Wednesday, April 30, 2014

Tarbaek Dari FB: Berita Beromen Masuk Muka Depan

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB Asuwadi Ismail

Kah kah kah kah kah!

Hapa punya bangsat Harian Metro. Sama dgn Utusan Malysia.

Utusan Malaysia ada lubang ekzos Saiful BauKari, Harian Metro ada cerita beromen.

Tapi, orang politik pangkat2 besar tak beromen ke? Tak pernah pun kena tangkap keluar suratkhabar?

Kah kah kahkah!!!

Cerodik Buah Pelior 3

Madu tualang power! Click here
Obama

Tuan Pengerusi Protong harus sedar, tanpa campur-tangan kerajaan, Protong dah lama tertiarap makan pasir.

Protong tak mampu bersaing dgn kereta Jepun/Korea. Bandingkan power-window cukup la. Kah kah kah kah!!!

Protong ini terus wujud disebabkan ianya hasil ilham mimpi berahi Mahafiraun yg berkehendakkan kereta nasional. Itu saja. 

Kalau mimpi berahi Dolah ZZ, dah lama bungkus. Kah kahka kah!


He also lamented on the lack of support from Malaysians to buy Proton products. “Look at the Japanese and how they are supporting their carmakers. Another example is South Korea, which supports local players like Samsung and Daewoo. I don’t understand why Malaysians are not supporting Proton,” said Khamil.

Pala bana. Nak support macam mana lagi?

Kita pun tak tahu la dia ni nak kencing sapa.
Pun kita tak tahu jugak kencing dia ni berterabur atau berbuih-buih!
Kah kah ka kah kah kah!!!!


Cerodik Buah Pelior 2

Madu tualang power! Click here

"Kereta kita baguih! Depa tu yg tak tau bawak kereta"

Menurut statistik, Protong telah dijual ke se antero dunia. Kah kahkah kah! Hidup Protong!

Protong telah memasuki pasaran 25 negara. Woooo hebat!

Tapi untung ciput bawah 5%. Kah kah kah kh!

Ini meniaga kereta ke hapa?!?? Kah kahkah kahkah

Mamat Acheh meniaga kedai runcit pun untung 3% tiap2 bulan.

Appa daaaa pooooodah!

Tuesday, April 29, 2014

Cerodik Buah Pelior

Madu tualang power! Click here


"kita perlukan industri besi buruk sendiri"

Kita kena tanya Pengerusi Protong, dari hati ke hati. 

Pengerusi Protong kena jawab dgn ikhlas seadanya.

"Tuan Protong, 

tuan kencing berlarikah?
tuan kencing berdirikah?
tuan kencing tak lawas?
tuan kencing bertabur-tabur?
atau tuan selalu menahan kencing? Dapat batu karang tau. Kah kah kah kah!
atau tuan nak kencing sapa ni??

Nak kencing sapa lagi, kalau kereta dah memang hamprak. Kalau tidak kerana rakyat jelata, Protong itu sudah kepunyaan Ravi tauke kedai besi buruk.

Masih nak kencing rakyat jelata, 
jual di negara asing macam jual biskut
jual di Msia macam jual kapalselam.

Itu la jgn menggigil lepas kencing,
repair la dulu power-window wooi!
baru boleh sebut 'export'.

Kah kah kah ka hkah kah kahkah ka hkah kah!!!!

Habis La Nepal

Madu tualang power! Click here

Ini amoi Bangla

Habis la. Habis la Nepal.

Bukan setakat amoi-amoi Nepal, dgn gunung-ganang Nepal habis kena jual.

kah kah kah kah!

"Ibarat ketam mengajar anak berjalan betol.
Ibarat Msia nak mengajar Nepal jgn makan rasuah."

Kah kah kah kah uwek, uewek, uuuweek, kahkahkahak kahak kahkahkah!!!

