Thursday, October 3, 2013

Mari Meneka

Madu tualang power! Click here


Dibawah ini aku copy & paste satu perenggan yg aku cedok dari Harakah Daily.

Sapa-sapa yg nak baca artikel penuh, sila klik DI SINI.

Four sheds running various types of business were on the chopping block this morning.

Authorities consisting of the DBKL staff and the police were seen huddling under a shed to be demolished, trying to escape the midday sun, whilst several villagers sweat it out to save whatever they can.
 Dalam Bahasa Melayu lebih kurang begini;

Empat gerobok yg menjalankan pelbagai jenis perniagaan telah menjadi sasaran pagi ini.
Pihak berkuasa yg terdiri dari kakitangan DBKL dan polis kelihatan berlonggok-longgok dalam sebuah gerobok yg akan dirobohkan, cuba berlindung dari panas terik matahari tengahari, sementara beberapa penduduk kampung berhempas-pulas sedang menyelamatkan apa yg boleh.

OK, boleh teka orang apa yg aku gariskan di atas?

Kemudian, sapa yg sedang tengok dari jauh? Atau memang tak ada langsung kat situ?

Kah ka kah kah!!!

Idop %^^$#!! Idop @#$$%!!! Hidup &%$%$#@!!!!

Lambong songkok tinggi-tinggi!

Audit: Apa Kata Patol Barua

Madu tualang power! Click here


Chief ulamak muda Patol Barua berkata;

"M'sia aman. Semua orang aman berak diparit, nyaman."

"Laporan itu tak bertahaluf siyasi langsung, ini kena jemput Haron Taib!"

"Kena multaqa-multaqi bincang laporan audit, ini pun kena cari Haron Taib juga kah kah kah "

"Geng audit ini tak ada wasatiyah!!"

"Audit-audit ni, kerja Yahudi, Freemason, Illuminati, Greek, Yunani, Sepanyol, Angola yg nak jatuhkan Malaysia."

"Audit punya pasal lah Obama tak mau mai"

"Apa-apa pun, kami makan gaji. Ini kententuan dan dah tentu perut kena isi."

"Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka lah hati, kah kah kah!"

Ini gambar jamuan moreh kah kahkah!