Wednesday, October 30, 2013

Derih Jala Derih Jalang

Madu tualang power! Click here

Pada aku barua ini Derih Jalang.

Dalam ramai-ramai penjawat awam yg berkhidmat dgn tulus dan telus, ramai juga jalang-jalang macam ini yg menempek di dalam sektor awam.

Mencekik gaji mahal dan pelbagai elaun keistimewaan yg lain atas sebab mereka sanggup menjadi barua dan balaci suruhan UMNO.

Jalang-jalang macam ini tak sedar gaji mereka dibayar atas hasil masyhul negara dan duit cukai.

Hasil dari duit cukai aku dan engkau yg membeli tepung, gula, beras dan minyak masak saban tahun.

Msia ada beratus menteri dan timbalan menteri, perlu lagi ka PEMANDU aplanchow ni?

Gambar dicedok dari FB Ahmad Salman Abdul Rahim.
Pergi la berkawan dgn dia.
Parlimen diberitahu gaji maximum bulanan pengarah PEMANDU RM49,000 sebulan...manakala pengarah bersekutu RM31,600 dan pengurus kanan 21,000 sebulan... 

Jika dibandingkan dengan gaji penjawat awam atasan seperti ketua setiausaha negara dibayar Rm23,577....boleh dikatakan kesemua agensi yang direka cipta kerajaan bergaji taraf menteri dan jawatan juga dipegang oleh menteri dan bekas2 menteri....

seorang menteri bergaji gaji gaji....pi mai pi mai kot tu jugak....apa fungsi penting dan kesan PEMANDU kepada rakyat ??? yang aku nampak ia sekadar menjadi tukang kipas kepada najib...yang terbaru PEMANDU bermatian mahukan GST dilaksanakan dan menyokong penuh hasrat perdana menteri....

Apa yang rakyat dapat hanyalah bebanan dan kehidupan semakin lama makin dihimpit dari negara kita yang sebenarnya amat kaya...tapi rakyatnya susah...

Friday, October 25, 2013

Tokoh Wanita Bulan Ini

Madu tualang power! Click here



Perempuan ini bagus pada awalnya.

Seorang mak, bini dan peniaga yg berjaya atas gigih sendiri.

Sehinggalah dia pakai kain merah dan tudung merah. Sehinggalah dia berkawan dengan tauke lembu. 

UMNO.

Kita tunggu seterusnya, apa punya hamlau dia nak main.


Thursday, October 24, 2013

Blogger Lembu

Madu tualang power! Click here

Semalam berlaku kejadian yg amat tidak diingini bilamana seorang pegawai bank wanita Melayu Islam ditembak pegawai keselamatan dalam rompakan di Subang Jaya.

Sekarang ini berlumba-lumba para blogger lembu meng'upload' gambar mangsa yg kena tembak.

Ini kerja blogger lembu.

Kalau yg kena tembak itu, lu punya mak/bini/kakak/adik macam mana?

Lu boleh redha tengok gambar macam gitu? Lanchow!

Paling bangang lu boleh buat, kaburkan gambar tersebut. Paling cerdik, jgn publish. Dey thambi, orang tu anak-beranak sedang bersedih la. Akai ada???


Wednesday, October 23, 2013

Zaid Ibrahim Punya Sial

Madu tualang power! Click here


Seperti Hanif Omar yg tak pernah jumpa ayat mengharamkan judi dalam al-Quran, mungkin Zaid ini juga tak pernah jumpa ayat al-Quran yg membawa makna, "Bagi aku, ugama aku. Bagi engkau, ugama engkau"

Inilah dia, orang bijak2 ni kadang-kadang penyudahnya makan taik kambing jugak.

Sampai orang suruh dia mengucap balik semula la!
Oppps... ritual mengucap.

Mamat India ini ada akal. Walau pun dia bukan Islam.

Lagi pun, time Thaipusam dia nak buat jalan jem, dia
nak main pecah kelapa. Pernah Zaid bising?

