian Khalid MB semakin mengarut itu ialah, HUTANG.

Orang berhutang, siangnya resah malamnya gelisah.

Khalid MB utang kaw2. Juta2. Berhutang dgn Bank Islam utk membeli saham Guthrie. Kemudian culas membayar, bank pun jual segala saham itu dan ada lagi baki yg perlu ditagih dari Khalid MB.

Khalid MB tak puas hati, saman bank. Bank Islam saman balik. kahkahkahkah Padan muka!

Time Khalid MB gabra, muncul lawyer UMNO Rashid Manaf.

Entah hapa jampi si Rashid, hembus-hembus Bank Islam, maka bank pun dgn senang hati setuju Khalid MB bayar 10% sahaja dari jumlah yg dituntut. Siap boleh buat installment macam bayar motor EX5, boleh bayar 5 tahun! Kah kah kah kah!

Kebetulan pula kebelakangan ini Khalid MB dah makin senget songkoknya.

1) Dah setuju buat Langat 2 pulak dahhhh! kahkahkah dulu bukan main keluar parang.
2) Dah bantu-membantu dgn syarikat UMNO, Puncak pulak daaaah! dulu kata kawan tu tamak la, tak reti main air la. Kah kah kah kah!
3) Meluluskan tol KIDEX. Tol hapa benda pulak ni? Kah kah kah! Mampus kita.
4) Bagi projek baik cun punya kepada adik yg berbahagia Vicent Tan, si Danny Tan.

Kong-kali-kong ini semua salah Mat Nuar lah! Kah kah kah Dia yg gatal lantik kawan baik dia. Semua kawan dia last-last menutuh dia jugak. Kah kah kah!

Ini lah sebab agaknya beriya2 Mat Nuar nak pegang Sgor. Beriya2 Mat Nuar nak cover balik.

Tapi sayang, lubang ekzos Saiful BauKari sekali lagi menyambung hayat UMNO. 

Berbalik kepada cerita Khalid MB songkok senget ini, kalau nak tahu lebih lanjut baca la artikel tu. Pendek shj.

No comments:

Post a Comment

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.