Wednesday, December 31, 2014

Banjir 2014: Sekeping Gambar Buat Penginsafan

Madu tualang power! Click here

Dol,

Gambar di bawah ini telah berlegar2 di FB 2-3 hari lalu. Cuma aku tak post sebab tak tau apa nak dicaptionkan.

Tambahan pulak budak ini pun baya-baya anak aku. Tssskk...isssk..isk.. Anak2 aku kenyang, budak ini berlapar, basah kuyup bawak Maggi. Astgh....

Dol, lu memang brutal la kalau tengok gambar budak bawak Maggi ni pun, bijik mata lu tak keluar air.



Malahon 2 ekor ni dah balik belum?



Saturday, December 27, 2014

Sapa Menarah Hutan Kelantan?

Madu tualang power! Click here


Sapa pun tak tahu tauke mana, taikun mana, chukong mana.

Kita tunggulah kot2 Husam Musa berkesempatan bersuara. Dulu pun dia dah bising2 bab pembalakan ini.

Friday, December 26, 2014

Tuesday, December 23, 2014

Anak Rosyam Nor Masih Bernasib Baik

Madu tualang power! Click here


Bab-bab diskriminasi ini, kita umat Melayu tak boleh cakap banyak sebenarnya.

Dari segala segi kita telah jauh ketinggalan.

Tengoklah kiri kanan, kedai/bangunan sapa punya? Berapa kerat tauke Melayu, berapa ratus ribu kerat tauke Cina?

Tak kan Melayu masih tak sedar?

Dulu-dulu, keutamaan diberkan kepada mereka yg berkebolehan berbahasa Inggeris.

Kemudian sekarang ini dia mintak pulak kebolehan bertutur dalam Mandarin. Kah kah ka kah!!!
Tak kan tak paham2? Dia nak bangsa dia la maknanya tu.

Kalau boleh cakap Cina, dia akan tanya boleh tulis huruf Cina? Kah kah ka hkah!!!

Kalau tulis huruf Cina pun boleh, ini sudah lebey! Kah kah ka kah!!!! 

Anak Si Rosyam tu kira nasib baik tak dimintak bukak seluar.

Sebab tak lama lagi, keutamaan akan diberikan kepada mereka yg tak bersunat. Kahkahkahkah!!!

Appppa raaa! Nak kerja di Hamley's. Nak kerja duduk dalam air-cond. Nak kerja pakai cantik2.

Try la bawak teksi. Kah kah kah kah!!!

Sunday, December 21, 2014

The Man Who Said F*** Off to Mahafiraun, the Late Ani Arope

Madu tualang power! Click here



Then prime minister Mahafiraun was the man who “engineered” the rise of IPPs.

“There was no negotiation; absolutely none. Instead of talking directly with the IPPs, TNB was sitting down with the EPU. And we were harassed, humiliated and talked down every time we went there.

“After that, my team was disappointed. The EPU just gave us the terms and asked us to agree. I said no way I would,” Ani reveals in his recently released memoirs.

Ani, who was under a lot of pressure to sign the agreements, felt the deal was morally wrong and lopsided.

“If it is legal and not fair, I will not do it. If it is fair and illegal, I still won’t do it. It has to be legal and fair,” he says.

Sharp hike in power tariffs

According to Ani, TNB at that point was producing electricity at 8 sen a unit (kWh) and this could be delivered at 17 sen per unit.

However, the IPPs were producing electricity at 23 sen per unit, therefore TNB would need to charge consumers no less than 30 sen per unit.

Go to Lim Kit Siang to read the whole article.

Tuesday, December 2, 2014

Gambar Mengerikan Sempena Perhimpunan Agong HAMNO

Madu tualang power! Click here



Mana satu Kitol? Mana satu Mandeliar?
Adakah kedua mereka ini berasal dari Kerala?
Kah kah kah kah kah kah!!!