Jangan Cepat Naik Stim

Madu tualang power! Click here


Kecoh. Heboh. Brunei laksanakan hudud. Sesungguhnya hukum dari kitab itu ialah perundangan yg sempurna untuk manusiawi.

Tahniah Brunei laksanakan hudud! Beribu-ribu tania!

Namun kita kena ingat, jangan cepat naik stim, sebab Arab Saudi pun ada hudud.

Saudi kerat tangan orang mencuri. Sebat orang yg mengongkek tanpa nikah. Rejam orang yg dah menikah tapi mengongkek dgn orang lain.

Pendek kata, orang Arab nak naik stim pun takut-takut. Kah kahkah kahkah kahkah!!!!!

Tapi raja Saudi yg didoakan setiap sembahyang Jumaat dan sembahyang raya itu tak kena hudud.

Geng-geng raja Saudi yg bebas makan free dan mencuri harta negara, bebas naik atas perut budak sekolah dan bebas menenggek atas belakang amah tak kena hudud.

Yg kita tak mau, Brunei buat hudud macam Saudi.

Lagi satu, Amerika tak marah pun Saudi laksana hudud. Ada Brunei kena marah?

Tuesday, October 22, 2013

Terbaek Dari Facebook: Budak-budak Pegang Anu

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB Hazif Azman
Aku rasa budak-budak ni pelajar Jurusan Kejururawatan.

Sebelum dapat barang hidup, berani pegang barang plastik pun dah kira OK.

Cuma jgn bawak balik dah la.

kah kah kah!!! 

Monday, October 21, 2013

Apa Angkasawan Kita Buat Sekarang?

Madu tualang power! Click here

Pernah aku terdengar dari sumber tak saheh lagi was-was dan kencing tak lawas, NASA tidak mengiktiraf Muzapar Shukor itu sebagai seorang angkasawan. Sebaliknya Muzapar itu dapat makan angin free dan diktiraf satu dunia sebagai seorang pelancong angkasa.

Muzapar dapat naik roket hasil angguk kepala Mahafiraun, itu sahaja.

Apa yg dia buat diangkasa?

Minum teh tarik - rekod dunia.
Makan nasik lemak - rekod dunia
Menguli roti canai - rekod dunia.

Apa dia buat setelah turun dari angkasa?

Dia dapat pompuan, kawin dan mengulilah dia sampai sekarang.
Hampes.

Berikut adalah tulisan Dr Azman Ibrahim, doktor gigi termasyhur di Kubang Kerian, Kelantan mengenai apa kejadahnya hasil hantar mamat Muzapar ini naik roket?

Kalau tak ada hasil, baik hantar berok.



  • 6 Tahun Kepulangan Angkasawan Negara, Mana Hasil Penyelidikan?

    Oleh: Dr Azman Ibrahim

    Hari ini genap 6 tahun kepulangan rakyat Malaysia pertama dari angkasa. Tanggal 21 Oktober 2007, Angkasawan pertama negara, Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha selamat kembali ke Bumi selepas 10 hari berada di Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS). Kapsul Soyuz TMA-10 mendarat di Arkylk, Kazakhstan pada pukul 2.37 petang waktu tempatan (6.37 petang waktu Malaysia), selepas melalui perjalanan 3 jam 23 minit dari ISS.

    Program yang didakwa menelan belanja ratusan juta ringgit tetapi Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Maximus Ongkili ketika memberikan jawapan di Parlimen pada 6 Mei 2008 memaklumkan bahawa kos sebenar program angkasawan negara yang pertama ialah sebanyak RM39.11 juta.

    Diberitakan bahawa sepanjang 10 hari semasa berada di ISS, Dr. Sheikh Muszaphar telah melakukan penyelidikan antaranya melibatkan sel kanser dan leukemia di stesen angkasa itu. Penyelidikan yang diistilahkan sebagai ‘penyelidikan mikrograviti’ dikategorikan secara saintifiknya sebagai penyelidikan bermutu tinggi. Setelah kepulangan beliau ke bumi, dimaklumkan hasil penyelidikan tersebut telah dihantar ke Jepun untuk dianalisa.

