Friday, November 15, 2013

Dewan Bandaraya Ipoh Baru Sedar Dari Stim Ganja

Madu tualang power! Click here

Satu Malaya; Ipoh, Kuala, Taiping, KL, JB, Sarikei sudah tau penangan 'nasi ganja Ipoh'


Aku tak pernah mencekik menatang nasi ganja ini. Namun dari cerita dari orang2 yg dah terkena stim nasik ganja Ipoh, sah la nasik itu memang berhantu jembalang. Ketagih.

Termasuk la adik kandung aku sendiri yg tak dapat tidak, mesti pekena nasik ganja tiap-tiap hari sewaktu mengandung dulu.

Itu belum cerita satu family dari moyang, atuk, bapak, anak, cucu, semua dah terkena stim nasik ganja Ipoh. kah kah kah!

Baru-baru ini DBI (donkey bodoh idiot) keluar notis tutup 14 hari, kononnya kedai kotor.


Bodoh apa? Memang la semua kedai makan di Msia ini pengotor. Kalau ada yg menjaga bab kebersihan, boleh kira dgn calculator lah! Kah kah ka kah

Baru tau ke kedai nasik ganja ni ambik sayur-sayur second-hand dari pasar? Baru tau minyak goreng ayam itu entah dah berapa kali re-cycle? Kah kah kah

Staff-staff DBI ni memang dah berpuluh tahun lalok kena nasik ganja. Mungkin baru-baru ini mamak tu bubuh terkurang 'dose' dalam nasik kot. Baru sedar, baru tau kedai kotor.

Ingat makan kat hotel tu bersih sangat? Ingat makan kat coffee house tu bersih sangat? Lanchow! Pergi dapur sesekali tengok.

Itulah penguasa Melayu. Kedai tepi jalan berani la usik.

Usik la kedai-kedai 5 bintang kalau berani, kalau tak sayang telor lanjut.

13 comments:

  1. sempoi........
    khutbah jumaat......
    penguasa celaka........
    kah...kah....kah.....

    ReplyDelete
  2. PBT dan semua penguatkuasa yg ada dalam negara hnya berani usik warung2 melayu tepi jalan saja...lain2 kaum yg bisnes tepi jalan...tobat lahom la depa nk kacau...kalau nk kacau...kacau semua sekali....mcm lahanat keja

    ReplyDelete
  3. Anda dapat dosa percuma dengan tulisan ini..Kalau tak tahu pokok pangkal bab2 penguatkuasaan premis makanan ni jgn tulis ikut sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Lebai Malang,

      tuan tau ke nasi ganja tu dah beroperasi berapa tahun?

      tau ke berapa ribu kali setahun Hilton/Sheraton/5 bintang/Bintang 3 kena serbu Jais?Jakim?

      Tuan Lebai Malang,

      kalau ada data, sila sertakan disini.
      boleh aku siarkan buat pencuci dosa.

      Delete
    2. Bro...

      Kalau nak cuci dosa kena usaha sendiri...

      Harap belas ehsan Tuhan Yang Maha Esa...

      Jangan harap sumbangan ehsan orang.

      Delete
  4. Bandaraya Ipoh mmpunyai > 13000 premis mknn. Penguatkuasa premis mknn hnya ada 24 org shj. Penguatkuasa halal JAIPk hanya ada 4 orng shj. Nasi ganja telah bbp kali diambil tindkn arahan penutupan. Tutup utk pembersihn bukn tutup berniaga. Dapur hotel 5 bintng juga pernah mndpt arahn yg sama..kena fahm keupyaan & bidg tugas mereka serta kprluan undng2 dibawah akta mknn 1983..saya cdngkan dapatkn maklumat tepat dari pihak yg berkaitn sblum mnulis sesuatu prkara. Saya hnya ingin ingt mngingati sesama islm & jgn buat main dgn dosa pahala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Lebai Malang,

      1) Kalau dah teruk sgt, bagi arahan tutup terus bisness. Berapa kali last-warning daaaaa. Suda berapa puloh tahon daaa.

