Friday, May 16, 2014

Anjing Cukup Umur & Anjing Tak Cukup Umur

Madu tualang power! Click here

Ini anjing yg cukup umur. Bijak bergeliga.

Tadi khatib khutbah Jumaat berkisah tentang Hari Guru.

Aku tak tidur time khubah, sebab tak ada isi kandungannya yg menempik2 tentang 'idop ketuanan Melayu!', 'hanya HAMNO menjaga kepentingan guru!', 'kalau tak ada HAMNO guru2 makan rumput!'

Tak ada.

Khutbahnya bernas. Berkisar tentang kisah Imam Syafie dan seorang Badwi.

Telah dirakamkan sejarah, ketika Imam Syafie memberi kuliah kepada murid2nya, muncul seorang Badwi yg kotor, comot & hamprak.

Imam Syafie bangun, menghampiri Badwi itu dan memeluknya erat.

Murid2 terkejut (bukan terkejut macam ADUN Bt Besi daaa.... kah kah kah!) dan mereka mahukan jawapan kenapa Imam Syafie memeluk si Badwi yg kotor, comot & hamprak itu?

Jawapan Imam Syafie: "Badwi itu guru saya" (MB Ganu sekarang ni bekas guru tau? Tapi tak la kotor, comot & hamprak, hensem.... kahh kah kah kah!)

Guru macam mana pulak nih?

Pernah satu ketika, Imam Syafie yg penuh ilmu didada itu musykil tentang perangai & sifat anjing. Macamana nak bezakan anjing matang & anjing tidak matang? 

Si Badwi comot & hamprak itulah yg memberikan jawapan kerana dia berpengalaman berkawan dgn anjing yg menggembala biri2nya.

Menurut si Badwi, anjing muda kencing tak mengangkat sebelah kaki. Habis keting kena air kencing. Tak percaya, perati la! Kah kah kah

Anjing yg telah matang akan dgn machonya mengangkat sebelah kaki lalu memancut-mancut keatas logo HAMNO!

Kah kah kahkah!

Khatib tu takde la sebut HAMNO, itu aku tambah. Kah kahkahkahkah!

1 comment:

  1. Hanjing politiiikkk lak gini perangee nyer..
    salam cium tangan dgn pipi
    klu merajuk, olok2 kuar parti
    tipu auta sandiwara dah jd drama basi
    'kencing' merata2 melompat2 mnjerit2 kat dlm tv
    hanya macai2 hancing jer idup mati wajib memuji

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.