Thursday, May 8, 2014

GST - Gagasan Selamatkan Tadpole

Madu tualang power! Click here


NGO pendesak makhluk amfibia lidah bercabang, PERKAtak mencadangkan supaya Zoo Taiping dan Zoo Negara mengetuai perhimpunan besar-besaran segala jenis katak dalam menyokong pelaksanaan GST - Gagasan Selamatkan Tadpole (berudu).

Presidennya seekor katak puru kulit muka tebal dan lidah bercabang 3, Broheng berkata, ia sebagai tindak balas kepada perhimpunan anti-GST 1 Mei anjuran NGO anti amfibia yang didakwanya telah mengelirukan alam rimba.

PERKAtak, katanya, akan memberi sokongan demi kebaikan seluruh rimba. 

Malah PERKAtak bercadang untuk mengadakan kenduri-kendara 44 hari 44 malam sekiranya ketua anti-GST itu masuk penjara sekali lagi.

GST penting menurut Broheng. Tiada GST, tiadalah tadpole. Tiada tadpole, tiada katak.

Tiada katak, sapa nak meraung panggil ujan? Kah kah kah kah!!!

2 comments:

  1. braheng pondan......
    braheng bapok..............
    braheng takut bini..........
    kah....kah....kah.......

    ReplyDelete
  2. Braheng..oong..oong...sikatak puru...spesis ni ular pun tak makan tau..kalau ular pun dah suka..aku pun heran mcm mana ada orang masih dok sokong dan angkat jadi ketua...

    Jap...jap..jap...oooo....ketua bagi spesis katak juga....ok lah tu..

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.