    Kalau pun kosnya bukan ratusan juta sebagaimana didakwa, hakikatnya hampir RM40 juta wang negara yang telah dibelanjakan adalah satu jumlah yang sangat besar. Setelah enam tahun berlalu, saya mungkin antara ramai pembayar cukai yang berminat untuk mengetahui apakah finding (penemuan) hasil penyelidikan tersebut yang boleh dimanfaatkan oleh rakyat?

    Ketika saya berkhidmat sebagai tenaga akademik di sebuah universiti tempatan dulu, selalu saya nyatakan kepada rakan-rakan, apa sahaja penyelidikan yang kita lakukan dengan menggunakan geran penyelidikan yang diambil dari wang rakyat, pastikan kita mampu menghasilkan sesuatu untuk faedah rakyat, dengan makna kita mampu memulangkan kembali wang rakyat yang diambil dengan nilai manfaat yang bakal mereka perolehi.

    Walaupun cara pemikiran saya agak kekampungan, tetapi secara tegas saya nyatakan, saya anti dengan penyelidikan yang cuma di atas kertas yang akhirnya dapat dimanfaatkan sekadar untuk rekod pencapaian peribadi penyelidik. Bila nak memohon untuk kenaikan pangkat, kita akan kemukakan “Ini senarai research yang pernah saya buat!” lantas, dari seorang pensyarah biasa boleh naik pangkat jadi pensyarah kanan, professor madya dan seterusnya professor.

    Kadang-kadang ada pensyarah yang langsung tak terlibat dengan sesuatu research tetapi tetap meminta supaya nama mereka dimasukkan sama dalam senarai penyelidik untuk projek tersebut. Beginilah gambaran pentingnya nilai research bagi seorang tenaga akademik di universiti.

    Sebenarnya bukan sedikit wang rakyat yang diperuntukan untuk geran penyelidikan. Kalau geran jangka pendek, jumlahnya sekitar RM25,000 sementara geran jangka panjang boleh mencecah RM100,000 untuk satu-satu projek. Bagi pihak pengurusan dan pentadbiran universiti pula, adalah suatu kebanggaan bagi mereka apabila universiti yang mereka tadbir diiktiraf sebagai ‘Universiti Penyelidikan’.

    Berbalik semula kepada Projek angkasawan Pertama Negara, permintaan rakyat biasa seperti saya mudah sahaja. Diharapkan selepas enam tahun ianya berlalu, pihak yang berkenaan tolong umumkan hasilnya secara nyata dan bukannya teori semata-mata kepada kami. Terima kasih.

    *Penulis adalah Pengerusi Lujnah Pengguna Pas Terengganu


Dua Beranak Makan Taik Kambing

Madu tualang power! Click here



Anak Mahafiraun kalah lagi. 

Kuah tumpah atas lantai. Kah kah kah!
Bapa borek, anak membureet. Kah kah kah!

Mahafiraun akan salahkan semua orang kerana anak jantannya kena kelepuk.

Mahafiraun akan salahkan semua orang, salahkan Tunku, salahkan KJ, salahkan Ghaffar Baba, Norian Mai. Cuma dia dan Geng Tamil Nadunya saja yg betul.

Tak caya, tunggu la.

Mahafiarun akan tambah lagi, "ini ajenda Illluminati, Freemason, barat, Kristian, Yahudi, Bangla, Nepal, Myanmar utk jatuhkan Melayu dan Islam!"

Padan muka anak beranak makan taik kambing.

Kah kah kah hkah!!!

Terbaek Dari Facebook: Mahafiraun & Rakan2 Kongsi Gelap

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB King Jason

Khairy Jamaludin tak masuk geng, sebab dia yg kalahkan anak Mahafiraun. Kah kah kah!

Saturday, October 19, 2013

Mahafiraun dan Anak Jantannya

Madu tualang power! Click here


Mahafiraun sedih. Anak jantannya yg bakal merubah UMNO/BN/Malaysia itu dah kompom tak boleh menang.

Satu Malaya turut kuciwa. Kah kah kah!

