Thursday, September 19, 2013

Ada Udang Disebalik EPF

Madu tualang power! Click here


Aku ni, dah sampai tahap dimana kalau aku dengar makhluk UMNO/BN bercakap, 10 patah perkataan keluar dari mulut dia, 18 patah perkataan aku tak percaya.

Kalau dah berbuih-buih macam Sabery lagi aku tak percaya! Ka kah kah kah

Maknanya, sebelum makhluk UMNO/BN ni bukak mulut lagi aku dah cop dia nak menipu.

Sekarang ni, kerajaan UMNO/BN cuba nak berlemak-lemak dengan pencarum EPF. Nak jadi tukang nasihat, kununnya.


Boleh percaya ka Dol? Kita dengar dan tengok dulu wayang dia. Dengar boleh, percaya jangan.

Dah berbelas tahun kita dibagi dividen 5%, 6%, 7%. Benda apa ni? Sedangkan duit dalam tu, bertimbun-timbun.

Ini maknanya, bodo.

Bodo tak reti mengurus. Sebab apa bodo? Sebab pengurusannya bodo. Kenapa pengurusannya bodo? Sebab kepala bana yg duduk diatas itu bukan dilantik kerana merit. Tapi kerana perit dengan bendera UMNO/BN.

Jangan tak tau, EPF ialah badan pengurusan dana kewangan yg ke-6 terbesar di dunia. Aku tak tau negara nombor 1,2,3,4 & 5, cuma agakkan aku mungkin negara-negara Scandinavia dan Jepun. Mungkin.

Sejak aku mula mencarum di EPF dan telah berhenti mencarum, tak pernah terdengar ada khidmat nasihat percuma kepada pencarum yg nak keluar perabih duitnya dalam EPF. Ini suda bagooooos....

Ini pala bana apa nak bagi khidmat nasihat? Duit aku, aku punya suka la Dol?!?!


Takkan la nak keluarkan RM25,000-00 pun kena celoteh. Kah kah hka kah kah!!!


Mungkin kita akan di interview waktu nak keluarkan duit.

Encik EPF: Nak keluarkan semua ke ni, tau dah nak buat apa?
Encik Dol: Hmmmmpf...zzzt zzzt!?

Encik EPF: Kami ada menawarkan khidmat tara cas satu sen pun.
Encik Dol: Hmmmm zzzzt zzzt mmmmmmpfff.....?!

Encik EPF: Kalau encik bersetuju, encik boleh melabur kedalam firma pengendali dana-dana persaraan yg telah kami lantik. Pulangannya aaaaaaaaaaamat tinggi!
Encik Dol: Hmmmmmmmmmpes...@#%&!!&*!!!

Kah kah kah kah!!!!

Nampak?
Kong kali kong, nak masuk tembolok puak dia jugak!

4 comments:

  1. kong kali kong.....
    kah...kah....kah....
    kerajaan cibai bila nak mampos?

    ReplyDelete
  2. u cant fix stupid....
    kah...kah...kah....
    an idiot will never change....
    lingkop.....org melayu...

    ReplyDelete
  3. nak perabih duit orang awam...itu duit pekerja swasta yang mencarum..dividenpun dapat ciput setiap tahun.nak bangga tempat ke 6 konon ....kerajaan mesti bijak mengurus kewangan x boros dan membazir...korupsi mesti di benteras ka akar umbi..rakyat x bodoh dah..

    ReplyDelete
  4. Dah la bro, kepala apak ko le. Aku puji sangat langkah yang diambil oleh KWSP. Untuk makluman ko, yang melalak tu unit trust agent!!. KWSP nak selamatkan ahlinya sebab umo dah makin meningkat pastu xde simpanan nanti sape yang susah? Dah le ramai yang asyik kene kelepet dgn unit trust agent.!!

    Kalo ko nak tahu aku lagi rase selamat simpan duit kat EPF, sebab simpanan aku xde risiko!! Yang bangangnye orang percaye bulat2 kat unit trust agent konon bley dapat 10% padehal 4% je. Kalo ko asyik nak pikir pasal politik sampai ke sudah x setel bro.

    Kalo ko xtahu pasal investment aku rase baik ko diam je. Senang cite.sebab dari gaye penulisan lu wa rase lu x expert bab2 pengiraan dividen ni.
    Adiosss.

    ReplyDelete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.