Wednesday, November 27, 2013

Aku Nak Ke Sungei

Madu tualang power! Click here

No more posting till next year.

Aku nak main sungei.

Aku nak ke laut. Kah kah kah kah!!!




Saturday, November 23, 2013

Cakap Ikut Sedap Celah Gigi

Madu tualang power! Click here

Kah kah kah!

Lembu Shahrezat 15 km jauhnya, nampak saja.

Taik lembu belakang rumah bertimbun-timbun tak bersodok. Kah kah kah!!!

Bercakap berdentam-dentum hal-ehwal Kedah.

Terengganu tu apa story? Nak tunggu berapa pilihanraya lagi?

Hadi to PAS: Learn from losses in Kedah, but don’t lose hope

Harakahdaily - TS,22 November 2013
Nov 22: PAS President Tuan Guru Abdul Hadi Awang today calls on the party to learn of its bitter loss of Kedah during the 13th General Election.

“Our defeat leading to the loss of Kedah state, must be learned, but it should never dampen our spirit to the extent of losing the real meaning of struggle. We are still the people’s choice in the Sungai Limau by-election,” said Hadi during his opening speech at PAS’ 59th Muktamar at Stadium Melawati, Shah Alam this morning.>>>>>>Harakahdaily

Friday, November 22, 2013

Janganlah panggil saya BANGSAT!

Madu tualang power! Click here

Sumber: Malaysia Chronicle


LEPAS tamat sekolah, saya jadi juru jual di Perak. Mula sampai di Kuala Kangsar, saya terasa diperlekehkan. Ini berlaku apabila seorang pakcik berkali-kali kata "awak tak tahu..." kepada saya. Saya menyangka dia merendahkan saya. Rupa-rupanya 'awak' adalah ganti 'saya' bagi orang Perak.

Demikian juga di Parit apabila saya akhirnya terpaksa menjawab "kenai makcik, takkan tak kenai, kipas" setelah seorang makcik tanya sama ada saya 'kenai' kipas angin yang dihalakan kepada saya.

Setelah diberitahu suaminya yang tertawa besar mendengar kata-kata saya, barulah saya sedar rupanya makcik itu bertanya sama ada saya kena atau tidak angin kipas itu. Kena atau 'keney' dalam sebutan orang Parit yang bunyinya seakan 'kenai' mengikut dialek Kedah, mencetuskan salah faham saya. Itu belum lagi cerita orang Kuala Kangsar masuk kedai lampu dan bertanya "lampu ade idak, ade idak, ade?" Mujur semasa jadi jurujual di Kuala Kangsar, saya tidak ditugaskan menjual lampu. Jika tidak, bergolek berguling pun pasti saya tidak faham pertanyaan itu. Rupa-rupanya pelanggan itu mahu beli lampu lip lap.

Tidak lama dulu, saya bawa seorang kawan dari Kuala Pilah berjumpa seorang ustaz. Kebetulan si ustaz kawan rapat kepada abang saudara saya yang dipanggil Tat. Kata ustaz itu "Tat dulu dok mampuih kut rumah kami la..." Terkebil-kebil kawan saya mendengar kata-katanya.

Keluar dari pejabat ustaz itu, dia langsung bertanya mengenai 'mampuih'. Saya jelaskan, 'mampuih' dalam konteks cerita ustaz itu mengenai hubungan dia dengan abang saudara saya yang sangat mesra. Ini digambarkan melalui kata-katanya 'mampuih' yang bermaksud Tat selalu tidur atau bermalam di rumahnya. Kata kawan saya, dia sangka Tat selalu kena belasah sampai setengah mati oleh ustaz itu!

Ya, memang banyak istilah sama tetapi berlainan maksud mengikut dialek antara negeri kita. Beberapa tahun lepas, saya sendiri terkebil-kebil menonton satu adegan dalam filem Hantu Kak Limah yang berpunca masalah dialek. Apabila dengar Pak Abu menyebut hantu kopek seiring dengan kemunculan suatu objek yang bertali arus daripada seorang wanita, saya tertanya-tanya "penumbuk apa yang banyak sangat ni?"

Rupa-rupanya apa yang saya sangka penumbuk itu buah dada, dan itulah 'kopek' bagi orang Pantai Timur. Kopek di tempat saya bermaksud dompet.

Selain kopek, 'teriak' juga bawa makna yang berbeza mengikut negeri. Sebagai contoh, seseorang bercerita kepada rakannya: "Kami tiap-tiap pagi raya, masa bersalam dengan mak abah kami, kami mesti teriak ..."