Walhal, anaknya itulah yg diharapkan oleh rakyat M'sia utk memulangkan balik tanah-tanah orang Penan yg dirembat bapaknya bersama Ting Pek Khin dulu.

Anak jantan itulah yg akan bagi balik duit kerajaan RM2 bilion yg digunakan untuk menyelamatkan kompeni adik-beradiknya yg hanyut ke laut satu ketika dulu.

Anak jantan botak itulah yg akan jadi hero menyagat muka Soros dan Nor Yaacop kerana gatal buah bermain forex dengan duit Bank Negara sampai rugi bilion-bilion.

Banyak lagi sandaran rakyat Msia terhadap anak jantan botak Mahafiraun ini, tapi sayang mamat ini dah macam tak ada peluang.

Anak jantan inilah juga yg diharap-harapkan sangat oleh Mahafiraun untuk memadamkan peribahasa Melayu yg berbunyi,

"kalau jumpa ular bersama Mahafiraun, balun Mahfiraun sampei lembik, tercirit-ciirit, sampei tumpor dulu!"

Friday, October 18, 2013

Wa Fakeh Lu Tak Fakeh

Madu tualang power! Click here

Kuda terlebih pil kuda

Menurut Stopa Ali, PAS akan meletakkan calon muka baru untuk mempertahankan kerusi DUN Sg Limau.

Sebenarnya, muka baru, muka lama atau muka tak tau malu yg akan bertanding, disebabkan PAS akan melawan UMNO, maka Pakatan Rakyat akan turun menyokong.

Kompom PKR turun, kompom DAP turun, Parti Sosialis Dr Nasir pun akan turun.

Kompom tak ada isu pil kuda, pil perancang, pil kuat kotei.

Juga kompom tak perlu multaqa multaqi, tarbawi tarbawal dan kompom tak ada isu lu tak fakeh wa lagi fakeh.

Sg Limau itu dah sebelah kaki Pakatan Rakyat menang. Cuma tunggu sebelah kaki lagi untuk terajang bola masuk gawang.

Cumanya, yg kita ragu2 dan was-was kencing tak lawas, ada lagi pak lebai berjanggut berserban yg jubahnya 18 kilo tapi dalam gelap masih nak bergeli-geli mesra-mesra dgn UMNO?

Ingat, kita menang Kedah dulu pun bukan sebab PAS kuat sangat tapi sebab UMNO dok leka main taik.

Thursday, October 17, 2013

Terbaek Dari Facebook: Ambik Obat!

Madu tualang power! Click here

Gambar dicedok dari FB King Jason

UMNO maknanya United Malays National Organisation/Persatuan Kebangsaan Melayu Bersatu.

Melayu itu kalau diselak perlembagaan, maknanya orang yg beragama Islam.

Ini apa cerita? Dah la bukan orang Melayu, beragama Kristian, boleh jadi ahli UMNO?

Macai-macai/running dogs UMNO mungkin boleh bagi pencerahan sikit untuk tepis menepis selaku barua?

Kah kah kahkah!!!!

Terbaek Dari Facebook: Tunggang Menunggang

Madu tualang power! Click here

Gambor diatas dicedok dari FB King Jason, pergi la berkawan dgn dia.

Macam ni,

bukan adik si Basry ni yg kena kuda, kena kutil sampai buncit dgn Thambi Kecik.

Bukan juga kakak si Basry ni yg kena kuda, kena talu depan/belakang sampai bunting, kemudian kena letup.

bukan juga mak si Basry ni yg kena tunggang dek Raise Stim.

Itu pasal si Basry ini bengang.

Kalau mak dia yg kena tenggek dgn Raise Stim dapat la banglo free sebijik. Kah kah kah!


Terbaek Dari Facebook: Penegak Bangsa Melayu

Madu tualang power! Click here

Gambar dikutip dari FB Mia Farisha Yumiko. 

Tapi sayang, Tiga Abdul Poyo di atas sebenarnya berpenyakit. Penyakit 3-serangkai.

Penyakit original Melayu kerana kuat makan nasi lemak, roti canai, teh tarik dan ayam cucuk hormon KFC.