Kesian member2 kat Penang.
Habis ditipu Anwar,
digoreng Lim Guan Eng,
dikelentong Mat Sabu.

Kah kah kah kah kah kah!!!

Buah 'coco bottom'.
Byk terdapat di Pulah Seychelles

Monday, December 1, 2014

Madu Tualang Asli

Madu tualang power! Click here

Madu Tualang
RM150-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.

Madu Kelulut Putih
RM220-00 sebotol.
Penghantaran dibuat melalui
Pos Laju.


Sekiranya berminat,

1. Isikan ruangan komen di bawah atau,

2. PM saya di Facebook atau,

3. PM saya di Facebook Page atau,

4. Bank-in bayaran ke akaun Maybank 5122 0481 2986 dan e-mailkan alamat surat-menyurat terbaru ke pokobondo@yahoo.com.


Madu tualang ialah madu lebah yg dipungut dari sarang lebah yg dibina di dahan-dahan pohon tualang.

Pohon tualang adalah antara pohon-pohon yg tinggi di dalam hutan.

Oleh kerana ketinggiannya, bukan sebarangan lebah yg berupaya terbang tinggi berulang-alik ribuan kali menghantar madu ke sarangnya.

Justeru, hanya lebah yg terbaik akan membina sarangnya di dahan pohon tualang seterusnya menghasilkan madu yg terbaik.


Madu tualang yg saya pasarkan ini diperolehi dari seorang pengumpul madu di Bachok, Kelantan. Beliau telah berkecimpung  didalam bidang ini sejak puluhan tahun 

Beliau menumpu hutan-hutan di Kelantan dan Pahang dalam pengumpulan madu tualang tersebut.

Hasilnya ialah madu asli yg tidak dicemari bendasing.



Monday, November 24, 2014

Melayan Bekas Ketua Hakim Negara Pun Syok

Madu tualang power! Click here

Dicedok dari Malaysian Insider

Bekas tuan hakim,

kahkahkahkah!

kalau setakat nak jadi Red Indian, orang Melayu tak perlukan DAP.
Ini contohnya,

Sebenarnya, tanpa DAP pun orang Melayu dah jadi macam2.

jadi orang putih, tak kira la ponggong itam pun. Kah kah kah!
dan sudah ada yg bangga jadi bapuk. Kah ka hkah!!!

yg berkorban jiwa raga untuk agama bangsa dan negara pun ramai, contohnya di Johor dan terbaru di Chubadak.

Cuma bekas tuan hakim tak sebut geng Kerala, Arab, Afrika yg menyamar jadi Melayu.
Kah kah kah kah!
Cuba tengok betul-betul.
Ini pun salah DAP la ni.
KAH KAH KAH!


kehkehkeh!

Sunday, November 23, 2014

Harga Petrol Berkemungkinan Turun Disember Ini

Madu tualang power! Click here




Kah kah ka hkah kah!!!
Yahooooo! Petrol turun harga Kah kah kahkah!
Boleh beli tilam baru!

3 sen.
RM0.03
Bukan 3 kupang.

Tsk...isk...isk...isk




Klik di sini utk berita sepenuhnya.
Kah ka hkah kah kah kah kah kah kah!!!!
3 sen???

Saturday, November 22, 2014

Ingatan Kepada Pengguna Kondom

Madu tualang power! Click here



Laki-bini yg nak mengawal jumlah anak supaya tak jadi macam itik beranak, pastinya memilih kondom. Mudah. Murah.

Cumanya, kurang syok sikit la sebab kurang 'body contact.' Kah kah kah!!!

Kondom tidak cerewet, tidak seperti pengambilan pil perancang yg sesetengahnya boleh memudaratkan kesihatan.

Sepeket kondom termurah yg dijual di 7-11 berharga RM4-50. Ada 3 keping kondom dalam peket tersebut. Beratnya tidak sampai 10g pun.

Maknanya, 3 kali berhenjut, kosnya RM4-50.