      2. 24 orang? Sedih la bumi Malaya bumi Perak. Cuba tuan cari pulak jumlah polis/SB. SB dah bukak caw. di London tau?

      3. Kalau tuan dari pembangkang, tuan lebai malang akan tau di M'sia ini ada 2 jenis undang2. Satu utk kaya satu utk miskin. Satu utk rakyat marhaen satu lagi utk bangsawan. Tapi kalau tuan lebai malang asal-usulnya UMNO, cuba gosok ubun2 dan cium baunya.

      4. Miker org mane weh?

      Delete
    2. Kah kah kah...

      Dah kutuk kow-kow baru nak tanya miker org mane weh...

      Lawak abad ini.

      Delete
  5. Teman tak terlibat dgn politik ni...bagi teman demokrasi bukan pilihan dalm Islam..Kita menggunakn system khilafah...perjuangn melalui dakwah & akan sampai tahap melalui 'mata pedang'..UMNO tolak tepi la..PAS terikut perangai UMNO dalam permainan demokrasi..bukalah mata mana ada kejayaan Islam kalau berjuang bersama kafir...Teman sekadar ingatkan miker setiap tulisan kita akan dihitung di mahsyar..Apath lagi kalau ada kaitan dgn manusia yg tidak bersalah,,miker komen pasai penguatkuasa tu tanpa pengetahuan mendalam tentang siapa mereka, apa had kuasa mereka dan apa niat disebalik tindakan mereka..mereka sebenarnya sangat ikhlas dan komited untuk menjaga kebersihn premis makanan ini dengan caci maki dari pengusaha premis dan org2 spt miker. Miker tak paham kuasa yg diberi adalah di bawah seksyen 11 Akta Makanan hanya penutupan untuk tujuan pembersihan max 14 hari, Kalau miker ikhlas dalam perjuangan gunakan tulisan miker berdakwah kepada org ramai agar jangan makan di premis yang kotor & dakwahkan pemilik premis agar mengamalkan kebersihan dalam penyediaan makanan mereka..Islam suruh kita berdakwah secara hikmah walau pun melalui penulisan..kita bukan penghukum. selebihnya kita serah kepada Allah..terima kasih atas budi bahasa miker pada teman.Teman dah tunaikan amanah untuk membetulkan apa yang teman tahu supaya dapat menjawabnya depan Allah nanti. Selebihnya teman berserah pada Allah. tak berhajat nak panjngkan hujah lagi takut miker jauh terpesong. Assalamualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tindakan tuan...

      Dah sampaikan apa yang patut disampaikan...

      Tak perlu diperpanjangkan lagi...

      Membuang masa sahaja...

      Tuan tanah kedaung tak pe la...

      Ada banyak masa lapang nak kutuk semua orang.

      Delete
  6. Tuan Lebai Malang,

    teman nak berkabor disini weh;

    1) dah berpuloh tahun kedai nasik ganja tu beroperasi. kalau kotor dari dulu ngapa tak tutup2 lagi? ngapa dbi bodo sangat.

    2) takkan anggota dbi tak pernah mencekik nasik ganja? kalau kotor, tutup jam tu jugak. selamatkan tali perut org melayu ipoh dari dicemari benda kotor.

    3) perangai penguatkuasa melayu islam ini sama saja kat mana pun. Dengan kedai kecik2 dan tepi jalan berani bukan main hulubalang.

    4) tuan lebai malang boleh reply panjang2. hari Isnin ini teman akan publishkan.

    ReplyDelete
  7. Bodohnya lebai maalang...........
    tak bagi notis cuci usus 14 hari kepada pegawai dbi makan rasuah.......
    macam2 bangang...........
    kah....kah...kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang Non...

      Kalau ada bukti Kelas A sila tunjukkan...

      Kalau tak ada sila tunjukkan bukti Kelas B...

      Kalau tak ada juga hang kena wujudkan kelas baharu...

      Bukti Kelas C!

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.