Sedih La Kalau Macam Ni

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari Tukar Tiub
Tak patut.
Kalau sedap, makan sama-sama.
Kalau gembira, senyum sama-sama.
Kenalah kita berduduk sama rendah, tinggi sama berdiri.
Kalau ketawa, kahkah kah kah kah sama-sama.
Kah kah kah kah!


Ada Sejuta Rakyat Msia Di Luar Negara

Madu tualang power! Click here

Ada yg berkerja sebagai kuli-kang di negara orang. Ada yg berkerja bagus-bagus dan berjaya; doktor, lawyer, jurutera, pharmacist, professional la kata orang sekarang.

Ada juga yg masih belajar dan besar kemungkinan mereka juga tidak mahu pulang mencari makan di Malaysia.

Rugi Malaysia sekiranya terus mengharapkan Mat Bangla yg kekurangan skill untuk membangunkan negara.

Cara terbaik untuk memujuk mereka yg sejuta itu pulang?

Humbankan UMNO.

Betul. Humbankan UMNO.

Sila baca artikel ini. Dikupas bernas.

Akhir kalamnya? Humbankan UMNO/BN ialah penyelesaiannya.



Monday, April 28, 2014

Berapa Kita Bagi Mohtar BauKari Setiap Hari?

Madu tualang power! Click here


Dapat conquer beras. Masyuuuuuk.
Dapat pegang Pejabat Pos. Masyuuuuuuuk. Kah kah kah!!!
Dapat pegang Protong. Masyuuuuuk.
Dibagi pulak pelabuhan. Lagi la masyuuuuuuk.
Puspakom pun dia sapu.

Buat kerja amal bagi pendidikan percuma, tak larat. Letih... kahkahkah!
Lim Kok Wing makin kaya raya.
Mana tahan buat kerja amal. Benda pahala ni tak nampak di mata kasar. Kah kah kah kah!
Tara masyuuuuk.
Mati pun lambat lagi.
Kah kah kah!!!

Ter'hancai-boncai-hamprak' Di Dunia

Madu tualang power! Click here

'Lodeh Pak Mat londeh, londeh anak Pak Saleh'
Cucu Osman Janggut kaki letih hingus meleleh!
Ewah!
Kahkahkahkahkahkah kah kah kah kah kah!!!!

Kenapa Spore bagus dan kenapa kita selalu kena kencing?
Dari kes air Johor berharga 3 sen/1000 liter, kah kah kahkah!
hingga ke Tanah KTM,
dan Pulau Batu Putih.

Jgn lupa MAS & SIA diberanakkan pada hari yg sama.
SIA sudah keliling dunia & keliling bulan.
MAS tiap2 tahun rugi, hutang keliling buah pinggang. Kahkahkahkah!!!

Universiti Spore semua top ranking dalam dunia.
Student Spore semua top.
Tadika Spore pun top.

Universiti kita pun top juga, mana boleh kalah! Kah kah kah kha hkah!!!
Kita buat rekod donut terbesar dalam dunia.
Susun piring dalam stadium.
Sandwich paling panjang dalam dunia.
Atur popia terpanjang di dunia

Beraerobik paling lama dalam dunia pun ada! kahkahkahkah!!! Baru je buat di UKM.
UKM? Kahkahkahahkah!!!

Sebenarnya,
dunia ini masih bersimpati kepada M'sia.
Kalau tidak, sudah lama kita dinobatkan, paling 'hancai-boncai-hamprak' dalam dunia.

Sunday, April 27, 2014

Hapa? I Would Rather Walk Alone?

Madu tualang power! Click here

Kahkahkahkah! Chelsea 2-0 Liverpool.

Another one bites the dust!


Lokasi Alternatif Himpunan Anti-GST

Madu tualang power! Click here


Mari kita sama-sama teka di mana HAMNO akan bagi Himpunan Anti-GST akan berhimpun.