Sorang gedebap, sorang cengkung, sorang kusam.

Sorang sakit jantung, sorang kencing manis dan sorang lagi darah tinggi. 

Pegang kerislah konon, kah kah kah kah...

Keris sendiri pun tak tertegak. Ptuiiiih!!! Ptoeeey!

Friday, October 11, 2013

Don't Eat Kuki Danish and Drive!

Madu tualang power! Click here


Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua pembaca.

Tak kira samada masih menyewa atau duduk di rumah 7 juta, samada makan nasi atau ubi kayu, naik Perodua atau Hummer, isap Dunhill atau dah tukar daun kah kah kah.


Tahun ini seperti sebelum2nya kita tetap tak merasa lembuu-lembu feedlot yg katanya murah gila babi, taik lembu feedlot pun tak nampak,
highway PLUS tetap macam sial tol mahal,
bekalan susu-susu segar dari Mongol dan China Doll masih banyak dan mewah di pasaran
dan juadah apam Lebanon masih terkepam di Kuching. Kah kah kah kah!!!


Namun, tahun ini ada menu tambahan; kuki Danish!
Semoga selamat sampai ke kampung halaman masing-masing,
tapi ingat, jangan makan kuki Danish sambil memandu.

Lagi besor rongga kuki Danish,
lagi sedap. Kah kah kah!!!

Wednesday, October 9, 2013

Sedapnya 'Kuki' Danish

Madu tualang power! Click here


Jangan meleleh. Jangan menjelejeh ayor lior.

Kuki Danish ni memang sedap. Kena pulak kuki Danish itu diletak butter sikit. Awww! 

Celop pulak dalam ayor. Berayor-ayor le Kah kah kah!!!

Kalau bapak kaya, taiko, rumah tujuh/lapan juta & ke hulu-ke helior naik hummer, usahkan kuki Danish.

Kuki Mongol. Kuki Lebanon. Kuki China Doll semua boleh rasa.


Miker tunggu apa weh?

Miker tunggu la duit TEKUN. Tunggu subsidi baja. Tunggu subsidi beruk panjat kelapa.

Tunggu BRIM, BRAM, BROOOOM.... tunggu sampei tumpor kah kah ah kah kah!

Lagi besor rongga kuki Danish ni,
lagi sedap!
Kah kah kah!!!



Dewan Bahasa dan Malapetaka

Madu tualang power! Click here


Sejak aku mengenal huruf rumi dan reti membaca, tabiat membaca aku disemai komik-komik dan 4 majalah yg selalu bapak aku beli.

Bapak aku orang kampung, buat kerja kampung tapi dia beli Dewan Pelajar, Dewan Masyarakat, Dewan Siswa dan satu lagi kalau tak silap Dewan Sastera. 

4 majalah ini keluaran DBP. Ada editornya, ada pengarangnya, ada jurutaipnya dan mungkin jugak DBP mencetak sendiri dan seterusnya diedar kepasaran.

Majalah-majalah ini dahulunya laris walaupun tak ada gambar buah mangga buah betik dimuka depan.

Tapi itu dulu. Kenangan. Sejarah. Sejarah gemilangnya bahasa kita Bahasa Melayu.

Bahasa kita semakin hari semakin menjadi bahasa nombor 8 sejak Mahafiraun berkuasa. Ini kerana, Mahafiraun tak suka orang Melayu membaca dan menjadi pandai.

Terutama Dewan Pelajar dan Dewan Siswa, musuh Mahafiarun.

Sikit demi sedikit bahasa kita kena cantas. 

Sehinggalah ke hari ini, orang Melayu nak beli peha ayam goreng pun kena cakap orang puteh, "I would like it spicy please...." Kah kah ka ka kah! Lanchow.

DBP sekarang tinggal bangunan sahaja. Apa yg ada kat dalam kita pun tak tau. Apa yg diorang dok buat kat dalam, kita lagi tak tau.

DBP sekarang ini kurus kering, tak ada isi, tak ada gigi, habis zat dihisap para pencetak. Utang bertimbun.