Dol,

nak bagitau harga getah sekarang  berada dibawah paras RM2-30 sejak sekian lama. 

Harga petrol seliter RM2-30. Harga kondom sepeket RM4-50.

Tak adil Dol.

Ingatlah wahai pengguna kondom, 
sedang kamu ber'ugh-ugh-ahhh-ahhh' menggunakan kondom, 

sedara kita penoreh getah sedang ber'argh-agh-arghhhhhh!!!' sakit kepala dgn harga getah yg amat rendah dan harga barangan semakin meningkat.

Dol, paling lama lu boleh projek 15 minit. Kah kah kah! Jgn coba kincin la.

Sedangkan sedara kita keluar lepas subuh, tegak matahari baru sampai rumah.

Pengajaran yg kita boleh dapati dari harga petrol ialah, walaupun harga petrol dunia bakal merudum ke USD60-00 setong, harga petrol di Msia tidak akan turun malah akan naik.

Walaupun seluruh dunia orang berhenjut dgn menyarung kondom, walau permintaan kondom tidak akan menurun, harga getah tidak akan naik, jangan mimpi nak cecah RM4-00 sekilo.

Fala vutoh HAMNO!

Friday, November 21, 2014

Khalid Memilih Bulu Semasa Menjawat Jawatan MB

Madu tualang power! Click here



Tu la dia mak oiiii... Kahkahkahkah!!!
Kesian Kak Limah. Kahkahkah!

kahkahkah!

Ni dia Selangor punya jimat.
Patut pun simpan sampai 3 bilion tak berusik.
Untuk masa depan dan anak cucu rupa2nya.

Sumber: YongSukaKunin
Sedih cerita Kak Limah ni.
kahkahkah
macamcerita Batu Belah Batu Bertangkup lah!


Berapa Kerat MP PAS Yg Faham 1MDB?

Madu tualang power! Click here

Bab IMDB ini bukan perkara kecik.
Ianya membabitkan pengaliran wang negara keluar bukan jutaan malah ribuan jutaan ringgit.
Kah ka hkah kah!

Bukan calang2 org boleh bukak cerita 1MDB.
Hapa? Korang ingat 1MDB tu 1 Msia Dobi Berhad ka?
Kah kah ka hkah!!!!

Dada, pinggang & perut pun tak kenal,
lagi mau cerita 1MDB?
Kah kah ka hkah!!!



Mari Naik Bas

Madu tualang power! Click here


Pengakutan awam Msia jadi macam siput babi disebabkan Mahafiraun mahu kereta Protong laku, itu saja.

Kalau pengangkutan awam Msia cukup bagus, Protong kita boleh kerat dua dan rendam dalam laut buat tukun. Kah kah kah kah!!!!

Msia sebenarnya berkemampuan utk memiliki jaringan keretapi maju seperti Korea, Jepun atau Britain.

Mari kita teka sapa dalam 71% ini?
Kah kah hkah!!!

Tauke bas ekspress?
Anak Mahafiraun yg tak pernah naik bas tambang 7 kupang?
Orang putih?
Tauke lori beras kah kah kah!
Tauke teksi?

Atau, orang gila kot?
Kah kah kah kah!



Thursday, November 20, 2014

Rasa Nak Mencarutlah!

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah kah!
Serius. 
Kah kah ka hkah!!!
Rasa nak carut-carutkan biar sampai terapung dia punya kopiah. Kah ka hkah!!
Lembab. Tak reti. Tak paham-paham. Buat-buat tak paham.


Pak Pandir diatas ni tak paham bahasa.
Kah kah kah kah aku tengok muka, tengkok, dia ni dah macam tengkok Muhyiddin.
Kah kah kah!

Orang suruh pergi meeting.
Kalau pergi meeting boleh lah berbincang, bertegang urat, bertukar-tukar pandangan, tumbuk-tumbuk meja, baling kerusi, main tunjal-tunjal dahi, berbahas & macam2 lagilah!
Percayalah, pertemuan pasti akan mengakrabkan.