Gua Niah.
Gua Tempurung.
Rel keretapi Gemas-Seremban.
Kebun Getah Guthrie.
Felda Keratong.
Stadium Merdeka.
Stadium Shah Alam.

Supaya peserta himpunan boleh terpekik terlolong syok sendiri, tara sapa pun tahu.

Itu yg HAMNO ndak sangat.

Yg dia tak bagi sangat ialah Dataran Merdeka, sebab satu dunia akan tahu kerana kedudukannya yg strategik dan senang para wartawan membuat liputan.

Fala vutoh GST.

FALA VUTOH GST!!!

Gambar Yg Menyakitkan Hati Mahafiraun

Madu tualang power! Click here


Gambar ini bukan bertujuan utk mengecikkan hati Wak Sembab. Wak Sembab ok. Tapi Wak ngomong cowo. Obama tak paham.

Gambar ini bertujuan utk menyiat-nyiat kerandut Mahafiraun. 

Mahafiraun mesti frust sebab bukan budak pala botak dia yg mengiring Obama. Dlm masa yg sama Najib bagitau, "ikut suka aku lah!" Kahkahkahkah!!

Paling perit bagi Mahafiraun, si KJ ini jugaklah yg melingkopkan anaknya dulu.

Si Kj ini pulak menantu Dolah ZZ. Kah kah ka hkah kah!!!!

India Suda Tara Percaya Sama Msia

Madu tualang power! Click here


Sapa nak percaya, kalau kapal terbang lalu atas rumah pun tak sedar?

Kah kah kah kah bukan musim manggis dikatakannya dia dah terberak-berak kulit manggis kerana terlalu banyak manggis.

Sapa nak percaya? Org cakap Laut Cina Selatan, huru-hara berangkut segala barang. Org cakap di Laut Hindi, kumat-kamit menyebut Laut Hindi. Kah kah kahkah!

Jangan tak tau, semasa operasi mencari MH370, India ialah satu2nya negara yg tidak membenarkan perairannya diselongkar sesuka hati. 

Read more HERE


MU 4-0 Norwich

Madu tualang power! Click here


Saturday, April 26, 2014

Tarbaek Dari FB: Zina Is Cheap

Madu tualang power! Click here

Zaman sekarang punya kenduri,

1. Keluarga pengantin kena pakai satu warna.
2. Bunga telur dah diganti dgn beg kertas penuh dgn gula-gula, sumi, muruku, kondom.....oops! kahkahkah!
3. Pelamin is making a comeback. Ada banyak kedai sewa pelamin. 
4. Kemudian ada jurugambor khas. 
5. Ada deejay yg mainkan lagu-lagu orang kawin, selang-seli dgn nasyid.

Semua diatas bukan dapat free. Dari celah Bedah mana MB Perak tetiba setuju nak sponsor? Kah kah kah!

Tak cukup duit jawabnya utang la.


Zaman kakak aku menikah tahun 80an dulu;

1. Keluarga pengantin pakai la baju apa pun, tak ada dress code.
2. Bunga telur wajib. Ianya juga amat murah berbanding dgn beg kertas yg ada kondom sprt di atas. kah kah kah!!!
3. Pelamin buat sendiri. Ikut kreativiti sedara-mara. Satu sen tak keluar duit upah.
4. Jurugambor terdiri dari sanak-sedara yg ada kamera. Volunteer punya kerja. Cuma dia mintak duit untuk bayar duit cuci di Kedai Gambor Lido di Kuale Kangsor. Kah kah kah
5. Deejay upahan pakai spek hitam tak ada. Yg ada waktu itu cuma Pak Penanggah merangkap Deejay Kampung. Mikrofon pun tak ada, terjerit-pekik la pak cik ini dari pagi membawak ke malam. Kah kah kah kah!!!

Aku punya kenduri,

Rezeki aku dimurahkan Allah. Merisik tak payah, bertunang tak payah, hantar-hantar wakil tak payah..