Lebih kurang 12 tahun sudah aku pernah ke pameran/jualan buku DBP bertempat di syarikat percetakan Dawama, Hulu Kelang.

Macam gampang, di pameran/jualan buku DBP pun ada hamprak jual buku tiga 5!??!  Kah kah kah kah kah

evergreen macam lagu raya Ahmad Jais

Bahasa, kekuasan dan kepembangkangan di Malaysiakini

Tuesday, October 8, 2013

Guru Singapura Bergaji Termahal Di Dunia

Madu tualang power! Click here

Harga petrol naik, menteri akan kata "petrol kita masih antara termurah di dunia"

Tapi sekor haram tak pernah berkata;

"gaji pekerja kolar biru kita adalah antara terbangsat dalam dunia"
"gaji pemungut sampah kita masih tercorot dalam dunia"

"gaji guru-guru kita antara terendah didunia, berbanggalah!"

S'pore teachers HIGHEST PAID in the world
SINGAPORE - Singaporean teachers are the highest paid among 21 countries according to a study, earning an average annual salary of US$45,755, ahead of the United States' US$44,917 and South Korea's US$43,874.
 Full article: http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=171382:spore-teachers-highest-paid-in-the-world&Itemid=2#ixzz2h621uPrd 




Kedah Darul Pancut

Madu tualang power! Click here

Setelah Darul Runtuh, kini kita ada Darul Pancut. Kah kah kah kah!!!

Makhluk UMNO ini, nak main air pancut pun kena ajak orang.

Ini paksaan, sapa kebulur tengok air pancut dari pukul 8.30 - 11.00 malam?

Baik main air pancut kat rumah daa..... kah ka kah kah!!!!


Tuan-tuan & puan-puan,

Daripada sumber yg diragui & tidak saheh, didapati PAS menang di Kedah dulu bukan kerana PAS Kedah kuat sangat. Tapi, kerana UMNO dok asyik main air pancut, UMNO tak sempat persiapkan diri untuk PRU.

Jadi, jangan lah cepat naik stim.

PAS Kedah sebenarnya senasib dgn PAS Tganu. Merasa pegang sepenggal.

Tapi, sekurang-kurangnya PAS Kedah cuma dikepalai seorang pesuruhjaya. 

Yg di Tganu ini apa cerita? Boss besar kat sana tau? Tiap kali PRU, potong stim.

Itu semua, ketentuan....

Kah kah kah kah!!!

Friday, October 4, 2013

Hikayat Asam Taik Idong

Madu tualang power! Click here

Akan datang di Felda berhampiran anda
Dah sampai tahap ber'report-report ke balai polis. Ini sudah extreme.

Kalau betullah tanah Felda itu berpotensi besar, ada takungan petrol di bawahnya atau ada simpanan emas intan berlian jongkong bijih dibawahnya, kasi la kaw-kaw punya habuan kepada peneroka.


Kalau betul nak pajak-memajak, buat betul-betul. Kasi kaw-kaw punya pajak. Pajak la sampai Isa Katik tumbuh dahan tumbuh akar sekali pun tak apa.

Ini pajak nak membesarkan tembolok sendiri.

Bercakap kehulu kehilir nak perjuang nasib anak bangsa.

Idop @#$%^#$!
Idop *&%$%$@!
Hidop %$#@&*()!!!
Lambong songkok tinggi-tinggi!

Kera rajin dibagi susu. Walhal anak sendiri pergi sekolah belanja 5 kupang.

Nak beli asam taik idong pun tak cukup.

Tau asam taik idung?!?

Ini dia asam taik idong. 







Jangan poyo-poyo buat tak tau.. Kah kahkahkah!!!


Punca Ikan Naik Harga Di Pasar

Madu tualang power! Click here

IGP: Boleh jadi senjata api jatuh dalam laut
 
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yakin bahawa senjata api polis yang dilaporkan hilang dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012 tidak jatuh ke tangan penjenayah. >>>>>> Malaysiakini

Tidak menghairankanlah kenapa bekalan ikan semakin berkurangan.