Bukan pergi London, Paris, New York, bukan.
Pergi meeting Pakatan. 
Kena kuatkan Pakatan. Ini masa terbaik kerana HAMNO makin lemah & celaru & tengah asyik dgn lubang ekzos Saiful BauKari. Kah kah kah!

Uzur? Kah kah kah kah!!!
20 kali uzur?!?
Uzur apa benda ni??

Kah ka hkah kah!!

Bab ini disindir dgn cantek sekali oleh Ustaz Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi


Kah kah kah kah ka hkah ka hka hkah kah kah KAHKAHKAHKAH!!!


kahkahkahkah!!!!


kahkahkahkahkahkah!


Kah kah kah kah kah kah
kah ka hka hkah kah kah!!!
kah kah kah!

Faekah Mengekah

Madu tualang power! Click here

Aqiqah & kekah jauh bezanya

Pompuan kalau dapat mengekah, dikekahnya betul2. Kah kah kah!
Kalau Faekah berjaya mengekah RM700,000-00 duit Selangor,
berapa pulak Khalid dapat mengekah?

Tak mungkin kot, boss dapat sikit dari staff. Kan?
Kah kah kah!

Sapa luluskan peruntukkan itu?
Tak kan Khalid mesyuarat berdua dgn Faekah saja. kah kah kah!

Faekah cadangkan RM700,000-00 sorang.
Khalid pun cadangkan cadangan ditutup.
Faekah setuju cadangan ditutup.
kah kah kah!!!

Kemudian undi.
Dua-dua angkat tangan setuju.
Lalu mereka ketawa berdekah-dekah.
kah kah kah!!!

Faekah pun dapat 700 ribu.
Eh?! Khalid dapat berapa?
kah kah kah!!!

Wednesday, November 19, 2014

Statistik Pendatang Haram di Msia

Madu tualang power! Click here

Time aku kecik2 dulu, tiada istilah PATI (Pendatang Asing Tanpa Izin).

Diwaktu itu, Mat Bangla Mat Nepal Mat Kemboja Mat Indon, kami panggil 'pendatang haram'. Istilah ini lebih tepat dan jitu dan melambangkan kejengkelan Msia terhadap puak2 ini.

Namun selaras dgn selera masakini bilamana 'air mani' disebut 'sperma', 'jubor' disebut 'dubur', 'zina' ditukar kpd 'persetubuhan haram' dan menogok 'arak' ditukar kpd menogok 'minuman keras', maka 'pendatang haram' pun telah ditukar kepada 'pendatang tanpa izin' la pulaaaaak....! Kahkahkah!

Dibawah ini ialah statistik berkenaan pendatang haram yg aku jumpa dalam FB.



 Ada 2 item yg menarik di situ.

Item no. 5.
Kah kah kah kah!!! 9,000?!??? 9,000 ribu permohanan?? kah kah kah kah!!!
Permohonan utk jawatan guru sementara pun lagi banyak daaa...
Kah kah kah kah kah!!!!

Item no. 3.
482,847 visa dikeluarkan utk pelajar asing.
Selamatkan lah M'sia. Kah kah kah kah kah!!!!
Yg dirisaukan, cuma 2,847 shj yg belajar betol2.

480,000 lagi
1. dok cetak duit palsu.
2. Korek mesin ATM.
3. Yg betina jual kangkang.
4. Sekarang ni betina negro itam legam pun ada jual kangkang tau? Kah kah kah!!!
5. Jual dadah.
6. Jual karpet, kemudian naik atas perut bini orang. Kahkahkah!!!
kahkahkah!!

Mintak ampun, selamatkan lah Msia ni.