Dating dgn hand-phone Nokia 3310 selama tak sampai setahun, kemudian menikah. Kahkahkah!!!

Ladzat. 

Friday, April 25, 2014

Adakah Berkabung Itu Dianjurkan Islam, Ada Sesapa Tau?

Madu tualang power! Click here


Dah berpuluh-puluh tahun merdeka. Dah berapa kali  tukar Kepala Agama Islam.

Dan entah berapa ratus kali mufti naik jawatan, turun jawatan, bersara atau masuk kubur, baru sekarang ini difatwakan menyebut 'Rest in Peace' itu tidak elok sesangat bagi umat Islam.

Kalau si Karpal itu ahli MIC, isu ini timbul?

Hapa benda pulak dgn kerja 'berkabung' yg HAMNO selalu buat? Bendera sekerat tiang sekian2 minggu. Pakai hitam satu badan untuk sekian jangkawaktu.

Bukan mengikut cara kapir ke, berhitam2 seluruh badan? Sedih sangat la kononnya tu... kahkahkahkah!!!

Dan paling bangang sekali, songkok elok2 dililit dengan reben putih. Kah kah kah!!!

Kerja berkabung-kabung ini kita kutip dari mana?

Tarbaek Dari FB: Mazidul Diabetes

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah kah!!!

Diabetes?? Kesian...

Barang naik tak? kah kah kahkah!


Thursday, April 24, 2014

Perangai Cina

Madu tualang power! Click here


Yang aku tau, Cina tak mandi pagi. Itu lah pemahaman aku tentang tabiat pagi orang Cina. Bangun pagi, berak, pemalas mandi & mencekik sarapan.

Ini aku tau dari member2 sekolah & teman sekerja dulu. Bukan auta.

Si pokaimak Jeff Ooi mungkin spesies Cina yg mandi pagi. Juga mungkin spesies tidak lagi menggunakan kertas suratkhabar untuk basuh berak.

Dia kuat mandi, macam Melayu.

Dia juga makan menggunakan tangan, tak guna ranting atau buluh lagi. Kah kah kah!

Pokaimak Jeff Ooi.

Mana satu lebih pokaimak, Jeff Ooi atau perjanjian jual air 3 sen/1,000 gelen dengan Spore?

Iya tuan2 & puan2,

Dah beratus tahun kita jual air 3sen untuk 1,000 gelen ke Spore. 

Kita nak mandi junub pun payah, sedangkan Lee Kuan Yew lap taik mata pun bukak air paip.

Kahkahkahkahkah!!!


Berbanggalah Melayu!

Madu tualang power! Click here


Hidup Melayu! Hidup Melayu! 

Tak kira la Melayu ori ka, Melayu celup ka. Janji ada bunyi Melayu.

Biar berjuta kais pagi sampai malam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya.

Bagi apa dia hendak. Nak Protong, dapat Protong. nak meniaga beras, bagi conquer beras. Nak Pejabat Pos? Ambik lah. Nak keretapi, tunggu sat lagi nanti dapat la tu. Nak conquer gula? Boleeeh!!!

Nak Pelabuhan P Pinang? Ambiiiik lah! Apa ada hal, ini Tanah Melayu.

Biar berjuta kais pagi sampai malam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya. Kahkahkahkah!

Bangga la sikit. Ada Melayu tauke bank di Tanzania. kah kah kah! Bangga la sikit anak Melayu bukak bank. Ada masalah ke?

Angkat songkok tinggi-tinggi semua! Kah kah kah!

Biar berjuta kais pagi sampai malam sampai lebam tak apa asalkan ada Melayu kaya-raya. Kahkahkahkah!

Ini baru 2 ekor.

Sapa kata Robert Kuok terkaya di Msia? Sapa? Kah kah kah!

Mahafiraun dan anak-anaknya nak letak kat mana?

Wednesday, April 23, 2014

Pun Salah Anwar Ibrahim!