Tentulah kawan dari Johor itu naik hairan. Mana tidaknya, teriak dalam bahasa Johor maksudnya menjerit sedangkan bagi orang Kedah, menangis. Apa pasal pula kena menjerit, minta maaf dengan suara perlahan, penuh keinsafan tak bolehkah?

Satu hal lagi, apabila sampai di tempat orang, jangan memandai-mandai buat kesimpulan sendiri mengenai istilah atau dialek di tempat itu. Contohnya, memang banyak istilah dalam dialek utara yang belakangnya huruf 'r' diganti dengan 'q'. Atau jangan pula asal kelapa sembarangan ditukar kepada 'nyoq'. Di utara, kelapa sawit tetap dipanggil kelapa sawit, jangan pula orang negeri lain pergi sana sebut 'nyoq sawit'.

Adapun satu kisah ini boleh dijadikan contoh. Dalam satu majlis kenduri di Kedah, seorang tetamu yang sudah sekian lama teringin nak makan acar limau orang utara, sampai sahaja terus bertanya kepada tuan rumah, 'ayaq acaq ada?"

'Acaq' mengikut dialek utara bukan acar tetapi kumbahan atau air basuhan yang kotor. Acar sebaliknya disebut 'acat'. Begitu juga orang utara yang baru berhijrah ke KL, jangan segera nak jadi orang KL, ajak kawan pergi main 'bole kat Kote Damansare'. Anak KL jati pun sebut 'bola' dan 'Kota Damansara'!

Satu lagi untuk kita jadikan iktibar apa yang berlaku di sebuah surau di Kedah. Setelah beberapa minit masuk waktu, pak bilal atau muazzin tidak juga muncul, yang ada hanya imam dengan seorang musafir, maka si imam pun minta tolong kepada si musafir untuk azan dengan kata-kata "minta tolong bang sat..."

Merah padam muka si musafir, "saya tahu saya orang luar tapi janganlah panggil saya bangsat!"

3 Hari Selepas Nasik Ganja Beroperasi Semula - Episod 3

Madu tualang power! Click here

Arrrgh lega.......

Baru berak lancar dah dapat nasik ganja. Berak lawas.

Kah kah kah!!!



Kronologi peristiwa;
Bahaya Stim Nasi Ganja - Episod 1
3 Hari Menahan Stim Nasik Ganja - Episod 2

Thursday, November 21, 2013

Ladies, the bush is back!

Madu tualang power! Click here

Grip and grin: Mahathir Mohamed and George Bush share a moment in the Oval Office in May 2002.
Terjungkit-jungkit ponggong dapat bersalam

Ladies, the bush is back

November 20, 2013

Survey shows that 51% of women do not 'style or groom their pubic hairs', 
45% admitted that they can 'no longer be bothered to keep up the grooming.'






For years women have been convinced that porn star style waxing is what their other halves desire. But a new survey suggests it’s time to ditch the wax, lasers, and razors because, well, most women can’t be bothered, and their boyfriends don’t really care anyway.

And celebrities are also giving up the topiary look: back in September US actress Gwyneth Paltrow admitted that she “rocks a 70s vibe down there” on “The Ellen Degeneres Show.”

The Telegraph UK reports on a new poll of 1,870 women by online pharmacy UK Medix, which found 51% of women do not “style or groom their pubic hairs,” and 45% admitted that they can “no longer be bothered to keep up the grooming.” How do the men feel? Sixty-two percent of the women said that their partner “prefers the natural look.”

In April, another survey from waxing brand Nads asked 1,000 men about their pubic hair preferences for women, with the most popular look being “trimmed and tidy,” a far cry from the Hollywood, which involves waxing all of the hair away. Forty-three percent of the men said that they preferred their women to look as natural as possible with a “Bermuda triangle,” trimmed hair and waxed edges, while 17% picked the Brazilian, or landing strip.

Menggigil Keluor Ayor Sedap

Madu tualang power! Click here

Ini menggigil kes 3 hari tak dapat nasik vanggey Ipoh
Kah kah kah kah!

Dalam loghat Kuala Kangsar dan kawasan sewaktu dengannya, mengigil = menggeligih!

Semua orang mengigil daaa... tambah pulak 'first time'

Raise Stim menggigil kena gigit dengan amah separuh abad. Kah kah kah!

Raheem 'thambi' Kecik menggigil kena gigit dengan budak sekolah. Kah kah kah!