Terbaek Dari FB: Berita Belum Saheh - Bot Tenggelam di Lumut

Madu tualang power! Click here

Dicedok dari page Kuala Kangsar Tetap Dihati



Ntah-ntah kapal dagang.
Ntah-ntah gambar kapal di Filipina.
Ntah iye ntah tidak.

kah kah kah kah!!!

Aji, Susah Sangat Ke?

Madu tualang power! Click here


Tunku berenti.
Bush kawan karib Mahafiraun pun dah berenti.
Mahafiraun berenti.
Dolah ZZ berenti.
Nik Aziz berenti.

Semua mereka itu berenti atas alasan tertentu. Ada yg disebabkan keuzuran, org dah meluat atau pun sukarela berenti disebabkan perlembagaan negaranya menghadkan tempoh seseorang pemimpin memerintah.

Namun hidup tetap dapat diteruskan selagi dikurniakan nyawa.

Debat yg hangat di media sosial itu juga ada alasannya yg tersendiri. Tak begitu?

Mat Buih

Madu tualang power! Click here

"saya suka main buih sabun
gelembung bulat cantik berkilat
bila di tiup terbang berkawan
terbang tinggi sampai ke awan"

"sabun campur air kocak kocak
jadi buih
ambil buih celup
tiup buih terbang sayup......"
Lirik lagu: Main Buih Sabun

KAHH KAHKA HKA KAH KA KAH!!!
Mamat ni kena penyakit kenan.
Kena Mat Nuar!
Apa benda dia buat, semua berbuih.
Makan berbuih,minum berbuih.
Tidur pun keluar buih.
Mengigau berbuih.
Dalam jamban keluar buih. Kah kah kah!
Bayangkan la seksanya 
kah kah ka hka hkah kah kah!!!!!

Tuesday, November 18, 2014

Genting Bila Nak Runtuh

Madu tualang power! Click here


Dari sudut pertanian, tanah di Cameron lebih bagus drpd tanah Genting.
Tanah Genting panas. Meruap-ruap penuh jin ifrit.
Tanam la apa pun tak menjadi.
Menanam modal judi dan menanam China Doll sahaja yg jadi.

Bayangkan terjadi tanah runtuh yg menghalang lalu-lintas ke Genting?
Pukul 10 pagi tanah runtuh, pukul 9.59 pagi dah clear. Kah kah kah kah!!!
Boleh sambung berjudi.

Jangan tak tau, Genting antara pembayar cukai terbesar. Kah kah kah!

Mahafiraun & PPSMI

Madu tualang power! Click here


Proton, Perwaja Steel, Empangan Bakun dan banyak lagi benda2 mega membazir di negara kita asalnya cuma mimpi berahi Mahafiraun.

Kununnya. 

Kununnya utk menandingi atau setaraf dgn negara asing.

Begitu juga PPSMI. Jgn sesekali kita melupakan PPSMI. PPSMI juga asalnya mimpi berahi Mahafiraun.

PPSMI banyak mengharu-birukan budak sekolah.

Tak pasal-pasal cikgu & budak sekolah dipaksa belajar bahasa penjajah.

Mula-mula paksa cakap Mat Saleh. kah kah kah kah!!!

Kot-kot kemudian hari kita ajar mereka basuh ponggong dgn tisu. kah kah kah kah!!!

Masalahnya, ponggong hitam. Gonyoh lah dgn berapa gulung pun tetap hitam. Kah kah kah kah!!!

Punca Tanah Runtuh Cameron

Madu tualang power! Click here


Punca byk kes rogol.
Punca budak Melayu kena kelentong & dibawak lari ke Lombok, ke Burma, ke Nepal.
Punca makcik-makcik dah takut nak ke Chow Kit.
Punca Mat Gelap bebas main labu peram.

Semua berpunca dari pendatang haram yg masuk lolos bebas bolos ikut suka hati. Macam Msia ini dah tak ada sempadan. 
Seolah-olah Msia dah bukak kangkang luas-luas kasi senang masuk.