Madu tualang power! Click here

David Moyes dah kena guni! Kahkahkah

Salah Mat Nuar la ni.
Ini Mat Nuar punya kerja la ni.
Mat Nuar ejen Glazer.
Mat Nuar dpt komisen RM500 juta nih!
Nak buruk2kan Msia lagi la ni.
Ni sebab Sgor tak ada air la ni.
Kahkahkahkahkah!!!

Moyes Gone

Madu tualang power! Click here



As was reported yesterday, David Moyes is no longer Manchester United manager.

The club released a short statement at 8.30am this morning saying: “Manchester United has announced that David Moyes has left the club. The club would like to place on record its thanks for the hard work, honesty and integrity he brought to the role.”

Last night someone at the club, believed to be Ed Woodward, briefed the country’s press to let them know that Moyes would be leaving the club. There were suggestions that the club needed to wait until it was mathematically impossible for us to play in the Champions League next season before making the decision, which reduces how much the club needs to pay out to Moyes.

Whilst, like many fans, I believed Moyes had to be sacked, it’s disappointing to see the way the club has gone about it. Was it really necessary to leak it to the press yesterday? What does that achieve? For all Moyes’ failings as a football manager for a club aiming to be at the top, he has always come across as a decent enough bloke and you have to wonder what the point in humiliating him is.

Louis van Gaal and J├╝rgen Klopp have been linked with replacing him, although rumours suggest that Ryan Giggs will take charge for the remaining four games of the season, with Nicky Butt alongside him.

Tuesday, April 22, 2014

Mahafiraun Suka Main Air

Madu tualang power! Click here



Antara cara paling afdal utk menge'pow' kantung kerajaan ialah buat empangan.

Tidak pelik jika buat empangan;

a) gerenti budget lari dan nak lagi.
b) gerenti lambat. Lagi lambat, lagi budget baru akan sampai.
c) gerenti membazir, telah di wartakan sebagai projek tipu. Sila rujuk di sini.

Iya. Betul. Projek gerenti tipu.

Sebab itulah, selain dari suka main tempat tinggi (KLCC), main besi buruk ((Protong), Mahafiraun juga suka sangat main air.

Tanyalah orang Sarawak. Tanya orang Penan & orang Iban. Habis banjir, berlendir, berlengas, berair orang Iban & Penan kena main dgn Mahafiraun.

Projek main air Mahafiraun yg terhebat dalam dunia ialah projek Empangan Bakun. 

Projek ini ialah projek pakatan Mahafiraun, Taib Mahmud & Ting Peg Khing.

Projek ini telah berjaya memprojek entah brapa juta ekar tanah adat suku Penan, Melanau, Iban dsb di Sarawak.

Tanyalah orang Sarawak, apa hasil empangan Bakun?

Air free? Api elektrik murah? Ikan murah di pasar?

Kemudian tanya lagi, PRU baru ni hangpa undi BN ka? Kahkahkahkah!!!

POLL: Who do you want to replace Moyes?

Madu tualang power! Click here


The picture that got Moyes sacked?

Madu tualang power! Click here

BlrbmdMCYAAjNg2


During United’s 2-0 defeat against Everton yesterday, the man David Moyes appointed to be assistant manager was seen with a little booklet. “Set Plays”.

Reports are suggesting that Moyes is about to lose his job.

Sunday, April 20, 2014

Ke Dalam Lagikah Mat Nuar?

Madu tualang power! Click here


Bukan Karpal seorang yg termenung panjang dalam mahkamah. Di kala ini DS Anwar juga mesti menung panjang.

Sapa yg sanggup ganti Karpal? Dgn segala fail bertimbun, surat2 dan segala mak nenek titik bengik perbicaraan kes menyondol lubang ekzos Saiful BauKari yg pasti perlu disemak semula oleh mana-mana peguam baru yg dilantik.