Otai yg handal-handal pun menggigil. Inikan pulak budak umur 18 tahun.

Cuma hakim mungkin tak tanya, "awak menggigil tak time keluor ayor sedap?"

Kah kah kah kah!!!

Tuduhan merogol: Remaja menggigil masuk mahkamah
5:10PM Nov 20 2013 
Seorang remaja menggigil ketakutan semasa dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini atas pertuduhan merogol seorang gadis berusia 13 tahun tahun lepas. >>>>>>>>Malaysiakini

Wednesday, November 20, 2013

Jangan Lupa Telefon Pengerosee Tabong Hajee

Madu tualang power! Click here

Dia ingat English Premier League itu macam FAM? 
Boleh kuntau-kuntau. Boleh gosok-gosok. Kah kah kah

Dia ingat QPR itu MAS? 
Boleh buat tunggang langgang, buat rugi berbilion-bilion tiap, tak ada sapa ambik pot.

Telefon la Pengerooosee Tabong Hajeee yg baru. Cuba check balik salasilah. Entah2 moyang dulu naik sama tongkang ke Penang.

Telefon jgn tak telefon. Ajak Tabong Hajeee melabur dalam QPR dan buat tunggang-langgang.

Sepupu-sepapat yg sudah berjaya di dunia korporat


RECORD-BREAKING fine on the cards for Tony Fernandes’ QPRUNDER the new Financial Fair Play rules, Queens Park Rangers (QPR), who is owned by Tan Sri Tony Fernandes, is on course to be hit by a record-breaking fine for overspending on dozens of players in a failed battle to stay in the Premier League.
The Daily Mail reported that QPR could be fined more than £60 million (RM310 million), the biggest in British football history.
Ironically, it will be imposed because of the amount of money QPR is losing — believed to be a huge £80 million for last season — and will compound their financial troubles.
Sources familiar with QPR’s financial situation have disclosed that the club will post losses for 2012-13 of about £80 million.

Tuesday, November 19, 2013

3 Hari Orang Ipoh Menderita

Madu tualang power! Click here


3 hari menderita.

Nasib baik DBI cuma hangat-hangat taik ayam. Mana dia cerita taik? Mana cerita kotor? Mana pergi cerita tak ikut piawai?

Piiiiirah!! Hot-hot chicken shit. Kah kah kah!

Woi! Kata nak sita 14 hari la. Nak tutup terus la. Kah kah kah sekarang apa cerita?

Puak-puak ni pun sebenarnya dah menderita gian tak dapat nasik ganja.

Tidur tak lena. Ayor lior udah menjelejeh. Tangan jari terketar-ketar. Sikit-sikit nak muntah. Kepala pening. Nampak macam-macam, dah nampak bukan-bukan, nampak kerbau la,nampak hantu la, nampak polis la. Kah kah kah!

Badan berpeluh-peluh tak tentu pasal. Letih tak bermaya, bagi la amoi cun tara mana pun. Kah kah kah!

3 hari. Baru tak dapat nasik ganja 3 hari.

Restoran “Nasi Ganja” Ipoh kembali beroperasi

Selepas hampir tiga hari ditutup ekoran kebersihan yang kurang memuaskan, Restoran Nasi Kandar Ayam Merah atau lebih dikenali sebagai "nasi ganja" beroperasi semula hari ini.
Restoran yang terletak di Jalan Yang Kalsom, Ipoh itu mencetuskan kontroversi ekoran arahan penutupan Jabatan Kesihatan Perak setelah mendapati pemilik restoran berkenaan gagal memenuhi piawaian kebersihan ditetapkan.

Jangan Lupa Jasa Dolah

Madu tualang power! Click here

Ada satu jasa Mahafiraun kepada rakyat M'sia iaitu, menyeragamkan waktu Semenanjung bersama Sabah/Sarawak. Yg lain2 tu semua auta kling.

Ada satu juga jasa Dolah Bedawi kepada rakyat M'sia iaitu kasi lepas Mat Nuar dari Sg Buloh. Menurut sumber-sumber yg tak boleh dipercayai langsung, Allahyarham ibu Dolah sebenarnya yg beriya2 suruh kasi Mat Nuar lepas.

Juga dari sumber2 yg amat tak saheh dan mencurigakan, Allahyarham ibu Dolah juga selalu mengutuk, 'Madey Kling, Madey Kling'. 

Kah kah kah kah!

