Friday, October 4, 2013

Tom Clancy Dah Jalan

Madu tualang power! Click here


Tom Clancy dah mati Selasa lepas.

Tom Clancy pernah mendapat kritikan hebat kerana pendiriannya mengenai isu 9/11. Dia bersetuju dgn jihad dan tahu bahawa orang mati syahid itu terus masuk syurga.

Tapi, mungkin sebelum mati, dia tahu bahawa 9/11 hanyalah buatan US/Yahudi. Auta.

Aku membaca The Hunt for Red October karya Tom Clancy sejak sekolah menengah lagi, lebih 2 dekad yg lalu. Faham sikit-sikit, merangkak-rangkak. 10 tahun kemudian, barulah level English aku sampai ke tahap untuk memahami novel/the star/malay mail/NST.

Ianya telah pun  difilemkan dan dibintangi Sean Connery. Memang macho giler movie ni.


Mula-mula aku gemar Sidney Sheldon, sebab banyak cerita blue dalam novelnya.

Tapi lama-kelamaan aku beralih kepada Robert Ludlum dan Tom Clancy.

Novel tentang perang, taktik, gerilla, risikan dan segala bagai lagi lebih menarik minat aku.

Tapi sekarang aku dah tak beli buku lagi.

Sebab buku lagi mahal dari beras jati 10 kilo.

Cilake UMNO/BN.

1 comment:

  1. Salam Libang Libu

    Miker boleh member dengan kawan Yong yang suka baca buku2 camni. Kalau bincang dia akan guna hipotesis dari buku yang dia baca. hahaha...Buku cerita. Lepas kahwin terus berhenti.

    Yong langsung takde masa nak baca buku citer.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.