Thursday, April 17, 2014

Al Ustaz Al Skrip

Madu tualang power! Click here

Don Daniyal adalah nama yg 'rare' bagi orang Melayu
Dari dulu lagi aku amat setuju bila ada org kata, 

'Ustaz-ustaz yg selalu keluar mukanya dalam t.v itu ialah ustaz-ustaz skrip'. (bukan semua la kahkahkah!)

Kah kah kah sebenarnya rumah aku tak ada t.v pun, tapi aku kerap tertengok rancangan ustaz-ustaz ini di rumah sanak-saudara.

Ustaz skrip. Lawa, hensem, putih bersih, pakai celak, berjubah labuh boleh sapu taik ayam, petah, anak-anak dara terngigau-ngigaulah. Kahkahkah!

Lepas rancangan, sekian bayaran. (bukan semua la kahkahkah!)

Petik punya petik, terpetik hadis palsu.

Mustahillah tak ada skrip. Kalau tak ada skrip, nanti ustaz bincang rasuah? Cincin 24juta? Lembu2 sekian juta? RM500juta-komisyen, RM50-rasuah? Ikan jerung, ikan bilis, Mahafiraun? Kahkahkah! Naya.

Mustahillah segala bentuk t.v di Msia ini yg dipunyai UMNO dan rakan sewaktu dgnnya akan mempelawa Nik Aziz, Ahmad Awang atau pun Ustaz Mat Sabu berceramah. Kan?

Ingat lagi ustaz yg power nih?

6 comments:

  1. mat sabu tu ustazke

    ReplyDelete
  2. ostad power........
    powernya dia tinggal lobang lama cari lobang wasini.........
    kah.......kah....kah......

    ReplyDelete
  3. hanya ostad bodek akan keluar tv.........
    kah.......kah......kah.....

    ReplyDelete
  4. Ada satu jenis lagi. Tak masuk TV tapi duit banyak masuk, binipun banyak. Kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Sume rakyat nampak TERANG jelas tindas/zalim/jenayah dgn khianat fitnah lucah RASUAH beratus2 billion....tol2 PTPTN AP PKFZ NFC perwaja dll..

    tetapi, ada ostad paling fakeh no.1
    ostad fakeh yg pakai jubah sorban nih hanya NAMPAK pil kuda
    org sebuk pasal bahaya umporno,,dia sebuk pasal kominih
    dia NAMPAK pil kuda dan kominih dekat sgt dgn pru tuuu!

    org sebuk pasal integrity dan TRANSPARENCY
    puak2 fakeh nih sebuk ddlm GELAP ber ug2 sembunyi2
    sembunyi2 pulak tu dgn setan2 yg dah pun RAKYAT kenali

    untunglah umat dan RAKYAT dpt ostad fakeh hudud mcm nih!
    skrip,,skrip yg nih hanya dpt ddlm tahajjud dan istikharah he he!

    ReplyDelete
  6. Bt apa kutuk or perlekehkan..dpt dosa..yg penting doa utk kebaikan..ustaz pun mcm kita semua..org biasa yg tak lari drp buat kesalahan...

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.