Ikan ni mati sebab main-main C4

Peluru meletup dalam perut.

Jerung tertelan hand-grenade

Nak bagi makan ikan, buatlah dgn ikhlas. Kah kahkah kah kah!!!

Transformer je yg makan besi.

Tak tau ke, ikan makan taik? kah kah kah kah

Tom Clancy Dah Jalan

Madu tualang power! Click here


Tom Clancy dah mati Selasa lepas.

Tom Clancy pernah mendapat kritikan hebat kerana pendiriannya mengenai isu 9/11. Dia bersetuju dgn jihad dan tahu bahawa orang mati syahid itu terus masuk syurga.

Tapi, mungkin sebelum mati, dia tahu bahawa 9/11 hanyalah buatan US/Yahudi. Auta.

Aku membaca The Hunt for Red October karya Tom Clancy sejak sekolah menengah lagi, lebih 2 dekad yg lalu. Faham sikit-sikit, merangkak-rangkak. 10 tahun kemudian, barulah level English aku sampai ke tahap untuk memahami novel/the star/malay mail/NST.

Ianya telah pun  difilemkan dan dibintangi Sean Connery. Memang macho giler movie ni.


Mula-mula aku gemar Sidney Sheldon, sebab banyak cerita blue dalam novelnya.

Tapi lama-kelamaan aku beralih kepada Robert Ludlum dan Tom Clancy.

Novel tentang perang, taktik, gerilla, risikan dan segala bagai lagi lebih menarik minat aku.

Tapi sekarang aku dah tak beli buku lagi.

Sebab buku lagi mahal dari beras jati 10 kilo.

Cilake UMNO/BN.

Zlatan Ibrahimovic: Legend!

Madu tualang power! Click here

978x Zlatan Ibrahimovic bags 2 goals; Boards flight to Sarajevo to grant a dying childs wish to meet him

Zlatan Ibrahimovic sometimes splits public opinion but you can’t help but love him for the story that was broken during PSG’s Champions League game this evening.

Ibrahimovich netted 2 goals in PSG’s 3-0 win over Benfica and was involved in the other goal too.

An 8 year old boy in Sarajevo, Bosnia has a month to live and his idol is the Swedish superstar Zlatan Ibrahimovic.

The young boy Hajrudin Kamenjas has met Stuttgart striker Vedad Ibisevic but his final wish is to meet the enigmatic PSG striker.

Zlatan Ibrahimovic will reportedly fly to Sarajevo after the game to meet the young boy.

Legend!

Thursday, October 3, 2013

Mari Meneka

Madu tualang power! Click here


Dibawah ini aku copy & paste satu perenggan yg aku cedok dari Harakah Daily.

Sapa-sapa yg nak baca artikel penuh, sila klik DI SINI.

Four sheds running various types of business were on the chopping block this morning.

Authorities consisting of the DBKL staff and the police were seen huddling under a shed to be demolished, trying to escape the midday sun, whilst several villagers sweat it out to save whatever they can.
 Dalam Bahasa Melayu lebih kurang begini;

Empat gerobok yg menjalankan pelbagai jenis perniagaan telah menjadi sasaran pagi ini.
Pihak berkuasa yg terdiri dari kakitangan DBKL dan polis kelihatan berlonggok-longgok dalam sebuah gerobok yg akan dirobohkan, cuba berlindung dari panas terik matahari tengahari, sementara beberapa penduduk kampung berhempas-pulas sedang menyelamatkan apa yg boleh.

OK, boleh teka orang apa yg aku gariskan di atas?

Kemudian, sapa yg sedang tengok dari jauh? Atau memang tak ada langsung kat situ?

Kah ka kah kah!!!

Idop %^^$#!! Idop @#$$%!!! Hidup &%$%$#@!!!!

Lambong songkok tinggi-tinggi!

Audit: Apa Kata Patol Barua

Madu tualang power! Click here


Chief ulamak muda Patol Barua berkata;

"M'sia aman. Semua orang aman berak diparit, nyaman."

"Laporan itu tak bertahaluf siyasi langsung, ini kena jemput Haron Taib!"