Keduanya, sapa lagi yg berpengetahuan & berkebolehan spt Karpal untuk bertembung dgn UMNO/BN dalam keadaan padang yg sentiasa senget.

Jadi bila Anwar berkata, pidatonya itu mungkin antara yg terakhir, ianya masuk akal. Mungkin Mat Nuar pun sudah terbau-bau hancing haringnya jamban penjara. 

Di Permatang Pauh, khabarnya seolah2 akan ada p/raya kecil. Bendera2 UMNO/BN sedang giat diagih-agihkan. 

Kebetulan, kan? Time penting mcm ini lah pulak Karpal dicabut nyawanya.

Saturday, April 19, 2014

Tarbaek Dari FB: Spesimen UMNO Bodo

Madu tualang power! Click here

Malu orang kampung.
Malu sanak sedara.
Malu mak bapak.
Malu anak bini.

Kalau reti basa malu la. Kahkahkah!


Friday, April 18, 2014

Lanun-lanun Semua, Mari!!

Madu tualang power! Click here


Jambatan ke-3 ke Spore? Mana jambatan ke-2 nya? 

Jambatan bengkang-bengkok Mahafiraun tak jadi dibuat angkara Dolah ZZ, kini ada pulak jambatan ke-3?

Mari lanun-lanun!

Tauke simen, tauke batu, tauke besi, tauke pasir dan paling penting, tauke air liur. Ini projek biliun-biliun.

Dan mari kita renungkan sejenak kalau berpandukan perangkaan REHDA, berapa kerat Melayu yg untung?

Sayur akan jadi mahal, nasi goreng naik harga, sewa rumah rumah mahal, sewa kedai mahal, semuanya akan jadi bertambah mahal dgn kemasukkan dollar Singapura. Ke mana Melayu nak dihalakan?  

Betullah kata pepatah-petitih, 'dimana UMNO kuat disitu Melayu kena perambat.'

Body Benggali

Madu tualang power! Click here


Ada satu body Benggali baek tarbaek punyo!

Benggali Selangor. Tapi tak ada gambar, mintak maaf.

Barang baek suda pasti mahal la.

Mau? Syarat, mesti pakai stokin kuning.

Kalau tak ada stokin kuning, tak boleh aahh ah aah aaah. Kah kah kah kah!!!

Kah kah kahkah!

Budi Benggali

Madu tualang power! Click here

Setelah WTC New York tumbang dibom oleh Amerika sendiri, dunia telah dimaklumkan ini kerja orang Islam. Orang Islam jahat. Orang Islam suka membunuh diri dgn alasan jihad.

Tetapi hasil propaganda itu terbalik, rakyat Amerika berpusu-pusu mencari apakah sebenarnya Islam bukan semakin membenci Islam.

Dan sejak kes 9/11, semakin ramai orang Amerika yg celik Islam. Quran berlipat kali ganda terjual.

Karpal pernah berkata 'langkah mayatnya dulu kalau nak laksana hudud'. Dah dia bukan Islam! Mcm mana dia nak suka hudud. Pemahaman pun kurang. Lantak pi la!

Tapi harus diingat, suara Karpal itu telah banyak membuka medan penerangan utk PAS memberi penjelasan tentang apa itu Hudud. UMNO boleh dgr apa itu hudud, Cina India boleh dgr apa itu hudud. 70an dulu ada tajuk hudud dalam tv & paper? Tarak.

Hasilnya, hudud telah mendapat publisiti meluas. PAS dapat tumpang sekaki.

Hudud bukan bab kerat tangan & lontar batu sahaja. 


Karpal bukan Islam manakala Mahafiraun orang Islam.

Mahafiraun yg tak makan babi, yg bersunat 'yahanu'nya, bapak Islam India mari, datuk Kerala Islam mari, mak Melayu Islam, boleh kata ramai kudung dan habislah batu kalau hudud dilaksanakan.

Tak ke pokaimak punya Mahafiraun?

