Friday, September 13, 2013

Terbaek Dari Facebook: Sedap Makan McDee?

Madu tualang power! Click here

Artikel ini aku cedok dari Soffi Jikan FC



Dah berapa ekor babi ko org makan...?


Berita Penting ... Majlis Kehakiman Islam ( MJC ) dan IQSA telah menarik balik pengesahan daripada McDonald. Acccording ke pejabat dapur di Florida , Amerika Syarmikat , kajian ke dalam bahan-bahan McDonald telah menunjukkan bukti positif bahan babi yang dipanggil " LM10 " digunakan dalam Mayo McDonald . 

Pegawai Afrika Selatan McDonald telah mengesahkan bahawa semua bahan-bahan berasaskan sos yang diimport dari Amerika Syarikat. (Muslim) pengguna dinasihatkan untuk menahan diri daripada McDonald. Majlis Kehakiman Islam ( MJC ) dan IQSA juga telah menarik balik pensijilan di seluruh negara. Ia adalah tanggungjawab anda untuk memberitahu orang lain ....

JAZAQ - ALLAH Khair !

Info utk dikongsi bersama2... ~SEBARKAN~~
SOFFI JIKAN FC
Like ·  · Share · Yesterday

Sebelum-sebelum ini pun aku ada post tentang apa sangat faedahnya makan ayam tanpa nasik.

Kita orang Melayu membesar dengan nasik. Kecik-kecik mak bapak suap dgn bubur nasik.

Orang Melayu tabiat makannya dengan tangan. Ada gulainya. Ada ulamnya. Ada sambalnya.

Tapi bila dah bekerja dan ada duit sendiri ramai yg gemar sesangat makan ayam tak bernasik. Kembang lubang idong bawak anak bini masuk kedai beraircond. Dia ingat ponggong dia putih sangat la bila order makan cakap bahasa orang puteh? 

"I like it spicy please..." Ptoooey! Puuui!!

Dia tak tau yg dicekik dalam tembolok itu bukan ada zat. Yg dicekik itu banyaknya, lemak, gula, garam, perisa tiruan dan segala bagai mak nenek bahan kimia lain.

Itu blom sebut '....babi......' kah kah kah kah!

Tak tau ke minyak menggoreng segala benda dalam kedai tu guna minyak recycle? Minyak masak recycle ini ialah minyak masak paling bahaya dalam dunia. Baik menggoreng guna petrol, kah kah kah!

Kalau bagus sangat McDee ni, cuba la suap anak dengan bubur McDee tiap-tiap hari. Tengok apa jadi?

Tengok ponggongnya, makin hari makin putih ke?

Kalau tak putih jugak, sagat dengan kertas pasir aje laaaa. Kah kah kah!!!


1 comment:

  1. betui tu Yop. Kat Kualer ni deme heboh bertanyer bila le Mc D ni nak di bukak sebab KFC dah ade , Pizza hut pon dah ada. Gemor nak makan benda-benda tu semua le, gamak nye.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.