"Kena multaqa-multaqi bincang laporan audit, ini pun kena cari Haron Taib juga kah kah kah "

"Geng audit ini tak ada wasatiyah!!"

"Audit-audit ni, kerja Yahudi, Freemason, Illuminati, Greek, Yunani, Sepanyol, Angola yg nak jatuhkan Malaysia."

"Audit punya pasal lah Obama tak mau mai"

"Apa-apa pun, kami makan gaji. Ini kententuan dan dah tentu perut kena isi."

"Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka lah hati, kah kah kah!"

Ini gambar jamuan moreh kah kahkah!

Wednesday, October 2, 2013

Usahkan Taring, Bulu Pun Tak Ada

Madu tualang power! Click here

PAC?

Apa PAC ni??!

Pachucheng??? Kah kah kah kah

Toksah banyak cerita la. Kalau dok sedap makan gaji, sental la gaji tiap-tiap bulan. Kalau sampai seru, musim haji pergi la ke Mekah.

Jangan cerita banyak. Tak tau kita ni champion?

Tu la, sekali-sekala bawak2 baca Washington Post. Kah kahkah kah!!!

Ni dia champion.


Kalau asal-usulnya makan gaji, hidung mesti berlubang tiga. Lubang ketiga tu yg kena cucuk.

Baik jadi lembu la, reti juga meragut makan sendiri.

Usahkan taring, bulu pahat pun tak berani tumbuh. Kah kah kah kah!!!
Pakatan: PAC jawatankuasa tiada taring
 
Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) tidak mempunyai taring kerana tiada siapa takutkan cadangan-cadangan yang dikemukakannya, seperti dilihat dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012, kata Pakatan Rakyat. >>>>>> Malaysiakini

Enjin Jet Pun Boleh Ghaib

Madu tualang power! Click here



Kita pernah kehilangan enjin jet, masih ingat? Dan kita pun tak tahu apa ujung pangkal ekor kepala taik cerita enjin lesap itu. Yang terakhir beritanya, enjin tu dah sampai Amerika Selatan.

Enjin jet ghaib.
Lembu ghaib.
Kondo ghaib.
Duit PPRT ghaib.
Duit tabung 1Azam ghaib.

Setakat senjata api. Celah taik gigi.

Jawabnya, senang sahaja. Jatuh dalam laut. Tak payah susah-susah macam Mat Maslan yg belajar oversea, pergi universiti orang puteh. Perabih boreh!

Itulah jawapan orang besar polis kita. Sedap dia punya taik gigi bercakap.

Mudah. Jatuh dalam laut.

IGP: Boleh jadi senjata api jatuh dalam laut

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yakin bahawa senjata api polis yang dilaporkan hilang dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012 tidak jatuh ke tangan penjenayah. >>>>> Malaysiakini



Semua Maslanlah, Senang Cerita

Madu tualang power! Click here



Si Maslan ini memang dah sah maslannya.

Orang kampung kau, kencing la suka ati kau kah kah kah!

Pun begitu, semaslan-maslan Mat Maslan dia maslan sorang-sorang.

Sekurang-kurangnya, dia cuba menafikan kemaslannya sebagaimana tanggapan orang.

Dia petik nama universiti New Zealand yg ntah-hapa-ke-namanya dan berapa rankingnya dalam dunia.

Dia juga petik nama UKM yg saban tahun ranking turun dan turun dan turun.


Sebenarnya, penyakit maslan ini ada dimana-mana didalam pentadbiran kerajaan UMNO/BN. Keratan The Malaysian Insider dibawah ini ialah contoh terbaik.

 BY EILEEN NG
OCTOBER 01, 2013
The Broadcasting Department blew its budget spending RM120,210 on clocks and scanners alone, thus overpaying for these items by thousands of times beyond its actual cost.

Despite budgeting RM100 per unit for a clock and RM200 per unit for an A4-sized document scanner, the Auditor-General found that the Broadcasting Department spent RM3,810 per unit for “branded” wall clocks and RM14,670 per unit for the scanners.  >>>>>>more at Msian Insider