Thursday, April 17, 2014

3 Benggali

Madu tualang power! Click here

Ada 3 Benggali yg begitu berpengaruh kpd aku sejak aku pandai makan sendiri, tengok TV dan baca paper.


Benggali Roti.

Benggali ini akan keliling kampung waktu petang menaiki motor bawak roti. Roti untuk minum petang atau untuk makan pagi esok hari.

Benggali2 ini sudah tak ada lagi sebab tua atau pun anak2 dah kaya raya jadi doktor atau lawyer.


Benggali Suara Sedap

Harjit Singh Hullon bekas pembaca berita RTM. Dia punya suara dan sebutan kalah orang Melayu. Aku pun tak tau dia ni entah di mana sekarang.


Benggali DAP

Waktu dulu aku amat pelik kenapa Karpal Singh duduk dalam DAP parti Cina? Zaman itu aku tak tahu hapa benda itu prinsip.

Malang sekali sejarah tidak sempat merakamkan Karpal Singh bersoal dgn Mahafiraun didalam Mahkamah. Amat ralat.

Sekiranya terjadi, aku berani kompom terberak-tercirit-terkencing-terkincit cair Mahafiraun.

RIP Karpal.

Al Ustaz Al Skrip

Madu tualang power! Click here

Don Daniyal adalah nama yg 'rare' bagi orang Melayu
Dari dulu lagi aku amat setuju bila ada org kata, 

'Ustaz-ustaz yg selalu keluar mukanya dalam t.v itu ialah ustaz-ustaz skrip'. (bukan semua la kahkahkah!)

Kah kah kah sebenarnya rumah aku tak ada t.v pun, tapi aku kerap tertengok rancangan ustaz-ustaz ini di rumah sanak-saudara.

Ustaz skrip. Lawa, hensem, putih bersih, pakai celak, berjubah labuh boleh sapu taik ayam, petah, anak-anak dara terngigau-ngigaulah. Kahkahkah!

Lepas rancangan, sekian bayaran. (bukan semua la kahkahkah!)

Petik punya petik, terpetik hadis palsu.

Mustahillah tak ada skrip. Kalau tak ada skrip, nanti ustaz bincang rasuah? Cincin 24juta? Lembu2 sekian juta? RM500juta-komisyen, RM50-rasuah? Ikan jerung, ikan bilis, Mahafiraun? Kahkahkah! Naya.

Mustahillah segala bentuk t.v di Msia ini yg dipunyai UMNO dan rakan sewaktu dgnnya akan mempelawa Nik Aziz, Ahmad Awang atau pun Ustaz Mat Sabu berceramah. Kan?

Ingat lagi ustaz yg power nih?

Wednesday, April 16, 2014

Zunar: Tian Chua Guna Samseng

Madu tualang power! Click here

Terbaek dari Zunar


Kah kah kah kah! IGP pun kena main.

Rafizi Pun Termasuk Geng Geli Jugak

Madu tualang power! Click here
3 ketoi lauk


Ini poyo. Riak. Barua. Ini 3 ekor geng geli.


Aplanchaw?!?

Berlagak. Macam bagus. lebih tepat lagi macam haram. Ingat senang sgt menang PRU?

Tidakkah mereka sedar, PAS Kedah kendalian Ustaz Azizan cuma tahan sepenggal. Pun lingkup.

PAS Terengganu kendalian Tuan Guru Presiden kita sampai sekarang tak dpt ambik balik Tganu. Lama, cantek, baek punya lingkup.

Ingat senang?

Tuesday, April 15, 2014

Berita PANAS!!!: Rosmah. Lutut. Menggeletar. Terkejut. Lemah. Badan.

Madu tualang power! Click here

11:15AM - 15 Apr 2014

Rosmah: Saya terkejut, lutut menggeletar, badan lemah

Dicedok dari Malaysiakini

Mulai hari ini laman sosial akan berdengung dan berkicau dengan perkataan di atas. Kah kah kah!

