Thursday, April 18, 2013

Kisah Saiful BauKari vs Mokhtar al BauKari

Madu tualang power! Click here
Tiada kena -mengena dengan artikel. Sekadar peringatan.

Sumber: Malaysia Chronicle

Kita boleh memilih untuk tidak melanggan Astro dan Maxis. Namun, time nak tengok bola Premier League, kita terpaksa melangut jugak di kedai mamak. Di situ sekian duit teh untuk keturunan Ananda.

Dan, boleh kita memilih utk tidak membeli beras? Sanggup mencekik ubi kayu? Disitu, sekian pulak duit utk Mokhtar al BauKari. Sebab malaon ini menguasai 45% dagangan beras seluruh negara.

45 kampit beras daripada 100 kampit beras di pasaran adalah kepunyaan Mokhtar al BauKari.

Kedua-dua malaon bukan Melayu ini ialah penyamun. Ananda tiap-tiap hari menyamun duit prepaid Maxis, al BauKari menyamun tanah rezab Melayu di Johor.

Kedua-dua penyamun ini kaya berbilion-bilion, kaya hutang. Setakat yg aku terbaca, al BauKari berhutang dgn Bank Negara sebanyak RM35.+++++++ bilion. Ananda pun lebih kurang.

Jumlah yg penyamun ini sendiri tak mampu dan takkan mahu bayar. Haramjadah kan?

Ananda dah kompom sama asal usul dengan Mahafiraun.

al BauKari dan Saiful BauKari pun species yg sama.

Dua-dua ada 2 bijik lebam atas dahi tanda kuat sujud lama atas sejadah sampai kebas-kebas tengkok.

Dua-dua mempergunakan masjid. Seekor kuat menderma repair dan buat masjid. Seekor lagi telah bersumpah dalam masjid bahawasanya, lubang ekzosnya di tala Mat Nuar.

Bezanya, al Baukari banyak duit. Kalau mau. dia boleh bayar sesiapa yg sanggup merodok lubang ekzos sendiri. Boleh guna duit note RM50, RM100, RM1,000.

Saiful BauKari kutu hamprak terpaksalah rodok dgn beg plastik merah bekas beli maggi!

Sial.

Kah kah kah!!!

Cerah Bintang Rafizi Ramli

Madu tualang power! Click here
Ada brani?

Aku pun tak tahulah apa ujung pangkal cerita yg dibawak Shamsul Iskandar. Apa kerja dia dan apa dia buat sebagai ketua AMK pun misteri juga. Kah kah kah...

Dia ketua, tapi imejnya duduk belakang kelas. Pantang lepa, keluar pergi jamban. Entah hapa la batu geliga yg dia pakai, tak tau le kita. Kah kah kah...

Hapa benda ni? kah kah kah...

Jika diberi pilihan, aku lebih suka Chegu Bard. 

Sebab, Chegu Bard hobinya mandi air gatal FRU dan bergasak dgn polis. Dia selalu terkedepan.

Rafizi pulak imejnya budak sikat belah tepi, kemeja dan seluar bergosok tajam-tajam dan pen sebatang terselit dalam poket baju.


Tapi, untuk Chegu Bard melangkau Rafizi, tak mungkin. Rafizi budak MCKK... budak grad oversea... junior berlapis-lapis Mat Nuar... kah kah kah


Namun, tak ada pasal pulak aku nak membedal Rafizi yg bijak bestari itu apatah lagi bintangnya semakin cerah ekoran [ekor Ong Tee Keat telah masuk celah kangkang.]

Cerah bintang Rafizi.

Ong Tee Keat tak payah timbang-timbang lagi. Sepak gunting terus.

Pecah undi MCA, Pandan dalam kocek Rafizi.