Monday, June 17, 2013

Bang Aji Kecewa Dakwat Tak Pekat?

Madu tualang power! Click here

Marcos merasa kecewa, Mubarak kecewa dan Mahafiraun pun turut kecewa.

Kecewa mereka itu bukan kerana kecewa tidak berkuasa lagi. Tapi kecewa kerana, 'kenapalah aku tak rembat kaw-kaw harta benda negara dulu'.

Baru-baru ada seekor barua turut berasa kecewa. Kecewa dakwat tak pekat. Time pancut tak sampai siling. Kalau sampai pun, tak melekat di siling. Barua kecewa.

Jangan sekadar kecewa. Berhenti kerja, lagi pun ramai orang dah menyampah.

Pergi berubat, berurut dan bersenam. Aktifkan diri. Bukan duduk di kerusi empuk sampai malam memanaskan scrotum. Scrotum yg panas tak akan menghasilkan dakwat pekat.

Pergi berambus lah!

Besar Cita-cita Abg Aji

Madu tualang power! Click here
Abd Aji nak jadi panglima.

Cuma yg Abang Aji belum sebut nak mati syahid je lagi.

Bukan tak bagus. Berkorbanlah harta dan nyawa demi pendidikan agama anak bangsa.

Tapi Abg Aji bukan tak tau, MB Kedah sekarang ini ialah Mahafiraun.

Janggut nabi lagi dia boleh buat main-main, inikan pulak janggut Abang Aji. Kah kah kah!!!



PPSMI Hidup Balik?

Madu tualang power! Click here


Di Acheh, menurut kawan aku, kalau ada Cina bercakap bahasa Cina, akan kena lempang.

Nak duduk Indon, kena berbahasa Indon. Nak berbahasa ibunda, gunakan dalam rumah. Begitu lah bangganya Mat Indon dengan bahasa ibundanya.

Kita disini tak ada Cina/India kena lempang semata-mata kerana bertutur bahasa nenek-moyang mereka. Bukan lah kita ini tidak bangga dgn bahasa nenek-moyang kita, tapi kita Melayu toleransi tinggi. Kah kah kah!

Sekarang dah ada Bahasa Nepal, Bangla, Cambodia, Myanmar. Bahasa Mongol pun ada.

PPSMI aplancau itu patut dah mansuh lama. Tapi masih lagi dok mengikut idea baghal Mahafiraun.

Masih mengagung-agungkan Bahasa Inggeris. 

Masih tak sedar mulut kumat-kamit ber'yes' ber'no', tapi tak sedar ponggong itam legam jugak! 

Kah kah kah!!!