Perkataan-perkataan di atas ialah kata-kunci untuk berita dalam dan luar negara untuk seminggu bahkan mungkin  berbulan-bulan akan datang.

Ingat tu;

Rosmah. 
Lutut. 
Menggeletar. 
Terkejut. 
Lemah. 
Badan.

Kolej Arab+Melayu+Islam al BauKari vs Kolej Cina

Madu tualang power! Click here

Kolej  Cina

Kolej Arab+Melayu+Islam

Idop Melayu!!! Idop Melayu!! 
IdopKetuanan!

Rupa2nya ada Kolej Arab+Melayu+Islam kah kah kah! Aku pun tau melalui blog Greenboc.

Tapi dah bengkrap. Padan muka. Kah kah kah!

Kolej Arab+Melayu+Islam al BauKari ini kepunyaan Mohtar al BauKari. Tauke beras satu Malaya. Tauke Proton. Tauke pelabuhan. Bercita-cita nak ambik KTM. Mungkin tak lama lagi MAS pun dia sapu.

Antara punca2 kolej ini bengkrap ialah kerana;

1. Kursus ntah hapa-hapa yg ditawarkan.

Contohnya;
Asas membaiki mesin taip.
Kelas jahitan dan kuih bahulu.
Elektronik-membaiki h/phone Nokia 3310
Karangan dan surat kiriman.

2. Pelajar yg mendaftar datang dari latarbelakang UMNO/BN.

Pergi kelas malas tapi nak markah tinggi.
Bodoh tak boleh diajar.
Yuran tak bayar, semua mintak kerajaan settlekan.

3. Ambik pelajar dari Afrika.

Nigeria, Selatan Sudan, Kenya, Zimbabwe, Congo dsb.
Ini semua penyangak. Habis kucar-kacir univesiti.
Dia datang bukan nak belajar, tapi nak jual dadah.
Sambil2 ambik peluang mengawan dgn pompuan Melayu yg senang kena ayat.

Idop ketuanan!

Monday, April 14, 2014

Fala Vutoh GST! - Bah 2

Madu tualang power! Click here


Sayang seribu kali sayang, PAS ketandusan tokoh bergeliga macam Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli. Manakala DAP boleh berbangga Tony Pua berada dalam kelompok mereka.

PAS ramai tokoh muda, cuma setakat ini tokoh copy-paste.

Maka kita sekalian ahli PAS dapatlah menumpang cebisan-cebisan kulit bawang idea bernas Rafizi.


UMNO kata, "GST dah dibuat di Spore, Finland, Swiss, German, Iceland... jadi kita pun kena buat". Ini hujah bangang.

Kalau iya nak tiru ponggong putih kutip cukai, kenapa tak tiru sekali jenis2 cukai yg dilaksanakan si ponggong putih?

Contoh;

1) Cukai monopoli/windfall tax. 
Cukai ini special untuk Ananda dan Mohtar al BauKari.

2) Cukai jutawan/mahafiraun/super rich
Cukai dikenakan lebih tinggi kepada golongan kaya. Yg Msia buat ialah, semua kena 24%. Aplancaw?!??

3) Cukai kekayaan bertambah
Cukai ini utk golongan yg berurusniaga hartanah dan pasaran saham sebagai contoh. Hartanah jual, saham naik, buat untung; kenakan cukai kaw-kaw.

Kah kah kah kah kah!!!

Kalau tak kerana Rafizi, aku tak tau ada cukai monopoli.

Yg aku tau, monopoli nak jadi calon PRU. Anak nak jadi calon, menantu nak jadi calon. Kah kah kah! Penyakit nak jadi calon ini universal. Lagi dekat orang itu dgn presiden, lagi senang.

Bukan dalam UMNO, MCA, DAP, PKR shj, dalam PAS pun ada. Jangan nak kencing la. Kah kah kah!!

Replika gergasi fala vutoh semulajadi