Lepas ni, setelah bagi masuk sekolah kebangsaan, kita bagi pulak buku teks percuma, kemudian kita bagi pulak makanan percuma di sekolah.
Bagi masuk hospital percuma. Beranak pun percuma.

Jangan ingat ribuan PATI di Cameron itu akan diusir. Jangan mimpi. Mereka hanya diusir di atas suratkhabar Utusan Msia shj. Itu saja.

Ingat, industri buruh asing di Msia bukan macam industri udang kering.
Ini industri ratus juta. 

Mungkin bila anak dara MP Cameron itu dirodok Bangla, baru dia sedar.

Tuang Presideng 1981

Madu tualang power! Click here


Amanat Hadi terbit semasa aku masih sekolah rendah.

Ketika itu seluruh kaum keluarga aku masih lagi duduk di bawah lindungan 'biru'. Kah kah kah kah!!!

Kami cuma beralih angin bila menengok mata Mat Nuar hitam setelah ditinju Rahim Noor. Begitulah lamanya kami dikelentong HAMNO. Kah kah kah!

Nasib baik Mat Nuar kena tinju, kalau dak, sampai bila kami nak berHAMNO-HAMNO aku pun tak tau lah! kah kah kah kah kah!!!!

Setulusnya, ahli PAS kecil2an, bawahan & marhaen masih mahukan Haji Hadi.

Kami mahukan Hadi mati meninggalkan kami dgn nama seharum nama Fadzil Noor, Yusuf Rawa, Dr Burhanuddin dll.

Bukannya di hujung-hujung penggal mengepalai PAS beliau terpaksa turun-naik mahkamah mengadap kes saman pil kuda & kes saman mulut tak ada insuran.

Juga bukan di hujung-hujung penggal mengepalai PAS nama beliau dikaitkan dgn anak-menantu, ponteng mesyuarat, Stalin atau Lenin.

Masih ramai ahli yg mahukan Hadi yg bila berucap, memulakan ucapannya dgn, "Kita menentang HAMNO bukan kerana..... ...."

Baru la meremang bulu roma. Baru la nama Aji keluar muka depan Utusan tiap2 hari.

Sekarang nama Aji jarang keluar Utusan kah kah kah!

Utusan dah tak marah dgn Aji ke? Macam mana ni Aji? Kah kah kah kah!!!!


Monday, November 17, 2014

Kau Punya Pasal Lah Nak Jadi Bapuk

Madu tualang power! Click here

Pertama-tamanya, 

kalau kau dijadikan sebagai jantan dan telah dikurniakan alat jantan yg lengkap, hukumnya haram berpakaian sebagai perempuan.

Begitu juga pompuan, tak boleh pakai macam lelaki.

Haram. Period. Fullstop. Tak ada tapi-tapi topi.


Kalau nak jugak jadi bapuk, kau punya pasal lah. Undang2 Westminter kapir pun dah benarkan nampak gayanya.

Tapi perangai pompuan jadi-jadian kau itu menyusahkan ramai orang;

kau masuk jamban pompuan, kemudian kau kencing berdiri memancut-mancut. Jerit-pekik la bebudak tu. Kah kah kah kah!!!!

Kau try bra itu ini dlm kedai, habis bra koyak rabak. Kah ka hkah kah!!

Kau masuk LRT bukan muka poyo mintak orang bagi tempat duduk. Kah kah ka hkah!!! Padahal baru kejap tadi kau kencing berdiri Kah kah kah kah!!!

Kemudian, apa la menyiksa diri jalan terkepit-kepit. Tak sakit ke batu 2 bijik tu? Kah kah kah!!

Apa-apa pun, kau punya pasal la nak jadi bapuk.

Asalkan kau tak jadi Saiful Baukari sudah lah kah kah kah kah!!!

Asalkan kau tak merodok ekzos sendiri dgn beg plastik merah sudah. Kah kah kah kah!!!

Benda hapa ni? Kah kah kah!!!