Dalam riwayat pembebasan Mat Nuar, balacinya ialah KJ.

Itu pasal Mahafiraun sampai ke hari ini amat getik tak sudah dgn KJ.

Tambah lagi, KJ budak itam itu jugalah yg telah melepuk budak botak kesayangannya 2 kali.  

Kebetulan KJ pulak menantu si Dolah Bedawi, laaagi la Mahafiraun baran. Kah kah kah kah kah! Kompom dendam bawak masuk kubur.

Itu pasal, kalau Dolah tidur meleleh ayor lior basi, Mahafiraun naik angin. Tidur tak keluor ayor lior basi pun salah. Kalau tidur mengigau meracau, "Kerala pi, Kerala pi!!" laaagi la Mahafiraun baran.

Dolah Bedawi ni buat satu apa pun tak kena di mata Mahafiraun.


Dr M blames Pak Lah for Proton losing money

Alyaa Azhar

 | November 18, 2013

PETALING JAYA: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad blamed his successor Abdullah Ahmad Badawi for the shrinking Proton car market.
“At the same time the government decided to allow almost unlimited import of foreign cars which affected Proton,” he said.
Abdullah sacked well-known Mahathir associate Tengku Mahaleel Tengku Ariff who was Proton chief executive officer in 2005. Mahathir had publicly condemned the decision. >>>>>>>>>FreeMsiaToday


Monday, November 18, 2013

Orang Sedap Naik Jet, Shahidan Makan Asap

Madu tualang power! Click here

Berapa belanja ubah-suai membesarkan jamban dalam jet?

Berapa ratus gelen petrol extra diperlukan?

Adakah pintu jet terpaksa diponggah dan diganti dgn yg lebih lebar?

Enjin kena ganti yg lain, contohnya kena guna enjin Rolls-Royce?

Berapa dulang makanan tambahan yg terpaksa disediakan?

Berapa orang pramugari yg slim, mata sepet-sepet, kulit kuning langsat atau yg berkulit macam Ziana Zain yg telah digantung perkhidmatan mereka?

Itu saja Yg Arif/Yg Berbahagia/Yg Berhormat

Kah kah kahkah kh kah!!!

Isu biaya jet Rosmah dipersoal bertalu-talu
 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim mempertahankan isteri perdana menteri, Rosmah Mansor dalam isu pembiayaan kerajaan terhadap jet eksekutif swasta dalam lawatannya ke Qatar awal bulan ini.

Tindakan kerajaan itu hari ini dipersoalkan bertalu-talu oleh beberapa wakil rakyat pembangkang di Parlimen hari ini.>>>>>Malaysiakini

Beruk Dapat Twitter

Madu tualang power! Click here

Kenabatangan pun kenabatangan lah. Kah kah ka kah!

Kenabatangan dengan ahli parlimen Kinabatangan, masyuuuuuk.... kah kah kahkah!

Screen-shot ini dicedok dari FB King Jason

Saturday, November 16, 2013

Mamat Ini Memang Nak Kena Lempang

Madu tualang power! Click here


NONE
"Eh...eh...eh... tak kan sampai nak kena lempang kot?"


Sapa-sapa yg duduk dekat dengan rumah orang kuat Gapena ini pergi lempang dia.

Lempang dia kiri dan kanan. Lempang kaw-kaw.

Bukan lempang nak bagi pekak, cuma lempang nak bagi dia sedar. Mungkin dia kerap sangat mencekik nasik ganja Ipoh mali.

Lempang dan tunjal dahi dia.

Tanya dia,

dimana dia semasa Mahafiraun buat PPSMI?

dia tengah sedap makan apa semasa org berarak mengusung keranda bahasa?

dah ada stim ka nak jadi Sasterawan Negara? 

Kah kah kah kah kah kah!!!

Dalam keadaan Bahasa Melayu kita sikit hari akan jadi nombor 3, dia masih lagi perasan duduk zaman Melaka.

Lempang mamat ni deras-deras dan kasi tau; bahawa kita bercakap dengan tuhan sekalipun, ber'aku' dan ber'engkau'.

Gapena tolak saranan mansuh bahasa istana
 
Gabungan Persatuan Penulis Nasional Malaysia (Gapena) menolak saranan Senator Dr Syed Husin Ali untuk memansuhkan bahasa istana yang dianggap merendahkan martabat manusia dan menggambarkan mentaliti hamba. >>>>>>>>>>>Malaysiakini

Lagi Kisah Beruk dan Kertas

Madu tualang power! Click here

Macam taik dgn kentut. Macam rasuah dgn UMNO.

Gambar dicedok dari Facebook Nazmi Samarahan

Friday, November 15, 2013

Dewan Bandaraya Ipoh Baru Sedar Dari Stim Ganja

Madu tualang power! Click here

Satu Malaya; Ipoh, Kuala, Taiping, KL, JB, Sarikei sudah tau penangan 'nasi ganja Ipoh'


Aku tak pernah mencekik menatang nasi ganja ini. Namun dari cerita dari orang2 yg dah terkena stim nasik ganja Ipoh, sah la nasik itu memang berhantu jembalang. Ketagih.

Termasuk la adik kandung aku sendiri yg tak dapat tidak, mesti pekena nasik ganja tiap-tiap hari sewaktu mengandung dulu.

Itu belum cerita satu family dari moyang, atuk, bapak, anak, cucu, semua dah terkena stim nasik ganja Ipoh. kah kah kah!

Baru-baru ini DBI (donkey bodoh idiot) keluar notis tutup 14 hari, kononnya kedai kotor.


Bodoh apa? Memang la semua kedai makan di Msia ini pengotor. Kalau ada yg menjaga bab kebersihan, boleh kira dgn calculator lah! Kah kah ka kah

Baru tau ke kedai nasik ganja ni ambik sayur-sayur second-hand dari pasar? Baru tau minyak goreng ayam itu entah dah berapa kali re-cycle? Kah kah kah

Staff-staff DBI ni memang dah berpuluh tahun lalok kena nasik ganja. Mungkin baru-baru ini mamak tu bubuh terkurang 'dose' dalam nasik kot. Baru sedar, baru tau kedai kotor.

Ingat makan kat hotel tu bersih sangat? Ingat makan kat coffee house tu bersih sangat? Lanchow! Pergi dapur sesekali tengok.

Itulah penguasa Melayu. Kedai tepi jalan berani la usik.

Usik la kedai-kedai 5 bintang kalau berani, kalau tak sayang telor lanjut.

Thursday, November 14, 2013

Beruk Dapat Kertas

Madu tualang power! Click here


Beruk kalau dapat kertas, lebih teruk dari beruk dapat bunga.

Klik DI SINI untuk membaca lebih lanjut.

Friday, November 8, 2013

Terbaek Dari Facebook: Jubor Kacang

Madu tualang power! Click here

Gambar ini aku cedok dari FB Kak Yammy Samat. Pergilah berkawan dengannya.

Orangnya amat kelakar-kelakar pedas. Kah kah kah!


Tak tau la gambar ini ori atau tidak.

Dulu kita di'vara'kan Bangla. Kini di'jubor'kan Indon. Kah kah kah kah!!!

Habis la. Habis.

Habis Tanah Melayu.

Thursday, November 7, 2013

Tip Kesihatan: Gosok Gigi Baik Untuk Kesihatan Jantung

Madu tualang power! Click here

Kurang cermat dgn gigi

Gosok gigi dapat pahala sebab gosok gigi itu juga sunah nabi.

Gosok gigi juga dapat menjimatkan belanja daripada bagi duit kpd doktor gigi.

Gosok gigi juga akan menyedapkan bau mulut. Tak guna menogok kopi pacak, kopi keras, kopi batang tapi mulut bau tong taik. Kah kah kah.


Berikut adalah sebahagian dari artikel yg aku kutip dari Free Msia Today.

Brushing teeth can lower heart disease risk

November 7, 2013
FEATURE

A new study has revealed that taking care of your gums by brushing, flossing, and regular dental visits could keep heart disease at bay.
Researchers at Columbia University’s Mailman School of Public Health have shown for the first time that as gum health improves, progression of atherosclerosis slows to a clinically significant degree.
Artherosclerosis or the narrowing of arteries through the build-up of plaque is a major risk factor for heart disease, stroke, and death.

Sunday, November 3, 2013

Dah Kena Kencing, Basuh La

Madu tualang power! Click here


Tuan2 dan puan2,

Pergilah basuh muka.

Semoga sedar.

Kalau kita perati gambar diatas, sah lah itu semua adalah peruntukan Melayu/bumiputera selama ini yg telah dikerat Najib.

Najib bukan kerat paip air ke Genting Casino.

Najib bukan kerat api ke mahligai Putrajaya.

Kalau tak sedar jugak dan tak reti basa malu, pergi basuh ponggong sekali. Kah kah kah!